abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31504662
Speciaal voor de godslasteraars onder ons
quote:
bron
DEN BOSCH (ANP) - God wordt in Nederland uit het openbare leven verbannen, klaagde bisschop Hurkmans van Den Bosch zaterdag tijdens een oecumenische viering in de Sint Janskathedraal ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het CDA.

,,In Nederland lijkt op God een actief uitzettingsbeleid van toepassing te zijn'', aldus de bisschop. ,,God is op het vliegtuig gezet naar het eiland van de privé-sfeer. Het is ieder voor zich en God voor ons allen. Maar bouw je daarmee een menselijke samenleving op?''

Waar God wordt doodgezwegen, komt volgens Hurkmans het leven van de mens in gevaar. ,,De door mensenhanden gemaakte hel van concentratiekamp en goelag hebben dat in de vorige eeuw op gruwelijke wijze bewezen.''

Roeping

Het is de roeping van een christen-democraat om allereerst een ,,godzoeker'' te zijn, hield hij de CDA'ers voor. ,,De christelijke politicus weet zich geroepen om zich in zijn dagelijkse activiteiten niet te laten leiden door eigen belang of zucht naar macht, maar door een belangeloze inzet voor de samenleving. Onze tijd heeft behoefte aan politici die weten waarvoor ze staan, aan mannen en vrouwen die geloven in een betere wereld, die geloven in de revolutionaire kracht van de liefde.''

Hurkmans riep de politiek op om het financieel mogelijk te maken dat jongeren een maatschappelijke stage van een jaar lopen bij bijvoorbeeld een maatschappelijke organisatie of in een kerk of een verzorgingshuis.

Behalve de bisschop ging de protestantse predikante P. van der Burg in de viering voor. Zij werkt bij het Wetenschappelijk Instituut van het CDA.
Mensen die heden ten dage nog dit soort gruwel "Waar God wordt doodgezwegen, komt volgens Hurkmans het leven van de mens in gevaar. ,,De door mensenhanden gemaakte hel van concentratiekamp en goelag hebben dat in de vorige eeuw op gruwelijke wijze bewezen.''" uit hun bek krijgen mogen wat mij betreft rechtstreeks@#$#@^$$@#
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31505556
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:59 schreef sigme het volgende:
Speciaal voor de godslasteraars onder ons
[..]

Mensen die heden ten dage nog dit soort gruwel "Waar God wordt doodgezwegen, komt volgens Hurkmans het leven van de mens in gevaar. ,,De door mensenhanden gemaakte hel van concentratiekamp en goelag hebben dat in de vorige eeuw op gruwelijke wijze bewezen.''" uit hun bek krijgen mogen wat mij betreft rechtstreeks@#$#@^$$@# [afbeelding]

Waar God wordt doodgezwegen, komt volgens Hurkmans het leven van de mens in gevaar. ,,De door mensenhanden gemaakte hel van concentratiekamp en goelag hebben dat in de vorige eeuw op gruwelijke wijze bewezen.''
Mgr. drs. A.L.M. Hurkmans

''So glaube ich heute im Sinne des allmächtigen Schöpfers zu handeln: Indem ich mich des Juden erwehre, kämpfe ich für das Werk des Herrn.'' - Mein Kampf -

"Hitler ging naar de hemel" Telefoon onbekend

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 17-10-2005 10:10:44 (Adresgegevens) ]
pi_31505679
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:37 schreef Godslasteraar het volgende:
-knip-
Goedemorgen op deze prachtige dag. Zo mooi als de zon schijnt, dat móet wel werk van een Schepper zijn, denk je niet?

Tip: Haal die gegevens van Hurkmans weg, daar krijg je gedonder mee. Ja, óók als die gewoon op 't internet te vinden zijn
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31505829
"Grüß Gott und Heil Hitler"

Buchpräsentation und Diskussion mit Stefan Moritz

Am 9. Oktober fand in den Räumlichkeiten des Verein Gedenkdiensts die erste in öffentlichem Rahmen stattfindende Buchpräsentation des Werkes ???Grüß Gott und Heil Hitler“ mit einer anschließenden Diskussion statt.

Der Autor Stefan Moritz erläuterte in einem Vortrag die ihm wichtigsten Thesen seines Buches, das in den österreichischen Medien bereits vielfach und kontroversiell diskutiert worden war.

Eine dieser zentralen Thesen war, dass eine Mehrheit des österreichischen Klerus – und damit die offizielle Kirche – die Parallelen zum NS-Regime gesucht und diese in der Ablehnung gegenüber dem Bolschewismus und dem ???Weltjudentum“ gefunden hätten. Dadurch habe sich eine Empörung – sofern diese überhaupt stattfand – lediglich gegenüber Verbrechen an Katholiken gerichtet.

Nach dem zweiten Weltkrieg wären einzelne Widerstandskämpfer des katholischen Klerus als Exempel für die gesamte Kirche dargestellt worden, was dazu geführt habe, dass sich die Kirche als größte Opfergruppe des NS-Terrors proklamiert hätte.

Zum Anlass der Präsentation fand sich eine große Anzahl von Gedenkdienstleistenden sowie Interessierten aus ganz Österreich ein.

Stefan Moritz: Grüß Gott und Heil Hitler.

Katholische Kirche und Nationalsozialismus in Österreich.

Wien, Picus-Verlag 2002. (¤ 24,90)
pi_31505878
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Goedemorgen op deze prachtige dag. Zo mooi als de zon schijnt, dat móet wel werk van een Schepper zijn, denk je niet?
We hebben een hele mooie herfst
quote:
Tip: Haal die gegevens van Hurkmans weg, daar krijg je gedonder mee. Ja, óók als die gewoon op 't internet te vinden zijn
Ach, help liever met zoeken naar de mans e-mail adres. Dan maak in van het bovenstaande een pdf'je
pi_31506153
autoschade@hurkmans.nl

dit zal het vast wel niet wezen
pi_31506260
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:09 schreef Godslasteraar het volgende:
autoschade@hurkmans.nl

dit zal het vast wel niet wezen
Ik heb *goed* gezocht, hij heeft geen emailadres. Hier staan de adressen van het bisdom
Best bereikbaar via info@bisdomdenbosch.nl dunkt me.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:19:17 #108
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31506375
Zeg, Godslasteraar, doe's geen adresgegevens posten.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:20:57 #109
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31506418
Verder natuurlijk goedemorgen
pi_31506665
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb *goed* gezocht, hij heeft geen emailadres. Hier staan de adressen van het bisdom
Best bereikbaar via info@bisdomdenbosch.nl dunkt me.
Leer mij die papen kennen, er zitten hoogstwaarschijnlijk meerdere filters tussen voordat een e-mail de groot-tovenaar van Den Bosch bereikt. Wat is eigenlijk de extensie van een outlook bestandje? Met een beetje mazzel zijn e-mails geïndexeerd door Google
Anders stuur ik het wel naar zijn secretaresse (s)

@ ExtraWaskracht, waarom is dat een probleem? help liever mee met zoeken naar Hurk's e-mail

Wordt wel een probleem als dit de secretaresses van Bisdom Den Bosch zijn

maandag 17 oktober 2005 @ 10:32:48 #112
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31506725
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:
@ ExtraWaskracht, waarom is dat een probleem? help liever mee met zoeken naar Hurk's e-mail
EWK, de pennenlikker, quote:
quote:
Prive informatie plaatsen
Het is op FOK! niet toegestaan om prive-info van users, crew, bekende nederlanders of verdachten te plaatsen. Hierop wordt geen enkele uitzondering gemaakt. Ook de prive info van je "buurmeisje" mag niet op FOK! worden geplaatst.

Het plaatsen van de volledige naam van verdachten bij misdrijven en/of andere strafbare zaken is in principe niet toegestaan. In Nederland is het gebruikelijk om alleen de initialen te gebruiken van de achternaam bij verdachten, zolang deze niet door een rechter veroordeeld zijn. Op FOK! volgen wij deze afspraak, wettelijk vastgelegd of niet doet niet ter zake.

Een uitzondering wordt doorgaans gemaakt voor publieke figuren (wethouders, regeringsfunctionarissen, etc) en/of anderszins bekende Nederlanders (bijvoorbeeld uit de showbizz, etc), die dus reeds bekend waren vóórdat hen een strafbaar feit ten laste werd gelegd. In deze gevallen is het wél toegestaan de volledige naam te noemen.

Adressen/telefoonnummers en niet publieke emailadressen vallen hier ook onder.

Hierover kan niet gecorrespondeerd worden.
Dit is het beleid van FOK! en dat staat in principe los van wetsregels en/of informele afspraken.
pi_31506802
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Leer mij die papen kennen, er zitten hoogstwaarschijnlijk meerdere filters tussen voordat een e-mail de groot-tovenaar van Den Bosch bereikt. Wat is eigenlijk de extensie van een outlook bestandje? Met een beetje mazzel zijn e-mails geïndexeerd door Google
Anders stuur ik het wel naar zijn secretaresse (s)
Ik heb 't niet kunnen vinden. Wel heeft het bisdom nogal een navolgbare systematiek van emailadres opbouw, je kan wat experimenteren. Maar ze zijn nogal scheutig met adressen, ik denk dat de beste man werkelijk geen emailadres heeft.
quote:
@ ExtraWaskracht, waarom is dat een probleem?
't Mag niet. Van fok!. En terecht, anders moeten de modjes en admins ieder geval beoordelen. Dus mag 't gewoon nooit, lekker simpel.
pi_31506870
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

EWK, de pennenlikker, quote:
[..]
bah!
pi_31506959
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:38 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

bah!
Maar je mag hier wel god lasteren, en da's ook wat waard toch?
pi_31506973
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Kiekeboe.
Hoi
pi_31507002
Goedemoddige
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:45:03 #118
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31507011
dag dag.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31507118
Wir sind die froechliche Hitler-Jugend Wir brauchen keine Christentugend,
Denn unser Fuehrer Adolf Hitler Ist stets unser Mittler.
Kein Pfaffe, kein boeser, kann uns hindern, Uns zu fuehlen als Hitlerkinder
pi_31507161
Wil je aandacht, Johan?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:51:56 #121
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31507168
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:38 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

bah!
Wat sigme zegt, je mag wel god lasteren.

Ik ga maar weer eens verder werken.
pi_31507189
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:44 schreef RichardQuest het volgende:
Goedemoddige
pi_31507198
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:45 schreef George-Butters het volgende:
dag dag.
moi moi.
pi_31507211
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:51 schreef RichardQuest het volgende:
Wil je aandacht, Johan?
Ja, RQ. Ik woel om aandacht.
pi_31507249
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

pi_31507264
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Zij het niet van RQ. .
pi_31507307
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zij het niet van RQ. .
Ik dacht al dat ik betere papieren had
pi_31507335
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

pi_31507338
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik dacht al dat ik betere papieren had
Jij stelt tenminste geen onnozele vragen. .
pi_31507365
Tijd voor middageten!
pi_31507369
Lighten up, Johan .
pi_31507397
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:02 schreef RichardQuest het volgende:
Lighten up, Johan .
Ik ben allang opgeklaard. Ik dacht dat jij juist onverstoorbaar door zou gaan.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:03:45 #133
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31507399
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:02 schreef RichardQuest het volgende:
Lighten up, Johan .
.. niet meer te handhaven
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31507437
Met z'n rascistise username en sig.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:06:12 #135
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31507450
argh!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31507478
Wat doe jij in het essay der anti-SP?
Slegs vir reactionaires
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:15:46 #137
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31507633
Wat is er Johan, zit het riempje weer te los?
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:16:09 #138
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31507638

en natuurlijk

Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31507650
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat sigme zegt, je mag wel god lasteren.

Ik ga maar weer eens verder werken.
Helaas, dat mag niet:

Godslastering of blasfemie is letterlijk het kwaadspreken van God of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of Opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden.

#

* Artikel 147 sub 1 verbiedt 'smalende godslasteringen' als die in het openbaar geuit worden en krenkend zijn voor godsdienstige gevoelens. Dit geldt zowel voor gesproken als voor geschreven teksten en voor afbeeldingen. (maximum straf: 3 maanden gevangenis) [11]
* Artikel 147 sub 2 verbiedt bespotting van predikanten, priesters en dergelijke '"in de waarneming van hun bediening".
* Artikel 147 sub 3 verbiedt beschimping van aan de eredienst gewijde voorwerpen.
* Artikel 147a lid 1 en 2 betreft het uitgeven of ten gehore brengen van godslasterlijke publicaties. Daarop staat maximaal twee maanden gevangenis.
* Artikel 147a lid 3 bepaalt dat iemand die binnen twee jaar herhaaldelijk wordt veroordeeld voor een dergelijke publicatie uit zijn beroep (van uitgever) gezet kan worden.

# Onder de "Overtredingen betreffende de openbare orde":

* Artikel 429bis stelt een maand gevangenisstraf op het aan de openbare weg tonen van krenkende, godslasterlijke leuzen en afbeeldingen. [12]

Mijn kwalifcatie van Hurkmans als groot-tovenaar ----> * Artikel 147 sub 2 verbiedt bespotting van predikanten, priesters en dergelijke '"in de waarneming van hun bediening".

De vraag is dan, wat betekent '"in de waarneming van hun bediening", ik neem aan ''een priester in functie''. Het ziet er naar uit dat ik mij strafbaar heb gemaakt

(zal overigens geen adressen etc. meer posten )

Trouwens, ''Hurkmans'' hurken betekent toch óók ''schijten'', dus Schijtmans, of Poepmans
Het is bekend hoe al die rare namen in Nederland ontstaan zijn Hurkmans voorouders hadden blijkbaar wat ''onderbuikgevoelens'' tijdens de verplichte registratie in 1811.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 17-10-2005 12:04:32 ]
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:17:50 #140
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31507674
Coen heeft te lang in het vat gezeten. Hij is helemaal verzuurd...
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:18:08 #141
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31507682
quote:
Zorgstelsel vreet reclamegeld
Van onze verslaggevers Merijn Rengers, Xander van Uffelen

AMSTERDAM - De zorgverzekeraars hebben met het oog op de invoering van het nieuwe zorgstelsel de advertentiebudgetten naar recordhoogten opgekrikt. De bruto uitgaven voor reclame op tv, radio en in de gedrukte media zijn in de eerste negen maanden van 2005 bijna vervijfvoudigd naar 33 miljoen euro. Dit blijkt uit gegevens van Nielsen Media Research (NMR).
pi_31507701
Volgens mij heeft hij zand in z'n vagina.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:21:48 #143
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31507751
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:17 schreef George-Butters het volgende:
Coen heeft te lang in het vat gezeten. Hij is helemaal verzuurd...
Heb jij de nieuwe Asterix eigenlijk al gelezen?
pi_31507870
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:15 schreef Tafkahs het volgende:
Wat is er Johan, zit het riempje weer te los?
Jullie zijn allemaal veel te gevat voor een maandagochtend.
pi_31508788
Inmiddels is het maandagmiddag.

Leuk hoor, naar huis in de pauze, en dat er dan thuis een gedekte tafel & warme croissantjes op je wachten

Nu nog vier uurtjes kantoor, en dan zit de eerste werkdag er alweer op. En over 2 weken heb ik vakantie.
pi_31508907
Hoi.
pi_31508933
Het Noordhollands Dagblad maakt het vandaag wel heel erg bont: "de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Kongolees Risee".
pi_31509008
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:21 schreef Monidique het volgende:
Het Noordhollands Dagblad maakt het vandaag wel heel erg bont: "de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Kongolees Risee".
Ha-ha-ha, leuk grap-je - Bas-sie.
pi_31509051
Ik denk dat iemand op de redactie wel erg veel lol nu heeft, ja.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:49:53 #150
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')