abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31360073
Meer gym?

Ben op zich wel voor gym op school, maar daar mag wat mij betreft toch wel tegenover staan dat er enigszins rekening gehouden wordt met de sportvereniging waar de kinderen al op zitten.

Heb het een paar jaar gehad dat de gymles en de training van de korfbal op één dag vielen. Dat is niet leuk als je je eerst bij gym kapot moet lopen voor een goed cijfer.

Op die manier stimuleer je eerder dat kinderen vaarwel zeggen tegen de sportvereniging.

Oftewel, ik ben voor, mits de leerlingen dan kunnen kiezen op welke dag ze naar gym gaan.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:16:56 #52
3542 Gia
User under construction
pi_31362791
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:11 schreef Petera het volgende:
Meer gym?

Ben op zich wel voor gym op school, maar daar mag wat mij betreft toch wel tegenover staan dat er enigszins rekening gehouden wordt met de sportvereniging waar de kinderen al op zitten.

Heb het een paar jaar gehad dat de gymles en de training van de korfbal op één dag vielen. Dat is niet leuk als je je eerst bij gym kapot moet lopen voor een goed cijfer.

Op die manier stimuleer je eerder dat kinderen vaarwel zeggen tegen de sportvereniging.

Oftewel, ik ben voor, mits de leerlingen dan kunnen kiezen op welke dag ze naar gym gaan.
Je kunt toch wel 's morgens of 's middags gymmen en daarna dezelfde avond een uurtje korfbaltraining!!

Mijn oudste zwemt zaterdags 2,5 uur. De jongste heeft 2x per week voetbaltraining (één van die dagen heeft hij ook gym op school), en 's zaterdags nog een wedstrijd.

Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat de gym op dezelfde dag als de sportclub te zwaar is.

Jij bent de eerste.
pi_31363251
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt toch wel 's morgens of 's middags gymmen en daarna dezelfde avond een uurtje korfbaltraining!!

Mijn oudste zwemt zaterdags 2,5 uur. De jongste heeft 2x per week voetbaltraining (één van die dagen heeft hij ook gym op school), en 's zaterdags nog een wedstrijd.

Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat de gym op dezelfde dag als de sportclub te zwaar is.

Jij bent de eerste.
In het algemeen is dat ook niet te zwaar. Ik zei dan ook expliciet: "als je je eerst kapot moet lopen voor een cijfer" (misschien waren mijn woorden iets anders, maar hier kwam het op neer).

Verder: dat ik de eerste ben, kan natuurlijk ook komen doordat je hier zelden met iemand over spreekt/typt of altijd met dezelfde persoon, en dat die ene persoon nergens last van heeft.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:46:21 #54
3542 Gia
User under construction
pi_31363542
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:34 schreef Petera het volgende:

[..]

In het algemeen is dat ook niet te zwaar. Ik zei dan ook expliciet: "als je je eerst kapot moet lopen voor een cijfer" (misschien waren mijn woorden iets anders, maar hier kwam het op neer).

Verder: dat ik de eerste ben, kan natuurlijk ook komen doordat je hier zelden met iemand over spreekt/typt of altijd met dezelfde persoon, en dat die ene persoon nergens last van heeft.
Nou, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit iemand over horen praten om de gymlessen op school zodanig variabel te maken dat je niet op dezelfde dag hoeft te gymmen en te sporten bij een club.

Zie ook niet hoe dat te verwezenlijken is. Wil 1/5 van de klas op maandag en donderdag gymmen, 1/8 deel liever op dinsdag en vrijdag, 1/6 deel wil graag op maandag en vrijdag enz.....
pi_31365379
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:34 schreef Petera het volgende:

[..]

Korfbal
pi_31378212
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit iemand over horen praten om de gymlessen op school zodanig variabel te maken dat je niet op dezelfde dag hoeft te gymmen en te sporten bij een club.

Zie ook niet hoe dat te verwezenlijken is. Wil 1/5 van de klas op maandag en donderdag gymmen, 1/8 deel liever op dinsdag en vrijdag, 1/6 deel wil graag op maandag en vrijdag enz.....
En ik was nog wel in de veronderstelling dat het aan elkaar werd geplakt, die drie uur

Zoveel vrijheid als je nu hierboven schetst had ik niet in gedachten. (Als geef ik toe dat ik het wel een beetje heb gesuggereerd door te zwijgen over de mate van keuzevrijheid)
Maar ik zie werkelijk niet in waarom er niet een enkelen met een parallelklas mee zouden kunnen gymen, die er wél problemen mee hebben.

overigens: als je gewoon bent om mensen erop te wijzen dat je nog nooit zoiets van een ander hebt gehoord, betwijfel ik of je de eerste bent tegen wie mensen dergelijke dingen zouden zeggen: mensen worden graag normaal gevonden.
pi_31378231
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:03 schreef dady het volgende:

[..]

Korfbal
Ja, en?
pi_31379530
Ik vind gymles an sich al vrij nutteloos, behalve als je geinteresseerd bent in sport, maar daar kan je prima buiten schooltijd achter komen. Ik had wel betere dingen te doen dan balletjes vangen en voetballen, laat de ouders hun kinderen gewoon op voetbal, hockey, basketbal of whatever plaatsen.

Je zou natuurlijk wel een sportterrein bij scholen kunnen behouden waar op vrijwillige basis op gespeeld kan worden voor wie daar wel zin in heeft, maar ik was al lui genoeg zonder die twee uur lang doelloos rondrennen donderdagmiddag... Ik moest al 25km fietsen naar school.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:19:43 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_31381112
Zoals menigeen hier al zegt: dat extra uurtje gaat 't verschil niets maken denk ik. Het is meer een levenssteil/gewoonte. Wat wél zou helpen is al die vette rotzooi uit de schoolkantine halen. Dus geen saucijzenbroodjes, hamburgers, cola, chocola en al dat soort rommel.

Gewoon broodjes kaas en ham met een appel of banaan. En dan niet voor een schandalig hoge prijs omdat het vers is, maar gewoon een eruo voor 'n broodje. En als het even kan ouders hierbij betrekken en hun kinderen iig aan te sporen om zelf ook gezonde dingen mee te nemen. En als je dan toch bezig bent: voorlichting over de gevolgen van diabetes etc. En dán, misschien als laatste troef, een extra uurtje gym.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:20:30 #60
3542 Gia
User under construction
pi_31382527
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:13 schreef Petera het volgende:

[..]

En ik was nog wel in de veronderstelling dat het aan elkaar werd geplakt, die drie uur

Zoveel vrijheid als je nu hierboven schetst had ik niet in gedachten. (Als geef ik toe dat ik het wel een beetje heb gesuggereerd door te zwijgen over de mate van keuzevrijheid)
Maar ik zie werkelijk niet in waarom er niet een enkelen met een parallelklas mee zouden kunnen gymen, die er wél problemen mee hebben.
Parallelklas!! Die hebben ze op de basisschool niet. Oh, basisschool leerlingen moeten dat wel kunnen. Op de middelbare school heb je natuurlijk minder conditie.
quote:
overigens: als je gewoon bent om mensen erop te wijzen dat je nog nooit zoiets van een ander hebt gehoord, betwijfel ik of je de eerste bent tegen wie mensen dergelijke dingen zouden zeggen: mensen worden graag normaal gevonden.
Idiote opmerking.
Stond inderdaad te kijken van die suggestie en kan me er ook niks bij voorstellen. Daarbij lijkt het mij raar dat, wanneer je overdag een uur gym hebt gehad, je 's avonds te moe bent om te korfballen.
Een gezond persoon met een goede conditie moet dat toch makkelijk kunnen.
pi_31383280
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Parallelklas!! Die hebben ze op de basisschool niet. O, basisschool leerlingen moeten dat wel kunnen. Op de middelbare school heb je natuurlijk minder conditie.
[..]

Idiote opmerking.
Stond inderdaad te kijken van die suggestie en kan me er ook niks bij voorstellen. Daarbij lijkt het mij raar dat, wanneer je overdag een uur gym hebt gehad, je 's avonds te moe bent om te korfballen.
Een gezond persoon met een goede conditie moet dat toch makkelijk kunnen.
Nou leg je me alweer dingen in de mond die ik niet heb gezegd. Ik heb NOOIT gezegd dat het na een uurtje gym niet meer mogelijk is om te korfballen, of dat basisschoolleerlingen meer conditie (moeten) hebben dan middelbare-schoolleerlingen. (Overigens is het wel zo dat mensen sneller herstellen naarmate ze jonger zijn. Het zou dus nog niet eens een idiote gedachte zijn geweest dat basiisscholleerlingen dat wel even doen, maar oudere leerlingen niet)

Wel moet ik toegeven dat het op de basisschool idd niet goed mogelijk is om te doen wat ik voorstelde, maar dat heeft er dan mee te maken, dat het daar niet gebruikelijk is om het ene uur in een andere groep les te krijgen dan in een andere groep. Met het al dan niet aanwezig zijn heeft het niets te maken, groep zeven en acht bijvoorbeeld kun je best mengen ipv de twee parallelklassen te mengen.

Daarnaast zijn er best bassisscholen met parallelklassen. Dat die op de bassischool er niet zijn is dus niet waar, behalve als je met de basisschool een specifieke basisschool bedoelt en niet in het algemeen de basisschool.

Wat korfbal na gym betreft. Ik leg nog één keer uit wat ik gezegd heb: ik had het over de situatie dat je je eerst op de gym kapot moet lopen. Ik heb dus NOOIT gezegd dat het na een uurtje (en zeker heb ik niet gezegd dat de gym bij mij maar een uurtje duurde) gym sowieso onmogelijk is om nog te korfballen.

Het stuk "kapot lopen" duidt er hier niet op dat je je bij de gym altijd kapot loopt. Het duidt erop dat als dat wel een keer moet je daar 's avonds bij de korfbal ook nog last van hebt.

Voorspelde quote:
"een keertje? waar zeur je dan over?"

( laat ik ook eens een ander wat woorden in de mond leggen )

Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe snel die keertjes elkaar opvolgen.

En, nee, ik was en ben inderdaad niet de meest sportieve uit de klas of van het team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')