abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:13:56 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_31316866
quote:
104 Teletekst zo 09 okt
"Bijstandsmoeders in kinderopvang"

DEN HAAG Bijstandsmoeders met kinderen
tot vijf jaar moeten aan de slag in de
kinderopvang.Staatssecretaris Van Hoof
zegt dat in de Telegraaf.Hij sluit aan
bij het plan van VVD-fractieleider Van
Aartsen voor kinderopvang op scholen.

Van Hoof wil bijstandsmoeders met jonge
kinderen verplichten een paar uur per
dag in de kinderopvang te werken.Ze
behouden dan hun uitkering en zouden
van gemeenten een bonus kunnen krijgen.

Volgens Van Hoof snijdt het mes aan
twee kanten:de scholen hebben behoefte
aan personeel voor de kinderopvang en
bijstandsmoeders doen ervaring op,die
hun kansen op de arbeidsmarkt vergroot.
Bron: Teletekst

Lekker plan, krijg je van die ongemotiveerde bijstands Tokkies die op jou kinderen gaan passen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 09-10-2005 21:19:44 ]
pi_31317357
Ik ben er ernstig op tegen, ik ben er zelfs heel boos over. Het is van de zotte sowieso dat kinderen zolang op school móeten vertoeven. Waarom heb je dan kinderen in godsnaam! Maar dat is een andere discussie. Het naar believen inzetten van bijstandsmoeders (waar blijven de vaders trouwens) alwaar het nodig is vind ik een grof schandaal. Niet alleen onthoudt je je kinderen een volwaardige opvang, maar bovendien worden deze ouders afgescheept met een bonus waar ze niks aan hebben, dan krijg je weer minder subsidie wat betreft o.a. huur en gemeentelijke belastingen. Opvang vergt wel degelijk een deskundigheid, een goede moeder/vader zijn is niet voldoende, wel voor thuis maar zeker niet voor kinderen uit allerlei milieus en omstandigheden. Opeens gelden er geen beletsels meer om kinderen op te vangen, nee schakel een groep in die toch al kwetsbaar is, lekker makkelijk en goedkoop. Als ze wél willen geef ze dan een gedegen vooropleiding, en dan bij aanname een parttime baan in die sector met alle voordelen vandien. Zo kan er ook een arbeidsverleden worden opgebouwd. Het drukken van kosten en het weglaten van kwaliteits-eisen mag nooit een factor zijn om op die manier kinderen op te vangen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:44:19 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_31317674
Goed plan !!

Laat die werkelozen maar wat doen voor hun centen !!
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:46:48 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_31317743
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:34 schreef Suko het volgende:
Ik ben er ernstig op tegen, ik ben er zelfs heel boos over. Het is van de zotte sowieso dat kinderen zolang op school móeten vertoeven. Waarom heb je dan kinderen in godsnaam! Maar dat is een andere discussie.
Hoho,

De mogelijkheid is er. Je kan je kinderen vroeg brengen en om vier halen of laat brengen en om half zes halen. En soms ook vroeg brengen en om zes uur halen, ja. Dat moet wel eens kunnen. Met die absurde schooltijden in NL is het toch godsonmogelijk voor een van de partners om te kunnen werken.
Moet je half negen je kinderen brengen en half vier ophalen om ze naar de opvang te brengen tot vijf uur. Kun je net zo goed geen baan hebben.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:46:51 #5
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31317745
[cynische mode]

Goed plan om de minder bedeelden de kutkinderen van de P.C Hoofdstraat tractor generatie op te laten vangen.
Lekker tot acht uur s''avonds op die jengelende materialistische mormels passen
:Ja we moeten om zeven uur hier zijn maar ja de vrijdagmiddagborrel he.
Waarna je op je fietsie nog even langs de voedselbank kan gaan om wat vleesafsnijsel wat over de datum is te scoren.
Opent natuurlijk wel weer mogelijkheden voor Pa die zo'n bijstandsmoedertje wel even bij wil staan met vijftig euries (aftrekbaar op diverse manieren ) als ze hem even tot dienst is in de natte hoek .
Die volgevreten pad die stoned op de bank ligt van de antidepressivia is tie toch allang zat
Klaar?
Ik niet!
  Overall beste user 2022 zondag 9 oktober 2005 @ 21:52:13 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_31317904
Opzouten met de vernietiging van de markt door oneerlijke gesusidieerde concurrentie. Mocht het nederlandse volk willen dat deze vacatures vervuld worden, moeten ze er normaal voor betalen. Niet een stel steuntrekkers verplichten het werk te doen wat blijkbaar ook een normale (parttime) baan kan zijn. Want dat maakt de markt kapot.
Het zal je parttime baan zijn: Kun je dankzij dit plan snel een uitkering gaan aavragen. En vervolgens hetzelfde werk gaan doen om je uitkering te behouden.

ALs je het werk gedaan wilt hebben moet je ervoor betalen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:53:50 #7
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_31317956
Ach dit is weer het zoveelste achterlijke proefballonnetje dat uit Den Haag komt.
pi_31318021
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:44 schreef Pikkebaas het volgende:
Goed plan !!

Denk even na...

bijvoorbeeld aan de kinderen... alsof die het leuk vinden om de hele dag niet thuis te zijn. Als je maar vaak genoeg zegt dat ze het leuk moeten vinden, dan vinden ze het niet erg meer, maar het is niet goed voor ze... belachelijk
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  Overall beste user 2022 zondag 9 oktober 2005 @ 22:00:32 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_31318140
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:44 schreef Pikkebaas het volgende:
Goed plan !!

Laat ze dan overal de verkeerslichten weghalen en de werklozen op kruispunten neerzetten om het verkeer te regelen. Als je dan toch van de werkverschaffing bent, doe het dan goed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:07:02 #10
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31318310
Ik ben wel voor het verplicht laten werken van zoveel mogelijk mensen die een uitkering ontvangen, maar om je kind zomaar aan een bijstandsmoeder toe te vertrouwen.....
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31318371
Ja, die luie bijstandsmoeder moeten werken voor die paar schamele eurootjes die ze krijgen, laat ze maar lekker bikkelen, die klaplopers
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:11:24 #12
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31318440
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef SCH het volgende:
Ja, die luie bijstandsmoeder moeten werken voor die paar schamele eurootjes die ze krijgen, laat ze maar lekker bikkelen, die klaplopers
Alsof bijstandsmoeders zielig zijn....

En waarom zouden ze zielig zijn omdat ze moeder zijn of omdat ze in de bijstand zitten?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:12:26 #13
81237 releaze
best of both worlds
pi_31318475
tja, ik vind het niet bepaald een goed idee om niet-opgeleide mensen de kinderopvang te laten runnen. bied ze dan een opleiding SPW met behoud van uitkering aan, dan kunnen ze daarna de kinderopvang in met een volwaardig salaris. Tja, als je dan toch het kinderopvang probleem wilt aanpakken doe het dan goed, en ga niet alleen gaten vullen met zand.
pi_31318502
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:11 schreef Tarak het volgende:

[..]

Alsof bijstandsmoeders zielig zijn....

En waarom zouden ze zielig zijn omdat ze moeder zijn of omdat ze in de bijstand zitten?
Nee, dat zeg ik. Het zijn criminelen, het is belachelijk dat ze niet in het gevang zitten. Het is een schande!!!
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:15:40 #15
47102 Elvi
miemkwien
pi_31318589
Ja pleurt nou op! Broodroof!

Ik heb 2 jaar geleerd voor mn diploma kinderopvang en ik kan al geen baan krijgen daarin! En dan zouden bijstandmoeders die er niet eens voor geleerd hebben wél een baan daarin krijgen?!

Worst. Idea. Ever.
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:20:11 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_31318737
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:15 schreef Elvi het volgende:
Ja pleurt nou op! Broodroof!

Ik heb 2 jaar geleerd voor mn diploma kinderopvang en ik kan al geen baan krijgen daarin! En dan zouden bijstandmoeders die er niet eens voor geleerd hebben wél een baan daarin krijgen?!

Worst. Idea. Ever.
als de plannen van de overheid doorgaan zal er waarschijnlijk wel meer ruimte komen voor SPWers..
pi_31322343
Vooral de VVD is in deze tijd ernstig aan het doordraaien. Ze proberen er alles aan te doen om kinderen zo lang mogelijk weg te houden bij hun ouders. Ze doen er alles aan om het mogelijk te maken kinderen zolang mogelijk om de kinderopvang/creche/school/etc. te dumpen en ze doen er alles aan om zoveel mogelijk vrouwen aan het werk te krijgen.

Persoonlijk vind ik dit schandalig, kinderen horen opgevoed te worden door hun ouders, alleen dan krijgen ze oprechte liefde en dan worden ze ook echt opgevoed. Maar inderdaad is dit een andere discussie.

Waar het omgaat is dat we in deze samenleving alleen nog maar denken aan geld. Alles en iedereen die de mogelijkheid heeft moet alle tijd die hij/zij heeft besteden aan het verdienen van geld. Jammerlijk natuurlijk, de samenleving zal vroeg of laat kapot gaan door mensen met deze mentaliteit en het ergste is dat de VVD, niet de kleinste politieke partij, nog meedoet aan deze vorm van maatschappijvernieling.

Binnenkort heeft niemand meer tijd voor het gezin, niemand meer tijd voor hun kinderen. Dan sta je als kind op, rond 7:00 uur. Na je haastige ontbijt ga je naar de kinderopvang, school, BSO, bijstandsmoederclub, etc. Kom je rond 18:00 thuis, even snel eten, sesamstraat kijken met een van je ouders (als je geluk hebt, want het kan net zo goed een oppas zijn) en weer naar bed, 5 dagen in het jaar, 45 weken per jaar (dus ook in enkele vakanties is het kind de dupe). Probeer het je eens voor te stellen als je als kind zijnde zo een leven lijdt, dat je meer opgevoed wordt door ongeschoolde ongeduldige, niet bijster intelligente, soms net uit de pubertijd zijnde en elke keer ook verschillende bijstandsmoeders, dan door je bloedeigen ouders. Ik word al misselijk bij het idee

Het is geloof ik al eerder gezegd in dit topic, dan kun je beter maar geen kinderen nemen. Of je kiest voor werk/carrière/geld, of je kiest voor kinderen.

Natuurlijk begrijp ik dat sommige mensen moeten werken, omdat ze het anders financieel echt niet redden. In dat geval vind ik dat de regering dan maar meer aandacht moet besteden aan het creëeren van banen die duren van 9:30 uur - 14:30 uur, oftewel, ouders korter laten werken i.p.v. kinderen langer op school/kinderopvang oid te houden. Zeker in deze moderne tijd, waarin veel mensen achter de computer werken en veel mensen internet hebben zal een groot deel van het werk ook thuis gedaan kunnen worden. Na 20:00 uur liggen de meeste kleine kinderen allang in bed, dus heb je als ouder nog fijn 2 uurtjes de tijd om je werk thuis af te maken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_31322415
Oh, misschien is deze link handig om mijn betoog kracht bij te zetten. Misschien is dit weer een andere discussie, maar het heeft er wel mee te maken:

http://www.telegraaf.nl/b(...)_baby__beter_af.html
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:20:14 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31322554
In de kern geen slecht plan, maar het vraagt wel een *erg* goede en zorgvuldige uitwerking.

iig niet een stapel moeders naar een willekeurige school schoppen met de mededeling dat ze "maar even moeten gaan oppassen"
Vampire Romance O+
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:27:31 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31322794
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:13 schreef Shreyas het volgende:
Vooral de VVD is in deze tijd ernstig aan het doordraaien. Ze proberen er alles aan te doen om kinderen zo lang mogelijk weg te houden bij hun ouders. Ze doen er alles aan om het mogelijk te maken kinderen zolang mogelijk om de kinderopvang/creche/school/etc. te dumpen en ze doen er alles aan om zoveel mogelijk vrouwen aan het werk te krijgen.

Persoonlijk vind ik dit schandalig, kinderen horen opgevoed te worden door hun ouders, alleen dan krijgen ze oprechte liefde en dan worden ze ook echt opgevoed. Maar inderdaad is dit een andere discussie.

Waar het omgaat is dat we in deze samenleving alleen nog maar denken aan geld. Alles en iedereen die de mogelijkheid heeft moet alle tijd die hij/zij heeft besteden aan het verdienen van geld. Jammerlijk natuurlijk, de samenleving zal vroeg of laat kapot gaan door mensen met deze mentaliteit en het ergste is dat de VVD, niet de kleinste politieke partij, nog meedoet aan deze vorm van maatschappijvernieling.

Binnenkort heeft niemand meer tijd voor het gezin, niemand meer tijd voor hun kinderen. Dan sta je als kind op, rond 7:00 uur. Na je haastige ontbijt ga je naar de kinderopvang, school, BSO, bijstandsmoederclub, etc. Kom je rond 18:00 thuis, even snel eten, sesamstraat kijken met een van je ouders (als je geluk hebt, want het kan net zo goed een oppas zijn) en weer naar bed, 5 dagen in het jaar, 45 weken per jaar (dus ook in enkele vakanties is het kind de dupe). Probeer het je eens voor te stellen als je als kind zijnde zo een leven lijdt, dat je meer opgevoed wordt door ongeschoolde ongeduldige, niet bijster intelligente, soms net uit de pubertijd zijnde en elke keer ook verschillende bijstandsmoeders, dan door je bloedeigen ouders. Ik word al misselijk bij het idee

Het is geloof ik al eerder gezegd in dit topic, dan kun je beter maar geen kinderen nemen. Of je kiest voor werk/carrière/geld, of je kiest voor kinderen.

Natuurlijk begrijp ik dat sommige mensen moeten werken, omdat ze het anders financieel echt niet redden. In dat geval vind ik dat de regering dan maar meer aandacht moet besteden aan het creëeren van banen die duren van 9:30 uur - 14:30 uur, oftewel, ouders korter laten werken i.p.v. kinderen langer op school/kinderopvang oid te houden. Zeker in deze moderne tijd, waarin veel mensen achter de computer werken en veel mensen internet hebben zal een groot deel van het werk ook thuis gedaan kunnen worden. Na 20:00 uur liggen de meeste kleine kinderen allang in bed, dus heb je als ouder nog fijn 2 uurtjes de tijd om je werk thuis af te maken.
Je kunt het natuurlijk ook allemaal dramatiseren. Niemand zegt dat het een precieze uitvoering van het worst-case scenario van ongemotiveerde en ongetrainde halfoverspannen mutsen wordt.

Daarnaast moet je dit soort zaken juist met een mix van emotie en ratio bekijken. Als je het alleen maar emotioneel bekijkt zul je zien dat je uiteindelijk als verliezende partij overblijft en mensen met keiharde berekenende standpunten er met de winst vandoor gaan omdat dat op korte termijn een aantrekkelijkere oplossing kan lijken dan mensen die zeuren over arme zielige kinderen. En met een dergelijke niet-kritische blik is dat misschien dan ook wel een beetje terecht.

edit: ik was trouwens een sleutelkind, en ik heb de immer aanwezige liefde en interesse van mijn ouders als veel belangrijker ervaren dan hun fysieke aanwezigheid (die dus ontbrak). In dat opzicht voel ik me bevoorrecht tegenover sommige vrienden wiens moeder er wel altijd was en die ze altijd als een viswijf "jantje, kom hier! Kom hieerrrrr!. KOM HIERRRR ZEG IK JE ROTJONG *pets* moet ik jou nu altijd alles twintig keer zeggen" toeschreeuwde. En die als voornaamste bezigheid klagen over hoe slecht ze het wel niet had en wat buurvrouw ans met ome joop uitspookte had.

[ Bericht 7% gewijzigd door MouseOver op 10-10-2005 00:34:16 ]
Vampire Romance O+
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:53:15 #21
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31323456
Ik was al tegen toen ik het hoorde maar als ze idd van die halve tokkies, want zeg zelf, erg slim,nuchter of werkwillend zijn sommige uitkeringsnollen nioet.
er zitten er vast veel die wel willen werken maar die niet gekwalificeerd zijn om op kinderne te passen en de vvd kennende, eigenlijk de HELE politiek, ben je gekwalifivceerd als je de abortuskliniek gebruikt als voorbehoedsmiddel en dus altijd met je kut open rondloopt.
pi_31324007
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Je kunt het natuurlijk ook allemaal dramatiseren. Niemand zegt dat het een precieze uitvoering van het worst-case scenario van ongemotiveerde en ongetrainde halfoverspannen mutsen wordt.

Daarnaast moet je dit soort zaken juist met een mix van emotie en ratio bekijken. Als je het alleen maar emotioneel bekijkt zul je zien dat je uiteindelijk als verliezende partij overblijft en mensen met keiharde berekenende standpunten er met de winst vandoor gaan omdat dat op korte termijn een aantrekkelijkere oplossing kan lijken dan mensen die zeuren over arme zielige kinderen. En met een dergelijke niet-kritische blik is dat misschien dan ook wel een beetje terecht.
Van Hoof wil bijstandsmoeders verplichten om een paar uur per week in de kinderopvang te werken. Nu zal niet iedereen deze verplichting vervelend vinden, maar er zullen juist omdat het een verplichting is veel ongemotiveerde en ongeduldige bijstandmoeders daar gaan rondlopen, die weten dat ze daar alleen maar zitten omdat het moet en niet omdat ze het zo graag willen. Ik geloof niet dat die bijstandmoeders op een goede manier met de kinderen (die er allemaal ook niet aan kunnen doen) zullen omgaan.

Ik begrijp je verhaal over ratio en emotie niet zo goed en al helemaal niet wat je er nou eigenlijk mee wilt zeggen.

Verder reageer ik niet op jouw ervaring, simpelweg omdat dat er niet toe doet. Ik ken te veel kinderen die wél slachtoffer zijn van hun werkende ouders, zichtbaar slachtoffer zelfs, maar die ga ik ook niet opnoemen, omdat het hier gaat om de grote lijn en niet enkel om een tiental individuen.
pi_31326399
Ik werk zelf op een buitenschoolse opvang. Ik heb hier 3 jaar voor moeten leren. Ze doen alsof het niks is dat "opassen". Zelf haat ik dat woord; alsof dat het enige is dat wij doen.
Ik zou het belachelijk vinden wanneer bijstandsmoeders in de buitenschoolse opvang komen te werken. Zeker op de buitenschoolse van hun eigen kinderen. Wij mogen niet eens werken op de locatie waar onze kinderen zitten, dat zou niet goed zijn voor de kinderen.
En zoals hierboven als is gezegd, er zijn zoveel mensen die de opleiding spw hebben gehaald en dan nog geen werk hebben, maar wanneer er mensen nodig zijn nemen ze bijstandsmoeders
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:22:42 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31326834
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Van Hoof wil bijstandsmoeders verplichten om een paar uur per week in de kinderopvang te werken. Nu zal niet iedereen deze verplichting vervelend vinden, maar er zullen juist omdat het een verplichting is veel ongemotiveerde en ongeduldige bijstandmoeders daar gaan rondlopen, die weten dat ze daar alleen maar zitten omdat het moet en niet omdat ze het zo graag willen. Ik geloof niet dat die bijstandmoeders op een goede manier met de kinderen (die er allemaal ook niet aan kunnen doen) zullen omgaan.

Ik begrijp je verhaal over ratio en emotie niet zo goed en al helemaal niet wat je er nou eigenlijk mee wilt zeggen.

Verder reageer ik niet op jouw ervaring, simpelweg omdat dat er niet toe doet. Ik ken te veel kinderen die wél slachtoffer zijn van hun werkende ouders, zichtbaar slachtoffer zelfs, maar die ga ik ook niet opnoemen, omdat het hier gaat om de grote lijn en niet enkel om een tiental individuen.
Het gaat om een voorstel. Die zijn sowieso altijd wat ongenuanceerd omdat er meestal flink aan geschaafd wordt en er dus niets van over blijft als er gelijk al allemaal mitsen en maren inzitten. Gelijk principieel je hakken in het zand zetten vind ik dan altijd een beetje nutteloos.

Mijn persoonlijke ervaring is in zo verre relevant dat dit wel degelijk de grote lijn is die je in meningen van sleutelkinderen ziet: onvoorwaardelijke steun is veel belangrijker dan permanente aanwezigheid. Omgekeerd vind je dus zeker ook veel kinderen die niet permanent door hun ouders opgevoed worden en die een vervelende jeugd gehad hebben omdat hun ouders weinig interesse in ze gehad hebben. Maar die zouden imo zeker niet blijer geweest zijn als ma wel 24/7 thuis geweest zou zijn, simpelweg omdat dat het niet het echte probleem was.

En dat blijkt ook uit de bron die je aanhaalt:
quote:
Verder wijst Leach erop dat het niet met alle jonge kinderen die volledig door hun moeder worden verzorgd, goed gaat. Ze zegt dat een kind beter af is bij een oppas of in een crèche, als moeders aan een depressie lijden of andere prioriteiten hebben dan de zorg voor hun baby of peuter. " Moederzorg is niet noodzakelijkerwijs de gouden standaard, meent Leach.
Vampire Romance O+
pi_31327450
Het idee van Van Hoof voor naschoolse kinderopvang en bijstandsmoeders die deze kinderen moeten opvangen. Bij het idee alleen draait mijn maag zich om. Kwaad kan ik er om worden. Als ouders samen fulltime banen willen hebben laat ze zelf voor de opvang van hun kinderen zorgen (en betalen). Voor gezinnen waar een van de ouders noodgedwongen moet meewerken kun je toch ook gesubsidieerde kinderopvang regelen (met toch "kwaliteits/geschoolde" oppassers). Ik vind het absurd dat Van Hoof scholen hiermee wil opzadelen. Scholen horen les te geven, punt uit. By the way: Hoe moet dit gerealiseerd worden? Wat gaat dat niet allemaal kosten? En wie mag dat weer betalen? Dat men op die manier twee vliegen in een klap vangt moge duidelijk zijn: bijstandsmoeders aan het werk en het voortdurend gekibbel over de kinderopvang opgelost. Pluimpje hoor Van Hoof. Probleempje: hoe zit het met de reguliere kinderopvangtehuizen. Sluiten maar die handel, personeel op straat? Komen hierdoor misschien weer enige bijstandsmoeders bij, fijn toch kunnen ze op de scholen met behoud van uitkering gaan oppassen. Goede zet Van Hoof. De vraag: zijn bijstandsmoeders goede opassers (de meesten zijn waarschijnlijk niet gekwalificeerd c.q. geschoold hiervoor), maar zijn alle moeders dan goede moeders? Ik ken (helaas) genoeg ouders die de titel niet-gekwalificeerde ouderschap verdienen. Los van dit alles: hoe zit het met de kinderen zelf? Op school zitten van 7 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds lijkt mij niet bevorderlijk voor het "thuis"-gevoel. Heb als moeder van twee al grotere kinderen het "thuis" altijd hoog in de vaandel gehad. Ik vond deze basis als hoeksteen van mijn gezin altijd erg belangrijk. Ik wil niet zeggen dat dit "thuis"-gevoel in gezinnen waar beide ouders werken niet aanwezig is. Helaas zie ik om mij heen dat dit in veel gezinnen met zogenoemde "sleutelkinderen" toch ontbreekt. Persoonlijk heb ik dit risico niet willen nemen en heb daarom toentertijd besloten thuis te blijven zoalng de kinderen klein waren en ze zelf op te voeden. Het vertrouwen dat ik nu van mijn beide kinderen dagelijks ondervindt wijt ik dan ook hieraan. Ik was er vroeger altijd (48 uur per dag) voor hen en ben dat nu nog steeds. Laat ouders de verantwoording over hun kinderen zelf dragen en laat Van Hoof dit niet bij anderen (bijstandsmoeders, scholen, belastingbetalers en ieder die hier mee te maken krijgt) leggen. Kunnen we gelijk alle kinderen na het baren bij mekaar in tehuizen stoppen en de ouders bezoekrecht geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')