abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:30:59 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31351779
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:04 schreef SCH het volgende:

Hoe vaak ben jij iemand met een burqa aan tegen gekomen bij het tanken?
Daar heb je idd net de juiste voorbeeldsituatie waarom het verboden zou moeten zijn.
Onherkenbaarheid van tankstationovervallers (bivakmuts) .
pi_31352484
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Daar heb je idd net de juiste voorbeeldsituatie waarom het verboden zou moeten zijn.
Onherkenbaarheid van tankstationovervallers (bivakmuts) .
Jongens, het is al verboden bij wet om je onherkenbaar over straat te begeven. Frau Verdonk stipt het alleen nog even aan uit liefhebberij.
Storm ->> glas water.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:00:04 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31352575
Alle religeuze symbolen dienen verboden te worden. En niet alleen de burka maar ook het dragen kruizen en dergelijke. In elk geval op openbare scholen en bij de overheid is mijn mening.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:04:05 #104
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31352639
quote:
Enkele gemeenten in België, waaronder Gent en Antwerpen, hebben het dragen van de burka in het openbaar al verboden
Mooi, dan kan het dus in Nederland ook zonder problemen worden ingevoerd. En als die vrouwen dan niet meer van hun man met middeleeuwse denkbeelden naar buiten mogen, so be it. Die vrouwen dragen nu ook niks bij aan de Nederlandse samenleving.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31352795
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:00 schreef Megumi het volgende:
Alle religeuze symbolen dienen verboden te worden. En niet alleen de burka maar ook het dragen kruizen en dergelijke. In elk geval op openbare scholen en bij de overheid is mijn mening.
Waarom? Het stoort mij niet hoe iemand eruit ziet, maar hoe hij/zij zich gedraagt.
Je onherkenbaar onder een tentdoek bewegen zodat nonverbale communicatie niet gaat is irritant. Een hoofddoekje/kruis/keppeltje....ach ja. Het zou me wat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:20:01 #106
3542 Gia
User under construction
pi_31352877
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

cloak = bemantelen
cloak = dekmantel
cloak = hullen
cloak = in een mantel kleden
cloak = jas
cloak = mantel
cloak = omhulling
cloakroom = bagagedepot
cloakroom = garderobe
cloakroom = kleedkamer
cloakroom = vestiaire

zie ook de link hieronder

http://en.wikipedia.org/wiki/Cloak

lijkt me duidelijk wat ze hiermee bedoelen
Een MANTELpakje bedekt toch echt niet meer dan het lichaam. Cloak impliceert echt niet een totale bedekking.

Als je even de Nederlandse vertaling van dat stuk erbij pakt, want waarom zou de Engelse wel goed zijn en de Nederlandse niet:
quote:
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen
blijkt toch duidelijk dat hier gesteld wordt dat zij hun naaktheid, hun boezem moeten bedekken. Hun vrouwelijkheid mag niet zichtbaar zijn.

Dat er hoofddoeken staat, betekent niet dat een hoofddoek verplicht is. In de tijd dat dit vers bedacht werd, droegen de mensen, zowel mannen als vrouwen, hoofddoeken tegen de zon en het zand. Het was bescherming. De koran zegt nu alleen dat zij deze doeken over hun boezem moeten laten hangen, zodat anderen niet opgewonden zullen raken.

Het houdt dus absoluut geen verplichte bedekking van hoofd en haar in.
pi_31353047
quote:
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen
Los van het feit dat de omschrijving "niet meer tonen dan wat er zichtbaar moet zijn" te vaag is om stellig te kunnen naleven, is het neergeslagen houden van de ogen en het beheersen van passies (en het niet mogen slaan met de voeten ) ook wel een goede aanwijzing in welke richting deze verzen het zoeken.
Tevens stelt een andere vertaling niet dat vrouwen hun "schoonheid" maar hun "sieraad" bedekt moeten houden. Over de precieze betekenis van dit woord is ook een hoop gesteggel. Volgens KirmiziBeyaz (kennen we hem nog?) sloeg dit absoluut op haar haar. Hoofddoekje dus. Volgens mij is een term als "sieraad" wel heel gevoelig voor interpretaties als "het vrouwelijk lichaam als geheel". En dus "burka".
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:42:40 #108
3542 Gia
User under construction
pi_31353198
Ik zie een term als sieraad eerder als datgene wat mannen in zijn algemeenheid opwindt, dus vrouwelijke vormen mn borsten.
Dat Moslims tegenwoordig schijnbaar opgewonden raken van haar, komt omdat ze dat niet zo vaak zien. Mannen in Afrikaanse oerwoudstammen lopen echt niet de hele dag met een stijve rond, omdat hun vrouwen met blote borsten rondlopen.

Het is maar net hoe je het gewend bent.

Wat die verzen betreft wordt daar op verschillende plaatsen op de wereld een andere interpretatie aan gegeven. Het ene land verplicht vrouwen in een tent te lopen, terwijl een ander land een hoofddoek zelfs verbiedt (Turkije), in openbare gebouwen. En toch zijn het allemaal moslims, die dezelfde koran lezen en daar hun wetten op baseren.

Ik vind het dus onzin om te stellen dat 'duidelijk' in de koran staat dat een hoofddoekje verplicht is. Het ligt maar aan de interpretatie.
pi_31353342
Bravo
Goede aktie

Relgieuse vrijheid ok
Hoofddoek ok

De Burka is echter een moderne slaventatoerering. Het is niet eens het nemen van de geljkheidsrechten . Het is het nemen van de mensnerechten , wat dat onding doet.
pi_31353452
Goed vehaal Gia.

Nu we hebben vastgesteld (meerderheid) dat deze 'klederdracht' absoluut niet hier in het vrije westen gewenst is wil ik er nog aan toevoegen dat ik het mede een belediging vind om, als vrouw, voortdurend tegen bedekte figuren te moet aankijken (lange donkere jurken met een shawl om het hoofd die meer dan een hoofddoek is, dus nog net geen burka) die mij moet doen geloven dat ik zonder al die lappen niet deug. Alles steigert in mij als ik die onderdrukkings-symbolen voorbij zie schuifelen, een paar stappen achter de man als die aanwezig is. Eerst was het die verfoeide hoofddoek en nu gaan het al verder naar uitingen die hier niet horen maar in het land van herkomst heel gewoon zijn en dat vooral zo met blijven, daar dus. Bevalt dat niet dan weten ze de weg terug. Of je past je aan en doet mee met ons, met behoud van je geloof in hoofd en hart, dat mag hier allemaal, of je gaat hier weg naar een land waar je je thuis voelt en ze allemaal verstopt rondlopen om maar vooral te benadrukken dat kerk en staat één zijn. En dat laatst is bij ons niet het geval en dat moet zo blijven!

Verontrustend: Geweigerd na niet-dragen hoofddoek Het Islamitisch College A'dam heeft een lerares Arabische taal geweigerd omdat zij geen hoofddoek wil dragen. De vrouw wilde op de islamitische middelbare school aan de slag en schreef een sollicitatiebrief. Toen het dragen van een hoofddoek tijdens het sollicitatiegesprek aan de orde kwam en ze aangaf daar niet voor te voelen, werd het gesprek beëindigd. De vrouw meldde de zaak bij het Meldpunt Discriminatie. De school verplicht vrouwelijke islamitische leerlingen en leerkrachten op school een hoofddoek te dragen. Alleen voor vrouwelijke niet-moslims wordt een uitzondering gemaakt." AT5.nl
pi_31353483
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:42 schreef Gia het volgende:
Ik zie een term als sieraad eerder als datgene wat mannen in zijn algemeenheid opwindt, dus vrouwelijke vormen mn borsten.
Dat Moslims tegenwoordig schijnbaar opgewonden raken van haar, komt omdat ze dat niet zo vaak zien. Mannen in Afrikaanse oerwoudstammen lopen echt niet de hele dag met een stijve rond, omdat hun vrouwen met blote borsten rondlopen.

Het is maar net hoe je het gewend bent.
idd.
Hoe meer de seksualiteit onderdrukt wordt, hoe gefrustreerder mensen met zoiets omgaan.
In Iran gaan jongeren cruisen in de auto en houden ze hun mobiele nummers tegen het raam aan wildvreemden. In Saudi-Arabië worden mannen om de haverklap lastiggevallen door andere mannen, gewoon omdat de vrouwen onbereikbaar zijn. Het is tegennatuurlijk om de seksen gescheiden te houden en alle verantwoordelijkheid ("eer") bij één geslacht neer te leggen.
quote:
Wat die verzen betreft wordt daar op verschillende plaatsen op de wereld een andere interpretatie aan gegeven. Het ene land verplicht vrouwen in een tent te lopen, terwijl een ander land een hoofddoek zelfs verbiedt (Turkije), in openbare gebouwen. En toch zijn het allemaal moslims, die dezelfde koran lezen en daar hun wetten op baseren.
Nee, de Turkse wet hieromtrent is juist gericht om de invloed van de Koran uit te bannen. Andersom dus.
quote:
Ik vind het dus onzin om te stellen dat 'duidelijk' in de koran staat dat een hoofddoekje verplicht is. Het ligt maar aan de interpretatie.
Dat zijn we dan eens.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:53:07 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31354596
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Bron : Telegraaf

Burka´s verbieden mag niet dat werkt tegen want weinig vrouwen zo´n 100 moslimvrouwen in A´dam dragen dat weinig vrouwen dragen dat

en verder hoor ik Verdonk niet zeuren over Gottics en over kale koppen
schandalig dat Hirsi Ali allochtonen willen aanpakken wegens te veel kinderen
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier

en Nawijn die wil verbod op alles wat Islam is , ik vind het erg raar dat zo ´n Radicale mafkees in de kamer zit diegene die radicalen zijn zijn deze mensen die niet eens kunnen nadenken
ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen

maar goed, ik snap niet waar Verdonk de tijd vandaan haald om modeadviezen te geven, integreer je sneller zonder denken over je heen getrokken? dat lijkt me niet want manlief sluit haar net zogoed in de meterkast op, dan kan ze ook niet naar jan en alleman lonken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31355758
quote:
Hoe diep kan je niet zinken dat je al spreekt over dat alle reli-symbolen zoals ook kruisjes moeten verdwijnen vanwege een stel drammerige wereldvreemde godsdienstwaanzinnigen waar de christelijkheid twee duizend jaar verankerd is in de cultuur.
Als ik al toevallig iemand met een piepklein kruisje aan een kettinkje om de nek zie, belemmert of stoort mij dat absoluut niet in de communicatie. Daarentegen verstoort de burqa en in mindere mate het hoofddoekje wel de communicatie.
De gasten dienen zich aan te passen aan de gastheer, wil je dat niet dan staat je dat vrij om naar een ander verblijfplaats uit te zien waar je onder gelijkdenkenden je passie kunt botvieren.
pi_31356104
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:01 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

33:33 And stay in your houses. Bedizen not yourselves with the bedizenment of the Time of Ignorance. Be regular in prayer, and pay the poor-due, and obey Allah and His messenger. Allah's wish is but to remove uncleanness far from you, O Folk of the Household, and cleanse you with a thorough cleansing.

33:53 O Ye who believe! Enter not the dwellings of the Prophet for a meal without waiting for the proper time, unless permission be granted you. But if ye are invited, enter, and, when your meal is ended, then disperse. Linger not for conversation. Lo! that would cause annoyance to the Prophet, and he would be shy of (asking) you (to go); but Allah is not shy of the truth. And when ye ask of them (the wives of the Prophet) anything, ask it of them from behind a curtain. That is purer for your hearts and for their hearts. And it is not for you to cause annoyance to the messenger of Allah, nor that ye should ever marry his wives after him. Lo! that in Allah's sight would be an enormity.

33:59 O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.

aub... lees het gerust nog eens na...
Ik kan het nalezen in de koran die ik thuis heb hoor, er staat draag je sluiers over je boezem, kleed je zodat je van enkel tot pols gekleed bent, je boezem niet naakt is, je niet loopt zodat je met je natuurlijke sieraden schud.

Dit zeggen de geleerden ook trouwens, die maken er dan hoofddoek van die over het haar en de boezem gedragen word zodat de natuurijke schoonheden niet te zien zijn(haar wordt ook gezien als een natuurlijke schoonheid net als de borsten enzo).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:11:50 #115
3542 Gia
User under construction
pi_31356283
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik kan het nalezen in de koran die ik thuis heb hoor, er staat draag je sluiers over je boezem, kleed je zodat je van enkel tot pols gekleed bent, je boezem niet naakt is, je niet loopt zodat je met je natuurlijke sieraden schud.

Dit zeggen de geleerden ook trouwens, die maken er dan hoofddoek van die over het haar en de boezem gedragen word zodat de natuurijke schoonheden niet te zien zijn(haar wordt ook gezien als een natuurlijke schoonheid net als de borsten enzo).
Okay, dat laatste is dus wat er van gemaakt wordt, dat eerste wat er letterlijk staat. De boezem bedekken dus. Je mag niet met die twee diamanten schudden.

Zijn we het dus eens dat er nergens in de koran staat dat het hoofd en haar bedekt moet zijn.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:17:13 #116
120711 Sukh
Pure Desi
pi_31356395
Ik heb nog nooit iemand gezien met een burca, waarom al die ophef.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:19:06 #117
3542 Gia
User under construction
pi_31356431
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:17 schreef Sukh het volgende:
Ik heb nog nooit iemand gezien met een burca, waarom al die ophef.
Nederland is iets groter als alleen jouw buurtje. Dat jij nog nooit iemand gezien hebt met een burqa, maakt het nog niet okay dat mensen onherkenbaar over straat gaan.
pi_31356449
quote:
Zijn we het dus eens dat er nergens in de koran staat dat het hoofd en haar bedekt moet zijn.
Je hebt verschillende stromingen in de Islam en die verplichten echt niet allemaal een hoofddoek.

En wat betrefd dat 'sieraad'...Zou dat niet zo goed een vagina kunnen zijn?
Als het borsten waren zou je toch over 'sieraden' spreken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:40:20 #119
3542 Gia
User under construction
pi_31356833
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je hebt verschillende stromingen in de Islam en die verplichten echt niet allemaal een hoofddoek.

En wat betrefd dat 'sieraad'...Zou dat niet zo goed een vagina kunnen zijn?
Als het borsten waren zou je toch over 'sieraden' spreken.
Een vagina schudt toch niet! Tenminste, bij ons Westerse vrouwen over het algemeen niet.

Misschien bij moslima's wel.
pi_31357060
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Een vagina schudt toch niet! Tenminste, bij ons Westerse vrouwen over het algemeen niet.

Misschien bij moslima's wel.
Nou..nou..er is een bepaalde afwijking aan de schaamlippen (eendebek) waarbij deze laatste organen uitgroeien tot schudbare proporties.
Nu wordt dit vooral waargenomen bij Khoisan-mensen (Hottentotten ende Bosjesmannen), maar het is toch fijn om te weten dat Allah deze mensen niet overgeslagen heeft bij zijn decreten!
pi_31357270
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou..nou..er is een bepaalde afwijking aan de schaamlippen (eendebek) waarbij deze laatste organen uitgroeien tot schudbare proporties.
Nu wordt dit vooral waargenomen bij Khoisan-mensen (Hottentotten ende Bosjesmannen), maar het is toch fijn om te weten dat Allah deze mensen niet overgeslagen heeft bij zijn decreten!
pi_31357329
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, dat laatste is dus wat er van gemaakt wordt, dat eerste wat er letterlijk staat. De boezem bedekken dus. Je mag niet met die twee diamanten schudden.

Yep, dat staat nergens letterlijk terwijl de koran verder toch wel redelijk duidelijk is met de geboden en de verboden...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31357600
Ik bedek ook mijn twee diamanten, mooi topje of zo, en schudden, nee hoor, geweldig mooie BH! Ik kan er niet meer normaal over nadenken, wil het ook niet. Ben daar te vrij en westers voor en weiger die wandelende balen stof hier in Nederland serieus te nemen. Rita Verdonk, en nou doorzetten hè!
pi_31358465
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:19 schreef Suko het volgende:
Ik bedek ook mijn twee diamanten, mooi topje of zo, en schudden, nee hoor, geweldig mooie BH! Ik kan er niet meer normaal over nadenken, wil het ook niet. Ben daar te vrij en westers voor en weiger die wandelende balen stof hier in Nederland serieus te nemen. Rita Verdonk, en nou doorzetten hè!
Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?

Jij hoeft het toch niet aan, waar maak je je zo druk om zeg!!!!!!!
pi_31358701
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:20 schreef Gia het volgende:
Een MANTELpakje bedekt toch echt niet meer dan het lichaam. Cloak impliceert echt niet een totale bedekking.
for the record, mantel pakjes bestonden toen nog niet

je moet het in de context van de versen lezen dan is het overduidelijk wat ze bedoelen!

* GewoneMan i rest my case
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31358941
Heb je nu al zelf een koran gewone man, 1tje waarvan je weet dat het een betrouwbare vertaling is, of doe je het nogsteeds met anti-islam site's waar er citaten van staan?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:09:05 #127
3542 Gia
User under construction
pi_31359103
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?

Iedereen mag dragen wat hij/zij wil, zolang het binnen de grenzen van de wetten en regels van het land, instanties, scholen of wat dan ook valt.

In Nederland mag men niet gemaskerd over straat, ook niet met een bivakmuts, dus ook niet met een burqa en niqaab. (weet ik veel hoe je het schrijft) Het mag gewoon niet.

Het is nu al verboden. Maar aangezien moslims wel vaker denken dat ze vanwege hun geloof een uitzondering mogen zijn op allerlei regels, wil Rita dit nader in de wet laten vastleggen, om misverstanden te voorkomen.

En gelijk heeft ze.
pi_31361585
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:57 schreef erodome het volgende:
Heb je nu al zelf een koran gewone man, 1tje waarvan je weet dat het een betrouwbare vertaling is, of doe je het nogsteeds met anti-islam site's waar er citaten van staan?
als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hier

om op je vraag in te gaan of ik al een Koran en of Bijbel heb, NEEN ik weiger dergelijke boeken te kopen. zonde van mijn geld.

nogmaals toon mij een vers die NIET correct op die site staat, succes met zoeken
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:33:08 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31361702
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hier

om op je vraag in te gaan of ik al een Koran en of Bijbel heb, NEEN ik weiger dergelijke boeken te kopen. zonde van mijn geld.

nogmaals toon mij een vers die NIET correct op die site staat, succes met zoeken
Niet gelezen kan je er niet over oordelen. Dus je vingers thuishouden. En de interpretatie van een site. Er gaat niks boven zelf lezen. En je kan het ook lenen bij een bibiotheek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31362056
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet gelezen kan je er niet over oordelen. Dus je vingers thuishouden. En de interpretatie van een site. Er gaat niks boven zelf lezen. En je kan het ook lenen bij een bibiotheek.
LEZEN. de hele koran staat er LETTERLIJK op
pi_31362085
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Presies, een anti geloof site zelfs

Dankje om even te tonen wat ik bedoel bij jou, vooral door dat good stuff stukje laat je al zien dat je niet geinterresseert bent in de daadwerkelijke inhoudt, maar je richt op de dingen die jou in je mening sterken.

De koran is net als de bijbel een boek dat je in haar geheel moet lezen en nemen, er gaat een rode draad door het hele gebeuren heen namelijk, als je niet het geheel kent kan je niet oordelen, zo simpel is het.

Ik raad je echt aan er toch 1 aan te schaffen of anders van ellende er 1 te lenen bij de bied(vraag even een moslim wat goede versie's zijn, niet elke vertaling is even ok), zodat je het geheel kan bekijken, lees dan met een open hart aub, het zal je goed doen.

Heel eigenlijk is het zelfs zo dat als je de islam echt wil beoordelen je eerst het oud arabisch moet leren zodat je het boek in de originele vorm kan lezen, dan zit je niet met vertalingen van woorden die meerdere betekenissen kunnen hebben en de vraag of dan wel de juiste betekenis is gekozen, maar goed, dat is wel heel veel om te doen, is mij ook veelste veel gevraagd.

Maar het is een kleine moeite om even het totale boek als geheel te lezen als je het nodig acht om toch wel met regelmaat fiks je mening erover te geven.
pi_31362258
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Presies, een anti geloof site zelfs

Dankje om even te tonen wat ik bedoel bij jou, vooral door dat good stuff stukje laat je al zien dat je niet geinterresseert bent in de daadwerkelijke inhoudt, maar je richt op de dingen die jou in je mening sterken.

De koran is net als de bijbel een boek dat je in haar geheel moet lezen en nemen, er gaat een rode draad door het hele gebeuren heen namelijk, als je niet het geheel kent kan je niet oordelen, zo simpel is het.

Ik raad je echt aan er toch 1 aan te schaffen of anders van ellende er 1 te lenen bij de bied(vraag even een moslim wat goede versie's zijn, niet elke vertaling is even ok), zodat je het geheel kan bekijken, lees dan met een open hart aub, het zal je goed doen.

Heel eigenlijk is het zelfs zo dat als je de islam echt wil beoordelen je eerst het oud arabisch moet leren zodat je het boek in de originele vorm kan lezen, dan zit je niet met vertalingen van woorden die meerdere betekenissen kunnen hebben en de vraag of dan wel de juiste betekenis is gekozen, maar goed, dat is wel heel veel om te doen, is mij ook veelste veel gevraagd.

Maar het is een kleine moeite om even het totale boek als geheel te lezen als je het nodig acht om toch wel met regelmaat fiks je mening erover te geven.
je snapt het echt niet he. het staat LETTERLIJK op die site, heb je wel gekeken?

het zal me goed doen???
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:24:58 #133
3542 Gia
User under construction
pi_31363003
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

LEZEN. de hele koran staat er LETTERLIJK op
Nietwaar, het is een vertaling. De Koran is niet origineel in het Engels, dus kun je dit niet letterlijk nemen.
pi_31363175
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Nietwaar, het is een vertaling. De Koran is niet origineel in het Engels, dus kun je dit niet letterlijk nemen.
nee en de koran die bij erodome in de kast staat of ik in de bieb kan lenen wel ?

zeg iets zinnigs of zout op

edit:
@Gia waar blijft trouwens je reactie die ik poste op je MANTELpakje?

[ Bericht 8% gewijzigd door GewoneMan op 11-10-2005 18:38:12 ]
pi_31363493
Ik las vanochtend in de krant dat het niet mogelijk is om het dragen van een burka overal en voor iedereen te verbieden (maar dat er wel gekeken wordt of dit op bepaalde plekken verboden kan worden). Wie kan mij even uitleggen waarom het niet verboden kan worden dat iemand zich onherkenbaar kleedt? En als de reden is dat dit onderdeel is van de 'cultuur' van die mensen, dan stel ik bij deze wederom de vraag of ik ook met een laken over mijn lichaam mag lopen als ik kan aantonen dat dit onderdeel is van 'mijn cultuur'?
Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt.
pi_31363651
Door het dragen van een burka maak je normaal functioneren in de maatschappij onmogelijk. In Utrecht wil men uitkeringsgerechtigden verbieden zo'n ding te dragen. Volstrekt logisch aangezien geen werkgever zo'n persoon aanneemt. Gelukkig is er in de toekomst geen geld meer om dit soort van de maatschappij geisoleerde financieel te onderhouden.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:52:28 #137
3542 Gia
User under construction
pi_31363695
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:32 schreef GewoneMan het volgende:

@Gia waar blijft trouwens je reactie die ik poste op je MANTELpakje?
Die was zo onzinnig, dat ik daar maar niet op reageerde.

Dat op die site van jouw cloak staat, hetgeen mantel betekent, wil niet zeggen dat het om een mantel gaat die ook het hoofd, haar en gelaat bedekt. Ik zie een mantel eerder als een omslagdoek, een soort cape.

Erodome heeft wellicht ook een vertaling in de kast staan. Of misschien wel een originele, weet jij veel. In elk geval kun je een Engels woord als cloak niet opvatten als een woord wat letterlijk vertaald is uit het arabisch. In het Nederlands wordt het namelijk vertaald als hoofddoeken, wat waarschijnlijk ook niet helemaal juist zal zijn.
Mijn vermoeden is dat de doeken bedoeld worden, die men in die tijd in de woestijn droeg. En zoals al eerder is gezegd krijgen vrouwen de opdracht hun boezem te bedekken, of sieraad of wat dan ook. Er staat nergens expliciet in de koran, in geen enkele taal, dat het verplicht is om hoofd, haar en gelaat te bedekken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:54:50 #138
3542 Gia
User under construction
pi_31363756
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:44 schreef Clementiet. het volgende:
Ik las vanochtend in de krant dat het niet mogelijk is om het dragen van een burka overal en voor iedereen te verbieden (maar dat er wel gekeken wordt of dit op bepaalde plekken verboden kan worden). Wie kan mij even uitleggen waarom het niet verboden kan worden dat iemand zich onherkenbaar kleedt? En als de reden is dat dit onderdeel is van de 'cultuur' van die mensen, dan stel ik bij deze wederom de vraag of ik ook met een laken over mijn lichaam mag lopen als ik kan aantonen dat dit onderdeel is van 'mijn cultuur'?
Ik denk dat vrouwen die naar een gebedshuis willen, gekleed in Burka, wel zo over straat zullen moeten, en terug naar huis. Het zou wat zijn als zij zich na het gebed moeten uitkleden om naar huis te kunnen.

Ik vermoed dat het verboden gaat worden in winkelgebieden, stations, banken, scholen, enz....
pi_31364282
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere berichten hierover, anders verval ik herhaling!
pi_31364540
Jammer, ik vind burkas wel geil.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31364660
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen die naar een gebedshuis willen, gekleed in Burka, wel zo over straat zullen moeten, en terug naar huis. Het zou wat zijn als zij zich na het gebed moeten uitkleden om naar huis te kunnen.

Ik vermoed dat het verboden gaat worden in winkelgebieden, stations, banken, scholen, enz....
Ik mag dit als een volmondig "ja" op mijn tweede vraag beschouwen?
Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:15:31 #142
120711 Sukh
Pure Desi
pi_31367074
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Nederland is iets groter als alleen jouw buurtje. Dat jij nog nooit iemand gezien hebt met een burqa, maakt het nog niet okay dat mensen onherkenbaar over straat gaan.
Ik woon in Den Haag en ben 3 dagen in de week in de hoofdstad....daarnaast is mijn school in Leiden....Ben dus wel bekend met de randstad....
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_31369287
Er moet gewoon een algeheel vermommingsverbod komen.

Heel simpel.
Kun je iedereen oppakken die niet herkend wil worden.
Zelfs carnavalsgasten zoals Lucida en Aaaaah.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_31371152
Ben de discussie eigenlijk wel goed zat, hebben we jarenlang gevochten voor de vrijheid van de vrouw (ja, ook ik, ben al wat ouder), komen er een stel malloten die ons eeuwen willen terug voeren, en al helemaal met die balen stof die het straatbeeld (en mijn vrouwzijn) verpesten! Respecteer de verdiende vrijheid die wij hier genieten, verstop je maar thuis in al die lappen. Sorry voor de woordkeuze, maar 'k wordt er al bozer om. Dit is dan mijn laatste bijdrage wat dit betreft, het is n.l. héél slecht voor m'n bloeddruk.
pi_31371771
Misschien even een andere invalshoek.

maar nonnen mogen toch ook al eeuwen met zo'n kapje over straat lopen.

Ze hebben er zelfs mee voor de klas gestaan.

Of is dat weer heel iets anders ?

En de katholieke kerk staat nu ook niet echt bekent vanwege hun vrouwvriendelijke standpunten...

Die kapjes van nonnen zijn dan ook een symbool van de vrouwen onderdrukking van de katholieken ?

Of draaf ik nu door
pi_31372118
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik vind het een heksen jacht...

Heb nog nooit gehoord dat mensen met een burka een aanslag hebben gepleegd.

Iets wat in de praktijk nog bijna nooit tot problemen heeft geleid, word extreem veel aandacht aan besteed

maar goed, dit soort acties doen het goed bij "het volk" en de verkeizingen komen er weer aan he
Gros van de Nederlandse volk stoort zich aan burka's dus wordt er iets aangedaan. Ik stoor me niet aan mensen.
pi_31372155
quote:
Misschien moet je ook slipjes gaan verbieden, het moet niet gekker worden hoor. Lekker vrij land, Nederland.
pi_31372810
burkas zijn voor domme moslims die moeten dat gewoon niet willen.
pi_31377508
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:25 schreef Suko het volgende:
Ben de discussie eigenlijk wel goed zat, hebben we jarenlang gevochten voor de vrijheid van de vrouw (ja, ook ik, ben al wat ouder), komen er een stel malloten die ons eeuwen willen terug voeren, en al helemaal met die balen stof die het straatbeeld (en mijn vrouwzijn) verpesten! Respecteer de verdiende vrijheid die wij hier genieten, verstop je maar thuis in al die lappen. Sorry voor de woordkeuze, maar 'k wordt er al bozer om. Dit is dan mijn laatste bijdrage wat dit betreft, het is n.l. héél slecht voor m'n bloeddruk.
Jaren gevochten voor de vrijheid van de vrouw, nu moet ze modern zijn...

Ja heel logisch, helowwwwwwwwowwwwwwww, vrijheid betekend vrij zijn in je keuze, welke keuze je ook wil maken, niet dat je perse zo en zo moet zijn omdat andere vrouwen hebben bepaald dat dat vrijheid is.

Jij voelt je aangetast in je vrouw zijn door de keuze van een andere vrouw????
Raak je ook zo overstuur van iemand die klederdracht draagt?
pi_31377730
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Jaren gevochten voor de vrijheid van de vrouw, nu moet ze modern zijn...

Ja heel logisch, helowwwwwwwwowwwwwwww, vrijheid betekend vrij zijn in je keuze, welke keuze je ook wil maken, niet dat je perse zo en zo moet zijn omdat andere vrouwen hebben bepaald dat dat vrijheid is.

Jij voelt je aangetast in je vrouw zijn door de keuze van een andere vrouw????
Raak je ook zo overstuur van iemand die klederdracht draagt?
Hmmm, ik kan me haar gevoel voorstellen.
Als je opgroeit in een tijdperk waarin de overheid spotjes maakt van "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" is het vrij naar om te ontdekken dat sommige mensen jou niet als gelijkwaardig of volwaardig wezen zien. Dat ze niet fatsoenlijk je hand schudden (volens lokale fatsoensnormen). Dat er vaders met dochters bij de Sociale Dienst verschijnen met de boodschap dat ze nooit zullen mogen werken omdat ze niet zonder mahram de deur uit mogen.

Nu ben ik erzelf vrij makkelijk in. Ik stoor me niet aan een hoofddoek of het persoon eronder. De filosofie erachter vind ik op zijn minst discutabel maar in de praktijk vormt het geen belemmering. Iemand met hoofddoek kan prima communiceren en functioneren.
Maar een burka belemmert deze laatste dingen. Daaorm burka neen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')