abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31530933
Overigens zijn er meerdere soorten conservatisme in de politiek te onderscheiden hè.
Het conservatisme naar Amerikaanse snit, waarvoor heer in kwestie meer voelt, hoewel ook niet helemaal. Kun je beschrijven als de kongsi tussen corporate industry, de have-mores en de godsdienstwaanzinnigen.
Het conservatisme naar arbeideristische snit, waar bijv. Michiel Smit een vertegenwoordiger is. Staat naast neoliberalisme juist een sterk bevoogdende overheid voor.
Daarnaast heb je het niet strikt politieke conservatisme, hetgeen meer een geesteshouding van scepsis inhoudt tegen veranderingen.
I´m back.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:55:45 #52
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_31530987

Op die laatste foto lijkt het net alsof hij een beetje moet huilen ...
pi_31531119
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De disgruntled voormalig sociaal-democraten, van arbeidersafkomst, die massaal de PvdA de rug toekeerden, zijn niet direct extremisten nee, hoewel ze zich wel als zodanig plegen uit te drukken, als je dat bedoelt.
Disgruntled met goede redenen lijkt me.
quote:
Er zijn echter ook andere lieden.
Dat vrees ik ook.
quote:
Als je uit een oorlogssituatie gevlucht bent dan denk je wellicht een stuk extremistischer.
Mwaaoh, Koerden hebben het zeker moeilijk, maar ze maken het vooral elkaar moeilijk, in ''Koerdistan'' en in Nederland. Het is een zeer archaïsche cultuur, die vriendin wist ook niet wanneer ze geboren was, ze had een willekeurige datum gekozen, nieuwjaar, om haar verjaardag te vieren met haar vrienden, ik had niet de indruk dat het haar familie ook maar het geringste interesseerde wanneer ze jarig was. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n liefdeloze omgeving meegemaakt. En zij had het vergeleken met haar vriendinnen geeneens slechter.
Shit, ik krijjg er tranen van in mijn ogen En laat hier geen misverstand bestaan, ik maak de Pvda en al die politiek correcte slappelingen verantwoordelijk voor het in de steek laten van zoveel vrouwen in dergelijke abonimabele omstandigheden. Ik vraag me af wie in Nederland de werkelijke racisten zijn, imo de multi-culturisten, waarvan vooral vrouwen het slachtoffer zijn.

Ayaan:
N.a.v. Fortuyn's uitspraak dat de Islam een achterlijke cultuur is: "Iedereen om mij heen was ontzet; dat kàn Fortuyn niet zeggen. Terwijl ik dacht; de man heeft volkomen gelijk. Het was voor mij de aanleiding om in de PvdA een punt te maken van onderdrukking van de vrouw in de islam. Maar dat mocht dus niet. Ophouden, zeiden ze, want anders spelen we Fortuyn in de kaart."
pi_31531491
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Disgruntled met goede redenen lijkt me.
Dat is in veel gevallen natuurlijk de vraag, maar het feit dat ze disgruntled zijn onderbouwt de stelling dat psychologie en politieke voorkeur raakvlakken kent iig.
quote:
Dat vrees ik ook.
[..]

Mwaaoh, Koerden hebben het zeker moeilijk, maar ze maken het vooral elkaar moeilijk, in ''Koerdistan'' en in Nederland. Het is een zeer archaïsche cultuur, die vriendin wist ook niet wanneer ze geboren was, ze had een willekeurige datum gekozen, nieuwjaar, om haar verjaardag te vieren met haar vrienden, ik had niet de indruk dat het haar familie ook maar het geringste interesseerde wanneer ze jarig was. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n liefdeloze omgeving meegemaakt. En zij had het vergeleken met haar vriendinnen geeneens slechter.
Shit, ik krijjg er tranen van in mijn ogen En laat hier geen misverstand bestaan, ik maak de Pvda en al die politiek correcte slappelingen verantwoordelijk voor het in de steek laten van zoveel vrouwen in dergelijke abonimabele omstandigheden. Ik vraag me af wie in Nederland de werkelijke racisten zijn, imo de multi-culturisten, waarvan vooral vrouwen het slachtoffer zijn.

Ayaan:
N.a.v. Fortuyn's uitspraak dat de Islam een achterlijke cultuur is: "Iedereen om mij heen was ontzet; dat kàn Fortuyn niet zeggen. Terwijl ik dacht; de man heeft volkomen gelijk. Het was voor mij de aanleiding om in de PvdA een punt te maken van onderdrukking van de vrouw in de islam. Maar dat mocht dus niet. Ophouden, zeiden ze, want anders spelen we Fortuyn in de kaart."
Voordat een minderheid kan emaniciperen moet er aan bepaalde sociologische voorwaarden voldaan worden, zoals bijv. een eigen middenklasse als draagvlak voor de emancipatie, bestaat of ontstaat die niet dan zullen er vormen van dwang ontstaan die vaak contraproductief werken. Volgens mij de gehele crux in het onstaan van fundamentalisme.
I´m back.
pi_31531905
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:06 schreef Floripas het volgende:
Ik las vandaag iets heel engs over hem en zijn Burkestichting in de Groene Amsterdammer.

Ze krijgen geen overheidssubsidie, maar ze hebben wel een pand en vijf niet slecht betaalde medewerkers.
Dat geld is afkomstig van Amerikaanse geldschieters: een van de ex-medewerkers is uit de school geklapt. Ze kregen geld van Farmagigant Phizer en Microsoft, en ze wilden dat dus geheim houden.
Nu gaat meer dan de helft van hun publicaties over de liberalisering van de gezondheidszorg en het afbouwen van medicijntoezicht, en hebben ze een nota gepubliceerd over softwarepatenten.

Als Al Tawheed niet door Saudi's mag worden bekostigd om eenzelfde, engige reden, dan mag de Burke Stichting ook niet worden bekostigd door Amerikaanse belanghebbers.

Wat jullie?
Daar heeft Spruyt overigens nooit geheimzinnig over gedaan, Spruyt heeft ook meerdere malen bevestigd (in o.a. HP/deTijd vorig jaar) dat de Burke stichting geld krijgt van buitenlandse geldschieters. Spruyt probeerde toen nog wel de indruk te wekken dat het meeste geld van Nederlandse geldschieters afkomstig was.

@Ryan3: Is dat het neoliberalisme volgens Jan Marijnissen?
pi_31531977
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

@Ryan3: Is dat het neoliberalisme volgens Jan Marijnissen?
Van de supplyside economics?
I´m back.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:44:12 #57
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31532114
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar heeft Spruyt overigens nooit geheimzinnig over gedaan, Spruyt heeft ook meerdere malen bevestigd (in o.a. HP/deTijd vorig jaar) dat de Burke stichting geld krijgt van buitenlandse geldschieters. Spruyt probeerde toen nog wel de indruk te wekken dat het meeste geld van Nederlandse geldschieters afkomstig was.
Spruyt heeft er weldegelijk geheimzinnig over gedaan: dat Phizer en Microsoft de grootste geldschieters waren, heeft hij nadrukkelijk verzwegen. Hij deed alsof Nederlandse ex-pats het grootste deel opbrachten.
pi_31532456
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van de supplyside economics?
Nee die een sterk bevoogdende overheid voorstaat.

Is dat trouwens niet "gewoon" sociaal democratie?
pi_31532578
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee die een sterk bevoogdende overheid voorstaat.
Dat lijkt me duidelijk. SP is dat principe trouw gebleven.
quote:
Is dat trouwens niet "gewoon" sociaal democratie?
De bevoogdende PvdA van de jaren 70 bestaat niet meer. Tijdens het proces van ontideologiseren is de staatsbevoogding voor een goed deel verdwenen. Het estafettestokje van de staatsbevoogding lijkt overgenomen te zijn door de conservatieven.
I´m back.
pi_31532615
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Spruyt heeft er weldegelijk geheimzinnig over gedaan: dat Phizer en Microsoft de grootste geldschieters waren, heeft hij nadrukkelijk verzwegen. Hij deed alsof Nederlandse ex-pats het grootste deel opbrachten.
Spruyt heeft inderdaad niet verteld om welke bedrijven het ging maar heeft nooit ontkend dat bedrijven de Burke stichting steunden. Maakt verder ook niet uit door wie deze stichting gefinancierd wordt, dat zou alleen wat uitmaken als de Burke stichting daadwerkelijk de meeste rapporten had geschreven over gezondheidszorg en softwarepatenten zoals de GA beweert.

Het is een marginale stichting met maar weinig invloed en gelukkig zonder overheidssteun.
pi_31532689
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is in veel gevallen natuurlijk de vraag, maar het feit dat ze disgruntled zijn onderbouwt de stelling dat psychologie en politieke voorkeur raakvlakken kent iig.
Ooh, daar ben ik het helemaal mee eens.
quote:
Voordat een minderheid kan emaniciperen moet er aan bepaalde sociologische voorwaarden voldaan worden, zoals bijv. een eigen middenklasse als draagvlak voor de emancipatie, bestaat of ontstaat die niet dan zullen er vormen van dwang ontstaan die vaak contraproductief werken. Volgens mij de gehele crux in het onstaan van fundamentalisme.
Daar zijn die meiden niet mee geholpen, je kunt ze toch niet laten barsten met de mededeling van ''er moet eerst aan bepaalde sociologische voorwaarden voldaan worden ... eigen middenklasse ...'' Dat is mij te makkelijk, en immoreel. Nederland moet gewoon z'n wetten en vooral! waarden handhaven, niet alleen wat betreft autochtonen maar ook immigranten. Recht die rug!
En emancipatie, het is een mentaliteit die niet alleen de eigen dochters en vrouwen het leven zuur maakt, maar ook homo's, ''ongelovigen'', Joden en de openbare orde in het algemeen. Vermoedelijk vind je bij dergelijke mensen ook géén enkel respect voor het welzijn van dieren, laat staan compassie. Één woord: hardvochtig.
pi_31532764
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:16 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ooh, daar ben ik het helemaal mee eens.
[..]

Daar zijn die meiden niet mee geholpen, je kunt ze toch niet laten barsten met de mededeling van ''er moet eerst aan bepaalde sociologische voorwaarden voldaan worden ... eigen middenklasse ...'' Dat is mij te makkelijk, en immoreel. Nederland moet gewoon z'n wetten en vooral! waarden handhaven, niet alleen wat betreft autochtonen maar ook immigranten. Recht die rug!
En emancipatie, het is een mentaliteit die niet alleen de eigen dochters en vrouwen het leven zuur maakt, maar ook homo's, ''ongelovigen'', Joden en de openbare orde in het algemeen. Vermoedelijk vind je bij dergelijke mensen ook géén enkel respect voor het welzijn van dieren, laat staan compassie. Één woord: hardvochtig.
Je zult dus een pragmatische middenweg moeten bewandelen, om te voorkomen dat je het kind met het badwater weggooit imo.
I´m back.
pi_31533335
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je zult dus een pragmatische middenweg moeten bewandelen, om te voorkomen dat je het kind met het badwater weggooit imo.
Zonder meer, maar je moet ook aangeven waar deze samenleving staat, en waarvoor ze staat, zonder groepen uit te sluiten op basis van origine, maar wel indien nodig wat betreft opvattingen. Een beetje wortel en stok idee; Banen en integratie. Ook voor extreem-rechts en links overigens.
pi_31533791
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:45 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Zonder meer, maar je moet ook aangeven waar deze samenleving staat, en waarvoor ze staat, zonder groepen uit te sluiten op basis van origine, maar wel indien nodig wat betreft opvattingen. Een beetje wortel en stok idee; Banen en integratie. Ook voor extreem-rechts en links overigens.
Probleem is dat zoiets als Leitkultur niet direct te definiëren valt, behalve in wat algemene, aan de principes van onze rechtsstaat ontleende, terminologie en dus noodgedwongen wat deze kwestie betreft in vrijblijvend vaarwater terechtkomt. Je ziet vervolgens dat degenen die de introductie van een Leitkultur actief propageren niet zelden in tegenspraak komen te verkeren verkeren met de uitgangspunten van onze rechtstaat zoals vervat in die algemene terminologie, bijv. wat betreft het gelijkheidsbeginsel. Vraag is vervolgens weer of het niet beter is om de weg der geleidelijkheid te bewandelen (voor wat betreft emanicipatie van bepaalde minderheden) dan de historisch gegroeide principes van onze rechtsstaat uit te hollen...
I´m back.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:09:22 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31534517
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probleem is dat zoiets als Leitkultur niet direct te definiëren valt, behalve in wat algemene, aan de principes van onze rechtsstaat ontleende, terminologie en dus noodgedwongen wat deze kwestie betreft in vrijblijvend vaarwater terechtkomt. Je ziet vervolgens dat degenen die de introductie van een Leitkultur actief propageren niet zelden in tegenspraak komen te verkeren verkeren met de uitgangspunten van onze rechtstaat zoals vervat in die algemene terminologie, bijv. wat betreft het gelijkheidsbeginsel. Vraag is vervolgens weer of het niet beter is om de weg der geleidelijkheid te bewandelen (voor wat betreft emanicipatie van bepaalde minderheden) dan de historisch gegroeide principes van onze rechtsstaat uit te hollen...
Die Duitsers doen ook alles zo verdomde gründlich, het idee van een leitkultur is mij te specifiek, te provinciaal. Voor mij is een algemene visie op basis van de ervaringen in Europa van de afgelopen eeuwen, verlichting, kolonialisme, emancipatie, etc. al voldoende. En dat houdt ook in dat huiselijk geweld, dwang tot ongewenste huwelijken, niet acceptabel zijn. Daar mag wat mij betreft veel meer druk gezet worden, veel meer. Maar wel op een praktische manier.
Bijvoorbeeld door zwarte scholen met leerproblemen te splitsen in jongens en meisjes afdelingen. De meisjes zullen dan, zoals de ervaring leert, met succes hun opleidingen afsluiten, en daarmee veel onafhankelijker worden. Aan de jongens-afdeling kan dan gepaste aandacht besteed worden om ook daar betere resultaten te behalen.
En de meisjes zijn in ieder geval gearriveerd in de 21e eeuw, en geloof me, van wat ik gezien heb willen ze dat dolgraag, zij hebben geweldig baat en veel te winnnen in een liberale democratie. Onze natuurlijke bondgenoten. (overigens, m'n moeder was conrectrix op een scholengemeenschap, mavo, zelfde ervaringen)

Wat ik in mijn hoofd heb is een meer geraffineerde strategie om de potentaatjes de poten onder de stoel weg te zagen, en wel van alle kanten.
pi_31534938
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Spruyt heeft inderdaad niet verteld om welke bedrijven het ging maar heeft nooit ontkend dat bedrijven de Burke stichting steunden. Maakt verder ook niet uit door wie deze stichting gefinancierd wordt, dat zou alleen wat uitmaken als de Burke stichting daadwerkelijk de meeste rapporten had geschreven over gezondheidszorg en softwarepatenten zoals de GA beweert.
Ook al schrijven ze maar een rapport dat niet zuiver op de graat is door haar financiering dan lijkt het me al uit te maken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31535830
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Die Duitsers doen ook alles zo verdomde gründlich, het idee van een leitkultur is mij te specifiek, te provinciaal. Voor mij is een algemene visie op basis van de ervaringen in Europa van de afgelopen eeuwen, verlichting, kolonialisme, emancipatie, etc. al voldoende. En dat houdt ook in dat huiselijk geweld, dwang tot ongewenste huwelijken, niet acceptabel zijn. Daar mag wat mij betreft veel meer druk gezet worden, veel meer. Maar wel op een praktische manier.
Bijvoorbeeld door zwarte scholen met leerproblemen te splitsen in jongens en meisjes afdelingen. De meisjes zullen dan, zoals de ervaring leert, met succes hun opleidingen afsluiten, en daarmee veel onafhankelijker worden. Aan de jongens-afdeling kan dan gepaste aandacht besteed worden om ook daar betere resultaten te behalen.
En de meisjes zijn in ieder geval gearriveerd in de 21e eeuw, en geloof me, van wat ik gezien heb willen ze dat dolgraag, zij hebben geweldig baat en veel te winnnen in een liberale democratie. Onze natuurlijke bondgenoten. (overigens, m'n moeder was conrectrix op een scholengemeenschap, mavo, zelfde ervaringen)

Wat ik in mijn hoofd heb is een meer geraffineerde strategie om de potentaatjes de poten onder de stoel weg te zagen, en wel van alle kanten.
De emancipatie zal wrs via de geleidelijkheid plaatsvinden en iig niet via een cold turkey, het begint bij de vrouwen, want die hebben er het meest bij te winnen en daarnaast zal er alles aangedaan moeten worden om een zelfbewuste middenklasse te creëren wiens wieg in het Westen stond. Ook zouden wij ons kunnen bezinnen over wat de kerngedachte is van Verlichting. Nu wordt deze term gebruikt als een apologie voor de meest draconische voorstellen. Vergis je niet dat de Verlichting van alles heeft voortgebracht, niet alleen gelijkheidsbeginsel en scheiding van kerk en staat, maar ook Holocaust, imperialisme en racisme. Zonder dit begrip blijft de term in goedkope retoriek steken...
I´m back.
pi_31535865
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:09 schreef Floripas het volgende:
Ghe.
Ryan3, de avatar van het "radicale midden".
Conservatieven in de VS hebben het over de extremisten van het midden, bedoel je dat?
I´m back.
pi_31536798
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook al schrijven ze maar een rapport dat niet zuiver op de graat is door haar financiering dan lijkt het me al uit te maken.
Mij niet zo, wordt wat anders als deze club ook gefinancierd zou worden met gemeenschapsgeld.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:23:40 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31537003
Maakt het je bij moskeeen en islamitische scholen ook niet uit waar het geld vandaan komt?
Al komt het van Osama Bin Laden zelf?
pi_31537060
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:23 schreef Floripas het volgende:
Maakt het je bij moskeeen en islamitische scholen ook niet uit waar het geld vandaan komt?
Al komt het van Osama Bin Laden zelf?
Zolang daar niks strafbaars mee gebeurt en/of als dat geld verkregen is met strafbare praktijken maakt me dat inderdaad weinig uit.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:34:31 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31537196
Dus als er een Iraans miljard wordt gestoken in de bekering van Nederland tot de islam heb jij daar geen moeite mee?

En als nazi's dit doen? Of communisten uit Noord-Korea?
pi_31537342
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:34 schreef Floripas het volgende:
Dus als er een Iraans miljard wordt gestoken in de bekering van Nederland tot de islam heb jij daar geen moeite mee?

En als nazi's dit doen? Of communisten uit Noord-Korea?
Zolang daarmee de wet niet wordt overtreden niet (had ik dit al niet gezegd)

Ze mogen van mij een poging wagen om mensen proberen te bekeren tot het volgens de betreffende groepering "ware geloof".
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:43:46 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31537397
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zolang daarmee de wet niet wordt overtreden niet (had ik dit al niet gezegd)
Dus een enorme reclamecampagne om de Nederlandse kiezer te bewegen NCPN te stemmen?

Advertorials om mensen over te halen in Darfur de strijd te steunen?

Er is een grens, hoor.
quote:
Ze mogen van mij een poging wagen om mensen proberen te bekeren tot het volgens de betreffende groepering "ware geloof".
Nou, wat mij betreft niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')