Je vergeet het mooiste programma: Joling & Gordonquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:03 schreef SlimShady het volgende:
Alleen voetbal, BB en Expeditie Robinson scoren.
En die laatste 2 zullen niet eeuwig blijven duren.
Wél goed scorende programma's hebben al bewezen dat kijkers Talpa heus wel weten te vinden als ze een programma leuk vinden. Het ligt dus inhoudelijk aan de programma's, en niet op welk nummer men Talpa geprogrammeerd heeft.quote:Ze zullen echt met een soort actie moeten komen voor die voorkeursplek op de afstandsbediening, maar ik neem aan dat eraan gewerkt wordt.
Klopt, en daar zijn Thuis, NSE en Samen niet de geschikte programma's voor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:19 schreef Mike het volgende:
Talpa heeft inderdaad een aantal programma's die wel aardig scoren, maar ze missen programma's die elke doordeweekse avond goed kunnen scoren, zoals GTST, Boulevard of Hart van Nederland.
Maar dat heeft dan toch niks met de plek op de afstandsbediening te maken? Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:19 schreef Mike het volgende:
Talpa heeft inderdaad een aantal programma's die wel aardig scoren, maar ze missen programma's die elke doordeweekse avond goed kunnen scoren, zoals GTST, Boulevard of Hart van Nederland.
Toch wel. Ik vind een programma als NSE best de moeite waard, maar blijkbaar komen de mensen het niet tegen als ze 's avonds voor de buis zitten. Op die manier kan Talpa programmeren wat het wil in die vooravond, als de kijker het niet weet te vinden blijft het vergeefse moeite.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:26 schreef Tragedy het volgende:
[..]
Maar dat heeft dan toch niks met de plek op de afstandsbediening te maken?
Lucky Letters was nooit om 8 uur, dat was iets luchtigs in de vooravond, net als Lingo. Ik betwijfel het, of dat op prime-time ook zal gaan scoren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:47 schreef Mike het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat er om 20.00 iets moet komen als een spelletje. Iets als Lucky Letters haalde altijd meer dan een miljoen kijkers op RTL4 en het lijkt me het enige soort programma dat het goed kan doen tegenover het Journaal en GTST.
De vooravond is het belangrijkste stuk van je hele programmering, dat zal iedere programmadirecteur je kunnen vertellen...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:55 schreef pberends het volgende:
vooravond is totaal onbelangrijk, wat een overschat stukje onzin.
Lucky Letters was een uur vroeger. Overigens heeft Rad van Fortuin ook wel eens twee miljoen kijkers gescoord tegenover het Journaal, dus ik denk dat je wel wat kunt winnen met zo'n programma.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:49 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Lucky Letters was nooit om 8 uur, dat was iets luchtigs in de vooravond, net als Lingo. Ik betwijfel het, of dat op prime-time ook zal gaan scoren.
Ja, maar programmadirecteuren zijn net autistische politici, ze staan ver af van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:01 schreef Mike het volgende:
[..]
De vooravond is het belangrijkste stuk van je hele programmering, dat zal iedere programmadirecteur je kunnen vertellen...
Ze zullen inderdaad een beetje autistisch zijn in de zin dat hun hele leven uit kijkcijfers bestaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, maar programmadirecteuren zijn net autistische politici, ze staan ver af van de werkelijkheid.
Wat een onzin. Kijkers zappen naar wat ze willen zien. Na het 6 uur nos journaal haakt ook de helft af. Na "Door het vuur" stemmen er 4 keer zoveel kijkers op het programma af dat volgt (nos journaal 8 uur). en zo gaat het met bijna alle programma's.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:13 schreef Mike het volgende:
[..]
Ze zullen inderdaad een beetje autistisch zijn in de zin dat hun hele leven uit kijkcijfers bestaat.Maar verder is het voor iedereen duidelijk die zich ook maar een beetje met kijkcijfers bezighoudt, dat je de kijkers vanaf 18.00 moet pakken omdat je ze daarna redelijk makkelijk kan vasthouden.
Er zouden waarschijnlijk nog veel minder kijkers kijken als het 6 uur journaal er niet voor zat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een onzin. Kijkers zappen naar wat ze willen zien. Na het 6 uur nos journaal haakt ook de helft af.
Nee, zo gaat het helemaal niet bij bijna alle programma's. Er zijn een paar programma's in NL die automatisch veel kijkers trekken...dat zijn o.a. het Journaal, GTST en voetbal.quote:Na "Door het vuur" stemmen er 4 keer zoveel kijkers op het programma af dat volgt (nos journaal 8 uur). en zo gaat het met bijna alle programma's.
Volgens mij zijn dat meer kijkers die de tv aan laten staan en iets anders gaan doen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:55 schreef Mike het volgende:
[..]
Er zouden waarschijnlijk nog veel minder kijkers kijken als het 6 uur journaal er niet voor zat.
[..]
Nee, zo gaat het helemaal niet bij bijna alle programma's. Er zijn een paar programma's in NL die automatisch veel kijkers trekken...dat zijn o.a. het Journaal, GTST en voetbal.
Volgens mij moeten de mensen met zo'n kijkonderzoek-kastje zelfs aangeven wanneer ze bij de TV weglopen om naar de WC te gaan, dus zo werkt het volgens mij niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat meer kijkers die de tv aan laten staan en iets anders gaan doen.
Zoals hier dus gebeurd. Na BB blijft de tv altijd op Talpa staan omdat dan de eettafel opgeruimd wordt, vaatwasser vullen en ik douche meestal nog even. Daarna rond 20:30 ga ik naar het programma van mijn keuze kijken en ik blijf alleen op maandag en donderdag op Talpa hangen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat meer kijkers die de tv aan laten staan en iets anders gaan doen.
De herhaling van Joling & Gordon doet het ook altijd primaquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:35 schreef Juichtoon het volgende:
Wat een prachtige kijkcijfers gisteren! Ik ben onder de indruk van de wel 3,3% marktaandeel. Het is dat ze het Oranje-uit voetbal hebben anders was het vanavond ook niks geworden. Een dubbele aflevering van America's Funniest Home Videos![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:42 schreef ThomasBerge het volgende:
En de herhaling van Over De Vloer toch weer 546.000 kijkers
Die vooravond komt omdat mensen de zender niet kunnen vindenquote:Op zondag 9 oktober 2005 12:20 schreef pberends het volgende:
vooravond weer 100 tot 300k kijkers, Oranje 4 miljoen. Wat ik je blafte.
Quizzen om 20:00 vind ik nou juist een heikel punt. Wat de doorsneemens verkiest dat pulp op NOS/RTL4 boven de quiz. Zo ben ik achtereenvolgens Denktank, Webstrijd, BodyCheck en Wie Heeft De Langste? allemaal zien weggaan. Leuke quizzen, maar die VMBO-zwakzinnigen kwamen er niet op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:47 schreef Mike het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat er om 20.00 iets moet komen als een spelletje. Iets als Lucky Letters haalde altijd meer dan een miljoen kijkers op RTL4 en het lijkt me het enige soort programma dat het goed kan doen tegenover het Journaal en GTST.
Klopt. Dat is hier in Coevorden ook zo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:00 schreef Joepie het volgende:
Is bij meer mensen het geluid bij talpa zo brak? Of ligt dat aan de kabelmaatschappij? Ik zat gisteren barend en van dorp te kijken en het geluid is tov andere zenders zachter, en het klinkt alsof ze in een badkamer zitten. Eigenlijk zat ik me daar zo aan te ergeren dat ik toen weggezapt heb.
Hier in Overijssel ook.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:00 schreef Joepie het volgende:
Is bij meer mensen het geluid bij talpa zo brak? Of ligt dat aan de kabelmaatschappij? Ik zat gisteren barend en van dorp te kijken en het geluid is tov andere zenders zachter, en het klinkt alsof ze in een badkamer zitten. Eigenlijk zat ik me daar zo aan te ergeren dat ik toen weggezapt heb.
Studio Sport was al sowieso kut.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tyfus, ze hebben het Eredivisiejournaal vervroegt. 23.30 was net zo'n mooi tijdstip. Mooi voor het slapen gaan, niet tegelijk met Studio Sport.
Dit is kut
Ja en? Ze's een frecking heks met dat zwarte haar en bleke huid.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:18 schreef rubbereend het volgende:
geen Victoria meer op tv bijna elke dag
BB gaat wel langer duren volgens mij nu
Wat is dat nou weer voor tijd?quote:Het nieuws-, sport- en entertainmentprogramma NSE schuift ruim een uur op van 19.00 uur naar 20.10 uur.
de eerste BB haalde wel een kijkgewoonte weg... maar nu niet meer. dit is gewoon een opgegeven programma (NSE) de definitieve nekslag geven, zet NSE dan om 18.00 tegenover 2vandaag, daar valt volgens mij best van te winnenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef Juichtoon het volgende:
Ze hebben er echt geen verstand vanNSE om 20.10u, wat een zelfmoord!
![]()
Rex om 18.00u kan wel prima. Zal geen kijkcijferhit worden, maar RTL5, Net5, SBS6, RTL7 en Veronica hebben om dat tijdstip ook geen boeiende programma's.
Waar het helemaal fout gaat met de programmering is het programma Samen om 19.00u. Dat programma had OOK van de buis gemoeten. Dat programma scoorde een klein beetje als vulmateriaal tussen Big Brother en de kijkcijferhit om 20.30u van de maandag (ER), dinsdag (Joling&Gordon) en donderdag (BB Live).
Ze gokken er natuurlijk op dat NSE deze rol zal overnemen. Door Big Brother een kwartier langer te maken hopen ze die kijker vast te houden zodat deze niet daar GTST of het Journaal zapt welke dan al half onderweg is. Wat een inschattingsfout! De kijker is niet gek en wilt om 8 uur gewoon zijn favoriete programma (Journaal of GTST) zien. Die jarenlange gewoonte kan Talpa er niet uithalen! Mensen zullen gedeelten van Big Brother gaan missen en vervolgens gewoon afhaken.
De kijkcijferhits van Talpa om 20.30u zullen door deze nieuwe vooravond ook in de problemen komen. Door NSE te starten om 20.10u, vangt het programma wat erna komt om 20.45u aan. Een tijdstip waar mensen hun programma die ze gaan kijken al hebben bepaald, want op alle andere zenders begint het volgende programma al om 20.30u.
Edit: ik zie nu dat ze NSE gaan inkorten tot 15 minuten. Wat een geweldig nieuwsoverzicht heb je dan. Zal Beau leuk vinden![]()
Haha. Wat een domme inschattingsfout van die Victoria. Naar Talpa gaan voor het grotere geld en dan nog werkloos worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:18 schreef rubbereend het volgende:
geen Victoria meer op tv bijna elke dag
BB gaat wel langer duren volgens mij nu
De Telegraaf.quote:Meer Talpa programma’s van de buis
door Marcel Frost
HILVERSUM, donderdag
Talpa snijdt nog dieper in de programmering: de vrijdagavond gaat compleet op de schop.
Nadat gisteren bekend werd dat verscheidene programma’s moeten verdwijnen en sommige naar een ander tijdstip verhuizen, moet nu ook ’t Mannetje, gepresenteerd door Fatima Moreira de Melo, al na één aflevering van de buis. Het programma wist vorige week slechts 120.000 kijkers te trekken.
Daarnaast komen de comedy Lieve Lust (afgelopen vrijdag ruim 100.000 kijkers) en de dramaserie Parels & Zwijnen (dik 200.000 kijkers) te vervallen. Een woordvoerder van de zender zegt dat Talpa nu op zoek gaat naar een tijdstip waarop de relatief dure programma’s beter tot hun recht komen. Hij ontkent dat er paniek heerst bij het nieuwe station.
Ja, vind het ook hard gaanquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De Telegraaf.
Gaat nu wel errug hard
tussen 20.00 en 20.30 moet je eigenlijk als verloren beschouwen aangezien de concurentie daar veel te groot is, daar kun je beter Rex neer flikkeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:11 schreef ThomasBerge het volgende:
Het is natuurlijk logisch dat bepaalde programma's worden geschrapt en verplaatst, dat hoort bij een beginnende zender. Ik vind alleen de nieuwe plaats van NSE onbegrijpelijk, en slecht gekozen met het NOS Journaal en GTST recht tegenover je.
Inderdaad, Rex zou veel beter uitgezonden kunnen worden rond dat tijdstip. Het is nu een beetje zelfmoord van Talpa's stokpaardje.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tussen 20.00 en 20.30 moet je eigenlijk als verloren beschouwen aangezien de concurentie daar veel te groot is, daar kun je beter Rex neer flikkeren.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:45 schreef Tragedy het volgende:
Hoog beste stuurlui-gehalte hier.
Valt mij op dat het Angela dwars zit dat het programma Thuis verdwijnt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:32 schreef TequilaSunrise het volgende:
best lullig voor Angela, voor de 2e keer zo aan de kant geschoven te worden
Ik gok begin januari, na Big-Brother. Mid-feb begint De Hunt weer om half 8, elke werkdag en in het weekend extra lang.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:05 schreef Haaibaaike het volgende:
Je leven in de steigers komt in december weer terug op ''tv''
Zeker iets gepost over De Huntquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:26 schreef -Mk- het volgende:
nevermind
Ik dacht in december,quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:57 schreef CloudStrife het volgende:
[..]
Ik gok begin januari, na Big-Brother. Mid-feb begint De Hunt weer om half 8, elke werkdag en in het weekend extra lang.
Volgens hun eigen site is het tot 18:54, dus nog geen uur.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:05 schreef pberends het volgende:
Talpa zendt serieus vandaag anderhalf uur America's Funniest Home Video's uit vanaf 18.00.
Is dit dan de vernieuwende televisie ? En de crossover naar het internet waar John het over had ? Die vind ik ook nog steeds niet terugquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:05 schreef pberends het volgende:
Talpa zendt serieus vandaag anderhalf uur America's Funniest Home Video's uit vanaf 18.00.
Niet alleen kun je alle programma's van Talpa terugkijken op de site, maar er is ook een live-stream.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is dit dan de vernieuwende televisie ? En de crossover naar het internet waar John het over had ? Die vind ik ook nog steeds niet terug![]()
Ik reageerde eigenlijk op Americas Funniest Home Videosquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Mike het volgende:
[..]
Niet alleen kun je alle programma's van Talpa terugkijken op de site, maar er is ook een live-stream.
Daarnaast gaat bv bij Big Brother het programma nog een half uur door op internet, terwijl de tv-uitzending al is afgelopen.
Dat is wel netjes ja, ook de kwaliteit is bij Talpa iets van 750k ipv de 500k van uitzendinggemist.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Mike het volgende:
[..]
Niet alleen kun je alle programma's van Talpa terugkijken op de site, maar er is ook een live-stream.
Daarnaast gaat bv bij Big Brother het programma nog een half uur door op internet, terwijl de tv-uitzending al is afgelopen.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Ik hoop ook maar dat het tijdelijk is en dat er iets beters voor in de plaats gaat komen als de zender een aantal maanden verder is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:19 schreef pberends het volgende:
Als door een gebrek aan programma's dingen als America's Funniest Home Video's gaat uitzenden doet dat toch een grote afbreuk aan je zender?
Een typisch geval van veel beloven, maar weinig waarmaken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is dit dan de vernieuwende televisie ? En de crossover naar het internet waar John het over had ? Die vind ik ook nog steeds niet terug![]()
Daar houdt ik helemaal niet vanquote:Op zondag 16 oktober 2005 10:45 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Eigenlijk scoort alles slecht op De Wedstrijden na.
Nog schrokkender is dat America's Funniest Home Video's hoger scoort dan Thuis en NSE. Goeie zet van De Mol
.
Dat is tijdelijk gestopt vanwege de slechte kijkcijfers.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:42 schreef HomerJ het volgende:
Hoe gaat 't met Lieve lust? <--Enige serie samen met de wedstrijden die ik op Talpa kijk
RTL had nieuwe gezichten en de presentatoren die daar later bijkwamen zoals Henny Huisman, Jos Brink, etc, werden niet ingepikt van de publieke omroep, maar die waren daar buitengegooid. Omdat de publieke omroep niks meer met Joop van den Ende te maken wilde hebben. Lijkt me nogal een andere situatie.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:14 schreef Nano het volgende:
Wat zitten jullie nou te zeiken? RTL pikte in het beginjaren heel de publieke omroeppresentatoren in, en schrapte het een na het andere programma. Zelfs GTST werd verzet ..
Zou ik ook leuk vinden, maar inderdaad, ik denk dat de kijkcijfers er alleen nog maar lager door zullen worden. Er is in Nederland helaas een te klein publiek voor, iets dat pijnlijk duidelijk werd toen RTL5 Letterman uitzond een jaar of 10 geleden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:02 schreef PhatRabbit het volgende:
Ikzelf zou het geweldig vinden als er een leuke late night show uit de States in de vooravond geprogrammeerd zou worden. Ik denk dan in eerste instantie aan Jay Leno of Conan O'Brien, maar Letterman kan ik ook mee leven. Dat Comedy Central-'journaal' zou trouwens ook geen slecht idee zijn.
Boost voor de kijkcijfers? Waarschijnlijk niet.
Op CNN is inderdaad een soort van internationale versie te zien.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:05 schreef pberends het volgende:
De Daily Show moeten ze gaan uitzenden, of was dat al op CNN?
Hmm...quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:02 schreef PhatRabbit het volgende:
....
een leuke late night show in de vooravond
....
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:21 schreef SlagerKorrel het volgende:
[..]
Hmm...
![]()
wat klopt hier niet...
Dat is vernieuwende televisie! Kijken on demand! Alles zien op het moment dat jij dat wilt zien. Met zoveel herhalingen gaat dat op een gegeven moment vanzelf.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:08 schreef pberends het volgende:
Ik dacht dat films vaak herhaald werden, maar bij Talpa slaat het echt alles. Binnen een maand ofzo is The Fifth Element gister herhaald![]()
.
quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:57 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Dat is vernieuwende televisie! Kijken on demand! Alles zien op het moment dat jij dat wilt zien. Met zoveel herhalingen gaat dat op een gegeven moment vanzelf.
Dat is normale fluctuatie als de Ajax, PSV en Feyenoord niet aan bod komen. Vanavond zal het door PSV-Ajax juist weer meer kijkers trekken dan andere weken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 10:21 schreef rosmalen het volgende:
gisteravond sport ook al onder de miljoen kijkers , het begint echt een drama te worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |