Als je het zo gaat bekijken heeft elke game natuurlijk niks nieuws want alles is vroeger al eens gebruikt (al dan niet op een goede manier). Maar je hebt gelijk Halo en PGR2 zijn gewoon standaard gamesquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Halo de console shooter veranderdwat een humor. Timesplitters en Goldeneye hadden de console-shooter al op de kaart gezet, het enige wat Halo toevoegde waren twee vergeten aspecten van oudere games; oplaadbaar schild (uit Descent gejat) en twee wapens dragen (Alone in the dark 2/3).
PGR heeft kudo's.......whooptie-fucking-doo!
"Meneer, welke racegame moet ik nemen? Gran Turismo, met het superieure realisme, Burnout, met z'n pure arcade-gevoel, of PGR, met z'n kudo's?"
En flikker eens op met je hoge ontwikkelingskosten. Dat is een gerucht dat door niemand te bevestigen is, behalve "een kleine ontwikkelaar in Japan". Als zelfs een relatief klein bedrijfje als Starbreeze Studios zonder ook maar één vorm van dev kit een ambitieus spel als The Darkness durft te ontwikkelen voor de PS3 (later werd hier ook de X360 aan toegevoegd) moet je denk ik dat gerucht toch eens gaan mengen met een flinke korrel zout.
Ik vraag me af in hoeverre programmeurs géén ervaring hebben met het aansturen van meerdere processoren. In de 3d animatie wereld zijn er al een aantal renderengines (MentalRay) waarbij meerdere processors aan hetzelfde frame rekenen. Het frame wordt in blokjes opgedeeld en iedere proc rekent aan een blokje. Langzaam aan komen er steeds meer blokjes (najam, bij een game dus hopelijk heel snelquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Bijna. Cell heeft 8 3,2GHz processorkernen (cores) in een chip zitten. 1 vrij complexe "hoofd-core" gebaseerd op de PowerPC processor van IBM en 7 SPE's (ook 3,2 GHz) die vooral gespecialiseerd zijn in zogenaamde "floating point" berekeningen. De gedachtegang achter dit ontwerp is dat de hoofdcore de taken verdeel over de 7 SPE's en de communicatie tussen de SPE's regelt. Daarbij houdt 'ie nog genoeg rekencapaciteit over voor allerlei andere taken. Bovendien is Cell ook ontworpen om gemakkelijk een "netwerk" te kunnen vormen met meerdere Cells, zoudat je nòg meer cores tot je beschikking hebt. De PS3 krijgt echter maar 1 Cell.
Nou is Cell opzìch niet zo moeilijk om voor te programmeren, want de PowerPC is een veelgebruikte architectuur die bij veel developers al min of meer bekend is. In princiepe zouden developers dus al een game kunnen ontwikkelen die enkel gebruikt maakt van deze hoofd-core en zo een game creëren die al een behoorlijke stap vooruit is ten opzichte van current-gen games. Je benut dan alleen làng niet de volledige capaciteit van Cell, want het zou een beetje zonde zijn om die 7 SPE niks te laten doen. En je code optimaliseren voor àlle cores is dus iets waar developers tot nu toe nog géén ervaring mee hebben. En dat gaat dus veel tijd en geld kosten om een beetje onder de knie te krijgen.
Even ter vergelijking. De xbox 360 heeft ook een multicore processor, maar dan met 3 identieke cores die óók op 3,2 GHz draaien. "Toevallig" zijn deze cores ook gebaseerd op de PowerPC architectuur. Je zou dus kunnen zeggen dat 1 xbox360 CPU-core vrijwel hetzelfde is als de hoofdcore in Cell voor de PS3.
Wil je zo veel mogelijk uit je machine halen dan moet je de cores goed samen laten werken, maar dan heb je ook extreem veel mogelijkheden. Wil je ze allemaal laten samenwerken aan 1 bepaalde taak, of verdeel je verschillende taken over verschillende cores? Geef je ze variable taken, of geef je ze vaste taken? Moeten ze ten alle tijde volledig benut worden, of alleen als dat echt nodig is? Enz.
PS3's Cell kun je zien als een samenwerkend team dat bestaat uit 1 intelligente competente leider die taken verdeeld over 7 vrij domme, maar gespecialiseerde en hard werkende slaven.
De xbox 360 CPU kun je zien als een samenwerkend team dat bestaat uit 3 even intelligente mensen die vanalles kunnen, maar nergens ècht in specialiseerd zijn.
Over allebei valt wel iets te zeggen.Ze hebben allebei hun voordelen en nadelen ten opzichte van elkaar enneh... We zien de komende jaren vanzelf wel hoe developers hiermee om zullen gaan!
Moet je horen wie het zegt. Jij bent degene die altijd met semi interessante cijfertjes en tekstjes strooit die niets zeggen maar vreemdgenoeg wel allemaal bevestigen dat Sony door God ontwikkeld is of zo, en iedereen die wat anders zegt hoort maar in een gesticht thuis.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Doe eens niet alsof je er verstand van hebt!
Kom op zeg NFS, dat spel is gewoon slecht en Burnout na de verneuking door EA vanaf deel 3 is allang niet meer in orde. Beide games vallen nog eens in een andere categorie en had ik al gezegd dat NFS kont zuigt?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:45 schreef SocialDisorder het volgende:
Ja, ik heb PGR2 gespeeld (na eerst in de fitness gehangen te hebben, want je biceps moet in vorm zijn om die controller omhoog te houden). En ik moet zeggen, vergeleken met zijn belangrijkste concurrenten Burnout en NFS haaltie het gewoon nét niet.
Ik vond de 40 miljoen (of was het nog meer) voor HL2 al ziek veel (en dat was nog niet eens een goede gamequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:45 schreef SocialDisorder het volgende:
Ja, ik heb PGR2 gespeeld (na eerst in de fitness gehangen te hebben, want je biceps moet in vorm zijn om die controller omhoog te houden). En ik moet zeggen, vergeleken met zijn belangrijkste concurrenten Burnout en NFS haaltie het gewoon nét niet.
En wie zegt dat de ontwikkelkosten zo hoog moeten zijn? In de tijd dat spellen op de PS1 steeds mooier en sneller werden, kwam een geniaal spel genaamd Parappa The Rapper uit. Voor een schijntje gemaakt, vergeleken met toppers als Tekken 3 en Final Fantasy VII. Hogere productiekosten zijn een keuze van de ontwikkelaar.
Als betere hardware automatisch hogere prodctiekosten zou betekenen, zouden we nu op astronomische niveau's moeten zitten met PC-games.
nou dan ben je echt één van de weinige mensenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:45 schreef SocialDisorder het volgende:
Ja, ik heb PGR2 gespeeld (na eerst in de fitness gehangen te hebben, want je biceps moet in vorm zijn om die controller omhoog te houden). En ik moet zeggen, vergeleken met zijn belangrijkste concurrenten Burnout en NFS haaltie het gewoon nét niet.
En wie zegt dat de ontwikkelkosten zo hoog moeten zijn? In de tijd dat spellen op de PS1 steeds mooier en sneller werden, kwam een geniaal spel genaamd Parappa The Rapper uit. Voor een schijntje gemaakt, vergeleken met toppers als Tekken 3 en Final Fantasy VII. Hogere productiekosten zijn een keuze van de ontwikkelaar.
Als betere hardware automatisch hogere prodctiekosten zou betekenen, zouden we nu op astronomische niveau's moeten zitten met PC-games.
Ik had m ook en vond Burnout 3 beterquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:55 schreef kepler het volgende:
[..]
nou dan ben je echt één van de weinige mensenIedereen die PGR2 heeft vind het de leukste race-game op de Xbox
Kameoquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:05 schreef SocialDisorder het volgende:
Leuk, maar niet echt de aanschaf waard.
tja ach kameo, meer van hetzelfde, maar dan mooier. Precies zoals ik al zei..... als ik het zo zie lijkt het verdacht veel op Alter Echo......quote:
Je moet ook niet vergeten dat de Xbox (360) vooral gericht is op FPS en Racers. En je kunt wel wat vernieuwen aan die games, maar ook weer niet ongelofelijk veel. Neem bijv. een Far Cry, vernieuwend als shooter (free-form, sterk andere setting dan veel andere games etc.), maar absoluut niet als game opzich. Het is gewoon binnen die genres erg moeilijk om iets werkelijk vernieuwends te vinden, je kunt hooguit dingen groter en mooier maken.quote:Als dat de toekomst van X360 is; meer van hetzelfde maar dan mooier, voorspel ik dat MS de FIFA van de consoles gaat worden.
van de PS3 verwacht ik ook hetzelfde hoorquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:05 schreef SocialDisorder het volgende:
Alles wat door Xbox-bezitters wordt aanbeden, is al eens gedaan op een ander systeem. Met uitzondering van Ninja Gaiden dan, wat gewoon een bijna perfecte besturing had.
Als dat de toekomst van X360 is; meer van hetzelfde maar dan mooier, voorspel ik dat MS de FIFA van de consoles gaat worden. Leuk, maar niet echt de aanschaf waard.
joh origineel lijstjequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind het weer tijd voor een lijstje!
Post je top 5 most wanted PS3 titels!
1) FF VII Remake
2) FF XIII
3) God of War II
4) Dragon Quest IX
5) Tales of ...
Ik ga sowieso een Xbox 360 halen (pre-order kit al in huis) voor erbij. En m'n PC blijft nog wel de komende jaren m'n belangrijkste bron voor digitaal vermaak, voor mijn favo genres kun je voorlopig enkel terecht bij de PC en ik houd ook van een beetje klooien ermee. Verder kijk ik nog wel of ik een PS3/Rev haal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:34 schreef kepler het volgende:
pas een maandje voor de release bekijk ik wel wat ik ga kopen
mee eensquote:
Mobile.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:22 schreef kepler het volgende:
[..]
mee eens
en ik zit zelf nog te twijfelen over de PS3, ik weet het het is nog vroeg. Maar voorlopig komt er nog niks wat mijn interesse heeft... Alleen GTA4 en F12006 hebben mijn interesse. En GTA4 zal waarschijnlijk toch wel op de 360 komen uiteindelijk. Maar ik denk dat er nog wel leuke games op de PS3 uitkomen voor mij, maar dat is nu nog niet bekend
ow jahquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
MOTOR STORM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helemaal vergeten!
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:40 schreef Retuobak het volgende:
Mobile Suit Gundam komt trouwens ook naar de X360 zie ik net, HD cam is te vinden op gametrailers.com (gefilmd op TGS)
http://1up.com/do/newsStory?cId=3145024quote:PS3 Under $400 in Japan?
According to Cool Gamer, quote will be revealed in upcoming Famitsu.
by David Karlin, 10/25/2005
38 of 44 users recommend this story.
In the past months, the Japanese blog CoolGamer has been a dependable source of early information regarding the Japanese game market. Not once has their news turned out to be a false lead, so that's why it was pretty important today when the site updated with a small notice saying "PS3 price set below 40000 Yen," which is about $400 at current exchange rates.
In the update, the blogger writes, "In the latest Famitsu, a very important person mentioned that the PS3 price would not be over 40000yen". This information correlates to a previous comment from a Sony rep a few months back, who mentioned the same price. With any luck this will turn out to be the case, and Japan will see the PS3 in the spring of 2006 for slightly under $400.
One thing to note though is that the PS2 was also released in Japan for a bit under 40000 yen, but when it came to the U.S. it was sold for a hundred dollars less at $299. It's not out of the question that same sort of pricing scheme will be employed this time as well.
Zeg dan maar gelijk dat je de kans zeer klein acht dat er ook maar iets positiefs gebeurt met de consoles van de concurrentie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik acht de kans zeer klein dat ie zo goedkoop wordt verkocht, eigenlijk..
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:43 schreef piet_pelle het volgende:
Moet je horen wie het zegt. Jij bent degene die altijd met semi interessante cijfertjes en tekstjes strooit die niets zeggen maar vreemdgenoeg wel allemaal bevestigen dat Sony door God ontwikkeld is of zo, en iedereen die wat anders zegt hoort maar in een gesticht thuis.
¤500,- vind ik ook nog wel redelijk hoor. Maar als je ècht wilt genieten moet je nog wel enkele duizenden euro's extra besteden!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
500 euro vind ik eigenlijk best redelijk.
Mits je dan niet nog 100+ euro uit moet geven aan extra dingen..
Ik ga iig voor de PS3 niet meer dan 300 euro neerleggen zoals het er nu uit ziet, exclusives op de PS3 zijn wel erg Japans, en ik ben toch meer fan van Westerse games over het algemeen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:38 schreef peristilius het volgende:
Hmmz, $299,- lijkt me wel erg goedkoop, maar met $400,- bij de launch zou ik dik tevreden zijn.
Als hij in Europa dan maar niet weer 500 E wordt ofzo.
Ach... rond 2008 als 'ie wel rond de ¤300,- kosten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:02 schreef Retuobak het volgende:
Ik ga iig voor de PS3 niet meer dan 300 euro neerleggen zoals het er nu uit ziet, exclusives op de PS3 zijn wel erg Japans, en ik ben toch meer fan van Westerse games over het algemeen.
Precies. Maar "rond de tijd dat de PS3 uitkomt" zou ik nog geen HD-scherm kopen. Denk dat je een jaar of 2 daarna wel voor een aardige prijs een (fatsoenlijke!) HDTV kunt kopen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:03 schreef SocialDisorder het volgende:
rond de tijd dat de PS3 uitkomt is het ook hoog tijd voor een nieuwe TV en geluidsinstallatie. Ik wil niet zover gaan als twee HD-schermen kopen, maar eentje moet er toch wel inzitten?
Ik weet nog niet wat de prijzen van HDTV zullen gaan worden. Maar de technologie is niet zo verschrikkelijk nieuw. In de VS en Japan is HDTV al langer op de markt (rond de tijd dat wij hier LCD-TV hebben), dus introductieprijzen hebben wij geen last van waarschijnlijk. Ook de ergste kinderziektes zullen er al uit zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Maar "rond de tijd dat de PS3 uitkomt" zou ik nog geen HD-scherm kopen. Denk dat je een jaar of 2 daarna wel voor een aardige prijs een (fatsoenlijke!) HDTV kunt kopen.
Klopt helemaal. Maar nu beginnen pas eindelijk de schermen met een native resolutie van 1920x1080, die een 1080p signaal kunnen ontvangen een beetje te komen... in Japan. zodra die hier verschijnen voor een prijs rond de ¤1500,- of lager... dàn koop ik er waarschijnlijk een.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:12 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik weet nog niet wat de prijzen van HDTV zullen gaan worden. Maar de technologie is niet zo verschrikkelijk nieuw. In de VS en Japan is HDTV al langer op de markt (rond de tijd dat wij hier LCD-TV hebben), dus introductieprijzen hebben wij geen last van waarschijnlijk. Ook de ergste kinderziektes zullen er al uit zijn.
Als een HDTV van een beetje formaat niet meer dan 2000 euro kost, komtie toch wel redelijk in aanmerking voor een plekje aan m'n muur.
Van mij mogen ze wel groter en goedkoper.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar nu beginnen pas eindelijk de schermen met een native resolutie van 1920x1080, die een 1080p signaal kunnen ontvangen een beetje te komen... in Japan. zodra die hier verschijnen voor een prijs rond de ¤1500,- of lager... dàn koop ik er waarschijnlijk een.
Het "probleem" is alleen dat deze schermen vaak erg groot (40" of meer) en daardoor dus ook erg duur zijn. Van mij mogen ze best wat kleiner en dus wat goedkoper!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |