abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31405855
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:31 schreef t0m_0x het volgende:
ik vind het goed als dit verboden wordt. het is gewoon te gek voor woorden als je met een carnavalsmasker over straat gaat mag het niet want het bedekt je gezicht en dit mag wel! helemaal achterlijk! je mag ook niet met je helm een benzinepomp binnen komen en zo wel! helemaal gek!
Anders lees je het topic even.
Je mag niet onherkenbaar op straat lopen volgens de wet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:04:25 #127
3542 Gia
User under construction
pi_31405897
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daarom vindt hij het ook goed dat dit verboden wordt
pi_31406015
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom vindt hij het ook goed dat dit verboden wordt
Het ís al verboden. Er wordt alleen niet actief op geageerd. (Net als hondenpoep bijvoorbeeld).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31406088
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En de jongens van de Special Forces, arrestatieteams, de ME dan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31406207
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je weet toch dat de politie alles mag
pi_31406330
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Joh, die mogen ook met wapens over straat Dat zij iets mogen betekent niet dat iedereen het mag..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31406973
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Joh, die mogen ook met wapens over straat Dat zij iets mogen betekent niet dat iedereen het mag..
Ok, maar er stond dat het verboden was onherkenbaar over straat te gaan. Ik wist niet dat dat alleen voor moslims was.

Wat is het volgende ? De capuchon van je lonsdale trui over je ogen trekken wordt verboden?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:47:20 #133
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_31406993
In Turkije zijn de burka´s verboden heb ik vernomen dus waarom hier niet?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_31407082
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:47 schreef numero_uno het volgende:
In Turkije zijn de burka´s verboden heb ik vernomen dus waarom hier niet?
Omdat ze hier nauwelijks voorkomen ?
pi_31407215
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ok, maar er stond dat het verboden was onherkenbaar over straat te gaan. Ik wist niet dat dat alleen voor moslims was.
Nee Lange Tabbetje, onherkenbaar over straat gaan is iedere burger verboden. Je mag ook niet met een bivakmuts over je snuit lopen. Doe je dat wel, dan kan een agent je sommeren die af te doen. Weiger je dat dan kan je worden gearresteerd. Zou ook een beetje lastig zijn met de identificatieplicht, mh? Persoon kan wel paspoort laten zien, je kan alleen niet zien of het bij die persoon hoort..

Bezijden dat, als burqua's verboden zijn dan zijn ze dat ook voor niet-moslims, wat dacht jij dan?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31413507
In Tunesie is zelfs het dragen van hoofddoekjes verboden.
Dat noem ik nog eens maatregelen.

Niet dat half zachte gedoe zoals in nederland.
Politici doen ferme uitspraken maar er verandert niets.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_31418410
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:13 schreef lionsguy18 het volgende:
In Tunesie is zelfs het dragen van hoofddoekjes verboden.
Dat noem ik nog eens maatregelen.

Niet dat half zachte gedoe zoals in nederland.
Politici doen ferme uitspraken maar er verandert niets.
Inderdaad! In Duitsland mogen de nonnen sinds het hoofddoekverbod voor leraressen geen habijt meer dragen voor de klas, maar voor mij gaat dat niet ver genoeg. Tijd dat de pinguins helemaal uit het straatbeeld verdwijnen.

Al is mijn afkeer voor alle soorten hoofdbekleding afgezwakt sinds M Teresa onder de grond steekt .Haar kop komt nog maar zelden mijn tv-scherm ontsieren.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:53:23 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31438038
Mag ik nog eens melden dat ik het een non-item vind? In Nederland is dus onherkenbaar over straat gaan al verboden.

We hebben hier al meer worrden besteed aan Burqa's dan er van die tenten in Nederlandse kasten hangen.

Politici doen graag hijgerig en zweterig over Burqa's.
Pure hitserige symboolpolitiek.
pi_31438270
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Die doeken zijn allemaal ook heel slecht voor de opname van Vitamine D. Het lichaam kan alleen vitamine D opnemen als de huid in aanraking is geweest met zonlicht. Dat is bij die burka's niet het geval, dus dat lijdt vroeg of laat tot rachitis.
die weet er net genoeg over om zichzelf voor schut te zetten
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:59:03 #140
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_31475204
De verwarring omtrent het verbod op vermomming, wordt veroorzaakt doordat mensen de wetgeving niet kennen.
Het verbod op vermomming staat op dit moment niet in landelijke wetgeving, maar wordt geregeld dmv lagere wetgeving (staat in de diverse APV's) en kan dus ook van gemeente tot gemeente verschillen (tijdens de carnaval zal oom agent het ws niet leuk vinden als ik in de binnenstad van A'dam met een masker op loop).
Verdonk wil dit regeltje plaatselijke verordening nu in de Landelijke Wetgeving opnemen.
Van mij mag ze, maar wat moet ik dan met de Carnaval aan? (Mr.Zed had de burka met strepen al besteld...)
Kunst zonder trein.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:20:00 #141
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31475925
Gister een aardig artikel in het AD gelezen.
Een journaliste (van NL afkomst) ging dus een dag onder een burka, en door de stad wandelen.
En dan opschrijven wat ze te horen krijgt.

Het is te triest voor woorden, serieus
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31538606
Vhiper, zie hier: Tieten bloot op het strand verbieden = GOED een druif die denk dat vrouwen verkracht worden omdat ze hun tieten tonen, en daarom pleit voor een blotetietenverbod.
pi_31538832
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 23:20 schreef Yildiz het volgende:
Gister een aardig artikel in het AD gelezen.
Een journaliste (van NL afkomst) ging dus een dag onder een burka, en door de stad wandelen.
En dan opschrijven wat ze te horen krijgt.

Het is te triest voor woorden, serieus
Staat dit ergens online?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:11:01 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31539257
zo hé? stonden hier niet eerst 2x zoveel posts
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31540392
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef Yildiz het volgende:
zo hé? stonden hier niet eerst 2x zoveel posts
Er zijn een aantal inmiddels gesloten dubbeltopics geweest in POL, en er is een goedlopend topic over dit onderwerp in NWS. Ik vermoed dat je die laatste bedoelt
pi_31777602
Eigenlijk zouden een x aantal junks met een burka over hun hoofd even een paar overvalletjes moeten plegen op een aantal sigarenzaakjes/supermarkten/drank zaken.Dan is zo een verbod op de burka geregeld.
pi_31786329
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:50 schreef Cro_magnon het volgende:
Eigenlijk zouden een x aantal junks met een burka over hun hoofd even een paar overvalletjes moeten plegen op een aantal sigarenzaakjes/supermarkten/drank zaken.Dan is zo een verbod op de burka geregeld.
Voorstander van geweld om je mening op te dringen?
  zondag 30 oktober 2005 @ 09:13:11 #148
3542 Gia
User under construction
pi_31802058
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:26 schreef Doderok het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbeeldig dat dat in de nabije toekomst gaat gebeuren.

Een burka is schijnbaar een legale manier om je onherkenbaar te maken.

Nou zijn de meeste boeven niet al te snugger, maar op een bepaald moment zullen ze hier toch aan denken.
Als je met een kous over je kop bij de bank binnenkomt, hebben ze al op het alarm gedrukt voordat je nog maar iets hebt kunnen zeggen.
Met een burka kun je rustig even tot de balie lopen, wat toch meer dreiging oplevert.
pi_31889769
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:26 schreef Doderok het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet,ik wil hier alleen maar mee aangeven dat een politiek gevoelig onderwerp als het dragen van de burka om hele simpele redenen verboden kan worden.
pi_31890580
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:05 schreef Cro_magnon het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet,ik wil hier alleen maar mee aangeven dat een politiek gevoelig onderwerp als het dragen van de burka om hele simpele redenen verboden kan worden.
Ach, het lijkt me niet zo'n handig kledingstuk om een overval mee te plegen. Niet iets dat je snel aan en uit trekt, beetje omvangrijk om te verbergen, en zolang je het draagt zullen genoeg getuigen het herinneren. Mijn voorkeur gaat toch naar een helm of bivakmuts uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')