abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 07:40:24 #26
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31574201
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met Indonesië te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
Dit is toch het topic over Thailand?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31574205
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dit is toch het topic over Thailand?
Macht der gewoonte, ik typ dagelijks misschien wel 100 keer Indonesië, en nu moest het Thailand zijn
pi_31574211
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met Indonesië te maken, maar wel met Thailand

Tja, in het vorige topic werd in het laatste deel gesproken over de erg opdringerige mennekes welke je een transport in zo'n tuk tuk ding wilde aanbieden... of voor 10 THB de hele stad wel even wilden laten zien
En als je een beetje in de toeristische delen van Thailand rondhangt, en als willekeurige toerist ontkom je daar toch echt niet aan, zal je dit wel vaak gaan horen
Ik wil 'binnenkort' (enkele jaren) wel naar Thailand. Het touristische gedeelte zal volgens mijn verwachting niet echt veel afwijken van dat van Bali. Ik denk dat ik vast wel een motor kan huren, zodat ik lekker kan zeggen dat ik al 'transport' heb.. met de sleuteltjes in mijn hand te laten zien. Werkt op Bali altijd
  donderdag 20 oktober 2005 @ 07:53:00 #29
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31574257
Wehe, het is je vergeven.

Maar over die TukTuks, neem maar van mij aan, je wordt er op een gegeven moment echt schijtziek van. Zeker als je praktisch voor een bepaalde tempel (bv Wat Po) staat en ze roepen met z´n 10-en dattie de andere kant op is. Of dat je nauwelijks een winkelstraatje als Khao San road kan verlaten. Of dat je niet eens 100 meter door een willekeurige andere straat kan lopen zonder dat er één langs je komt rijden en wat roept. Of dat ze je zelfs bij je elleboog pakken. Toen was ik wel even echt boos.
pi_31574736
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:53 schreef gr8w8 het volgende:
Wehe, het is je vergeven.

Maar over die TukTuks, neem maar van mij aan, je wordt er op een gegeven moment echt schijtziek van. Zeker als je praktisch voor een bepaalde tempel (bv Wat Po) staat en ze roepen met z´n 10-en dattie de andere kant op is. Of dat je nauwelijks een winkelstraatje als Khao San road kan verlaten. Of dat je niet eens 100 meter door een willekeurige andere straat kan lopen zonder dat er één langs je komt rijden en wat roept. Of dat ze je zelfs bij je elleboog pakken. Toen was ik wel even echt boos.
Ooh.. dat vind ik inderdaad minder. Op Bali heeft 1 iemand me ooit vastgepakt. Toen riep ik "En nou oprotten!", (in het Nederlands) en keek 'm kwaad aan. Toen was het wel even slikken voor die gast, en verontschuldigen, want hij kon prima zien dat ik kwaad werd.

Maar goed, waar rijke toeristen zijn, zijn ook de minder bedeelde mensen die hard willen werken om een paar centen te verdienen.
pi_31574907
Tja, dat hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Je gaat erheen om de cultuur te proeven... dan moet je dat gewoon accepteren. Overigens vind ik wel dat je als toerist minimaal 1 keer een tuk-tuk rit gemaakt moet hebben. Gewoon voor de ervaring.
pi_31574992
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:16 schreef -Dries- het volgende:
Tja, dat hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Je gaat erheen om de cultuur te proeven... dan moet je dat gewoon accepteren. Overigens vind ik wel dat je als toerist minimaal 1 keer een tuk-tuk rit gemaakt moet hebben. Gewoon voor de ervaring.
Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaan
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:06:57 #33
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31576790
Ik vind erg opdringerige tuktuk drivers niet echt cultuur hoor, ze doen het toch ook niet bij Thai? Dat is waarschijnlijk ook de reden, wij zijn geen Thai en derhalve al minder en mogen opgelicht worden.
pi_31577082
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:06 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind erg opdringerige tuktuk drivers niet echt cultuur hoor, ze doen het toch ook niet bij Thai? Dat is waarschijnlijk ook de reden, wij zijn geen Thai en derhalve al minder en mogen opgelicht worden.
Iets dat specifiek bij een land/landen horen is toch cultuur? Wel, tuk-tuks zijn hier een voorbeeld van. Cultuur is imo heel breed.. Tot een bepaald gerecht tot de gewoontes van tuk-tuk chauffeurs.
pi_31584753
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:20 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaan
Dat in Jakarta is toch een BEMO ofzo, dat is niet hetzelfde als een tuk tuk, tuk tuk is wat groter dan zo'n BEMO ding.. tevens vond ik het verkeer in Jakarta niet te vergelijken met dat in Bangkok........

Maar idd, het is in Thailand wel eens vervelend bij de echte toeristische plekken dat ze je die TUK TUK echt zo erg opdringen...
Ik moet trouwens zeggen dat het in Bali wel meeviel, nu was ik er ook in 2002, 3 weken na de aanslagen.. misschien dat dat wat invloed daarop had
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31586021
Heel erg leuk: een tuk-tuk race. Twee of meer mensen regelen elk een tuk-tuk. De chauf krijgt minimaal dubbel tarief om zo snel mogelijk van A naar B te rijden. Wie als eerste aankomt, wint. Motor-taxi's zoals in Bangkok kunnen natuurlijk ook gebruikt worden. Bloedlink maar oh zo cool.
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:29:50 #37
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31651936
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:54 schreef Shakermaker het volgende:
Heel erg leuk: een tuk-tuk race. Twee of meer mensen regelen elk een tuk-tuk. De chauf krijgt minimaal dubbel tarief om zo snel mogelijk van A naar B te rijden. Wie als eerste aankomt, wint. Motor-taxi's zoals in Bangkok kunnen natuurlijk ook gebruikt worden. Bloedlink maar oh zo cool.
Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.
pi_31651964
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:29 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.
Da's nu juist onderdeel van de spanning. De helft van de tijd weet je niet wat er gaat gebeuren en de gevaarlijke situaties zie je vaak alleen achteraf.
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:37:42 #39
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31652040
Achteraf? Ze maken ook een video? Vét!
pi_31652101
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:37 schreef gr8w8 het volgende:
Achteraf? Ze maken ook een video? Vét!
lol

Nee, als je omkijkt en ziet hoe een stadsbus op 3 cm van de achterkant van je tuk tuk de hoek om komt razen. Dat soort dingen.
pi_31658127
Is men wel eens in Pai geweest? Ongeveer 120km vanaf Chiang Mai. Wat is dat geweldig... Heb daar echt een week lang de tijd van mijn leven gehad! Geen gezeik over tuk tuks (die rijden daar simpelweg niet) en een heerlijke sfeer tussen de locals en de (voornamelijk backpackende) toeristen.

Pai
pi_31658415
Niet heen geweest, maar wel de naam gezien op borden.
pi_31658611
Borden? Waar dan? Tis echt klein daar dus ik neem aan dat je dan wel erg in de buurt bent geweest?
pi_31658614
Ik ben wel eens in Pai geweest. Tijdje geleden al, maar was wel leuk.
Groot voordeel van Pai vond ik destijds dat je trekkings kon doen die nog niet zo walgelijk commercieel zijn. Wij kwamen met ons groepje een dorpje ingewandeld en de kinderen verstopten zich achter de rokken van hun moeder en waren ontzettend verlegen.
Is wel iets leuker en authentieker dan wanneer de kinderen op je af stormen en je in vloeiend engels spullen gaan verkopen.
pi_31658766
Inderdaad dat is Pai al zal het nu een stukje commercieler geworden zijn dan jij nu beschrijft. Ik ben er afgelopen Juli geweest en heb werkelijkwaar een topweek gehad. Bebop, Sisha Bar en Bamboobar voor de late versnaperingen en de heerlijke restaurantjes voor superlekker eten en normale Thaise prijzen. Scooter huren daar kost slecht 100b/dag (2 euro) en dan lekker naar de watervallen of door de omliggende heuvels en dorpjes rijden. Damn ik krijg nu echt heimwee
pi_31658791
Ik ben toen gaan fietsen naar die watervallen!
Dat was heen niet zo verstandig, maar terug heb ik niet te hoeven trappen!
pi_31659629
Ja het is op wat stukjes wat steil inderdaad. Ik ben bij een van die watervallen nog bijna naar beneden gestort. Gelukkig waren er wat omstanders die mij toen uit die benarde positie konden halen. En dat alles voor een foto!

Dag daarna nog wel op de billen naar beneden gegleden! Gaaf!
pi_31660141
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:55 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.
wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.

Zo niet, dan gaan we over een maandje namelijk gewoon weer terug
pi_31661693
Ga je nu alweer naar Thailand Dino??
Hoe lang ga je deze keer??
pi_31674120
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.

Zo niet, dan gaan we over een maandje namelijk gewoon weer terug
Wij gingen in de zomer van 2005. Erg kort geleden dus.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:54 schreef StefanFM het volgende:
Borden? Waar dan? Tis echt klein daar dus ik neem aan dat je dan wel erg in de buurt bent geweest?
Vanuit Chiang Mai namen we een bus richting de Mekong. Als Pai niet ten noorden ligt van Chiang Mai heb ik me vergist, maar die naam komt me toch echt bekend voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Dries- op 25-10-2005 09:13:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')