Ik doelde op het feit dat er soms momenten zijn dat er ff niets gebeurt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wat een onzin, alleen n0obs moeten lang nadenken over hun acties. Second nature, bitches.![]()
Bij mij juist omgekeerd. Mensen die nooit Soul Calibur spelen winnen nooit zomaar makkelijk van mij en m'n vrienden die het vaak spelen. En de helft van m'n vrienden is die hard Tekken fan... maar ik haat het en door gewoon effe op wat knoppen te rammen win ik van ze. En dan zeg ik ook zie je dit maakt Tekken rotzooi ik heb me er niet eens in verdiept en nog win ik van jullie.quote:Zekers, een maat van me die echt nooit computerspelletjes speelt maakt mij en mijn vatse game maatjes altijd af met SC, gewoon knoppen rammen met raphael.
Maar daarin in tegen kan het er ook wel weer heel vet uit zien akls je twee ervaren speler tegenover elkaarzet met b.v. en mitsurigi.
Na twee mislukte onderhandelingen tussen de twee partijen eerder dit jaar, blijkt Toshiba de hoop op één enkele standaard nog steeds niet opgegeven te hebben!quote:Hope for unified next-gen DVD format emerges
Toshiba has "no intention of giving up" on reaching agreement with Sony
There has been yet another development in the Blu-Ray vs. HD-DVD format war, with Toshiba president Yoshihide Fujii revealing that the company is still looking at the possibility of creating a unified format.
Speaking at a recent press conference, Fujii said Toshiba has "No intention of giving up on creating a single format," according to the Japan Times.
Negotations between HD-DVD proponent Toshiba and Sony, which is backing the rival Blu-Ray format, collapsed in June and since then there has been little to suggest that a unified format could still be a possibility.
Fujii blamed the collapse of the talks on the fact that the Blu-Ray supporters were unable to convince Toshiba that the format's disc structure was reliable. However, he went on, Toshiba is "flexible" and could be willing to compromise.
Fujii said that there is still time for new negotiations to take place but that the deadline for talks would be the end of the year, after which Toshiba plans to put its HD-DVD players on the market for the first time.
His comments came just a day after Microsoft and Intel confirmed their support for the HD-DVD format. Sony supporters Hewlett Packard and Dell were quick to criticise their decision, claiming that the two companies had cited "inaccurate information" about Blu-Ray.
"From a PC end-user perspective, Blu-ray is a superior format," said Hewlett Packard's Maureen Weber.
"Every computer manufacturer in the Blu-Ray Disc Association carefully reviewed both formats and ultimately chose Blu-ray as the superior solution for meeting customer demands and providing the best possible end-user experience.".
"It is surprising that [MS and Intel's] announcement is not aligned with that of the vast majority of the computer industry and is contrary to our consumer research," she added.
Dell founder Michael Dell also took the opportunity to attack the decision at the launch of a new PC line last week, asking the assembled audience: "Which version of Windows was the first to support DVD drives?"
"The answer is none, because there is no DVD codec in Windows, because manufacturers have always provided their own codecs," he said.
Microsoft has said it stands by the decision but is still hopeful that agreement on a unified format can be reached, with Microsoft program manager Richard E. Doherty telling US website GameSpot: "If there is going go be a format war, we really want HD-DVD to be the winner."
However, he added, "We're still very hopeful that a war can be prevented."
Bron: Gamesindustry.biz
Dat hele gebeuren schiet echt niet op. Ik raak ondertussen lekker verward en weet niet meer hoe en waar. Gewoon afwachten en kijken hoe het zich uitspeelt, zoals de analisten dat zeggen. Ik heb er geen zin meer in al dat HD-DVD en Blu-ray gedoe, het gaat nu al zo lang door...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:16 schreef P-Style het volgende:
Om even terug te komen op de HD-DVD vs. Blu Ray Disc oorlog...
[..]
Na twee mislukte onderhandelingen tussen de twee partijen eerder dit jaar, blijkt Toshiba de hoop op één enkele standaard nog steeds niet opgegeven te hebben!Schijnbaar willen ze nòg een keer met Sony (en de vele andere Blu Ray supporters) rond de tafel gaan om de twee formaten alsnòg samen te laten smelten. Zolang ze maar vóór het einde van het jaar tot een overeenkomst komen.
Erg nobel van Toshiba, maar ik denk niet dat de Blu Ray partij nog van plan is veel aan Blu Ray te veranderen. Het komt er dus haast op neer dat àls Toshiba één standaard wilt, ze HD-DVD maar helemáál moeten vergeten!
Erg hè? Eigenwijze rot-Toshiba ook! Join die Blu-Ray-camp toch gewoon!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat hele gebeuren schiet echt niet op. Ik raak ondertussen lekker verward en weet niet meer hoe en waar. Gewoon afwachten en kijken hoe het zich uitspeelt, zoals de analisten dat zeggen. Ik heb er geen zin meer in al dat HD-DVD en Blu-ray gedoe, het gaat nu al zo lang door...
Mogelijke unified format, oh toch weer niet, oh toch weer wel. Blu-ray camp zegt dat ze en 50GB disc komen at launch, zegt de 1 weer van niet, ander wel, etc, etc, etc...
Da's het probleem bij dit soort formaat-oorlogen. De beste wint lang niet altijd.quote:May the best man win.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Erg hè? Eigenwijze rot-Toshiba ook! Join die Blu-Ray-camp toch gewoon!
Helemaal mee eens, maar ik denk stiekem dat het allemaal goed komt.quote:Da's het probleem bij dit soort formaat-oorlogen. De beste wint lang niet altijd.
Nu mag het wel ophouden hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:13 schreef rockstah het volgende:
Mensen die tekken beter vinden zijn zielige gehandicapte mongolen![]()
Blu Ray is in àlle opzichten superieur aan HD-DVD. Het ènige voordeel van HD-DVD is dat filmmaatschappijen minder hoeven te investeren in nieuwe productiemethoden, omdat de productie van HD-DVD gebaseerd is op die van DVD.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:13 schreef rockstah het volgende:
En baseren jullie het op dat blu ray het beste is? Enkel door de grotere opslagcapiciteit?
Er zullen toch echt wel wat dingen mis mee zijn anders zou die hele oorlog er wel niet geweest zijn.
Nou, dat is niet helemaal zeker, Microsoft en Intel zijn voor HD-DVD gegaan omdat ze volgens mij niet overtuigd waren van de beveiligingsmogelijkheden van Blu-ray ofzo. Die voordeel van HD-DVD is wel een goede voordeel, VHS was ook goedkoper dan Betamax.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Blu Ray is in àlle opzichten superieur aan HD-DVD. Het ènige voordeel van HD-DVD is dat filmmaatschappijen minder hoeven te investeren in nieuwe productiemethoden, omdat de productie van HD-DVD gebaseerd is op die van DVD.
Niet alle.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Blu Ray is in àlle opzichten superieur aan HD-DVD.
De redenen dat Microsoft en Intel voor HD-DVD zijn gegaan is voor niemand echt begrijpelijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou, dat is niet helemaal zeker, Microsoft en Intel zijn voor HD-DVD gegaan omdat ze volgens mij niet overtuigd waren van de beveiligingsmogelijkheden van Blu-ray ofzo. Die voordeel van HD-DVD is wel een goede voordeel, VHS was ook goedkoper dan Betamax.
Duurzaamheid issues valt nu nog weinig over te zeggen. De fysieke laag van Blu-Ray is maar 0,1mm in tegenstelling tot de 0,6mm van HD-DVD en daarbij is de datadichtheid hoger bij Blu-Ray. Maar er is allang bekend dat Blu-Ray schijfjes een bijzonder harde coating gaan krijgen die ontwikkeld is door TDK die zéér krasvast is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:29 schreef rockstah het volgende:
Heb toch echt dingen over duurzaamheids issues, hoge productiekosten, geen backward compatability met dvd en beveiligingsproblemen gehoord hoor
Ik zou niet weten waar ik vraagtekens bij zou moeten zetten eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:03 schreef rockstah het volgende:
Ach so, dacht dat alleen blu-ray een blauwe laser gebruikte.
Die hardere beschermingslaag heeft zich trouwens ook nog niet bewezen voor zover ik weet. Dus daar zijn nog steeds onzekerheden over. En het prijsverschil valt ook te bezien natuurlijk. DVD is natuurlijk al een bewezen formaat en blu-ray niet. En wat er uit het blu-ray kamp komt is allemaal zo lovend dat ik er best wel mijn vraagtekens bij zet eigenlijk.
Ook een aantal grote studio's hebben voor HD-DVD gekozen hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
De redenen dat Microsoft en Intel voor HD-DVD zijn gegaan is voor niemand echt begrijpelijk.![]()
Feit is dat HD-DVD spelers ÈN Blu-Ray spelers ook DVD afspelen. Deze spelers hebben allebei een extra rode laser nodig daarvoor, het is dus niet zo dat HD-DVD spelers met hun blauwe laser gewoon DVD's af kan spelen. En nogmaals of HD-DVD zoveel goedkoper wordt voor de consument valt nog te bezien.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
Feit is dat HD-DVD ook DVD afspeelt EN goedkoper is.
Dat is wèl begrijpelijk. HD-DVD's zijn immers goedkoper om te produceren voor filmstudio's. Maar je kunt mij niet vertellen dat Microsoft en Intel films produceren!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ook een aantal grote studio's hebben voor HD-DVD gekozen hoor.
Die zien dan kennelijk toch iets dat niet helemaal ok is aan blu rayquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is wèl begrijpelijk. HD-DVD's zijn immers goedkoper om te produceren voor filmstudio's. Maar je kunt mij niet vertellen dat Microsoft en Intel films produceren!
De productiekosten dus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:27 schreef rockstah het volgende:
Die zien dan kennelijk toch iets dat niet helemaal ok is aan blu ray
Geloof mij. Je wilt géén twee formaten op de markt.quote:En ik zou het niet eens zo erg vinden als er straks twee formaten op de markt verschijnen eigenlijk.
Goed voor de consument? Zie je het al voor je? Als straks de helft van de filmmaatschappijen hun films uitbrengt op HD-DVD en de andere helft op Blu-Ray.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:43 schreef rockstah het volgende:
En waarom niet? Concurrentie is toch alleen maar voordelig voor de consument?
Nou ja... goed om te weten dat Dante in de uiteindelijke versie niet zo'n rotkop krijgt als op de laatste plaatjes die we van 'm gezien hebben.quote:Devil May Cry 4 Update
A few added details on Dante's next generation debut.
October 3, 2005 - Devil May Cry 4 made a limited appearance at the Tokyo Game Show via a new trailer and some slick screenshots in Japan's biggest magazines. Following the game's E3 debut, it at long last seems like Capcom is starting to spill the details on what we can expect from this PS3 sequel. Producer Hiroyuki Kobayashi does just that in a brief interview featured in the latest issue of Japan's Hyper PlayStation magazine.
Asked what his goals are for the project, Kobayashi states that he considers Devil My Cry 4 to be an important title because it's been four years since he worked with Dante (on part 1 of the series) and the game has the number "4" in it. He wants to give players the feeling that Dante is making his world debut once again. He also feels that, both in terms of cinema scenes and gameplay, Devil May Cry 3 offered a complete experience, and he hopes to continue along the lines of that game while adding new elements.
This doesn't seem to mean that DMC4 will be just DMC3 with next generation visuals. Kobayashi states that he and his development staff are planning some big changes for the series, although specifics are currently being kept under wraps at Capcom's Osaka development studio.
The Dante shown at TGS is actually not the Dante that we will be seeing in Devil May Cry 4. The TGS character was made as an extension of Devil May Cry 3's young Dante in order to show what the development staff could do with the PS3 hardware. The Dante that we control in Devil May Cry 4 will be different though, following directly from the Dante of the original Devil May Cry. Character designer Tatsuya Yoshikawa is currently designing the character, and a few bits of artwork shown in the magazine suggest an older Dante. Some of the art shows Dante with his hair back, giving the character a more threatening look.
In addition to Dante, we can, continuing with series tradition, expect a female lead. In the interview, Kobayashi asks readers if they'd prefer a previous heroine to return, or a completely new heroine. Jokingly, he adds that a heroine is important in order to show off how cool Dante really is. Other characters from past games may or may not make an appearance -- Kobayashi says that nothing has been decided.
Clearly, Devil May Cry 4 is early in development. The game currently doesn't have a release date. Kobayashi promises to start thinking about a release date for Devil May Cry 4 once the PS3 has seen release.
Bron: IGN
het enige wat MS en Intel tegen BluRay kunnen hebben is dat het gebruikt wordt door hun belangrijkste concurrent; Sony. Intel en MS hopen met deze beslissing een aantal partijen over te halen HD-DVD te gaan gebruiken, iets anders kan ik niet bedenken. Wat heeft Intel/MS in hemelsnaam met opslag-media te maken? Gaan ze ineens drives fabriceren?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:27 schreef rockstah het volgende:
[..]
Die zien dan kennelijk toch iets dat niet helemaal ok is aan blu ray![]()
En ik zou het niet eens zo erg vinden als er straks twee formaten op de markt verschijnen eigenlijk.
Nu is het zo dat HD-DVD en Blu-Ray dus meerdere codecs standaard moeten ondersteunen (zoals DVD dus verplicht MPEG2 als videocodec en Dolby Digital als audiocodec moet ondersteunen). Echter ondersteunen HD-DVD en Blu-Ray wederom dezelfde codecs!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:56 schreef rockstah het volgende:
Nou, vergeet niet dat MS ook video codecs ontwikkelt (WMV) en ook hun eigen HD videoformaat gemaakt hebben die wellicht superieur is aan de mpeg standaarden. En ze hebben natuurlijk een hoop invloed op dat gebied net zoals ze met WMA de enige échte concurrent van de MP3 die er toe doet gemaakt hebben.
En de chipsets van intel zullen ook wel in media apperatuur voorkomen.
jaquote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kan je met BR gewone DVD's kijken?
Als je nou gewoon leest dan had je het antwoord al geweten.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kan je met BR gewone DVD's kijken?
Waarom eindeloos oninteressante berichten lezen als iemand binnen een minuut antwoord geeft?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je nou gewoon leest dan had je het antwoord al geweten.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:11 schreef SocialDisorder het volgende:
Samsung komt met een apparaat waarmee zowel DVD, BluRay als HD-DVD gelezen kan worden. Sony plant een DVD en BluRay laser in z'n PS3, ik heb zo'n vermoeden dat de rode extra laser niet echt veel extra zal kosten, ook gelet op de lage prijzen van de DVD-spelers op het moment.
Waarom een vraag stellen terwijl het antwoord gewoon hieronder staat?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waarom eindeloos oninteressante berichten lezen als iemand binnen een minuut antwoord geeft?.
Wat begrijp je er nou niet aan? Ik had geen zin om te le-zen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Waarom een vraag stellen terwijl het antwoord gewoon hieronder staat?
Geen zin om te lezen... achja, waarom zou je ook willen lezen op een internet-forum?!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat begrijp je er nou niet aan? Ik had geen zin om te le-zen..
Zou niet zo moeilijk moeten zijn inderdaad. Maar ondanks dat de lasers dezelfde golflengte hebben zal de laser-unit niet helemaal hetzelfde zijn. Zo ligt de focus bij de een heel anders dan bij de ander, zal de schijfrotatiesnelheid anders zijn en de hardware eromheen om de informatie uit te lezen ook. Desalniettemin zie ik een uniforme speler zoals Samsung die van plan is te maken sneller verschijnen dan een uniforme standaard.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:14 schreef peristilius het volgende:
Als Blu-Ray en HD-DVD met dezelfde laser werken moet het toch heel makkelijk zijn om gewoon allebei te ondersteunen?
Hoe dan ook hebben ze dus welzeker invloed op dat gebied en hebben ze ook het recht een kant te kiezen. En zijn Sony en Apple wel echt concurrenten voor ze?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nu is het zo dat HD-DVD en Blu-Ray dus meerdere codecs standaard moeten ondersteunen (zoals DVD dus verplicht MPEG2 als videocodec en Dolby Digital als audiocodec moet ondersteunen). Echter ondersteunen HD-DVD en Blu-Ray wederom dezelfde codecs!Namelijk MPEG2, H.264 / MPEG-4 AVC en... jawel Microsoft Video Codec 1 (VC1, WMV HD)
HD-DVD èn Blu-Ray dus.
Het is eigenlijk wat SocialDisorder zegt. De enige reden die te bedenken valt voor Microsoft om voor HD-DVD te gaan is z'n grootste concurrenten pesten, zoals Sony en Apple...
Invloed? Hoezo?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:21 schreef rockstah het volgende:
Hoe dan ook hebben ze dus welzeker invloed op dat gebied en hebben ze ook het recht een kant te kiezen.
Jazeker.quote:En zijn Sony en Apple wel echt concurrenten voor ze?
Ik kan me niks bedenken in ieder geval.quote:Denk toch echt niet dat ze voor zo'n kinderachtige reden maar de HDDVD kant gaan kiezen.
Ik blijf erbij dat het niet allemaal over rozen gaat bij de blu-ray kant.
Ik denk dat er wel meer redenen zijn waar jij, als leek, niets van weet.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik kan me niks bedenken in ieder geval.
Ongetwijfeld, anders zou ik het wel weten hè?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat er wel meer redenen zijn waar jij, als leek, niets van weet.
"Niet pluis"!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:04 schreef rockstah het volgende:
Omdat er iets niet pluis is met de Blu-ray schijf dus. Lijkt me toch een stuk waarschijnlijker.
En tsja, alleen de tijd zal het leren.
Geen idee, ik heb daar geen inzicht in.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, anders zou ik het wel weten hè?Maar vertel eens, waarom denk jij dat Microsoft en Intel voor HD-DVD gaan?
Ja stel nou dat ze een speler willen maken, waarom dan niet voor blu-ray als dat zo geweldig is?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
"Niet pluis"!
Nee, ik snap het wel. Microsoft wil z'n software gaan implementeren in HD-DVD spelers/recorders en intel z'n hardware. Microsoft wil hiervoor gaan samenwerken met Toshiba. Microsoft wil gewoon z'n markt nog verder uitbreiden en mikt hierbij op HD-DVD, omdat ze toch wel weten dat Sony daar niet in geïnteresseerd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |