maar ik denk niet dat er prijsafspraken zijn. Want anders was de Makro nooit omlaag gegaan met de prijs van de PSP. En prijsafspraken mogen volgens mij ook niet eens volgens de wetquote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:00 schreef SocialDisorder het volgende:
bij MM kostte de PSP 249,95 euro volgens zijn Xbox en PS2 ook nog steeds op de adviesprijs van Sony en MS.
Kan je dit soort kreten ook hardmaken, of blijft het beperkt tot "je bron".quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:37 schreef SocialDisorder het volgende:
FRS heeft denk ik ook geleerd van de domper rond de introductie van Xbox; totaal 20.000 units verkocht in de eerste twee maanden. Zoveel verkocht Sony in 30 minuten aan PS2s (slightly exagurated).
Je vergeet dat MS toen een nieuwe speler was op de markt, wat ze tegenwoordig zeker niet meer zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:05 schreef SocialDisorder het volgende:
kijk maar naar de verkoopcijfers van Xbox & de reden van de prijsdaling na 6 weken (record voor consoles)......
Dat noem ik gewoon het afromen van de markt, je pakt gewoon ff een paar tientjes extra van de fanboys en early adoptors wie prijs minder kan schelen dan de mainstream. Dat is echt niet uniek ofzo hoor, ga maar eens kijken naar hoe het gaat bij bijv. TV's.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:05 schreef SocialDisorder het volgende:
kijk maar naar de verkoopcijfers van Xbox & de reden van de prijsdaling na 6 weken (record voor consoles)......
Ja en wat voor concurrentie hadden die, de Saturn.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:15 schreef SocialDisorder het volgende:
kul, Sony was ook net een nieuwe speler met z'n PlayStation, en die hebben niet te klagen gehad over tegenvallende verkoop.
afromen? MS geeft zeker graag toe dat de verkoop matig is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat noem ik gewoon het afromen van de markt, je pakt gewoon ff een paar tientjes extra van de fanboys en early adoptors wie prijs minder kan schelen dan de mainstream. Dat is echt niet uniek ofzo hoor, ga maar eens kijken naar hoe het gaat bij bijv. TV's.
bron: www.gamer.nlquote:Nu Microsoft vanwege de matige verkoopresultaten de prijs naar ¤299 heeft veranderd,
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef SocialDisorder het volgende:
owh ja, PS3 hè?
WOEHOE, 22 oktober waarschijnlijk de eerste ingame beelden van Killzone PS3
Later de N64, eerder de andere nintendo's. En dus de saturn.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja en wat voor concurrentie hadden die, de Saturn.
En een dergelijke verkooptactiek toegeven is goed voor je imagequote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
afromen? MS geeft zeker graag toe dat de verkoop matig is.
[..]
bron: www.gamer.nl
http://www.gamer.nl/nieuws/12730
YAY!!! Dante komt er niet zo retarded uit te zien als in de TGS-trailerquote:Devil May Cry 4 Update
A few added details on Dante's next generation debut.
by Anoop Gantayat
October 3, 2005 - Devil May Cry 4 made a limited appearance at the Tokyo Game Show via a new trailer and some slick screenshots in Japan's biggest magazines. Following the game's E3 debut, it at long last seems like Capcom is starting to spill the details on what we can expect from this PS3 sequel. Producer Hiroyuki Kobayashi does just that in a brief interview featured in the latest issue of Japan's Hyper PlayStation magazine.
Asked what his goals are for the project, Kobayashi states that he considers Devil My Cry 4 to be an important title because it's been four years since he worked with Dante (on part 1 of the series) and the game has the number "4" in it. He wants to give players the feeling that Dante is making his world debut once again. He also feels that, both in terms of cinema scenes and gameplay, Devil May Cry 3 offered a complete experience, and he hopes to continue along the lines of that game while adding new elements.
This doesn't seem to mean that DMC4 will be just DMC3 with next generation visuals. Kobayashi states that he and his development staff are planning some big changes for the series, although specifics are currently being kept under wraps at Capcom's Osaka development studio.
The Dante shown at TGS is actually not the Dante that we will be seeing in Devil May Cry 4. The TGS character was made as an extension of Devil May Cry 3's young Dante in order to show what the development staff could do with the PS3 hardware. The Dante that we control in Devil May Cry 4 will be different though, following directly from the Dante of the original Devil May Cry. Character designer Tatsuya Yoshikawa is currently designing the character, and a few bits of artwork shown in the magazine suggest an older Dante. Some of the art shows Dante with his hair back, giving the character a more threatening look.
In addition to Dante, we can, continuing with series tradition, expect a female lead. In the interview, Kobayashi asks readers if they'd prefer a previous heroine to return, or a completely new heroine. Jokingly, he adds that a heroine is important in order to show off how cool Dante really is. Other characters from past games may or may not make an appearance -- Kobayashi says that nothing has been decided.
Clearly, Devil May Cry 4 is early in development. The game currently doesn't have a release date. Kobayashi promises to start thinking about a release date for Devil May Cry 4 once the PS3 has seen release.
Klopt!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:48 schreef SocialDisorder het volgende:
http://ps3.ign.com/articles/655/655493p1.html
[..]
YAY!!! Dante komt er niet zo retarded uit te zien als in de TGS-trailer
quote:[18:12:06] Reality: Xbox 360 : 299 ¤
Playstation 3 : 244 ¤
[18:12:16] Davy || Mark: HAHAHAH
[18:12:21] Davy || Mark: xbox klopt
[18:12:21] Reality: echt waar
[18:12:26] Davy || Mark: ps3 minstens 400
[18:12:39] Davy || Mark: wat klopt ?
[18:12:45] Davy || Mark: zei sony dat het 244 wordt?
[18:13:28] Reality: ja jij zei toch dat er xbox 360 tentoonstelling
zou komen in NL was gisteren ofozw en dar is dat vertet
[18:13:40] Davy || Mark: dat is allang geleden
[18:13:47] Davy || Mark: en geef dan link waar dat staat
[18:13:57] Reality: ik heb die uit de krant
[18:14:04] Reality: brabant dagblad
[18:14:12] Reality: zal ik ff proberen te scannen ?
[18:14:17] Davy || Mark: ok
244 euro, lente 2006. Optimisten daarquote:
de geruchten worden in ieder geval veel sterker, en nogmaals: waar rook is is vuur...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:41 schreef Retuobak het volgende:
Dus die geruchten van eerder dat ontwikkelaars naar de X360 en rev over wilden stappen hebben misschien toch enige correlatie met de werkelijkheid? (al realiseer ik me ook wel dat het allemaal geruchten blijven)
Waar de hel halen ze die onzin vandaan?!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:38 schreef Retuobak het volgende:
244 euro, lente 2006. Optimisten daar
Klopt ook niet inderdaad. Het zijn er 8! (eigenlijk 9, maar er worden maar 8 van gebruikt). Maar deze 8 cores zijn wel echte cores hoor.quote:En het ook doen lijken alsof de PS3 een 'echte' 7-core CPU heeft
Dit is wéér hetzelfde bericht, maar dan iets anders verwoord.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:39 schreef kepler het volgende:
hmmm wie had het er ook alweer over dat Sony geen eisen stelde aan de games:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=6896
Nou, de geruchten worden niet zozeer sterker. Ze worden herhaaldquote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:44 schreef kepler het volgende:
de geruchten worden in ieder geval veel sterker, en nogmaals: waar rook is is vuur...
Overigens geldt dit sowieso voor multi-core processoren, dus ook voor die van de xbox 360 bijv.quote:ik kan me wel voorstellen dat de Cell echt niet makkelijk is om voor te programmeren. Maar als je hem goed doorhebt dan kan je er wel veel mee. Het probleem is dat het dus een hoop tijd/expertise/ veel geld kost voordat je die processor doorhebt...
jah, maar deze keer een andere bronquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:41 schreef P-Style het volgende:
Dit is wéér hetzelfde bericht, maar dan iets anders verwoord.
tja, als iets herhaald wordt (met andere bronnen dus) dan worden de geruchten dus sterkerquote:Nou, de geruchten worden niet zozeer sterker. Ze worden herhaald
ow, daar weet ik niet zo heel veel vanaf, maar ik begreep dat de Cell dus iets anders werkt. Wat is er anders aan de Cell-processor dan? Eigenlijk dus gewoon 7*3.2 Ghz processoren?quote:Overigens geldt dit sowieso voor multi-core processoren, dus ook voor die van de xbox 360 bijv.
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:04 schreef peristilius het volgende:
Die specs van de Revolution ook, waar slaat dat op?
DVD-brander zelfs!!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:22 schreef piet_pelle het volgende:
En ze zeggen dat de ps3 en X360 een dvd brander hebben terwijl van de X360 allang bekend is dat ie dat niet krijgt en van de ps3 zouden ze dat ook wel allang bekend gemaakt hebben lijkt me.
Volgens mij gewoon een nep bericht, dat komt toch niet uit een krant.
Bijna. Cell heeft 8 3,2GHz processorkernen (cores) in een chip zitten. 1 vrij complexe "hoofd-core" gebaseerd op de PowerPC processor van IBM en 7 SPE's (ook 3,2 GHz) die vooral gespecialiseerd zijn in zogenaamde "floating point" berekeningen. De gedachtegang achter dit ontwerp is dat de hoofdcore de taken verdeel over de 7 SPE's en de communicatie tussen de SPE's regelt. Daarbij houdt 'ie nog genoeg rekencapaciteit over voor allerlei andere taken. Bovendien is Cell ook ontworpen om gemakkelijk een "netwerk" te kunnen vormen met meerdere Cells, zoudat je nòg meer cores tot je beschikking hebt. De PS3 krijgt echter maar 1 Cell.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:04 schreef kepler het volgende:
ow, daar weet ik niet zo heel veel vanaf, maar ik begreep dat de Cell dus iets anders werkt. Wat is er anders aan de Cell-processor dan? Eigenlijk dus gewoon 7*3.2 Ghz processoren?
aha duidelijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Bijna. Cell heeft 8 3,2GHz processorkernen (cores) in een chip zitten. 1 vrij complexe "hoofd-core" gebaseerd op de PowerPC processor van IBM en 7 SPE's (ook 3,2 GHz) die vooral gespecialiseerd zijn in zogenaamde "floating point" berekeningen. De gedachtegang achter dit ontwerp is dat de hoofdcore de taken verdeel over de 7 SPE's en de communicatie tussen de SPE's regelt. Daarbij houdt 'ie nog genoeg rekencapaciteit over voor allerlei andere taken. Bovendien is Cell ook ontworpen om gemakkelijk een "netwerk" te kunnen vormen met meerdere Cells, zoudat je nòg meer cores tot je beschikking hebt. De PS3 krijgt echter maar 1 Cell.
Nou is Cell opzìch niet zo moeilijk om voor te programmeren, want de PowerPC is een veelgebruikte architectuur die bij veel developers al min of meer bekend is. In princiepe zouden developers dus al een game kunnen ontwikkelen die enkel gebruikt maakt van deze hoofd-core en zo een game creëren die al een behoorlijke stap vooruit is ten opzichte van current-gen games. Je benut dan alleen làng niet de volledige capaciteit van Cell, want het zou een beetje zonde zijn om die 7 SPE niks te laten doen. En je code optimaliseren voor àlle cores is dus iets waar developers tot nu toe nog géén ervaring mee hebben. En dat gaat dus veel tijd en geld kosten om een beetje onder de knie te krijgen.
Even ter vergelijking. De xbox 360 heeft ook een multicore processor, maar dan met 3 identieke cores die óók op 3,2 GHz draaien. "Toevallig" zijn deze cores ook gebaseerd op de PowerPC architectuur. Je zou dus kunnen zeggen dat 1 xbox360 CPU-core vrijwel hetzelfde is als de hoofdcore in Cell voor de PS3.
Wil je zo veel mogelijk uit je machine halen dan moet je de cores goed samen laten werken, maar dan heb je ook extreem veel mogelijkheden. Wil je ze allemaal laten samenwerken aan 1 bepaalde taak, of verdeel je verschillende taken over verschillende cores? Geef je ze variable taken, of geef je ze vaste taken? Moeten ze ten alle tijde volledig benut worden, of alleen als dat echt nodig is? Enz.
PS3's Cell kun je zien als een samenwerkend team dat bestaat uit 1 intelligente competente leider die taken verdeeld over 7 vrij domme, maar gespecialiseerde en hard werkende slaven.
De xbox 360 CPU kun je zien als een samenwerkend team dat bestaat uit 3 even intelligente mensen die vanalles kunnen, maar nergens ècht in specialiseerd zijn.
Over allebei valt wel iets te zeggen.Ze hebben allebei hun voordelen en nadelen ten opzichte van elkaar enneh... We zien de komende jaren vanzelf wel hoe developers hiermee om zullen gaan!
Wat boeit het eigenlijk ook allemaalquote:
Ware het niet dat het gewoon een 90nm G70 chip is dat zorgt voor de graphicsquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:50 schreef MMaRsu het volgende:
Dus als de 7 cores van de Ps3 worden benut, kunnen we bijna fotorealistische beelden gaan zien ofzo?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:06 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ware het niet dat het gewoon een 90nm G70 chip is dat zorgt voor de graphics
Sorry, nog ff een decennium of 2 wachten MMaRsu
Nee, graphics zijn afhankelijk van de GPU die erin zit en niet van het aantal cores of kloksnelheidquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]![]()
.
Nouja, maar wat ik bedoelde eigenlijk, is dat als al de 7 cores optimaal gebruikt worden in een game, krijg je dan niet een game die er 7 keer beter uitziet dan de beste 360 game?
Physics, AI, wat de developer maar wilquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom zitten er dan 7 van die dingen in? Physics?
Òf ondersteuning van grafische berekeningen bijv.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:18 schreef Tain het volgende:
Physics, AI, wat de developer maar wil
Ja, origineel moest de Cell ook gewoon alles doen. Ook de graphics. Maar toen Sony zich realiseerde dat de Cell er niet bijster efficiënt in was hebben ze er snel nVidia bij gehaald die de NV47/G70 aangepast hebben voor de PS3 (110nm > 90nm, extra pipes)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Òf ondersteuning van grafische berekeningen bijv.![]()
Michael McConnell of Pacific Crest Securities told CNN he believed such a move by Sony was still unlikely, however: "I would probably characterize it as a less than 50 percent chance that they win PS3," he said. "However, we have talked with Sony and their take on it is they're considering an external vendor as well as an internal solution. So you can't rule it out, but you definitely can't say it's a sure thing."quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:53 schreef SocialDisorder het volgende:
nVidia was van meet af aan al partner in de ontwikkeling van de PS3 toch?
alle WÁT?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:48 schreef renz0r het volgende:
PS2 van free record shop met alle asociares
Xbox van de intertoys.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |