Ik ben er toch nog héél zeker van dat de meeste Belgen Balkenende wél kennen hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:00 schreef sweet_love het volgende:
Best vreemd, ik ken hem (en z'n vage brilletjes) wel. Maar zouden Belgen Balkenende wel kennen dan?
Vijf zelfs.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:48 schreef alsem het volgende:
heeft belgie een minister president?
In feite zijn er zelfs voor een Belg maar 3 die er toe doen, die laatste 2 heten wel MP maar zijn in wezen meer gewoon "vice-mp's" van Di Rupo. Voor een Nederlander bv is Verhofstadt zelfs de enige die er eigenlijk toe doet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:52 schreef gorgg het volgende:
[..]
Vijf zelfs.
Leterme in Vlaanderen, Picqué in Brussel, Di Rupo voor de Waalse (gewest)regering, Marie Arena voor de Franse Gemeenschapsregering en Karl-Heinz Lambertz voor de Duitstalige Gemeenschapsregering.
Mja. zelfs in België zal veruit de overgrootte meerderheid deze niet allemaal kennen. Die Lambertz ken ik ook niet echt.
Neequote:
Wat een land.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:52 schreef gorgg het volgende:
Vijf zelfs.
Leterme in Vlaanderen, Picqué in Brussel, Di Rupo voor de Waalse (gewest)regering, Marie Arena voor de Franse Gemeenschapsregering en Karl-Heinz Lambertz voor de Duitstalige Gemeenschapsregering.
Mja. zelfs in België zal veruit de overgrootte meerderheid deze niet allemaal kennen. Die Lambertz ken ik ook niet echt.
Ik heb hem [Zijn broer Dirk Verhofstadt dus] weleens gezien en horen spreken bij de liberale jongerendag. Nu was het soms een beetje te makkelijk scoren maar wat een mooi verhaal had die man. Die kan het in ieder geval goed brengen, zou zo bij ons in het parlement mogen bij wijze van spreken, dat kunnen we wel weer eens gebruiken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:07 schreef Steijn het volgende:
Overigens is Verhofstadt en zijn broer mij wel bekend, vooral zijn broer is een echte liberaal en schrijft ook goede teksten.
Tja Duitsland is nu eenmaal de belangrijkste handels partner van Nederland. Een stabiele economie in Duitsland is cruciaal voor de Nederlandse economiequote:Op zondag 16 oktober 2005 17:26 schreef Monolith het volgende:
België lijkt in de Nederlandse media behoorlijk genegeerd te worden. De recente Duitse verkiezingen (toegegeven dat Duitsland er ook wel even wat meer toe doet voor Nederland) kregen bijvoorbeeld massale media aandacht, maar volgens mij krijgen Belgische verkiezing praktisch geen aandacht in de Nederlandse media.
Ik denk dat de aandacht meer te maken heeft met de invloed die Duitsland heeft in de EU. Het effect van de Duitse verkiezing op de handel tussen Nederland en Duitsland is niet erg groot.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Tja Duitsland is nu eenmaal de belangrijkste handels partner van Nederland. Een stabiele economie in Duitsland is cruciaal voor de Nederlandse economie
Dat ziet er al een stuk beter uit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:25 schreef Frederic het volgende:
Maak kennis met onze volgende premier: Freya Van den Bossche.
[afbeelding]
Coming lady van de sp.a, nu al minister van arbeid en binnenkort -als ik me niet vergis- wordt ze zelfs vice-premier.
En nu nog allemaal sp.a stemmen natuurlijk![]()
Volgend jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen in België. Dan komt er wel weer een reportage uit Antwerpen over het Vlaams Blok Belang.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:26 schreef Monolith het volgende:
maar volgens mij krijgen Belgische verkiezing praktisch geen aandacht in de Nederlandse media.
Als ze even competent was (wat volgens mij niet zo moeilijk is), maar schreeuwlelijk was en niet uit een politieke dynastie kwam, zou ze dan zitten waar ze nu zit?quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:25 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
Coming lady van de sp.a, nu al minister van arbeid en binnenkort -als ik me niet vergis- wordt ze zelfs vice-premier.
Al die partijen hebben een andere naam gekregen bij jullie, toch? Ik zie weleens wat en herken nauwelijks de partijnamen nog.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:25 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
Verhofstadt is wel een sympathiekere gast hoor...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:01 schreef Lionheaad het volgende:
[afbeelding]
Het lijkt wel familie van elkaar...
Nee, misschien van de VLD.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:16 schreef IntroV het volgende:
Is hij nou de van de verHofstadgroep?
Dat is dus geen waar hé alles waar er in de Federale regering een minister of Staatssecretaris voor is, daar is de "Federale regering" voor bevoegd eigenlijk (zie hieronder ook)quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:43 schreef pberends het volgende:
De MP van België heeft nog minder macht dan Prins Friso. Alles is daar verdeeld in vage divisies en in Vlaanderen en Wallonië.
Een opmerking: Siegfried Bracke voert op dit moment geen politieke functie uit, maar is presentator bij Canvas.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:43 schreef RichardQuest het volgende:
België + politiek = foute figuren
[afbeelding]
[afbeelding].
Ja, hij doet toch altijd politieke interviews? Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een opmerking: Siegfried Bracke voert op dit moment geen politieke functie uit, maar is presentator bij Canvas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |