abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:00:04 #53
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31278091
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je ook ergens aangeven dat je bepaalde programma's (die je weinig of niet gebruikt) niet in je dock (heet dat zo, die plaatjesbalk onderaan) wilt hebben?
Gewoon het icoontje uit het dock slepen en dan gaat ie *poef* weg. Andersom kan je rechtsklik (of ctrl-klik als je nog de originele muis gebruikt) doen op een draaiend programma en dan op "keep in dock" klikken om 'm te laten staan. In dat zelde menu kan je ook programma's automagisch laten opstarten met "open at login"
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_31278097
Dat poefje.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:00:45 #55
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31278099
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar ik wil wel een muis die past bij mijn Mac.

De Mighty Mouse dan?
Beter ,maar ook een klote ding. De rechter muisknop werkt alleen als je de linker niet aanraakt
Bovendien is het ergonomisch een ramp.

Apple kan gewoon geen muizen maken.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_31278128
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:00 schreef Aaargh! het volgende:
Beter ,maar ook een klote ding. De rechter muisknop werkt alleen als je de linker niet aanraakt
Bovendien is het ergonomisch een ramp.

Apple kan gewoon geen muizen maken.
Wat jammer nu. Zijn er ook Apple-lookalike-muizen?

Ik blijf een vrouw. Alles moet matchen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:04:59 #57
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31278183
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat jammer nu. Zijn er ook Apple-lookalike-muizen?
Er zijn er wel, maar ik heb ze alleen nog maar gezien met 2 knoppen en een wieltje, niet met 3 knoppen. Ik zou ook niet weten hoe fijn ze werken.
http://www.macintoys.nl/artikelen/invoer/themouse.php
quote:
Vrouwen ... raar volk
pi_31278202
Ik hoef eik maar twee knoppen. Ik heb er nog nooit met eentje met drie gewerkt. Ik mis nu voornamelijk het scrollwieltje.
pi_31278216
Beter dan weer een zieltje gewonnen
pi_31278221
Vet duur als je de USB-versie wilt. Moet vanmiddag ff mijn administratie doen en dan zal ik kijken hoeveel geld er nog is.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:24:46 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_31278594
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je zou voor een Logitech Tiger Mouse kunnen gaan, dat matcht op een bepaald niveau

zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:26:33 #62
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31278639
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik hoef eik maar twee knoppen. Ik heb er nog nooit met eentje met drie gewerkt. Ik mis nu voornamelijk het scrollwieltje.
Maar dat komt omdat jij niet gewend bent een knop te hebben met Exposé, want dat is wel vet handig.

Ik heb een Logitech muis en daar heb ik Exposé op de duimknop zitten, absoluut onmisbaar.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:30:43 #63
83951 rashudo
project 2501
pi_31278733
Vroeger verkocht logitech imac muizen.. precies in de stijl als die oude CRT imacs. Maar nu hoef je alleen maar wit te zijn om erbij te passen.. of metaalkleurig.

Overigens gebruik ik gewoon lekker mijn echte originele apple muis, ben gewoon een mac purist
Their eyes opaque.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:34:19 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31278802
Ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Mac (iBook G4). Werkt prima, vind ik, bijzonder logisch allemaal. Extra cadeautje: ik kan surfen op de golven van een anoniem netwerk dat hier ergens in de lucht hangt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31279020
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je zou voor een Logitech Tiger Mouse kunnen gaan, dat matcht op een bepaald niveau

[afbeelding]
Die is wel errug cute.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:48:09 #66
83951 rashudo
project 2501
pi_31279096
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:26 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Maar dat komt omdat jij niet gewend bent een knop te hebben met Exposé, want dat is wel vet handig.

Ik heb een Logitech muis en daar heb ik Exposé op de duimknop zitten, absoluut onmisbaar.
Ik gebruik eigenlijk nooit expose.. weet ook niet waarom dat komt, want het is eigenlijk heel handig.
Their eyes opaque.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:48:57 #67
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_31279121
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Die is wel errug cute.
Z'n prijs is ook iets cuter. Ik zou echt geen 70+ euro uitgeven aan een muis hoor. En al helemaal niet als je niet zeker weet of het je gaat bevallen.
pi_31279168
Zijn er ook meisjesmuizen? In roze ofzo?

Die ene met tieten is ook wel leuk:

zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:53:14 #69
83951 rashudo
project 2501
pi_31279235
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459

Hier staan wat handige shortcuts op de mac. Voor de duidelijkheid, met command wordt de appelknop bedoeld.

Toppers voor mij:

command + ` (switchen tussen schermen van dezelfde applicatie)
command + w (kill that window)
command + s (word duizenden malen per dag gebruikt)
command + d (duplicate, ideaal voor backups)
command + pijltjestoetsen (om door tekst heen te navigeren)
Their eyes opaque.
pi_31279260
Ah, handig.
pi_31279294
Ik weet niet of het in het vorige topic gemeld is:
maar websites als
http://www.versiontracker.com/macosx/
heeft een enorm grote voorraad aan osx programma's, zowel commerciele als free-/shareware

als je wat verder wilt gaan met het hacken van het systeem
http://www.macosxhints.com/

veel themes, skins, mods en extra layout dingetjes:
http://www.resexcellence.com/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:58:32 #72
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_31279356
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 10:44 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Tuurlijk stuurt een virus zich zelf niet door op een Mac. Misschien wel als je gebruikt maakt van webmail, maar dan gaat het niet via de Mac.
Ik zeg ook nergens dat het zichzelf doorstuurt, maar je kan wel besmette maitltjes doorsturen zonder dat je weet dat ze besmet zijn.
Als je daarentegen je mail scant kan je ook bijna geen besmette mailtjes doorsturen.
Aangezien ik altijd degene ben die besmette pc's van familie en vrienden moet oplappen kies ik er voor dat er iig geen virussen bij mij vandaan komen, ook al heb ik er zelf geen last van, uiteindelijk is het toch mijn probleem.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_31279452
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:55 schreef RM-rf het volgende:
Ik weet niet of het in het vorige topic gemeld is:
maar websites als
http://www.versiontracker.com/macosx/
heeft een enorm grote voorraad aan osx programma's, zowel commerciele als free-/shareware

als je wat verder wilt gaan met het hacken van het systeem
http://www.macosxhints.com/

veel themes, skins, mods en extra layout dingetjes:
http://www.resexcellence.com/
Vooral die laatste ben ik blij mee.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:02:50 #74
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31279463
pi_31279484
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:53 schreef rashudo het volgende:

Hier staan wat handige shortcuts op de mac. Voor de duidelijkheid, met command wordt de appelknop bedoeld.

Toppers voor mij:

die eerste doet het niet bij mij?
Ik gebruik toch f10, maar toch
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:08:24 #76
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_31279598
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:53 schreef rashudo het volgende:

Toppers voor mij:

foutje
rechts op de roltrap
pi_31279662
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:58 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat het zichzelf doorstuurt, maar je kan wel besmette maitltjes doorsturen zonder dat je weet dat ze besmet zijn.
Als je daarentegen je mail scant kan je ook bijna geen besmette mailtjes doorsturen.
met alle respect, maar misschien mot je enkel dingen beweren, waarover je een minimale kennis hebt ...
Een mail kan zelf niet 'besmet' zijn, Hooguit kan een mail attachments bevatten welke besmet zijn (.pif, .src of .exe of office-formaten) ...

Deze zou een mac-gebruiker dan handmatig deze moeten forwarden naar een andere gebruiker ... tja, iemand die dat 'zomaar' doet, is per definitie al dom bezig, en geen enkele virusscanner biedt een gegarandeerd 'domheidsfilter' ...

Overigens, het standaard filer van Mail.app (het allerbeste mailprogramma, serieus, ik was er nooit een fan van, maar sinds 10.4 ben ik helemaal over) houd ook virusmailtjes tegen, althans ik krijg eigenlijk nooit meer van die dingen binnen, en vroeger nog wel met enige regelmaat (ik haal zo'n 250 mail per dag binnen, enkele support and controle adressen, waarop veel binnenkomt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31279781
Veel van die desktop- en screensaver-files zijn .sit-files. Ik weet verder niet wat dat inhoudt, maar hij kan ze iig niet openen. What to do?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:17:06 #79
83951 rashudo
project 2501
pi_31279856
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:03 schreef super-muffin het volgende:

[..]

die eerste doet het niet bij mij?
Ik gebruik toch f10, maar toch
Hmm vreemd.. open 's 3 finder windows, en druk dan op appeltje + `

En het is de toets die boven de tabtoets zit.

Dat zou moeten werken.
Their eyes opaque.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:17:52 #80
83951 rashudo
project 2501
pi_31279872
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Veel van die desktop- en screensaver-files zijn .sit-files. Ik weet verder niet wat dat inhoudt, maar hij kan ze iig niet openen. What to do?
http://www.stuffit.com

Tegenhanger van winzip
Their eyes opaque.
pi_31279889
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:17 schreef rashudo het volgende:
http://www.stuffit.com

Tegenhanger van winzip

Toch handig, zo'n topic. Online cursus hoe-werkt-een-Mac.
pi_31279919
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zijn er ook meisjesmuizen? In roze ofzo?

Die ene met tieten is ook wel leuk:

[afbeelding]
Ergonomisch muismatje erbij en gaan .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:20:13 #83
83951 rashudo
project 2501
pi_31279937
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Toch handig, zo'n topic. Online cursus hoe-werkt-een-Mac.
Het is net als trouwen.. je krijgt er gratis een schoonfamilie bij.
Their eyes opaque.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:21:19 #84
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_31279965
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met alle respect, maar misschien mot je enkel dingen beweren, waarover je een minimale kennis hebt ...
Een mail kan zelf niet 'besmet' zijn, Hooguit kan een mail attachments bevatten welke besmet zijn (.pif, .src of .exe of office-formaten) ...

Deze zou een mac-gebruiker dan handmatig deze moeten forwarden naar een andere gebruiker ... tja, iemand die dat 'zomaar' doet, is per definitie al dom bezig, en geen enkele virusscanner biedt een gegarandeerd 'domheidsfilter' ...

Overigens, het standaard filer van Mail.app (het allerbeste mailprogramma, serieus, ik was er nooit een fan van, maar sinds 10.4 ben ik helemaal over) houd ook virusmailtjes tegen, althans ik krijg eigenlijk nooit meer van die dingen binnen, en vroeger nog wel met enige regelmaat (ik haal zo'n 250 mail per dag binnen, enkele support and controle adressen, waarop veel binnenkomt)
En jij gaat van elke mail die je binnenkrijgt elke bijlage handmatig controleren, terwijl een virusscanner het automatisch doet? wie noem je dom, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan dat. Zeker als de helft van je kennissen kring een gedrocht als incredimail gebruikt waardoor sowieso elke mail al 2 of meer bijlagen heeft.
rechts op de roltrap
pi_31280010
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ergonomisch muismatje erbij en gaan .
[afbeelding]
Wow, die vind ik best wel heel cool.
pi_31280034
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:20 schreef rashudo het volgende:

[..]

Het is net als trouwen.. je krijgt er gratis een schoonfamilie bij.
Nou, weet je wat wel leuk is, bij Mac-gebruikers heb je een soort wij-gevoel geloof ik. En dat heb je bij Windows-gebruikers (uiteraard ) niet. One happy family.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:24:38 #87
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_31280046
Dit topic blijft ook voor mij erg handig. Ik heb mijn Mac al een maand ofzo maar ik lees hier toch dingen (vnml shortcuts) die ik nog niet wist
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:28:01 #88
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31280141
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:21 schreef rucksichlos het volgende:
En jij gaat van elke mail die je binnenkrijgt elke bijlage handmatig controleren, terwijl een virusscanner het automatisch doet?
Jij stuurt alle mail die je binnenkrijgt door ?
pi_31280301
Er is toch echt iets niet okay met die CD-drive. Ik stop er een muziek-CD in, hij maakt een possje ' startgeluiden' maar gaat 'm niet spelen. Pas bij reboot spuugt 'ie 'm weer uit. Is er nou iets mis met dat ding of pakt hij gewoon geen oudere CD's?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:36:10 #90
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31280319
Is je CD niet smerig oid ?
pi_31280344
ctrl-alt-appeltje-8 blijft nog steeds heersen!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:37:54 #92
83951 rashudo
project 2501
pi_31280367
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met cds.. op imac g4s, powermac g4s, minimacs en powermac g5s niet.. maar heb nog nooit een imac g5 gebruikt.

Dus het hoort zeker niet te gebeuren.
Their eyes opaque.
pi_31280396
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:36 schreef Aaargh! het volgende:
Is je CD niet smerig oid ?
Nee. Ik controleer ze altijd even voor ik ze erin stop. Een aantal DVD's wilde hij ook al niet afspelen... Ik moet maar even flink blijven proberen, want als er echt iets mis is, moet ik beroep gaan doen op de garantie.
pi_31280421
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:37 schreef rashudo het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met cds.. op imac g4s, powermac g4s, minimacs en powermac g5s niet.. maar heb nog nooit een imac g5 gebruikt.

Dus het hoort zeker niet te gebeuren.
Dat lijkt mij dus ook... Het is in dit geval wel een hele oude CD (jaar of 8 schat ik), maar dat moet toch geen probleem zijn?
pi_31280517
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:21 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

En jij gaat van elke mail die je binnenkrijgt elke bijlage handmatig controleren, terwijl een virusscanner het automatisch doet? wie noem je dom, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan dat. Zeker als de helft van je kennissen kring een gedrocht als incredimail gebruikt waardoor sowieso elke mail al 2 of meer bijlagen heeft.
Sowieso, die makkelijke 'forwarders': mensen die bv zogenaamde waarschuwingsmailtjes forwarden of 'Feliz Felicidad, Brian' mailtjes, zijn in veel gevallen nog erger dan automatische virussen ..

Ik forward dus nooit zomaar zonder te kijken een mailtje, als ik iets forward weet ik zeker dat het een handatig mailtje is en nee, ik stuur geen enkele .exe's of .pifs door ...

En ook die mensen die makkelijk exe's en dergelijke forwarden naar verzamel-mailadressen, waardoor enkele honderden dat krijgen (collegas@bedrijf.nl) om zo 'alle collega's mee te laten genieten... ook dat zijn idd gevaarlijke bronnen van virusinfecties, maar dat ligt aan het domme forwarden van zulke zaken...

Met een mac en een beetje gezond verstand ben je wat dat betreft beter geschut, dan alle die CPU-vreters die enkel de luiheid en domheid van bepaalde mensen lijken te belonen ...

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 08-10-2005 13:56:08 ]
pi_31280633
Ik heb nu een aantal verschillende CD's geprobeerd en het wil gewoon niet. Sommige CD's / DVD's wel, sommige gewoon echt niet. Ik ga maandag dus maar eens bellen om te melden dat er echt iets niet klopt.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:51:17 #97
83951 rashudo
project 2501
pi_31280701
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb nu een aantal verschillende CD's geprobeerd en het wil gewoon niet. Sommige CD's / DVD's wel, sommige gewoon echt niet. Ik ga maandag dus maar eens bellen om te melden dat er echt iets niet klopt.
Toch weer een slechte ervaring met mac..
Their eyes opaque.
pi_31280808
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:51 schreef rashudo het volgende:
Toch weer een slechte ervaring met mac..
Nou ja, dat kan gebeuren. Dat vind ik niet zo'n ramp, als ze het maar goed oplossen. Ik zie er alleen niet echt naar uit om dat ding weer kwijt te zijn...
pi_31282742
Helpdesk gebeld. Allerlei resets gedaan en tests doorlopen, niets gevonden. Ook de hardware test vond niets. Ze wilden me naar Drachten sturen om het ding in te leveren. Ik gaf aan dat ik geen auto heb en dat dat dus vrij onhandig is. Krijg nu een nieuwe drive toegestuurd om zelf te installeren. Dat vind ik nogal eng want ik weet helemaal niets van hardware, maar er zat een goede gebruiksaanwijzing bij, zei de hd-medewerker.
pi_31282753
Ik vind dit overigens een nette oplossing. Hoop dat het 't probleem ook oplost.
pi_31282773
Oh, en wat ook fijn is: Apple-medewerkers gaan er niet van uit dat je debiel bent. Ze stellen geen onnozele vragen van het kaliber 'zit de stekker er wel in?'.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:23:58 #102
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31282801
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Helpdesk gebeld. Allerlei resets gedaan en tests doorlopen, niets gevonden. Ook de hardware test vond niets. Ze wilden me naar Drachten sturen om het ding in te leveren. Ik gaf aan dat ik geen auto heb en dat dat dus vrij onhandig is. Krijg nu een nieuwe drive toegestuurd om zelf te installeren. Dat vind ik nogal eng want ik weet helemaal niets van hardware, maar er zat een goede gebruiksaanwijzing bij, zei de hd-medewerker.
Heel netjes van Apple
pi_31282859
Is het niet ingewikkeld om zo'n ding er zelf in te zetten? De enige reden dat ik ooit een computer openmaak is om hem een beetje af te stoffen van binnen... Ben altijd zo bang dat ik iets mol.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:28:01 #104
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_31282881
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is het niet ingewikkeld om zo'n ding er zelf in te zetten? De enige reden dat ik ooit een computer openmaak is om hem een beetje af te stoffen van binnen... Ben altijd zo bang dat ik iets mol.
Over het algemeen is het niet echt moeilijk. En het afstoffen van binnen doet meer kwaad dan het spul laten zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')