quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:25 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Men hoort zich te kleden naar wat gangbaar is in een land
Ik deel je zorgen wel een beetje, maar ik wil wel graag dat burqa's een minimale kwestie blijven en een duidelijk toonbeeld van radicalisatie.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
Waar gaat het nou helemaal over met die burqa's? Het is echt een minimale kwestie en het gaat meestal om vrouwen die (tijdeiljk) geradicaliseerd zijn, en zo'n ding vaak dragen tegen de wens van de omgeving. Ik denk dat er een goede manier is om de burqa te promoten: de burqa verbieden.
Dus alle radicale kleding moet verboden worden?quote:Zowel het dragen van een burqa als het verbieden ervan is voornamelijk symboolpolitiek. De Nederlandse samenleving moet niet de fout maken de gevoerde symboolpolitiek van radicalen te negeren. Het is namelijk wél heel effectieve politiek.
Exact!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dus alle radicale kleding moet verboden worden?
Ik vind het eng dat we nu onze eigen vrijheden aan het uithollen zijn omwille van het symbool.
quote:Uden wil verbod Lonsdale
De gemeente Uden overweegt het bij kaalkopjes zogeliefde kledingmerk Lonsdale te verbieden. Het plan maakt deel uit van een pakket van maatregelen die het college van B & W wil nemen na de twee eerdere brandstichtingen in de islamitische basisschool Bedir. Direct na de tweede brandstichting verklaarde het college al dat de maat vol was. Het Udens College ziet niets in het verbieden van welke kleding dan ook. "Dat heeft weinig zin," aldus directeur H. Kremers. Hij hecht meer waarde aan een discussie met jongeren. "Het gaat meer om wat er tussen de oren zit dan de kleding die ze dragen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)_verbod_op_vlag.htmlquote:Woede over verbod op vlag
AMSTERDAM - Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.
[...]
Nee natuurlijk niet. Punx zijn ook radicaal gekleed, mannen in habijt of djellabah ook.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het is een reeds lang en breed bestaande beperking, het verbod op gelaatsbedekking.quote:Ik vind het eng dat we nu onze eigen vrijheden aan het uithollen zijn omwille van het symbool.
Waar bemoeit Verdonk zich mee dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:53 schreef sigme het volgende:
Het is een reeds lang en breed bestaande beperking, het verbod op gelaatsbedekking.
Er is inderdaad al lang een verbod om onherkenbaar over straat te gaan. Maar aangezien moslims wel vaker menen dat zij vanwege zwaarwegende geloofsredenen overal een uitzondering te mogen vormen, wil Minister (-President?) Verdonk dit wat duidelijker in de wet zetten. Voorkomt verwarring.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waar bemoeit Verdonk zich mee dan?
Is dat niet zo met elk verbod? Je offert een stukje vrijheid op, om zo beter van de rest van je vrijheid te kunnen genieten. Zo ben je het eens met de beperking dat je niet mag jatten, zodat anderen ook met hun poten afblijven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vind het eng dat we nu onze eigen vrijheden aan het uithollen zijn omwille van het symbool.
Denk dat dat ook meespeelt als reden om die burka te verbieden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:47 schreef Vhiper het volgende:
Dan heb ik eerder bedenkingen bij de indentificatieplicht e.d.
Daar gaat het wel ongeveer naar toe zo langzamerhand. We gaan steeds beperkingen van de individuele vrijheid normaal vinden en hebben niet door hoeveel we inleveren en hoe we steeds meer een Big Brother samenleving creeeren waarin het moeilijk is om jezelf nog te zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:07 schreef du_ke het volgende:
Tijd om iedereen een chip in te brengen bij de geboorte of het passeren van de grens?
Met een Burka doe je niemand wat kwaad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Is dat niet zo met elk verbod? Je offert een stukje vrijheid op, om zo beter van de rest van je vrijheid te kunnen genieten. Zo ben je het eens met de beperking dat je niet mag jatten, zodat anderen ook met hun poten afblijven.
Word je veiliger als mensen geen burka meer dragen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:47 schreef Vhiper het volgende:
Als het niet dragen van radicale kleding roet in het eten van radicale elementen in dit land gooit en de veiligheid verbetert, heb ik er dus geen enkele moeite mee dat specifieke stukje vrijheid op te geven om dat doel te bereiken.
Dan heb ik eerder bedenkingen bij de indentificatieplicht e.d.
Wat valt er duidelijk in de wet te zetten als het er al is? In een burka ben je 100% onherkenbaar, dus als de wet zo duidelijk is als je meent, zouden mensen nu in de cel zitten voor het dragen van een burka.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is inderdaad al lang een verbod om onherkenbaar over straat te gaan. Maar aangezien moslims wel vaker menen dat zij vanwege zwaarwegende geloofsredenen overal een uitzondering te mogen vormen, wil Minister (-President?) Verdonk dit wat duidelijker in de wet zetten. Voorkomt verwarring.
Nee, het mag dus niet.
Ik kon er geen wet over vinden, wel apv's. Het zou best kunnen zijn dat het overal verboden is, minstens te verbieden is, maar geen wet. Maar waarschijnlijk zijn er mensen die hier meer van weten dan ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat valt er duidelijk in de wet te zetten als het er al is? In een burka ben je 100% onherkenbaar, dus als de wet zo duidelijk is als je meent, zouden mensen nu in de cel zitten voor het dragen van een burka.
Vind ik niet. Ik wil dat vermomden gesommeerd kunnen worden de vermomming af te leggen.quote:Belachelijk trouwens.
Wat is te verbieden wat niet in de wet staat?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kon er geen wet over vinden, wel apv's. Het zou best kunnen zijn dat het overal verboden is, minstens te verbieden is, maar geen wet. Maar waarschijnlijk zijn er mensen die hier meer van weten dan ik.
Waarom dan? Vermommingen gebeuren niet alleen met burka's...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:38 schreef sigme het volgende:
Vind ik niet. Ik wil dat vermomden gesommeerd kunnen worden de vermomming af te leggen.
Een hele boel. Bijvoorbeeld middels apv's. Maar ook de verkeersregels staan niet in de wet, dacht ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:00 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat is te verbieden wat niet in de wet staat?
[..]
Omdat de samenleving gebaat is bij enige orde en vermommingen de orde effectief kunnen verstoren. Natuurlijk zijn burqua's niet de enig mogelijke vermomming. Bivakmutsen zijn bij professioneel vermommers met orderverstorend oogmerk allang bekend als verboden.quote:Waarom dan? Vermommingen gebeuren niet alleen met burka's...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |