quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:53 schreef Nastybtch het volgende:
En ik was er pas laat achter gekomen dat water zegmaar naar elkaar toegaat, dat als ik mijn aquarium schoonmaak dat het water dan omhoog gaat om dan vervolgens toch in de emmer die lager staat te lopen. :S
Nee, dat is een "Centerfold" - ook zo'n mooie babe in zo'n blad, en die heet zo omdat die foto's in het midden van het blad zitten over 2 pagina's - en dus een vouw in het midden hebbenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 07:59 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Mij is wijsgemaakt dat het pin-up heet omdat die vrouwen meestal in het midden van het blad staan en dus nietjes/ pinnen in het lichaam hebben..![]()
Vrouwens worden wel evil als weerwolven als ze ongesteld zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:09 schreef Frollo het volgende:
Nu we het er toch over hebben, een gozer bij mij in de klas (middelbare school) dacht dat alle vrouwen tegelijk ongesteld werden, en wel bij volle maan.
ik zie een maanverbandquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:09 schreef Frollo het volgende:
Nu we het er toch over hebben, een gozer bij mij in de klas (middelbare school) dacht dat alle vrouwen tegelijk ongesteld werden, en wel bij volle maan.
Overigens schijnt het wel zo te zijn dat als je vrouwen langere tijd bij elkaar zet dat ze dan tegelijkertijd ongesteld gaan worden. Dan gaan de biologische klokken zich op elkaar afstemmen ofzoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:09 schreef Frollo het volgende:
Jep, pin-up is gewoon dat ze opge'pint' worden, 'Pin the picture on the wall 'quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:11 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nee, dat is een "Centerfold" - ook zo'n mooie babe in zo'n blad, en die heet zo omdat die foto's in het midden van het blad zitten over 2 pagina's - en dus een vouw in het midden hebben
Heb ik ook wel eens gehoord ja. Dat afstemmen schijnt te komen doordat de dames elkaars menstruatiebloed ruiken. Echt waar!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Overigens schijnt het wel zo te zijn dat als je vrouwen langere tijd bij elkaar zet dat ze dan tegelijkertijd ongesteld gaan worden. Dan gaan de biologische klokken zich op elkaar afstemmen ofzo
Ik moet zo nog etenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:20 schreef Frollo het volgende:
Heb ik ook wel eens gehoord ja. Dat afstemmen schijnt te komen doordat de dames elkaars menstruatiebloed ruiken. Echt waar!
Posten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:43 schreef Nastybtch het volgende:
Haha, wacht maar tot je de rest ziet, dan piep je wel anders :p
Of een soort NTP server, time.menstruation.com ofzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gehoord ja. Dat afstemmen schijnt te komen doordat de dames elkaars menstruatiebloed ruiken. Echt waar!
Ik dacht vroeger altijd dat een Centerfold een monster met 1 oog wasquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:11 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nee, dat is een "Centerfold" - ook zo'n mooie babe in zo'n blad, en die heet zo omdat die foto's in het midden van het blad zitten over 2 pagina's - en dus een vouw in het midden hebben
Dat gebeurt inderdaad ook alleen als de vrouwen geen pil slikken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:41 schreef Nastybtch het volgende:
Anyways, hoe kunnen de menstruaties zich op elkaar afstemmen als 9 van de 10 vrouwen de pil slikt ?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:41 schreef Nastybtch het volgende:
Dan moet je naar de site van Pointmodels gaan, daar sta ik op
Ik ben het anders nog steeds met hem eens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:43 schreef Nastybtch het volgende:
Haha, wacht maar tot je de rest ziet, dan piep je wel anders :p
Hadden je ouders je zeker wijsgemaakt...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:57 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger altijd dat een Centerfold een monster met 1 oog was
Pilsliksters uitgezonderdquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:41 schreef Nastybtch het volgende:
Anyways, hoe kunnen de menstruaties zich op elkaar afstemmen als 9 van de 10 vrouwen de pil slikt ?
Weet je dan ook al waarom 1984, 1984 heet? Het is het jaartal waarin het boek werd geschreven ('48) maar dan omgedraaidquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:38 schreef Nastybtch het volgende:
Is eigenlijk wel grappig, ik wist niet waar de naam Big Brother vandaan kwam tot een vriend van mij het een paar maanden geleden vertelde, shame on me.
Het slaat op een roman genaamd 1984 van George Orwell waarin bewoners in een land continu in de gaten worden gehouden onder de slogan Big Brother is wathing you.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:52 schreef Modwire het volgende:
Waarom heet big brother big brother, dan?
Ik dacht dat Nance die term had bedachtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:57 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Het slaat op een roman genaamd 1984 van George Orwell waarin bewoners in een land continu in de gaten worden gehouden onder de slogan Big Brother is wathing you.
In 1984 van George Orwell wordt iedereen in het hele land in de gaten gehouden. Zelfs in je huiskamer ben je niet veilig en de 'thought police' houdt in de gaten of je wel fatsoenlijk denkt. Degene achter deze massacontrole wordt aangeduid met 'Big Brother'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:52 schreef Modwire het volgende:
en geschreven in 1948, idioot gewoon.....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:21 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In 1984 van George Orwell wordt iedereen in het hele land in de gaten gehouden. Zelfs in je huiskamer ben je niet veilig en de 'thought police' houdt in de gaten of je wel fatsoenlijk denkt. Degene achter deze massacontrole wordt aangeduid met 'Big Brother'.
In de bekende reallifesoap werden bewoners ook 24 uur per dag in de gaten gehouden, net als in het boek. Daarom is voor de naam Big Brother gekozen. John kent zijn klassiekers
Nee, da's dan weer een Cycloop.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:57 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger altijd dat een Centerfold een monster met 1 oog was
Omfg je gaat me niet echt vertellen dat er mensen zijn die dat niet wetenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:52 schreef Modwire het volgende:
quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:24 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Omfg je gaat me niet echt vertellen dat er mensen zijn die dat niet weten
Een beetje algemene ontwikkeling is tegenwoordig blijkbaar een luxe-artikel ?
Neem maar van mij aan, wanneer je die dingen nodig hebt, als je snotverkouden bent, dan heb je mooi wel gelijk!quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:27 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik dacht al die tijd dat het Vicks VaboRub heette, maar tis toch egwel VapoRub
Ik ken 'sound' alleen in de betekenis van 'geluid', dus een Nederlandse vertaling lijkt me handiger.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:46 schreef Gizmore het volgende:
Kom ik er van de week achter dat dat merk Asics een afkorting is van "Anima Sana In Corpore Sano" dat ik dus al wel kende. En dat betekent, voor de leken onder ons, "A sound mind in a sound body".
Even de afkorting en betekenis van wikipedia geplukt.
Ik ook niet, maar tochquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:25 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken 'sound' alleen in de betekenis van 'geluid', dus een Nederlandse vertaling lijkt me handiger.
'Een gezonde geest in een gezond lichaam', om het maar direct uit het Latijn te vertalen.*
*Ik heb nooit Latijn gehad, dus verbeter me vooral als het fout is
...behalve dat het eigenlijk "Mens Sana In Corpore Sano" is...waarbij Mens dus geest betekend (zie ook ons woord 'mentaal')...maar ja, MSICS klinkt natuurlijk wel iets minder dan ASICSquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:46 schreef Gizmore het volgende:
Kom ik er van de week achter dat dat merk Asics een afkorting is van "Anima Sana In Corpore Sano" dat ik dus al wel kende. En dat betekent, voor de leken onder ons, "A sound mind in a sound body".
Even de afkorting en betekenis van wikipedia geplukt.
Vond ik ook altijd heeeel raarquote:Op maandag 17 oktober 2005 21:53 schreef vanilla het volgende:
Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik doorhad hoe een faxapparaat werkt.
Ik dacht altijd dat eenzelfde blaadje naar een ander faxapparaat verstuurd werd, niet erbij nadenkend dat het papier zich dan door een heel dun draadje moest wurmen...![]()
Volgens mij begrijp je het nog niet..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:53 schreef Nastybtch het volgende:
En ik was er pas laat achter gekomen dat water zegmaar naar elkaar toegaat, dat als ik mijn aquarium schoonmaak dat het water dan omhoog gaat om dan vervolgens toch in de emmer die lager staat te lopen. :S
Water hevelen wordt dat genoemd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:03 schreef Nastybtch het volgende:
Ik kwam ff niet uit mijn woorden sorry hoor, mijn collega's wisten ook niet meer hoe ze het moesten noemen
Hoe oud was je voordat het door had dat het gewoon data is?quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:53 schreef vanilla het volgende:
Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik doorhad hoe een faxapparaat werkt.
Ik dacht altijd dat eenzelfde blaadje naar een ander faxapparaat verstuurd werd, niet erbij nadenkend dat het papier zich dan door een heel dun draadje moest wurmen...![]()
Nooit gehoord van de zegswijze "safe and sound"??quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:25 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken 'sound' alleen in de betekenis van 'geluid', dus een Nederlandse vertaling lijkt me handiger.
'Een gezonde geest in een gezond lichaam', om het maar direct uit het Latijn te vertalen.*
*Ik heb nooit Latijn gehad, dus verbeter me vooral als het fout is
Als je dan nog steeds denkt aan geluid staat het wel erg raar.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:38 schreef Modwire het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de zegswijze "safe and sound"??
Ik ook, van 'zoon' op z'n Frans.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:00 schreef Nastybtch het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het Fils was ipv Fila, van het merk dus.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:52 schreef Illyria het volgende:
Ik relaiseer me net pas voor het eerst dat het programma Zembla "Zembla" heet, omdat het dan samen met Nova in de gids "Nova Zembla" vormt. Heb ik nog nooit eerder doorgehad! Ik vroeg me al zo lang af waar die naam nou voor stond en hoe ze eraan gekomen zijn, maar nu weet ik het dus.
En ruim 25 jaar eerder schreef Jevgeni Zamjatin al de roman 'Wij'. Dat is de eerste roman in het genre. Het is vrijwel zeker dat deze roman als inspiratie voor Huxley en Orwell gediend heeft. (Orwell heeft 't zelfs besproken in een of ander blad).quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:54 schreef missC het volgende:
[..]
en geschreven in 1948, idioot gewoon.....
gewoon door de zwaartekracht?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef Kiteless het volgende:
Ik dacht jarenlang dat ik wist hoe het overhevelen van water door een slangetje van een hoger gelegen aquarium naar een lager gelegen aquarium werkte...
Leer ik van de week pas dat dat gewoon komt omdat water naar elkaar toegaat
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef Kiteless het volgende:
Ik dacht jarenlang dat ik wist hoe het overhevelen van water door een slangetje van een hoger gelegen aquarium naar een lager gelegen aquarium werkte...
Leer ik van de week pas dat dat gewoon komt omdat water naar elkaar toegaat
Ja joh, water gaat naar elkaar toe. Als het regent gaan alle kleine regendruppeltjes elkaar opzoeken en dan vormen ze samen één hele grote regendruppel en dan pleurt dat heel hard op aardequote:
[/offtopic]quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:41 schreef Nem0 het volgende:
[..]
En ruim 25 jaar eerder schreef Jevgeni Zamjatin al de roman 'Wij'. Dat is de eerste roman in het genre. Het is vrijwel zeker dat deze roman als inspiratie voor Huxley en Orwell gediend heeft. (Orwell heeft 't zelfs besproken in een of ander blad).
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:26 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik dacht ook altijd bij 'geniet maar drink met mate', dat er stond: 'geniet maar drink met maté', en dat maté dan een merk was ofzo![]()
![]()
En dat dacht je bij elk merk bier reclame.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:26 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik dacht ook altijd bij 'geniet maar drink met mate', dat er stond: 'geniet maar drink met maté', en dat maté dan een merk was ofzo![]()
![]()
Zie Dingen die je pas jaaaaaaren later begrepen hebt 19quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:36 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ja joh, water gaat naar elkaar toe. Als het regent gaan alle kleine regendruppeltjes elkaar opzoeken en dan vormen ze samen één hele grote regendruppel en dan pleurt dat heel hard op aarde
ik snap er ook geen reet van
Zo heb ik tot voorkort nooit geweten dat wielrenners tijdens het fietsen gewoon in hun hand schijten en het in de berm gooien.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:33 schreef freddygonzales het volgende:
In de wielrennerij is een derde kloot een steenpuist op je balzak![]()
Als jij wild wilt poepen, mag dat niet nee...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:37 schreef pc-fr34k het volgende:
E n waarom krijgen ze geen bekeuring, ik mag toch zeker ook niet gaan wilt poepen..
Typo.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:41 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Als jij wild wilt poepen, mag dat niet nee...
Inderdaad! Maar dan nog: hoe zit dat dan als ze zachte poep hebben?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:44 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Typo.. Maar wielrenners zijn dus gewoon een stelletje ransbakken.
.
Dan hou je je hand in een kommetje?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:48 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Inderdaad! Maar dan nog: hoe zit dat dan als ze zachte poep hebben?
Ik dacht dat één van de twee de naam had gejatquote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:52 schreef Illyria het volgende:
Ik relaiseer me net pas voor het eerst dat het programma Zembla "Zembla" heet, omdat het dan samen met Nova in de gids "Nova Zembla" vormt. Heb ik nog nooit eerder doorgehad! Ik vroeg me al zo lang af waar die naam nou voor stond en hoe ze eraan gekomen zijn, maar nu weet ik het dus.
is toch niet nodig. dan laten ze het gewoon lopen want dan is het zo dun dat het geen bobbel wordt. ze plassen toch ook gewoon in hun broek?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:54 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dan hou je je hand in een kommetje?
Nodig moeten pissen kan volgens mij best als extra stimulans dienen om zo snel mogelijk de finish te halen...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:27 schreef Silenus het volgende:
Wielrenners pissen echt niet in hun broek hoor. 90% van de rit is het tempo zo dat ze best effe vooruit kunnen gaan fietsen om te pissen, of gewoon pissen en later weer aanhaken. Alleen in de finale van een rit als ze 50km per uur gaan kan dat neit, maar dan pissen ze gewoon wat later.
Ja maar eh, dat was vroeger hoor, toen ik nog jong wasquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:19 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
En dat dacht je bij elk merk bier reclame..
'Results 1 - 10 of about 667 for "ik herinder me" ' -- je bent duidelijk niet de enige.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:35 schreef Nastybtch het volgende:
Ik dacht dat het "herindering" was ipv herinnering.
En hoeveel daarvan zullen typo's zijn?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:12 schreef SigmundFreud het volgende:
[..]
'Results 1 - 10 of about 667 for "ik herinder me" ' -- je bent duidelijk niet de enige.
'Results 1 - 10 of about 1,200 for "ik heriner me" ' -- het kan erger.
Nee, het is de luchtdruk die het water van de andere kant het buisje in duwt, hoor. "Zuigen" bestaat niet...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:17 schreef gias het volgende:
dat nova zembla bij elkaar hoorden had ik eigenlijk nog nooit opgemerkt.
[..]
is toch niet nodig. dan laten ze het gewoon lopen want dan is het zo dun dat het geen bobbel wordt. ze plassen toch ook gewoon in hun broek?
over dat water van hoog naar laag is neit zo moeilijk te verklaren.
het water in de buis wordt door de zwaarte kracht naar beneden getrokken en daarbij zuigt het het water dat boven is aan etc etc tot alles is geweest..
hij bedoeld vast dat je in een hoger aquarium een slangetje dropt die OVER de rand, dus BOVEN de waterlijn en die laat vallen in een aquarium / bak die lager ligt het aquarium leegloopt..quote:
ja ZEG dat daaaaaaaaaanquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:33 schreef Ra-z het volgende:
[..]
hij bedoeld vast dat je in een hoger aquarium een slangetje dropt die OVER de rand, dus BOVEN de waterlijn en die laat vallen in een aquarium / bak die lager ligt het aquarium leegloopt..
dus dat het water eerst een stukje naar boven gaat en dan weer naar beneden
hehe ik zou maar niet al te veel naar die lerares luisterenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:58 schreef Nastybtch het volgende:
Sigmund Freud:
haha, dat is echt vreselijk!Chaggerijnig is ook een woord dat vaak verkeerd gespeld word, als het goed is is mijn spelling wel goed, want mijn nederlands lerares zei dat het zo moest
haha.
communicerende vaten? Haha ik zie het al, wat funny
Ik zag laatst in een ondertiteling bij een programma sjaggerijnig staanquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:58 schreef Nastybtch het volgende:
haha, dat is echt vreselijk!Chaggerijnig is ook een woord dat vaak verkeerd gespeld word, als het goed is is mijn spelling wel goed, want mijn nederlands lerares zei dat het zo moest
haha.
Zit je in groep 6 ofzoquote:communicerende vaten? Haha ik zie het al, wat funny
Ik wil niet meteen je avond bederven, maar je spelt het dus als 'chagrijnig'.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:58 schreef Nastybtch het volgende:
haha.
hier in Belgie noemen we ze wijsheidstandenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:58 schreef Henkmanz het volgende:
dat verstandskiezen verstandskiezen heten omdat ze 'ver staan' , dus ver-stands-kies.
En niemand heeft ze?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:24 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
hier in Belgie noemen we ze wijsheidstanden![]()
nee wij halen onze wijsheid uit hersenen, misschien binnen een paar 1000 jaar jullie Nederlanders ook als jullie dan wat ontwikkeld zijnquote:
Van het Franse chagrin (verdriet), wat vermoedelijk weer van chat (kat) komt en/of van grigner (de lippen opeenklemmen).quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:26 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Waar komt het woord chagrijnig etymologisch gezien eigenlijk vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |