Ik dacht dus van wel, aangezien het niet helemaal duidelijk is wat nou precies een droom is en wat de werkelijkheid, als die er al is. Er zijn genoeg theorieën van te vinden van mensen die denken dat alles, of in ieder geval een gedeelte van de film, zich na de dood van de hoofdpersoon afspeelt. Best iets om over na te denken dus.quote:
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Confessions was al een tijd geleden, maar ik vond het hier wel passen, omdat:Klopt, maar dat is omdat niemand dat weet. De filmmakers ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik me goed herinner..
The short weekend begins with longing...
Ik zie het als een film met interessante filosofische dialogen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:24 schreef Nepthys het volgende:
Ik dacht dus van wel, aangezien het niet helemaal duidelijk is wat nou precies een droom is en wat de werkelijkheid, als die er al is. Er zijn genoeg theorieën van te vinden van mensen die denken dat alles, of in ieder geval een gedeelte van de film, zich na de dood van de hoofdpersoon afspeelt. Best iets om over na te denken dus.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:31 schreef 0 het volgende:
De Kraajing Geem.
De Jeunets? La Cité des Enfants Perdus
Three
Extremes
O Homem que Copiava
Dan maakt hij ook meer kans in het tournamentquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:40 schreef Sokolsky het volgende:
Ik wilde wel even zien of mijn films nog ondersteund waren. En als ik dan zie dat je Three... Extremes tot twee films hebt getransformeerd, tja.
Dus eigenlijk is dit de ultieme mindfuckquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:23 schreef California het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is omdat niemand dat weet. De filmmakers ook niet..
uit welk jaar?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:31 schreef Kolkus het volgende:
The Tenant
quote:1. Locataire, Le (1976)
aka "The Tenant" - USA
2. Ling qi po ren (1984)
aka "The Tenant"
3. Dayar, Ha- (1997)
aka "The Tenant" - USA
4. Inquilino, El (1957)
aka "The Tenant" - (English title)
5. Kirayadar (1986)
aka "The Tenant"
Die van Polanski, uit '76 dus.quote:
Steun.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef 0 het volgende:
2001: A Space Odyssey (1968)
À la folie... pas du tout (2002)
Delicatessen (1991)
Volgens mij is de film redelijk rechtoe rechtaan en is er ook niet echt sprake van een enorme twist oid. Geen mindfuck imo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:12 schreef Skv het volgende:
Pulp fiction dan (Tijdsverdraaiingen)?
De "waarheid" wordt al snel verteld en staat ook niet echt centraal. Verder wordt er ook gewoon langzaam naar toe gewerkt. Dus ik denk niet dat het een mindfuck is.quote:Verder misschien the matrix
Dat vind ik wel een duidelijke mindfuck. (is ook al genomineerd)quote:Memento (film speelt achteruit) eventueel ook.
Ik weet niet, het einde is hetzelfde als het begin, de chronologische volgorde is ook helemaal door elkaar gegooid..quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:06 schreef 0 het volgende:
[..]
Volgens mij is de film redelijk rechtoe rechtaan en is er ook niet echt sprake van een enorme twist oid. Geen mindfuck imo.
De vraag is, ben jij (of zijn er personen in de film) compleet op een verkeerd spoor gezet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik weet niet, het einde is hetzelfde als het begin, de chronologische volgorde is ook helemaal door elkaar gegooid..
Nou dat niet direct, maar dat is bij films als Memento ook niet zo..quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:39 schreef 0 het volgende:
[..]
De vraag is, ben jij (of zijn er personen in de film) compleet op een verkeerd spoor gezet?
Het loopt nu tegen de zestig aan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hoeveel heb je nu 0. Denk dat de nominatie ronde wel dicht kan eigenlijk. Heel veel zal er niet meer bij komen.
Volgens mij weet je als kijker bij memento niet wat er gaande is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Nou dat niet direct, maar dat is bij films als Memento ook niet zo..
gefixt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:40 schreef Sokolsky het volgende:
Stalker staat er twee keer in.
Tjaa.... zal hem nog wel een keer proberen te bekijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:34 schreef Sokolsky het volgende:
Lonewolf, waarom heb jij Three... Extremes niet gezien? Dat past toch wel aardig in jouw straatje...
Ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Tjaa.... zal hem nog wel een keer proberen te bekijken.
Waarom staan erbij sommige films 1,2 of 3? Is dat omdat er extra twijfel is. Of omdat er meerdere mensen eraan twijfelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |