Je kunt toch wel 's morgens of 's middags gymmen en daarna dezelfde avond een uurtje korfbaltraining!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:11 schreef Petera het volgende:
Meer gym?
Ben op zich wel voor gym op school, maar daar mag wat mij betreft toch wel tegenover staan dat er enigszins rekening gehouden wordt met de sportvereniging waar de kinderen al op zitten.
Heb het een paar jaar gehad dat de gymles en de training van de korfbal op één dag vielen. Dat is niet leuk als je je eerst bij gym kapot moet lopen voor een goed cijfer.
Op die manier stimuleer je eerder dat kinderen vaarwel zeggen tegen de sportvereniging.
Oftewel, ik ben voor, mits de leerlingen dan kunnen kiezen op welke dag ze naar gym gaan.
In het algemeen is dat ook niet te zwaar. Ik zei dan ook expliciet: "als je je eerst kapot moet lopen voor een cijfer" (misschien waren mijn woorden iets anders, maar hier kwam het op neer).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt toch wel 's morgens of 's middags gymmen en daarna dezelfde avond een uurtje korfbaltraining!!
Mijn oudste zwemt zaterdags 2,5 uur. De jongste heeft 2x per week voetbaltraining (één van die dagen heeft hij ook gym op school), en 's zaterdags nog een wedstrijd.
Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat de gym op dezelfde dag als de sportclub te zwaar is.
Jij bent de eerste.
Nou, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit iemand over horen praten om de gymlessen op school zodanig variabel te maken dat je niet op dezelfde dag hoeft te gymmen en te sporten bij een club.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:34 schreef Petera het volgende:
[..]
In het algemeen is dat ook niet te zwaar. Ik zei dan ook expliciet: "als je je eerst kapot moet lopen voor een cijfer" (misschien waren mijn woorden iets anders, maar hier kwam het op neer).
Verder: dat ik de eerste ben, kan natuurlijk ook komen doordat je hier zelden met iemand over spreekt/typt of altijd met dezelfde persoon, en dat die ene persoon nergens last van heeft.
Korfbalquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:34 schreef Petera het volgende:
[..]
In het algemeen is dat ook niet te zwaar. Ik zei dan ook expliciet: "als je je eerst kapot moet lopen voor een cijfer" (misschien waren mijn woorden iets anders, maar hier kwam het op neer).
Verder: dat ik de eerste ben, kan natuurlijk ook komen doordat je hier zelden met iemand over spreekt/typt of altijd met dezelfde persoon, en dat die ene persoon nergens last van heeft.
En ik was nog wel in de veronderstelling dat het aan elkaar werd geplakt, die drie uurquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit iemand over horen praten om de gymlessen op school zodanig variabel te maken dat je niet op dezelfde dag hoeft te gymmen en te sporten bij een club.
Zie ook niet hoe dat te verwezenlijken is. Wil 1/5 van de klas op maandag en donderdag gymmen, 1/8 deel liever op dinsdag en vrijdag, 1/6 deel wil graag op maandag en vrijdag enz.....
Parallelklas!! Die hebben ze op de basisschool niet. Oh, basisschool leerlingen moeten dat wel kunnen. Op de middelbare school heb je natuurlijk minder conditie.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:13 schreef Petera het volgende:
[..]
En ik was nog wel in de veronderstelling dat het aan elkaar werd geplakt, die drie uur![]()
Zoveel vrijheid als je nu hierboven schetst had ik niet in gedachten. (Als geef ik toe dat ik het wel een beetje heb gesuggereerd door te zwijgen over de mate van keuzevrijheid)
Maar ik zie werkelijk niet in waarom er niet een enkelen met een parallelklas mee zouden kunnen gymen, die er wél problemen mee hebben.
Idiote opmerking.quote:overigens: als je gewoon bent om mensen erop te wijzen dat je nog nooit zoiets van een ander hebt gehoord, betwijfel ik of je de eerste bent tegen wie mensen dergelijke dingen zouden zeggen: mensen worden graag normaal gevonden.
Nou leg je me alweer dingen in de mond die ik niet heb gezegd. Ik heb NOOIT gezegd dat het na een uurtje gym niet meer mogelijk is om te korfballen, of dat basisschoolleerlingen meer conditie (moeten) hebben dan middelbare-schoolleerlingen. (Overigens is het wel zo dat mensen sneller herstellen naarmate ze jonger zijn. Het zou dus nog niet eens een idiote gedachte zijn geweest dat basiisscholleerlingen dat wel even doen, maar oudere leerlingen niet)quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Parallelklas!! Die hebben ze op de basisschool niet. O, basisschool leerlingen moeten dat wel kunnen. Op de middelbare school heb je natuurlijk minder conditie.
[..]
Idiote opmerking.
Stond inderdaad te kijken van die suggestie en kan me er ook niks bij voorstellen. Daarbij lijkt het mij raar dat, wanneer je overdag een uur gym hebt gehad, je 's avonds te moe bent om te korfballen.
Een gezond persoon met een goede conditie moet dat toch makkelijk kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |