Ja, natuurlijk. De ideeën en theorieën die geleid hebben tot een aantal bespottelijke uitwassen waren ook niet uit het niks gekomen, wat eraan ten grondslag lag was ook niet allemaal bespottelijk. Het was óók een reactie op andere, eerdere ideeën en theorieën met eveneens bespottelijke (en gruwelijke) uitwassen. Wij en de mensheid na ons zal het niet principiëel beter doen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Aan de andere kant, heeft de huidige generatie (wij dus) ook ideeen en gedachtes en theorien. Deze gaan wij ook implenteren. Alleen de gevolgen (goed of slecht) zullen we pas over een jaar of 30 gaan zien.
Zelfde effect toch ?
Ja, dat blijft een probleem, we hebben nu eenmaal geen glazen bol. Het is alleen zeer contraproductief om problemen onder het tapijt te vegen zoals dat heel lang gebeurd is. Mocht dat de komende jaren weer gebeuren voeren we over 30 jaar weer deze discussie. En ik heb toch het idee dat het ''maatschappelijk debat'' nu veel vrijer is dan het was. Dat verklaart ook pogingen van ultra-conservatieven, links / rechts / religieus, om mensen het zwijgen op te leggen, het debat te smoren.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Aan de andere kant, heeft de huidige generatie (wij dus) ook ideeen en gedachtes en theorien. Deze gaan wij ook implenteren. Alleen de gevolgen (goed of slecht) zullen we pas over een jaar of 30 gaan zien.
Zelfde effect toch ?
Zou het niet eerder andersom zijn? Dat we nu meer terreurdreiging hebben omdat de PvdA niet meer in de regering zit...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:47 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik bedacht me net, hier in Den Haag, dat we van geluk mogen spreken dat in ieder geval de Pvda niet meer regeert. Hadden we Paars nog een aantal jaren voortgezet was er in Nederland hoogstwaarschijnlijk al een zware aanslag gepleegd. Dat het nog niet zover is gekomen, is in ieder geval niet te danken aan de ''linkse kerk''.
Zit wat in natuurlijk. Onder de PvdA konden de terroristen immers op legale wijze hun doel(en) bereiken.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het niet eerder andersom zijn? Dat we nu meer terreurdreiging hebben omdat de PvdA niet meer in de regering zit...
quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Zit wat in natuurlijk. Onder de PvdA konden de terroristen immers op legale wijze hun doel bereiken.
Het gaat meer over wat tot enkele jaren geleden wel en niet mogelijk was in het publieke discours (quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het niet eerder andersom zijn? Dat we nu meer terreurdreiging hebben omdat de PvdA niet meer in de regering zit...
quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Inderdaad. De babyboom generatie heeft in de jaren 60 ideeën opgedaan, een wereldbeeld van hoe het zou moeten zijn, en worden. Alle daaropvolgende gebeurtenissen en problemen die in tegenspraak waren met dit wereldbeeld waren taboe, en werden met gebruik van allerlei misplaatste moralistische vergelijkingen gediskwalificeerd.
Het gaat niet om links of rechts, het gaat om onvervalst conservatisme, dogmatisme. ''Al is de fantasie nog zo snel, de praktijk achterhaalt hem wel''![]()
Dure woorden bestaan overigens niet, allen zijn kostenloos.![]()
De Jihad was er, en is er altijd geweest. Het is de Westerse wereld die reageert, al dan niet op verstandige wijze.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:55 schreef du_ke het volgende:
[..]. Maar er was wel minder noodzaak om een Jihad te beginnen. Op het moment dat het niet in de mode is om alle zwarten het land uit te wensen is de neiging daar tegen te ageren door b.v een aanslag of foute liedteksten ook kleiner.
Er is een lange periode geweest dat de jihad geen rol speelde in de islam. De jaren '50 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:29 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De Jihad was er, en is er altijd geweest. Het is de Westerse wereld die reageert, al dan niet op verstandige wijze.
Welke jihad? de grote jihad is er altijd geweest, de kleine niet idd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:34 schreef Floripas het volgende:
Er is een lange periode geweest dat de jihad geen rol speelde in de islam. De jaren '50 bijvoorbeeld.
Ik heb ergens een bijzonder interessant stuk dat stelt dat het Arabisch nationalisme niets anders is dan de jihad in een nieuw jasje. Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden, en of ik het me goed herinnerquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er is een lange periode geweest dat de jihad geen rol speelde in de islam. De jaren '50 bijvoorbeeld.
Ik heb eigenlijk geen zin om Mohamed te verdedigen, maar geldt dat bovenstaande dan ook niet voor Moslims?quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:57 schreef Godslasteraar het volgende:
Laten we niet alle immigranten over één kam scheren, daar zij grote onderlinge verschillen, en dat heeft alles te maken met de achtergrond van die immigranten zelf.
Inderdaad, alevieten en shiiten doen het in het Westen veel beter dan sunnieten. en zo zijn er waarschijnlijk veel verschillen. Alleen zijn volgens sunnieten alevieten en shiiten géén moslims, tja, mischien hebben ze gelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen zin om Mohamed te verdedigen, maar geldt dat bovenstaande dan ook niet voor Moslims?
Ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:03 schreef Godslasteraar het volgende:
En Mohammed verdedigen: kansloos.
en zijn geest waart nog steeds rondquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja.
Die is al meur as twoalfhunderd joar deud.
Pardon?quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar er was wel minder noodzaak om een Jihad te beginnen. Op het moment dat het niet in de mode is om alle zwarten het land uit te wensen is de neiging daar tegen te ageren door b.v een aanslag of foute liedteksten ook kleiner.
Mijn gok is dat Eurotrash (voormalig oostblokbewoners) aan de beurt zijn. Stond een tijdje terug met een Turkse buurtbewoonster te praten in de supermarkt terwijl er een groepje "seizoenswerkers" voorbij kwam, waarop zij gelijk begon te mopperen dat de buurt zo achteruit ging door deze mensen en dat ze zich ook al zo asociaal gedraagden in Turkije afgelopen zomer.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:59 schreef du_ke het volgende:
Ach en straks gaat de aandacht weer naar de antilliaanse etteretjes. De Molukkers hadden ook hun (tot nog toe in NL bloederige) strijd
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Gedroegen, Chewie.
Juist en zo gaat het keer op keer. En wat heeft het ooit opgeleverd?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mijn gok is dat Eurotrash (voormalig oostblokbewoners) aan de beurt zijn. Stond een tijdje terug met een Turkse buurtbewoonster te praten in de supermarkt terwijl er een groepje "seizoenswerkers" voorbij kwam, waarop zij gelijk begon te mopperen dat de buurt zo achteruit ging door deze mensen en dat ze zich ook al zo asociaal gedraagden in Turkije afgelopen zomer.![]()
Zoals het er staat wind zaaien is storm oogsten. Je ziet toch ook de steeds hardere houding en uitspraken tegenover moslims? Is het raar dat daar ook steeds extremer op gereageerd wordt?quote:
Ach, het is onze eigen schuld!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoals het er staat wind zaaien is storm oogsten.
Ja, en dat is het begin?quote:Je ziet toch ook de steeds hardere houding en uitspraken tegenover moslims?
Ach, onder Paars vond kleine Samir A. de aanslagen op het WTC al ''super-rechtvaardig'', maar dat zal ook wel aan de blanke boeman hebben gelegen die deze VWO-scholier alle kansen ontzegde.quote:Is het raar dat daar ook steeds extremer op gereageerd wordt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |