Mensen die heden ten dage nog dit soort gruwel "Waar God wordt doodgezwegen, komt volgens Hurkmans het leven van de mens in gevaar. ,,De door mensenhanden gemaakte hel van concentratiekamp en goelag hebben dat in de vorige eeuw op gruwelijke wijze bewezen.''" uit hun bek krijgen mogen wat mij betreft rechtstreeks@#$#@^$$@#quote:bron
DEN BOSCH (ANP) - God wordt in Nederland uit het openbare leven verbannen, klaagde bisschop Hurkmans van Den Bosch zaterdag tijdens een oecumenische viering in de Sint Janskathedraal ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het CDA.
,,In Nederland lijkt op God een actief uitzettingsbeleid van toepassing te zijn'', aldus de bisschop. ,,God is op het vliegtuig gezet naar het eiland van de privé-sfeer. Het is ieder voor zich en God voor ons allen. Maar bouw je daarmee een menselijke samenleving op?''
Waar God wordt doodgezwegen, komt volgens Hurkmans het leven van de mens in gevaar. ,,De door mensenhanden gemaakte hel van concentratiekamp en goelag hebben dat in de vorige eeuw op gruwelijke wijze bewezen.''
Roeping
Het is de roeping van een christen-democraat om allereerst een ,,godzoeker'' te zijn, hield hij de CDA'ers voor. ,,De christelijke politicus weet zich geroepen om zich in zijn dagelijkse activiteiten niet te laten leiden door eigen belang of zucht naar macht, maar door een belangeloze inzet voor de samenleving. Onze tijd heeft behoefte aan politici die weten waarvoor ze staan, aan mannen en vrouwen die geloven in een betere wereld, die geloven in de revolutionaire kracht van de liefde.''
Hurkmans riep de politiek op om het financieel mogelijk te maken dat jongeren een maatschappelijke stage van een jaar lopen bij bijvoorbeeld een maatschappelijke organisatie of in een kerk of een verzorgingshuis.
Behalve de bisschop ging de protestantse predikante P. van der Burg in de viering voor. Zij werkt bij het Wetenschappelijk Instituut van het CDA.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:59 schreef sigme het volgende:
Speciaal voor de godslasteraars onder ons
[..]
Mensen die heden ten dage nog dit soort gruwel "Waar God wordt doodgezwegen, komt volgens Hurkmans het leven van de mens in gevaar. ,,De door mensenhanden gemaakte hel van concentratiekamp en goelag hebben dat in de vorige eeuw op gruwelijke wijze bewezen.''" uit hun bek krijgen mogen wat mij betreft rechtstreeks@#$#@^$$@# [afbeelding]
quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:37 schreef Godslasteraar het volgende:
-knip-
We hebben een hele mooie herfstquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Goedemorgen op deze prachtige dag. Zo mooi als de zon schijnt, dat móet wel werk van een Schepper zijn, denk je niet?
Ach, help liever met zoeken naar de mans e-mail adres. Dan maak in van het bovenstaande een pdf'jequote:Tip: Haal die gegevens van Hurkmans weg, daar krijg je gedonder mee. Ja, óók als die gewoon op 't internet te vinden zijn![]()
Ik heb *goed* gezocht, hij heeft geen emailadres. Hier staan de adressen van het bisdomquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:09 schreef Godslasteraar het volgende:
autoschade@hurkmans.nl
dit zal het vast wel niet wezen![]()
Leer mij die papen kennen, er zitten hoogstwaarschijnlijk meerdere filters tussen voordat een e-mail de groot-tovenaar van Den Bosch bereikt. Wat is eigenlijk de extensie van een outlook bestandje? Met een beetje mazzel zijn e-mails geïndexeerd door Googlequote:Op maandag 17 oktober 2005 10:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb *goed* gezocht, hij heeft geen emailadres. Hier staan de adressen van het bisdom![]()
Best bereikbaar via info@bisdomdenbosch.nl dunkt me.
EWK, de pennenlikker, quote:quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:
@ ExtraWaskracht, waarom is dat een probleem? help liever mee met zoeken naar Hurk's e-mail
quote:Prive informatie plaatsen
Het is op FOK! niet toegestaan om prive-info van users, crew, bekende nederlanders of verdachten te plaatsen. Hierop wordt geen enkele uitzondering gemaakt. Ook de prive info van je "buurmeisje" mag niet op FOK! worden geplaatst.
Het plaatsen van de volledige naam van verdachten bij misdrijven en/of andere strafbare zaken is in principe niet toegestaan. In Nederland is het gebruikelijk om alleen de initialen te gebruiken van de achternaam bij verdachten, zolang deze niet door een rechter veroordeeld zijn. Op FOK! volgen wij deze afspraak, wettelijk vastgelegd of niet doet niet ter zake.
Een uitzondering wordt doorgaans gemaakt voor publieke figuren (wethouders, regeringsfunctionarissen, etc) en/of anderszins bekende Nederlanders (bijvoorbeeld uit de showbizz, etc), die dus reeds bekend waren vóórdat hen een strafbaar feit ten laste werd gelegd. In deze gevallen is het wél toegestaan de volledige naam te noemen.
Adressen/telefoonnummers en niet publieke emailadressen vallen hier ook onder.
Hierover kan niet gecorrespondeerd worden. Dit is het beleid van FOK! en dat staat in principe los van wetsregels en/of informele afspraken.
Ik heb 't niet kunnen vinden. Wel heeft het bisdom nogal een navolgbare systematiek van emailadres opbouw, je kan wat experimenteren. Maar ze zijn nogal scheutig met adressen, ik denk dat de beste man werkelijk geen emailadres heeft.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Leer mij die papen kennen, er zitten hoogstwaarschijnlijk meerdere filters tussen voordat een e-mail de groot-tovenaar van Den Bosch bereikt. Wat is eigenlijk de extensie van een outlook bestandje? Met een beetje mazzel zijn e-mails geïndexeerd door Google![]()
Anders stuur ik het wel naar zijn secretaresse (s)
't Mag niet. Van fok!. En terecht, anders moeten de modjes en admins ieder geval beoordelen. Dus mag 't gewoon nooit, lekker simpel.quote:@ ExtraWaskracht, waarom is dat een probleem?
bah!quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
EWK, de pennenlikker, quote:
[..]
Maar je mag hier wel god lasteren, en da's ook wat waard toch?quote:
Hoiquote:
quote:
moi moi.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:45 schreef George-Butters het volgende:
dag dag.
Ja, RQ. Ik woel om aandacht.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:51 schreef RichardQuest het volgende:
Wil je aandacht, Johan?
quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, RQ. Ik woel om aandacht.
Ik dacht al dat ik betere papieren hadquote:
quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, RQ. Ik woel om aandacht.
Jij stelt tenminste geen onnozele vragen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik betere papieren had![]()
.. niet meer te handhavenquote:
Helaas, dat mag niet:quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat sigme zegt, je mag wel god lasteren.
Ik ga maar weer eens verder werken.
quote:Zorgstelsel vreet reclamegeld
Van onze verslaggevers Merijn Rengers, Xander van Uffelen
AMSTERDAM - De zorgverzekeraars hebben met het oog op de invoering van het nieuwe zorgstelsel de advertentiebudgetten naar recordhoogten opgekrikt. De bruto uitgaven voor reclame op tv, radio en in de gedrukte media zijn in de eerste negen maanden van 2005 bijna vervijfvoudigd naar 33 miljoen euro. Dit blijkt uit gegevens van Nielsen Media Research (NMR).
Heb jij de nieuwe Asterix eigenlijk al gelezen?quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:17 schreef George-Butters het volgende:
Coen heeft te lang in het vat gezeten. Hij is helemaal verzuurd...
Jullie zijn allemaal veel te gevat voor een maandagochtend.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:15 schreef Tafkahs het volgende:
Wat is er Johan, zit het riempje weer te los?
Ha-ha-ha, leuk grap-je - Bas-sie.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:21 schreef Monidique het volgende:
Het Noordhollands Dagblad maakt het vandaag wel heel erg bont: "de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Kongolees Risee".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |