abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31500223
Ligt het nu aan mij? Ik zie niet echt iets heel raars..

Koop je het spel dan heb je 1 dag om het te testen. Dit om te voorkomen dat mensen 14 dagen een spel hebben (ipv het te huren) en het daarna terugbrengen en geld krijgen. Nu weet je dat mensen het moeten ruilen en een nieuw spel moeten uitzoeken (waardoor je dus niet onbeperkt kan ruilen voor geld en weer dezelfde truuc uithalen). Ze hebben je geld dus gewoon binnen en kunnen natuurlijk op een bepaald moment het ruilen weigeren..

Laat je het dicht zitten (bijvoorbeeld een cadeautje) dan kan het wel want dan heeft de volgende koper gewoon een goed product en doe jij het niet om te profiteren
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:41:05 #27
12621 tcr
*nix 4ever
pi_31500359
Je mag bij de MM toch gewoon je aankoop binnen 14 dagen ruilen? Ooit eens een Philips HD Recorder gekocht, was ik binnen 2 dagen al zat (sloom ding, veel te weinig programeer mogelijkheden) en kreeg gewoon mijn geld terug.

Oh ja en dat zonder een reden te zeggen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:13:18 #28
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_31507586
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:59 schreef mozzy het volgende:
Strikt gezien volgens de wetgeving:

Wettelijk geldt "koop is koop" en heb je geen recht op geld terug. De winkel is niet eens verplicht je het artikel te laten ruilen! Veel winkels hebben een eigen (vrijwillige) regeling voor ruilen. Als dat op een bordje staat of op de kassabon, is dat voor beide partijen bindend.

Het is anders als je iets hebt gekocht wat niet in orde is. Als de winkel je geen deugdelijk exemplaar van het artikel kan leveren, heb je recht op geld terug. Dan hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon.
Zo is het en niet anders.

Het kunnen ruilen van een artikel is service van de winkel en niet een recht.
Het leven is geen krentenbol.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:27:00 #29
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_31507868
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:35 schreef Rapaille het volgende:
Ligt het nu aan mij? Ik zie niet echt iets heel raars..

Koop je het spel dan heb je 1 dag om het te testen. Dit om te voorkomen dat mensen 14 dagen een spel hebben (ipv het te huren) en het daarna terugbrengen en geld krijgen. Nu weet je dat mensen het moeten ruilen en een nieuw spel moeten uitzoeken (waardoor je dus niet onbeperkt kan ruilen voor geld en weer dezelfde truuc uithalen). Ze hebben je geld dus gewoon binnen en kunnen natuurlijk op een bepaald moment het ruilen weigeren..

Laat je het dicht zitten (bijvoorbeeld een cadeautje) dan kan het wel want dan heeft de volgende koper gewoon een goed product en doe jij het niet om te profiteren
Zelfs met dicht laten zitten kun je al sjoemelen, denk maar van het opnieuw sealen van dingen. Maar ik denk ook dat het probleem de cd-key is. Hier hoor ik TS niet over. Sommige games zoals World of Warcraft, Half-Life 2 en nog veel meer kun je alleen met een geldige cd-key spelen. De key kan 1x gebruikt worden om een account te maken en hem aan je naam te koppelen. Daarna is de key waardeloos. Terugbrengen van de game houdt dan in dat de nieuwe koper het spel niet kan spelen. Het spel is dan redelijk waardeloos geworden.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_31508192
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:27 schreef Adagio het volgende:

[..]

Zelfs met dicht laten zitten kun je al sjoemelen, denk maar van het opnieuw sealen van dingen. Maar ik denk ook dat het probleem de cd-key is. Hier hoor ik TS niet over. Sommige games zoals World of Warcraft, Half-Life 2 en nog veel meer kun je alleen met een geldige cd-key spelen. De key kan 1x gebruikt worden om een account te maken en hem aan je naam te koppelen. Daarna is de key waardeloos. Terugbrengen van de game houdt dan in dat de nieuwe koper het spel niet kan spelen. Het spel is dan redelijk waardeloos geworden.
Juist, en daarom vind ik het terecht dat je games niet kan ruilen!
pi_31508396
binnen een half jaar moet de verkoper aantonen dat het de schuld is van de koper dat het teruggebrachtte ding defect is geraakt ( europeese regelgeving ), na dat halve jaar is de bewijslas omgedraait.
als je dus naar de mediamarkt terug gaat binnen een half jaar na aankoop kunnen ze je eigenlijk niks maken.
dag
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:56:41 #32
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_31508458
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:53 schreef petre86 het volgende:
binnen een half jaar moet de verkoper aantonen dat het de schuld is van de koper dat het teruggebrachtte ding defect is geraakt ( europeese regelgeving ), na dat halve jaar is de bewijslas omgedraait.
als je dus naar de mediamarkt terug gaat binnen een half jaar na aankoop kunnen ze je eigenlijk niks maken.
Dan moet het spel dus wel defect zijn
Het leven is geen krentenbol.
pi_31508585
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:56 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Dan moet het spel dus wel defect zijn
uhuh
maar ruilen als je hem al open gemaakt hebt kan bijna nergens anders.
als iets defect is hoef je ook niet akkoord te gaan met een tegoedbon.
dag
pi_31509128
Mediamarkt heb ik alleen maar goede ervaringen mee eigenlijk.. MP3 speler gekregen voor verjaardag, was kapot, heb meteen nieuwe gekregen, later een keer verkeerde elektrische deken gekocht, gezegd dat ik per ongeluk verkeerde had, meteen geld teruggekregen
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31509221
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Om op de vraag van TS terug te komen:
-Je koopt een game.
-Je pakt hem NIET uit.
-Je kruipt op internet en download dezelfde game (dat mag, want je hebt het ding tenslotte net gekocht, en je mag een backup maken).
-Die download test je uit.
-Bevalt-ie, dan pak je je gekochte game uit.
-Bevalt-ie niet, dan delete je je download, en breng je de game terug naar de winkel
idd, of je haalt een game, test m uit, brengt m dezelfde dag terug, ruilt m voor een nieuwe... die je ongeopend laat en een week later vang je je cash terug.
pi_31509994
Daarnaast is het nog een erg gulle regeling van de media markt aangezien je bij de meeste iwnkels geopende cd's en spellen niet kunt ruilen.

Wat met de huidige generatie kopieerapparaten ook niet zo verwonderlijk is aangezien je zo dus meerdere spellen voor dezelfde prijs zou krijgen (koen, kopieren en weer ruilen). Meestal is kun je een geopend spel dus niet ruilen. Vraag of je het spel in de winkel kunt testen, en als je bij de kassa staat even de cd controleren op krassen e.d. dat scheelt al een hoop gezeur...
pi_31510092
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 om 11:13 uur schreef 'blrrrt' het volgende:

Zo is het en niet anders.

Het kunnen ruilen van een artikel is service van de winkel en niet een recht
Lul nou niet zo slap en luister eerst goed waar het hier omgaat alvorens je een one-liner produceert..

Het betreft een game. Een game waarin je geintresseerd bent.
Een game die je alvorens je het koopt wilt uitproberen om te kijken of het bevalt en of het werkt.
Beiden kan niet voor redenen die al eerder zijn aangegeven. Er staat een huisregel die aangeeft dat: Artikel kopen kan,mits gesloten is ruiling mogelijk en geld terug e.d. ook. mits geopend geen geld e.d. terug.

De wet zegt:

wanneer een artikel niet deugdelijk is dan heb je het recht deze te retourneren e.d.

vraag:


Hoe kun je nu een game uittesten dat hij goed/deugdelijk is als:

- men je daarin belemmert(dus geen mogelijkheid biedt= terplekke even demonstreren)
- je het thuis gekomen wel moet openen omdat er geen andere mogelijkheid is,maar als je
dat doet, je tevens je mogelijkheid tot geld retournering verspeelt.

Suggestie dan download je maar etc...is stupide omdat niemand zoiets redelijkerwijs mag verwachten van jou als klant. Jij ziet iets in een winkel dan moet een winkel maar zorgen dat het die faciliteiten heeft.

LEZEN NOOB!
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:39:12 #38
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_31510441
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:23 schreef i-spy24 het volgende:

[..]

Lul nou niet zo slap en luister eerst goed waar het hier omgaat alvorens je een one-liner produceert..

Het betreft een game. Een game waarin je geintresseerd bent.
Een game die je alvorens je het koopt wilt uitproberen om te kijken of het bevalt en of het werkt.
Beiden kan niet voor redenen die al eerder zijn aangegeven. Er staat een huisregel die aangeeft dat: Artikel kopen kan,mits gesloten is ruiling mogelijk en geld terug e.d. ook. mits geopend geen geld e.d. terug.

De wet zegt:

wanneer een artikel niet deugdelijk is dan heb je het recht deze te retourneren e.d.

vraag:


Hoe kun je nu een game uittesten dat hij goed/deugdelijk is als:

- men je daarin belemmert(dus geen mogelijkheid biedt= terplekke even demonstreren)
- je het thuis gekomen wel moet openen omdat er geen andere mogelijkheid is,maar als je
dat doet, je tevens je mogelijkheid tot geld retournering verspeelt.

Suggestie dan download je maar etc...is stupide omdat niemand zoiets redelijkerwijs mag verwachten van jou als klant. Jij ziet iets in een winkel dan moet een winkel maar zorgen dat het die faciliteiten heeft.

LEZEN NOOB!
Misschien had ik iets meer aandacht aan mijn post moeten schenken.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als het spel gewoon werkt je geen recht hebt om dit spel te retourneren bij de winkel van aankoop. Mocht het spel defect zijn, dan heb je natuurlijk alle reden om het spel te retourneren en is de winkel verplicht het spel te vervangen.
Het leven is geen krentenbol.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2005 @ 13:50:48 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31510734
I-spy24

Zou je me een groot plezier willen doen en iets vriendelijker reageren op je mede-users.
Dat zij niet posten wat jij graag wil horen, wil nog niet zeggen dat ze niet nagedacht hebben
over hun posting...

Vriendelijk bedankt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31511983
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:23 schreef i-spy24 het volgende:
Een game die je alvorens je het koopt wilt uitproberen om te kijken of het bevalt en of het werkt.

De wet zegt:
wanneer een artikel niet deugdelijk is dan heb je het recht deze te retourneren e.d.

vraag:
Hoe kun je nu een game uittesten dat hij goed/deugdelijk is als:
Je haalt verschillende zaken door elkaar:
  • De game is niet deugdelijk: de CD is kapot of speelt niet op je computer of zo >> recht om te retourneren waarbij MM het recht heeft je een nieuw exemplaar van die game te verstrekken (=consumentenrecht)
  • De game is wel deugdelijk maar voldoet niet aan je verwachtingen: dit laatste mag je thuis uitproberen en als je 'm dan niet wilt houden, mag je 'm binnen 1 dag ruilen voor een andere game, dit ter compensatie van feit dat je bij MM de game niet vooraf kunt testen of je 'm leuk vindt (=service van MM)
  • De game is een kado: de nieuwe eigenaar kan 'm retourneren en geld terug krijgen, binnen 14 dagen mits de verpakking niet geopend is (=service van MM)

    Het testen "of je 'm leuk vindt" is dus wat anders dan kijken "of die ondeugdelijk is". Ondeugdelijk is als de game al dan niet dat doet wat van het product verwacht mag worden (nl. of dat spel wat op de verpakking staat er ook in zit en werkt). Het feit dat jij het geen leuk spel vind, heeft niks met ondeudelijk te maken in de zin van de wet. En dáár denk jij kennelijk anders over.
  • r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_31513421
    je beantwoordt de vraag niet. Hoe kun je weten of het spel deugdelijk is als je het thuis moet openmaken.en dus zo je kans op geld terug verspeelt. Tevens test je gelijk uit of het een leuk spel is wat je tevens van een game mag verwachten voordat je het koopt.

    Iedereen draait maar rondjes zonder nu eens direct een antwoordt te geven op deze vraag.

    Bij een game moet je wel de verzegeling verbreken om te zien of het deugdelijk is!

    Moeilijk he goed lezen mensen... Ik hoor graag andere meningen maar dan wel die danwel direct een antwoordt op de vraag geven en niet allerlei randzaken erbij halen danwel de wetboek regeltjes herhalen met een andere inval(dat kan ik zelf ook wel)


    @ ' Sjeen':
    Wat zou jij doen als je alleen maar ontwijkende antwoorden krijgt op een simpele vraag.
    op een bepaalt moment denk je: " Benik nou zo dom of..."
    pi_31513524
    Daarom zei ik, bij de kassa controleren op krassen. Want een cd/game terugbrengen met een kras erop gaan ze niet accepteren (en je raad zelf wel waarom)

    Als ie het vervolgens thuis toch niet doet doet ie het bij hun ook niet en lijkt me omruil wel op zijn plaats (geld terug gave is dan ook weer iets anders) maar dan valt het gewoon binnen de garantie. Dus ik zie niet echt een probleem. Regels zijn ingesteld om te voorkomen dat gespeelde/gecopieerde spellen niet zomaar geruild kunnen worden (en terecht) en niet om hulpeloze kopers te pesten die een spelletje hebben gekocht wat het vervolgens niet blijkt te doen.

    (edit: Uiteraard met uitzondering van spellen die het niet doen omdat je systeem niet aan de eisen voldoet want ook dat is niet de schuld van de verkoper)
    pi_31513606
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 16:37 schreef i-spy24 het volgende:
    je beantwoordt de vraag niet. Hoe kun je weten of het spel deugdelijk is als je het thuis moet openmaken.en dus zo je kans op geld terug verspeelt. Tevens test je gelijk uit of het een leuk spel is wat je tevens van een game mag verwachten voordat je het koopt.

    Iedereen draait maar rondjes zonder nu eens direct een antwoordt te geven op deze vraag.

    Bij een game moet je wel de verzegeling verbreken om te zien of het deugdelijk is!

    Moeilijk he goed lezen mensen... Ik hoor graag andere meningen maar dan wel die danwel direct een antwoordt op de vraag geven en niet allerlei randzaken erbij halen danwel de wetboek regeltjes herhalen met een andere inval(dat kan ik zelf ook wel)


    @ ' Sjeen':
    Wat zou jij doen als je alleen maar ontwijkende antwoorden krijgt op een simpele vraag.
    op een bepaalt moment denk je: " Benik nou zo dom of..."
    Deugdelijk is iets compleet anders dan leuk!!

    Als een spel echt niet werkt krijg je een nieuw exemplaar, werkt het spel wel maar vind je het om wat voor reden dan ook geen leuk spel, dan heb je gewoon pech.

    Dat is niet alleen bij Mediamarkt zo, dat is bij iedere spelletjeswinkel zo. Ben je het er niet mee eens, dan open je gewoon je eigen spelletjeswinkel. Dan weet jij binnen 2 dagen ook meteen waarom die regel is ingesteld

    En ja, jij bent echt zo dom
    Big dick.
      maandag 17 oktober 2005 @ 17:00:52 #44
    111612 blrrrt
    Het Grote Voordeel Van FOK!
    pi_31513749
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 16:37 schreef i-spy24 het volgende:
    je beantwoordt de vraag niet. Hoe kun je weten of het spel deugdelijk is als je het thuis moet openmaken.en dus zo je kans op geld terug verspeelt. Tevens test je gelijk uit of het een leuk spel is wat je tevens van een game mag verwachten voordat je het koopt.

    Iedereen draait maar rondjes zonder nu eens direct een antwoordt te geven op deze vraag.

    Bij een game moet je wel de verzegeling verbreken om te zien of het deugdelijk is!

    Moeilijk he goed lezen mensen... Ik hoor graag andere meningen maar dan wel die danwel direct een antwoordt op de vraag geven en niet allerlei randzaken erbij halen danwel de wetboek regeltjes herhalen met een andere inval(dat kan ik zelf ook wel)


    @ ' Sjeen':
    Wat zou jij doen als je alleen maar ontwijkende antwoorden krijgt op een simpele vraag.
    op een bepaalt moment denk je: " Benik nou zo dom of..."
    Punt 1: Jij hebt het over een vraag maar ik zie nergens in je verhaal een vraagteken.

    Punt 2: Die dikgedrukte zin in het midden is geen vraag maar een stelling.

    Punt 3: Om op je stelling te reageren: Je moet inderdaad de verzegeling verbreken om te zien of het artikel deugdelijk is (dus of er een heel schijfje in zit zonder krassen). Is het schijfje 'kapot' dan heb je recht op een nieuw schijfje. Niet op je geld terug. Een winkelier mag het artikel vervangen door eenzelfde artikel.

    En nu niet meer zeuren.
    Het leven is geen krentenbol.
    pi_31513926
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 16:37 schreef i-spy24 het volgende:
    je beantwoordt de vraag niet. Hoe kun je weten of het spel deugdelijk is als je het thuis moet openmaken.en dus zo je kans op geld terug verspeelt.
    Om te weten of ie deugdelijk is, moet je 'm whatever where openmaken. Geld terug is geen eis die je kunt stellen, wel een deugdelijk exemplaar. Je hebt een koop gesloten, punt.
    quote:
    Tevens test je gelijk uit of het een leuk spel is wat je tevens van een game mag verwachten voordat je het koopt.
    En op dit punt blijf je idd zeuren: Leuk is subjectief, jij hebt niet het recht de game eerst te spelen en dan pas te beslissen of je 'm al dan niet koopt. Ook niet bij een game! Punt.

    Dit was mijn directe antwoord op jouw simpele vraag. Duidelijker kan ik het je niet maken. Als je dat niet snapt (of niet wilt snappen), dan ben je idd zo dom.
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_31513981
    @ 'blrrrt' :

    Je herhaalt alleen met iets andere woorden wat al gezegd is dus voegt het helemaal niets toe.


    @'r_one':

    "Geld terug is geen eis die je kunt stellen, wel een deugdelijk exemplaar. Je hebt een koop gesloten, punt."

    Pardon?..Geld terug is een wettelijke recht/eis suffert! Jezus... jij verdiept je je ook nergens in he!
    Dat is nou al tig keer langsgekomen dat dat een recht is! (geld terug eisen)

    " jij hebt niet het recht de game eerst te spelen en dan pas te beslissen of je 'm al dan niet koopt. Ook niet bij een game! Punt."


    Weer gezwetst van de bovenste plank. Laat dan maar zien waar je dat op baseert deze onzin reply!
    FYI: je hebt het recht als consument om je voordat je een koop doet zelfstandig te vergewissen of
    die koop je wel bevalt. In het geval van een game is het heel normaal,herhaal normaal , dat je dus middels
    een testje doet.D.w.z. even kunnen spelen( 1 minuut ofzo) Hoe kun je anders dat recht tot vergewissen dat iets idd.leuk is uitoefenen?

    Leg mij dat maar eens uit slimmerik..


    FEIT:

    Media Markt Huisregel schiet tekort als je alles tegen elkaar afzet.(het spreekt elkaar tegen)

    FEIT:

    Media Markt biedt geen ruimte om te checken als consument of je vooraf een goed werkend product krijgt.(m.a.w. je kan het spel niet spelen want dat is de enige manier om het te testen of het wel goed werkt)

    FEIT:

    Media Markt's Huisregel is inmiddels aan een onderzoek onderworpen.


    ik ben een een-oog Koning in......

    [ Bericht 27% gewijzigd door i-spy24 op 17-10-2005 17:29:23 ]
    pi_31514128
    FEIT: Media Markt Huisregel is een extra stukje service en voegt juist wat toe aan jouw consumentenrecht
    FEIT: Zonder die service had je de keuze tussen kopen en niet kopen en zelfs niet 1 dag proberen
    FEIT: Zonder die service heb je zelfs geen recht op "ruiling binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen" mits ongeopend
    FEIT: Of jouw exemplaar goed werkt kom je altijd pas achteraf achter, dat heet garantie en is gerelegdl onder consumentenrecht
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_31514192
    Je onderbouwt je feiten helemaal niet en je roept maar wat. Laat maar zien middels dieplinks waar je dan deze wijsheid op baseert.

    Media Markts zogenaamde service is al geregeld via het consumentenrecht
    en voegt niks toe en is alleen lood om oud ijzer.


    - Aankoop die niet goed/ondeugdelijk is...ZELFS BINNEN 6 MAANDEN na dato mag je het
    nog terug brengen zonder dat de winkel je iets in de weg mag leggen of vragen over mag
    stellen danwel met eigen 'Huisregels' lastigvallen dat zij een andere periode/regelgeving hiervoor hebben.

    - Consumentenrecht regelt dat artikelen vantevoren in staat moeten worden gesteld om te worden onderzocht

    Dus..waar zijn je 'bewijzen' die jij hebt want die wil ik nu weleens zien want je blaat alleen maar zonder feiten.
    laat je niets zien dan ben je niet serieus te nemen en alleen een blater zonder inhoud.
    En suffert is een heel net verwijt jankert met je *melding*.
    Moet je maar niet zo inhoudsloos reageren en leren lezen.

    [ Bericht 20% gewijzigd door i-spy24 op 17-10-2005 17:40:19 ]
    pi_31514212
    Donder eens op met die irritante bold en underlines in je berichten
    pi_31514218
    quote:
    Pardon?..Geld terug is een wettelijke recht/eis suffert! Jezus... jij verdiept je je ook nergens in he!
    Dat is nou al tig keer langsgekomen dat dat een recht is! (geld terug eisen)
    Zo, ga nu maar eerst eens de wet erop nalezen en je excuses aanbieden. Daarna praat ik pas met je verder.

    "Suffert", tsssss

    * nu melding maakt
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')