Weet je dan ook al waarom 1984, 1984 heet? Het is het jaartal waarin het boek werd geschreven ('48) maar dan omgedraaidquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:38 schreef Nastybtch het volgende:
Is eigenlijk wel grappig, ik wist niet waar de naam Big Brother vandaan kwam tot een vriend van mij het een paar maanden geleden vertelde, shame on me.
Het slaat op een roman genaamd 1984 van George Orwell waarin bewoners in een land continu in de gaten worden gehouden onder de slogan Big Brother is wathing you.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:52 schreef Modwire het volgende:
Waarom heet big brother big brother, dan?
Ik dacht dat Nance die term had bedachtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:57 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Het slaat op een roman genaamd 1984 van George Orwell waarin bewoners in een land continu in de gaten worden gehouden onder de slogan Big Brother is wathing you.
In 1984 van George Orwell wordt iedereen in het hele land in de gaten gehouden. Zelfs in je huiskamer ben je niet veilig en de 'thought police' houdt in de gaten of je wel fatsoenlijk denkt. Degene achter deze massacontrole wordt aangeduid met 'Big Brother'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:52 schreef Modwire het volgende:
en geschreven in 1948, idioot gewoon.....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:21 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In 1984 van George Orwell wordt iedereen in het hele land in de gaten gehouden. Zelfs in je huiskamer ben je niet veilig en de 'thought police' houdt in de gaten of je wel fatsoenlijk denkt. Degene achter deze massacontrole wordt aangeduid met 'Big Brother'.
In de bekende reallifesoap werden bewoners ook 24 uur per dag in de gaten gehouden, net als in het boek. Daarom is voor de naam Big Brother gekozen. John kent zijn klassiekers
Nee, da's dan weer een Cycloop.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:57 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger altijd dat een Centerfold een monster met 1 oog was
Omfg je gaat me niet echt vertellen dat er mensen zijn die dat niet wetenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:52 schreef Modwire het volgende:
quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:24 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Omfg je gaat me niet echt vertellen dat er mensen zijn die dat niet weten
Een beetje algemene ontwikkeling is tegenwoordig blijkbaar een luxe-artikel ?
Neem maar van mij aan, wanneer je die dingen nodig hebt, als je snotverkouden bent, dan heb je mooi wel gelijk!quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:27 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik dacht al die tijd dat het Vicks VaboRub heette, maar tis toch egwel VapoRub
Ik ken 'sound' alleen in de betekenis van 'geluid', dus een Nederlandse vertaling lijkt me handiger.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:46 schreef Gizmore het volgende:
Kom ik er van de week achter dat dat merk Asics een afkorting is van "Anima Sana In Corpore Sano" dat ik dus al wel kende. En dat betekent, voor de leken onder ons, "A sound mind in a sound body".
Even de afkorting en betekenis van wikipedia geplukt.
Ik ook niet, maar tochquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:25 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken 'sound' alleen in de betekenis van 'geluid', dus een Nederlandse vertaling lijkt me handiger.
'Een gezonde geest in een gezond lichaam', om het maar direct uit het Latijn te vertalen.*
*Ik heb nooit Latijn gehad, dus verbeter me vooral als het fout is
...behalve dat het eigenlijk "Mens Sana In Corpore Sano" is...waarbij Mens dus geest betekend (zie ook ons woord 'mentaal')...maar ja, MSICS klinkt natuurlijk wel iets minder dan ASICSquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:46 schreef Gizmore het volgende:
Kom ik er van de week achter dat dat merk Asics een afkorting is van "Anima Sana In Corpore Sano" dat ik dus al wel kende. En dat betekent, voor de leken onder ons, "A sound mind in a sound body".
Even de afkorting en betekenis van wikipedia geplukt.
Vond ik ook altijd heeeel raarquote:Op maandag 17 oktober 2005 21:53 schreef vanilla het volgende:
Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik doorhad hoe een faxapparaat werkt.
Ik dacht altijd dat eenzelfde blaadje naar een ander faxapparaat verstuurd werd, niet erbij nadenkend dat het papier zich dan door een heel dun draadje moest wurmen...![]()
Volgens mij begrijp je het nog niet..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:53 schreef Nastybtch het volgende:
En ik was er pas laat achter gekomen dat water zegmaar naar elkaar toegaat, dat als ik mijn aquarium schoonmaak dat het water dan omhoog gaat om dan vervolgens toch in de emmer die lager staat te lopen. :S
Water hevelen wordt dat genoemd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:03 schreef Nastybtch het volgende:
Ik kwam ff niet uit mijn woorden sorry hoor, mijn collega's wisten ook niet meer hoe ze het moesten noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |