Dus als je anderen vergeeft ,vergeeft God jou ook.quote:Mattheus 6: 14,15. "Want indien gij den mensen hun misslagen vergeeft, zal ook uw hemelse Vader u vergeven; maar indien gij den mensen niet vergeeft, zal uw Vader ook u uw misslagen niet vergeven."
quote:Romeinen 3:21; Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten: 22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
Volgens veel aanhangers van het christelijk geloof welquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik bedoel... je kan toch niet echt geloven dat God (als ie bestaat) iedereen wel ff gaat vergeven?
tsja... het is geen kutboek >>> je moet het gewoon zien als een mooie verzameling verhaaltjesquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:10 schreef jehovaguerilla het volgende:
Maar de bijbel praat het dus goed.. dat bedoel ik ook een beetje.
Kutboek.
Nou er echt in geloven kan zeker wel, dat zie je om je heen. Echt rechtvaardig komt het in mijn ogen niet over nee. Probleem is dat je het antwoord toch niet te weten komtquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik bedoel... je kan toch niet echt geloven dat God (als ie bestaat) iedereen wel ff gaat vergeven?
Ik wil eigenlijk dat een reli-figuur hierover met mij in discussie treedt.
*houdt adem in*
Wat een korte maar heldere/nuchtere post !quote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:25 schreef BaajGuardian het volgende:
de bijbel is ook letterlijk , maar destijdse interpetaties.
wil niet zeggen dus dat god bestaat , maar dat iets god genoemd is.
Nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:10 schreef jehovaguerilla het volgende:
Het nieuwe testament zuigt dus behoorlijk hard.
Welke boel is verpauperd?quote:En is er wellicht de schuld van dat de boel zo verpauperd is.
Je kunt mensen niet de schuld geven van iets dat ze gedaan hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:58 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik geef de kerk de schuld dat ze door de eeuwen heen mensen zo uitgebuit hebben.
Ik bedoelde de kerk als instituut.En of mensen nu binnen jouw eigen kring staan of daarbuiten ,vergiffenis blijft vergiffenis. Iemand die jij niet kent kan je ook slechte dingen aandoen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet de schuld geven van iets dat ze gedaan hebben.
Maar goed, in dit geval is ''vergeven'' natuurlijk voorbehouden aan mensen tot wie je daadwerkelijk in een betrekking staat. Ik kan een Newfoundlander niet vergeven, of de paus. Buiten je eigen kring worden dergelijke begrippen arbitrair.
Ben ik het niet mee eens. Anders is de hel ook nergens goed voor.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:05 schreef Dromenvanger het volgende:
God zal wel moeten vergeven. Het zijn namelijk zijn creaties en vergeeft hij zijn creaties niet, dan zal hij ook nooit zichzelf kunnen vergeven dat hij een creatie op aarde heeft gezet.
Dat klopt, maar dan kom je automatisch in een betrekking tot hem te staan.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:17 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
.En of mensen nu binnen jouw eigen kring staan of daarbuiten ,vergiffenis blijft vergiffenis. Iemand die jij niet kent kan je ook slechte dingen aandoen.
[..]
Ik geloof niet in een hel. Ik denk dat ieder mens uiteindelijk goed kan terecht komen. Je gaat verder omhoog. Alleen kan het langer duren voordat je terecht komt op de juiste plek.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:17 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Anders is de hel ook nergens goed voor.
Er zijn mensen die denken dat dit leven hier de ultieme test is om in de hemel te komen.
Dan staat je eigenbelang vooropquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:25 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vergeef mensen opdat hun een ander kunnen vergeven.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:24 schreef Hallulama het volgende:
Jezelf vergeven, en de mensen om je heen vergeven, schijnt HEEL erg gezond te zijn.
Jij voegt niets toequote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:24 schreef BaajGuardian het volgende:
jij bent hier negatief.
En jezelf, kun je jezelf ook vergeven? Voor alle eigenschappen die je hebt maar liever niet zou willen hebben bijvoorbeeld, indien van toepassing op jou, en voor jou.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:25 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vergeef mensen opdat hun een ander kunnen vergeven.
Wat is duister, hoe definieer je dat?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je waarom we allemaal een duistere kant hebben volgens mij?
Een donkere walm voor je ogen. Waar je de waarheid niet ziet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat is duister, hoe definieer je dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |