Veel WAO'ers kunnen niet werken, en behoren zodoende ook niet tot de beroepsbevolking. Ik zie mijn geestelijk gehandicapte tante niet zo gauw werken om maar een voorbeeld te noemen. Ze heeft de geestelijke vermogens van een kind van 3. Die kun je toch niet tot de beroepsbevolking tellen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:51 schreef fernando_redondo het volgende:
Werkelozen zijn mensen die behoren tot de beroepsbevolking en geen werk hebben dus ook bijstandtrekkers en WAO'ers
Nee, ze zijn kansloos, dat is iets anders. Mijn tante is geestelijk 3 jaar. Je zou dan baby's ook mee moeten gaan tellen, die zijn immers ook werkloos. Dat slaat toch nergens op? Je bent werkloos als je op zoek bent naar werk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:38 schreef fernando_redondo het volgende:
Ze zijn toch werkeloos?
zo ongeveer wat ik wou zeggen, dan krijg je arme mensen die 80 uur per week werkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:12 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Bullshit. Wat denk jij wat mensen doen met een loon dat zo belachelijk laag is dat ze er niet van rond kunnen komen? Precies, die nemen een 2e baan; zelfde probleem met werkeloosheid, alleen met mensen die zich helemaal uit de naad moeten werken om een beetje redelijk te kunnen leven.
Als het afschaffen van het minimumloon 1 ding doet, dan is het wel het opschroeven van de arbeidsproductiviteit; wat in Nederland trouwens al gigantisch hoog is. Bovendien is het de verantwoordelijkheid van bedrijven om deze arbeidsproductiviteit te waarborgen en niet die van de werknemer.
Groet,
Ntd
Ik hoop dat niemand nu 'lazy people!' gaat roepen...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:52 schreef fernando_redondo het volgende:
Hoe heten mongooltjes dan in de VS?
Kinderen van 4 toch ook ? Wil je die ook meerekenen ? Hoewel, misschien verlang je wel weer naar de tijd waarin kinderen voor brood op de plank zorgden en geestelijk gehandicapten in de goot crepeerden. Who knows.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:38 schreef fernando_redondo het volgende:
Ze zijn toch werkeloos?
Maar ze zijn wel werkloos. Toch ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:00 schreef fernando_redondo het volgende:
Kinderen van 4 behoren niet tot de beroepsbevolking
Waarom kinderen van 4 niet en geestelijk gehandicapten wel ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee
Wat heeft dat waar dan ook mee te maken? In de VS rekenen ze arbeidsongeschikten ook niet mee voor hun werkloosheidscijfer, dus.....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:52 schreef fernando_redondo het volgende:
Hoe heten mongooltjes dan in de VS?
Nou, mij kun je van de vloer afschrapen, hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee
Dat was ook precies het punt. Bedanktquote:In de VS rekenen ze arbeidsongeschikten ook niet mee voor hun werkloosheidscijfer, dus
quote:Customers were struggling to make ends meet, so a rising minimum wage would be good for business, he said.
But he resisted calls for Wal-Mart to raise its own wages.
<knip>
Despite his call for a general rise in wages, Mr Scott said the firm would not be raising its own pay rates for "associates", as it calls its shopfloor staff, saying it would hammer the firm's $10bn a year profits.
Wal-Mart pays an average of $9.37 an hour.
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Er is een vraag naar opleiding, waaronder academische opleidingen, dus die zullen altijd geboden worden. Door wie dan ook.quote:Op zondag 30 oktober 2005 00:33 schreef du_ke het volgende:
@Shakes in jouw theorie is het voor academici dus gunstig om na het afronden van hun opleiding te gaan pleiten voor de afschaffing van die opleiding om concurrentie in de toekomst te voorkomen?
Geld is het probleem niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:19 schreef Floripas het volgende:
Ik wil even centraal dat gedoe met het minumumloon uitvechten.
Er wordt wel beweerd door McCarthy en de zijnen, dat het afschaffen van het minimumloon meer banen oplevert. Even een paar constateringen:
- In landen waar geen minimumloon is, of waar het minimumloon lager is, is er niet per se meer werkgelegenheid dan in Nederland, waar wel een minimumloon is. In de VS ligt het werklozenpeil hoger dan hier, en het de koopkracht van de onderloners is er veel lager dan hier.
- Het bevriezen van het minimumloon van de afgelopen jaren heeft niet méér werk opgeleverd.
Waar komt toch dat sprookje vandaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |