quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
Ik drink best veel thee, en heb zo mijn favorieten. ik ben dol op sterrenmix, en zoethoutthee. sowieso hou ik wel van kruidenthee.
vandaag heb ik voor het eerst verse thee gekocht, rooibos chocola mint thee , van simon levelt
spannend, ik heb nog nooit zoiets gedaan
ik heb een zeefje die in je mok kan hangen, en een thee ei, maar dan in een soort knijpervorm.
hoeveel thee moet ik gebruiken om een lekker kopje verse thee te krijgen?
en, wat is jouw favoriete soort thee?
Dat laatste, over die bloesomloop heb ik gehoord ja. Bedankt!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:40 schreef TheetuintjeTom het volgende:
beste sweet sixteen,
De losse variant, is meestal de pure stukjes zoethout. Deze zijn versnipperd tot kleine stukjes, maar verder zit er niets in. De dosis pure zoethout in de zakjes is minder dan in de losse variant. Daarom wordt de pure vorm vaak lekkerder gevonden, werkt het beter bij keelproblemen, maar heft het als nadeel dat als je enkele dagen achtereenvolgens een aantalkopjes per dag drinkt (Kan al vanaf 2-3 kopjes) de bloeddruk bijzonder kan stijgen. Daarom moet je er voorzichtig mee zijn. (Maar lekker is het wel...)
Ja, dat is waar, maar ik had hem gekregen in een heel pakje rooibos melisse, alleen die hele pakjes kan ik nergens vinden en dat vind ik wel jammer.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:34 schreef aidyl het volgende:
[..]
Die zit toch in de Rooibosvariatie verpakking van PW? Ik hou er niet van, maar ik kreeg 3 doosjes thee bij een theekistje...
Een theelepel en niet zo'n roerijzertje dat je krijgt om te roeren. Als er gesproken wordt over een theelepel kan je dat bijna vertalen naar een desertlepel in het nederlands.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:45 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Beste MissyMirjaM,
Je hebt ongeveer 1 theelepeltje per kopje nodig. Indien je een pot thee zet, neem je 1 theelepel voor de pot extra. Maar uit eigen ervaring, kan je 1 theelepel, wel 2x opschenken en heb je nog prima thee! Voor de rooibos Choco Mint heb je wel een theelepelklem nodig (of iets dergelijks) met een fijn gaas! Anders wil de rooibos (welke fijner is dan theeblaadjes) er tussen door glippen. En niet iedereen kan dat waarderen. In ieder geval heb je daar een lekkere thee gekocht! (Vindt ik persoonlijk ook een lekkere thee.)
Dit snap ik niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Thee, gemaakt van gedroogde bladeren van de theeplant. Als ik in een wilde bui ben dan meng ik Ceylon met Engelse thee.
Bij een turkse winkel vaak.quote:Op maandag 27 februari 2006 01:56 schreef snopprinses het volgende:
appel/peer is heerlijk.
Heb deze 1 keer gehad, en toen nooit meer kunnen vinden.
Dus als iemand weet waar ze deze smaak verkopen
Heel simpel, als ik thee zet dan dan doe ik dat altijd zonder fruit/kruiden/specerijen/vlees smaakje. (Maar dan soms wel met suiker of zelfs melk, het is dus niet een soort purisme of zo.)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |