abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34004843
Earl Grey van de Lidl (andere merken zijn echt niet lekker) voor door de dag.
Celestial Seasonings en dan de citroen versie (ben naam kwijt) en de Mandarin-orange-nog wat.

Zoethoutthee van de pakjes van de Xenos, idem voor Passievrucht en Tropische Vruchten.

Goorste thee ooit: alles met Bosvruchten en Vanille thee
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:05:38 #227
97745 Thorical
finding a way
pi_34024918
Hebben die lui van de AH de losse Orange Peko uit het assortiment gehaald.
Het zal wel komen omdat ik een van de weinige was, die dit opkikkertje wel kan waarderen.
pi_34024972
Lapsang Souchong.
pi_34807524
Even een tip voor jullie Theefanaten:

Jullie kunnen op de site van Life & Cooking een reis naar een theeplantage in Kenia winnen.
Zeker de moeite waard om te proberen toch??
Met vrienden, alleen of met z'n twee, neem altijd de tijd voor een goed kopje thee...
pi_35478366
Uit een net gesloten topic :
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 12:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
Ik drink best veel thee, en heb zo mijn favorieten. ik ben dol op sterrenmix, en zoethoutthee. sowieso hou ik wel van kruidenthee.

vandaag heb ik voor het eerst verse thee gekocht, rooibos chocola mint thee , van simon levelt
spannend, ik heb nog nooit zoiets gedaan
ik heb een zeefje die in je mok kan hangen, en een thee ei, maar dan in een soort knijpervorm.
hoeveel thee moet ik gebruiken om een lekker kopje verse thee te krijgen?

en, wat is jouw favoriete soort thee?
pi_35479269
nouja, heel recent..
maar toch bedankt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35480347
Rooibos Mango Persick!
pi_35487159
Pickwick Leafs Rooibos Kaneel

Iemand een vervanger voor deze? Ik vind de combinatie Rooibos Kaneel erg lekker, maar deze zakjes zijn egt VEEEEEEELS te duur
Cooking!
  zaterdag 25 februari 2006 @ 20:05:32 #234
88233 Steve
Still the best.
pi_35487194
Citroenthee en kaneelthee.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_35499220
Rooibos (original) en Aarbei!!!
  zondag 26 februari 2006 @ 02:59:52 #236
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_35500726
meloenthee
pi_35507801
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:40 schreef TheetuintjeTom het volgende:
beste sweet sixteen,

De losse variant, is meestal de pure stukjes zoethout. Deze zijn versnipperd tot kleine stukjes, maar verder zit er niets in. De dosis pure zoethout in de zakjes is minder dan in de losse variant. Daarom wordt de pure vorm vaak lekkerder gevonden, werkt het beter bij keelproblemen, maar heft het als nadeel dat als je enkele dagen achtereenvolgens een aantalkopjes per dag drinkt (Kan al vanaf 2-3 kopjes) de bloeddruk bijzonder kan stijgen. Daarom moet je er voorzichtig mee zijn. (Maar lekker is het wel...)
Dat laatste, over die bloesomloop heb ik gehoord ja. Bedankt!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_35507818
Overigens heb ik laatst voor het eerst theeblaadjes gekocht.
Heerlijk!

Spicy Cinnamon
Billie Holiday is Lady Day!
pi_35509001
geen smaakjes thee met kunstmatige aardbei smaak enzo (ja het zit tussen mijn oren maar ik hoef het niet)

wel lekker: groene thee, rooibos (als je dat zo schrijft ), brandnetelthee. de standaardpickwick thee lust ik ook nog wel.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_35509088
Thee, gemaakt van gedroogde bladeren van de theeplant. Als ik in een wilde bui ben dan meng ik Ceylon met Engelse thee.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_35514121
Tetley's
Earl grey & vanilla

This tea takes a familiar blend and gives it a modern twist. A mellow hint of vanilla has been added to the classic Earl Grey blend creating a deliciously different pale gold tea with a uniquely soothing appeal.

The Chinese believe that Earl Grey keeps mind, body and spirit in perfect harmony.

The sweet aroma of the vanilla enhances the smooth, rich flavour of the leaves giving drinkers a truly laid-back cup of tea

Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35514614
Beste MissyMirjaM,

Je hebt ongeveer 1 theelepeltje per kopje nodig. Indien je een pot thee zet, neem je 1 theelepel voor de pot extra. Maar uit eigen ervaring, kan je 1 theelepel, wel 2x opschenken en heb je nog prima thee! Voor de rooibos Choco Mint heb je wel een theelepelklem nodig (of iets dergelijks) met een fijn gaas! Anders wil de rooibos (welke fijner is dan theeblaadjes) er tussen door glippen. En niet iedereen kan dat waarderen. In ieder geval heb je daar een lekkere thee gekocht! (Vindt ik persoonlijk ook een lekkere thee.)
Met vrienden, alleen of met z'n twee, neem altijd de tijd voor een goed kopje thee...
pi_35524193
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:34 schreef aidyl het volgende:

[..]

Die zit toch in de Rooibosvariatie verpakking van PW? Ik hou er niet van, maar ik kreeg 3 doosjes thee bij een theekistje...
Ja, dat is waar, maar ik had hem gekregen in een heel pakje rooibos melisse, alleen die hele pakjes kan ik nergens vinden en dat vind ik wel jammer.

Weet iemand waar je dat kan krijgen?
pi_35528829
Aardbeienthee, rooibosthee of earl grey. Engelse Melange af en toe.
  maandag 27 februari 2006 @ 01:32:58 #245
97745 Thorical
finding a way
pi_35532309
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:45 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Beste MissyMirjaM,

Je hebt ongeveer 1 theelepeltje per kopje nodig. Indien je een pot thee zet, neem je 1 theelepel voor de pot extra. Maar uit eigen ervaring, kan je 1 theelepel, wel 2x opschenken en heb je nog prima thee! Voor de rooibos Choco Mint heb je wel een theelepelklem nodig (of iets dergelijks) met een fijn gaas! Anders wil de rooibos (welke fijner is dan theeblaadjes) er tussen door glippen. En niet iedereen kan dat waarderen. In ieder geval heb je daar een lekkere thee gekocht! (Vindt ik persoonlijk ook een lekkere thee.)
Een theelepel en niet zo'n roerijzertje dat je krijgt om te roeren. Als er gesproken wordt over een theelepel kan je dat bijna vertalen naar een desertlepel in het nederlands.
  maandag 27 februari 2006 @ 01:35:41 #246
97745 Thorical
finding a way
pi_35532344
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Thee, gemaakt van gedroogde bladeren van de theeplant. Als ik in een wilde bui ben dan meng ik Ceylon met Engelse thee.
Dit snap ik niet.
pi_35532588
appel/peer is heerlijk.
Heb deze 1 keer gehad, en toen nooit meer kunnen vinden.

Dus als iemand weet waar ze deze smaak verkopen
pi_35532603
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:56 schreef snopprinses het volgende:
appel/peer is heerlijk.
Heb deze 1 keer gehad, en toen nooit meer kunnen vinden.

Dus als iemand weet waar ze deze smaak verkopen
Bij een turkse winkel vaak.
pi_35532684
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:58 schreef tonks het volgende:

[..]

Bij een turkse winkel vaak.
al geweest, verkochten ze het alleen apart. En samenvoegen kreeg je niet de goede smaak
pi_35539201
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:35 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dit snap ik niet.
Heel simpel, als ik thee zet dan dan doe ik dat altijd zonder fruit/kruiden/specerijen/vlees smaakje. (Maar dan soms wel met suiker of zelfs melk, het is dus niet een soort purisme of zo.)

Maar als ik dan af en toe toch trek heb in iets aparts dan meng ik Ceylon- en Engelse theebladeren. Het is verbazingwekkend hoe apart de smaak van een thee kan zijn die alleen maar twee verschillende theerassen bevat.

Zo duidelijk?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')