Onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede, nie'waar?quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:44 schreef rooierooie het volgende:
Wat jouw laatste vraag betreft: ik heb er simpelweg geen enkele reden voor om eraan te twijfelen dat deze compilatie van bijbelboeken door God zo gewild is.
Dit is een ook hoe ik zo'n zin lees. Ik ben het hier dus volledig mee eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:47 schreef sweetgirly het volgende:
Een andere interpretatie kan zijn, als je anderen vergeeft, vergeef je jezelf.
Stopt het lijden enzo (die wij onszelf aandoen in die zin). Misschien bedoelde hij dat wel * scheel kijkt erbij.
En hoe kom je bij deze leuke beeldspraak? Is dat een geloof?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:39 schreef Bright het volgende:
Ik zal aangeven hoe ik het zie:
Jezus is met Zijn komst tussen ons en zijn Vader in gaan staan. Hij biedt ons aan God aan, maar dan niet zoals wij zijn, maar zoals God ons ziet: zuiver en puur, zonder zonden, zoals God ons (Adam/Eva) oorspronkelijk geformeerd heeft.
Dit is zeer belangrijk, want dit houdt dus in dat God onze zonden niet eens kan zien!
Mag ik een stukje uit de Islam quoten betreffende vergeven of gaat het echt puur om Christendom?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:37 schreef jehovaguerilla het volgende:
De christelijke uitleg zegt dat Jezus is gestorven voor onze zonden.
God vergeeft ons als wij de fout in gaan zoals in het verhaal van jezus en Dismas (de 'goede' dief)
Na hun kruisiging toonde Dismas berouw en beloofde jezus hem een plek in het paradijs.
Dit geldt ook voor moordenaars en verkrachters etc. want God vergeeft je als je maar berouw toont ,of makkelijker nog..
[..]
Dus als je anderen vergeeft ,vergeeft God jou ook.
Dus kan iedereen eigenlijk alles doen wat ie wilt
Wat een tegenstrijdig zooitje eigenlijk.
Niet dat ik de bijbel zo letterlijk neem maar ik wou er even een discussie over aanzwengelen.
Argue with me ,plz.
Want God zal elke daad doen komen in het gericht over al het verborgene, hetzij goed, hetzij kwaad.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:39 schreef Bright het volgende:
Hmm ... ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar reageer alleen op de OP (lezen doe'k nog wel later, hoor, maar nu te weinig tijd daarvoor)
Belijden we elkaar niet onze zonden, dan zullen we nooit zuiver kunnen worden.
Bij het belijden kunnen en mogen we altijd gebruik maken van Jezus en God, want uiteindelijk zal de vergeving van onze zonden door een medemens afkomstig zijn van God.
(Het 'goede' in de medemens dat ons vergeving kan geven is een deel van God zelf!)
Zo, ben benieuwd of iemand dit leest; het is zeker stof tot discussie.
Ik ben dan ook heel benieuwd wat hierover te zeggen is ...
"zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving."quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:50 schreef Bright het volgende:
Triggershot, in de OP wordt over het Christendom iets gezegd. Als je iets kunt verduidelijken dat daarop slaat, kan dat natuurlijk; ik ben wel benieuwd, want op veel punten zit er minder verschil tussen beide godsdiensten dan veel mensen verwachten.
zon·de1 (de ~, ~n/~s)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:07 schreef Bright het volgende:
Dank je - 1 ding dan nog: Wat wordt hier met 'zonden' bedoeld? (Wat wordt er eigenlijk in het Jodendom en het Christendom mee bedoeld ... Ook in die geloofsovertuigingen is dit niet altijd even duidelijk)
En dat laatste wordt te vaak vergeten. Dan wordt er (bijvoorbeeld in evangelisatieboekjes) allemaal met leuke beeldspraak gecommuniceerd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:50 schreef Bright het volgende:
Uiteraard is het moeilijk om dit allemaal te begrijpen, daarom worden veel beeldspraken en voorbeelden gebruikt, ook in de bijbel. Daarom, DennisMoore, gebruik ik ook een beeldspraak. En, ja, zo zie ik het, zoals ik al aangaf. Dat is een deel van mijn geloof, ja. Dat heeft er niks mee te maken dat God niet 'om het hoekje zou kunnen kijken', of dat Jezus en God dezelfden zijn (Dat zie ik meer als wel dezelfde, maar dan zoals een mens overdags een rechter is, maar 's avonds gewoon papa of mama van een kind)
Uiteraard kun je met een beeldspraak de werkelijkheid niet goed genoeg uitleggen; het is slechts een benadering.
Evenals dat ik (Here God zij dank) niet te klagen heb , Here Jezus is mijn getuige, in tegendeel zelfs.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Dat zal het zijn![]()
Maar naar mijn defenitie heb ik geen sterkere relatie dan met wie ook op deze aarde dan met God. En toch is het niet zo dat ik geen leven heb, in tegendeel zelfs![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |