Gast, je zit gewoon uit je nek te lullen, er is nu geloof ik al 10 keer gezegd wat je recht als consument is en dat MM daar nog extra service bovenop geeft. Zet jezelf toch niet zo voor lul.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:31 schreef i-spy24 het volgende:
Je onderbouwt je feiten helemaal niet en je roept maar wat. Laat maar zien middels dieplinks waar je dan deze wijsheid op baseert.
Media Markts zogenaamde service is al geregeld va het consumentenrecht en voegt niks toe dan alleen lood om oud ijzer.
Dus..waar zijn je bewijzen want die wil ik nu weleens zien.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 om 17:34 uur schreef 'gelly' het volgende:
Gast, je zit gewoon uit je nek te lullen, er is nu geloof ik al 10 keer gezegd wat je recht als consument is en dat MM daar nog extra service bovenop geeft. Zet jezelf toch niet zo voor lul.
Dan kun je nog op een nette manier reageren, zonder meteen te gaan beledigen...quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:37 schreef i-spy24 het volgende:
-knip-
@ ' Sjeen':
Wat zou jij doen als je alleen maar ontwijkende antwoorden krijgt op een simpele vraag.
op een bepaald moment denk je: " Ben ik nou zo dom of..."![]()
Testen doe je maar thuis.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:18 schreef i-spy24 het volgende:
FEIT:
Media Markt biedt geen ruimte om te checken als consument of je vooraf een goed werkend product krijgt.(m.a.w. je kan het spel niet spelen want dat is de enige manier om het te testen of het wel goed werkt)
FEIT:
Media Markt's Huisregel is inmiddels aan een onderzoek onderworpen.
ik ben een een-oog Koning in......![]()
Als ik moeite doe zaken zo helder en duidelijk mogelijk uit te leggen,dat zelfs een paar keer herhaal met nog meer voorbeelden en duidelijkheid en dan nog randdebielen zie die alleen maar met one-liners komen die kant noch wal raken,of een reactie geven die alleen maar een herhaling is van hetgeen al eerder is gezegd maar dan met iets andere woorden,dan word ik idd wat geirriteerd en krijgt men een knauw vanwege dit soort stompzinnige reacties. En dat heeft niks te maken met mijn tolerantiegrens maar met hun idioterie niet iets zinnigs eraan toe tevoegen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 om 18:10 uur schreef 'Sjeen' het volgende:
Dan kun je nog op een nette manier reageren, zonder meteen te gaan beledigen...
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:17 schreef i-spy24 het volgende:
Als ik moeite doe zaken zo helder en duidelijk mogelijk uit te leggen,dat zelfs een paar keer herhaal met nog meer voorbeelden en duidelijkheid en dan nog randdebielen zie die alleen maar met one-liners komen die kant noch wal raken,of een reactie geven die alleen maar een herhaling is van hetgeen al eerder is gezegd maar dan met iets andere woorden,dan word ik idd wat geirriteerd en krijgt men een knauw vanwege dit soort stompzinnige reacties. En dat heeft niks te maken met mijn tolerantiegrens maar met hun idioterie niet iets zinnigs eraan toe tevoegen.
Ja, graag zo helder en duidelijk mogelijk, bij voorkeur even wat deeplinks.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:01 schreef blrrrt het volgende:
@i-spy: Wil je even de wetsartikelen noemen dan waarop jij je baseert...
Dat is domweg niet waar. Geld terug betekent ontbinding van de koopovereenkomst. Art 6>265 bepaalt dat iedere tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst in beginsel tot ontbinding van de overeenkomst leidt, maar dat, indien nakoming niet onmogelijk is, ontbinding pas aan de orde is indien de nietnakomende wederpartij in verzuim is. Dat betekent in concreto dat voor ontbinding MM eerst in de gelegenheid gesteld moet worden de geleverde (en kennelijk gebrekkige) zaak te vervangen voor een deugdelijke zaak. Doet MM dat, dan is er geen grond voor ontbinding en evenmin grond voor geld terug. Aldus de wet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:18 schreef i-spy24 het volgende:
@ 'blrrrt' :
Pardon?..Geld terug is een wettelijke recht/eis/
Ook dat recht biedt de wet niet. Anders zouden boekverkopers samenvattingen van door hun aangeboden boeken moeten aanbieden. Het is aan de koper om te bepalen of hij de zaak wil kopen ja of nee. Het is niet aan de verkoper om actief bij te dragen aan de wilsvorming van de koper. De koper zal zich dus recensies in vak- en hobbybladen moeten verdiepen bijvoorbeeld. Juist met boeken, CD's en spellen is het mogelijk dat het boek, de CD of het spel, ondanks deugdelijkheid, tegenvalt. Dat komt voor. Dat verschaft uiteraard geen grond voor ontbinding. Een dergelijk risico rust vanzelfsprekend bij koper.quote:FYI: je hebt het recht als consument om je voordat je een koop doet zelfstandig te vergewissen of die koop je wel bevalt. In het geval van een game is het heel normaal,herhaal normaal , dat je dus middels een testje doet.
Ik pik even dit ene regeltje eruit, maar ik heb de rest ook gelezen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:23 schreef i-spy24 het volgende:
...
De wet zegt:
wanneer een artikel niet deugdelijk is dan heb je het recht deze te retourneren e.d.
vraag:
"One-liner die kant noch wal raakt". Dat vindt TS dus, niet ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:13 schreef blrrrt het volgende:
Ik denk dat het onderhand toch wel moet gaan dagen bij i-spy24 dat hij fout zit met zijn redenatie.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij komt zeker niet zo vaak in WGR. Hier is een vraag van een TS slechts een aanleiding voor diepgravende haarkloverij tussen juridische nerds. Dat de TS er in de regel na de derde post al niks meer van snapt door al het jargon doet in het geheel niet terzake.![]()
helaas is er niet van elke game of voor op elke console een demo. heel simpel. bovendien is niet iedereen in staat om te downloaden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:22 schreef Metro2005 het volgende:
Je koopt 'een' spel. je krijgt zelfs de mogelijkheid deze uit te proberen en als het niet bevalt mag je hem terug brengen en ruilen voor een ander spel. Lijkt me een hele mooie regeling toch?
Als het spel nog in de verpakking zit mag je hem zelfs helemaal terugbrengen (anders kopieer je hem misschien)
Je gaat toch ook geen tv kopen, helemaal uit het plastic halen, plastic weggooien, doos beschadigen en dan weer terugbrengen en je geld terug eisen?
De klant wordt ook geacht zelf wat onderzoek te doen naar de dingen die hij aanschaft.
En mocht je een impulsaankoop doen waar je later spijt van krijgt dan breng je het artikel terug ZOALS je het gekocht hebt. Dus in de doos, in plastic en in ongeschonden staat.
In het geval van games kun je gewoon een Demo downloaden van de website van de makers en kun je zien of je het spel leuk genoeg vindt om te kopen.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:04 schreef Furia het volgende:
Ik krijg bij de MM in Groningen altijd probleemloos mijn geld terug. Heb nog nooit meer hoeven zeggen als "bevalt niet" of "stuk"...
't Is dat TS in Amstelveen woont, anders zou ik zeggen: koop/test/ruil dan bij MM in Groningen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:58 schreef Apekoek het volgende:
In de media markt in groningen heb ik mijn PSP game gewoon 2 weken na aanschaf voor een ander kunnen omruilen (en heb het spel dus gewoon gebruikt, maar was er al zat van).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |