Appeltje + klik opent een link in een nieuwe tab. Appeltje + t opent een nieuwe, lege tab.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Preferences gevonden, tabs aangezet. Als je een link in een nieuwe tab wilt openen, hoe doe je dat dan?
Het gebrek aan een rechtermuisknop is echt wel wennen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:58 schreef Tijn het volgende:
De context-menu's onder de rechtermuisknop bedoel je? Ja, die heb je ook in OSX. En die kun je ook openen met een 1-knopsmuis door ctrl ingedrukt te houden tijdens het klikken.
Vergeet shift niet in te drukken als je Minimaliseerdquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:17 schreef Tijn het volgende:
En als je er echt mee wilt pimpen als er vrienden langs komen, moet je ook shift er nog even bij ingedrukt houden. Slooooowmotion
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zit er eigenlijk standaard een virusscanner op zo'n iMac?
En is Hitman Pro of een dergelijk programma er ook voor de Mac?
Je hebt helemaal geen virusscanner of anti-spywaretools nodig omdat er voor OSX nauwelijks tot geen bedreigingen bestaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zit er eigenlijk standaard een virusscanner op zo'n iMac?
En is Hitman Pro of een dergelijk programma er ook voor de Mac?
Of ctrl klikquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:58 schreef Tijn het volgende:
De context-menu's onder de rechtermuisknop bedoel je? Ja, die heb je ook in OSX. En die kun je ook openen met een 1-knopsmuis door ctrl ingedrukt te houden tijdens het klikken.
Gewoon geen bedreigingen (geen virussen en spyware enzoquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen virusscanner of anti-spywaretools nodig omdat er voor OSX nauwelijks tot geen bedreigingen bestaan.
Oh, wat cool!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:51 schreef Tijn het volgende:
Je hebt helemaal geen virusscanner of anti-spywaretools nodig omdat er voor OSX nauwelijks tot geen bedreigingen bestaan.
Volgens mij heeft Symantec wel wat virussen voor OSX op z'n site staan. Of misschien is dat alleen voor OS9, ik weet het eigenlijk niet eens. Hoe dan ook, het is allemaal zo obscuur, het is echt geen issue.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:52 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Gewoon geen bedreigingen (geen virussen en spyware enzo)
Die zijn allemaal voor OS9 geloof ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Symantec wel wat virussen voor OSX op z'n site staan. Of misschien is dat alleen voor OS9, ik weet het eigenlijk niet eens. Hoe dan ook, het is allemaal zo obscuur, het is echt geen issue.
Met alt + e, alt + `, alt + u en alt + i kun je respectievelijk een accent aigu, een accent grave, een trema/umlaut en een accent circonflexe op de letter zetten die je daarna typt. Bijvoorbeeld alt + u gevolgd door e levert de ë op.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als ik posts typ, kan ik geen accentjes enzo op lettertekens zetten. Hetzelfde bij het tekstverwerken. Hoe werkt dat op de Mac?
Met de Alt toets.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als ik posts typ, kan ik geen accentjes enzo op lettertekens zetten. Hetzelfde bij het tekstverwerken. Hoe werkt dat op de Mac?
Ja, als je op de blauwe appel linksbovenin klikt, kun je daar op "system preferences" klikken en allerlei dingen instellen wat OSX betreft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waar vind ik die system preferences? Ergens bij de menu's bovenaan?
Je hebt op een mac misschien geen last van virussen, maar je kunt ze wel doorsturen naar een ander die er misschien wel last van heeft, dus scannen op virussen is misschien niet noodzakelijk, maar wel zo vriendelijk voor je kennissen die nog geen mac gebruiken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk stuurt een virus zich zelf niet door op een Mac. Misschien wel als je gebruikt maakt van webmail, maar dan gaat het niet via de Mac.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:58 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Je hebt op een mac misschien geen last van virussen, maar je kunt ze wel doorsturen naar een ander die er misschien wel last van heeft, dus scannen op virussen is misschien niet noodzakelijk, maar wel zo vriendelijk voor je kennissen die nog geen mac gebruiken.
100% mee eens.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn algehele oordeel tot nu toe, na het downloaden van allerlei programma's e.d., is dat de Mac gewoon veel gebruiksvriendelijker is. Alles is simpeler. En alles werkt gewoon meteen. De computer 'bedenkt' alles zelf. In Windows zat ik vaak een hele poos te klooien om iets uit te vinden; hier is het allemaal veel vanzelfsprekender, logischer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |