abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30910083
Deze week is het dan eindelijk zo ver... Mijn iMac zal worden bezorgd. Waarschijnlijk op dinsdag of woensdag. Ik kan bijna niet wachten!

Ik heb altijd met een PC gewerkt en heb zelfs nog nooit een Mac aangeraakt. Toch heb ik besloten om voor een Mac te gaan, in de eerste plaats omdat ik ze gewoon prachtig vind en in de tweede plaats omdat ik af en toe lichtelijk de pip krijg van Windows en wel eens een ander OS wil uitproberen.

Ik ben redelijk handig met computers, maar zeker geen expert. Het leek me leuk om een topic te openen met daarin mijn ervaringen, bijvoorbeeld voor mensen die overwegen om een Mac aan te schaffen maar dat niet durven omdat het met een ander OS werkt.

Even een paar plaatjes van mijn nieuwe liefde:

Ik ben vlieft.

Mijn eerste ervaringen met Apple waren onverdeeld positief. De vriendelijke jongeman die ik bij de verkooplijn aan de foon kreeg, nam alle tijd voor me en had blijkbaar zelfs de instructie gekregen om smalltalk te bezigen. Hij vroeg me wat dingen over mijn studie en mijn werk en vertelde ook wat over zichzelf. Hij had alle tijd van de wereld. Zo'n persoonlijke benadering vind ik persoonlijk uitermate prettig. Je komt dat niet veel meer tegen. Het was alsof ik bij de bakker in een klein dorpje stond.
pi_30910255
Gefeliciteerd!

Mijn ouders werken al meer dan 10 jaar met Mac en ik moet zeggen dat ik het altijd wel prettig werken vind met een Apple. En een iMac ziet er natuurlijk ook goed uit! Mag ik ook vragen waarom je voor een iMac bent gegaan, in plaats van een iBook of Powerbook?

Waar heb je hem besteld? Via de bestellijn van Apple zelf? Of van een ander bedrijf? Zelf heb ik er een iPod besteld en het meisje had zo'n lief Iers accent, maar sprak wel foutloos Nederlands
pi_30910363
quote:
Op zondag 25 september 2005 10:52 schreef RubberenRobbie het volgende:
Gefeliciteerd!
Thanks!
quote:
Mijn ouders werken al meer dan 10 jaar met Mac en ik moet zeggen dat ik het altijd wel prettig werken vind met een Apple. En een iMac ziet er natuurlijk ook goed uit! Mag ik ook vragen waarom je voor een iMac bent gegaan, in plaats van een iBook of Powerbook?
Omdat ik niet echt behoefte heb aan een portable computer en omdat ik de iMac gewoon het mooist vind.
quote:
Waar heb je hem besteld? Via de bestellijn van Apple zelf? Of van een ander bedrijf? Zelf heb ik er een iPod besteld en het meisje had zo'n lief Iers accent, maar sprak wel foutloos Nederlands
Het bestelcentrum zit idd in Ierland en daar heb ik hem besteld.
pi_30911462
Moet wel zeggen dat ik de iMac G4 wat mooier vond. Maar de G5 is wel weer beter omdat je niet elke upgrade of wijziging aan de hardware door Apple hoeft te laten doen. Zit technisch toch wat beter in elkaar ws.

Veel plezier met je Mac iig!

Deze post is geschreven op een ouderwets fijne iBook G3
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 25 september 2005 @ 11:56:21 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30911576
Gefeli

Het enige jammere aan mijn switch naar Mac is dat ik het veel eerder had moeten doen

geschreven vanaf een Mini
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_30911597
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
Gefeli

Het enige jammere aan mijn switch naar Mac is dat ik het veel eerder had moeten doen

Ik heb hoge verwachtingen.
  zondag 25 september 2005 @ 11:59:08 #7
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_30911661
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
Gefeli

Wat hij zegt!

pi_30911755
Ik kwam gister een topic op GoT tegen en daar raakte ik wel van odner de indruk.
Ik ben dus wel benieuwd hoe jouw eerste ervaring met een Mac zullen zien aangezien ik ergens ver achter in mijn hoofd nu ook aan denk.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_30911809
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:03 schreef SHERMAN het volgende:
Ik kwam gister een topic op GoT tegen en daar raakte ik wel van odner de indruk.
Ik ben dus wel benieuwd hoe jouw eerste ervaring met een Mac zullen zien aangezien ik ergens ver achter in mijn hoofd nu ook aan denk.
Linkje naar dat topic?
pi_30911858
Om een harde plasser van te krijgen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1066996
Overigens staan er ook foto's in die ispy in het show je desktop heeft gepost... waar toen een relletje over is geweest.

En verder ook nog dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1066574
pi_30911885
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:08 schreef SHERMAN het volgende:
Om een harde plasser van te krijgen:
Maar ik ben een meisje. Mag ik ook en natte plasser krijgen?

Ik ga ff lezen.
pi_30911919
Veel plezier ermee.
Ik verwacht dat je 'm binnen een jaar op tweedehandsmac.nl zet en er iemand anders blij mee gaat maken.
pi_30911923
Kijk vooral naar MM2005. Zijn pics zijn echt kansloos mooi.
pi_30911960
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:11 schreef zovty het volgende:
Veel plezier ermee.
Ik verwacht dat je 'm binnen een jaar op tweedehandsmac.nl zet en er iemand anders blij mee gaat maken.
And why is that?
pi_30911967
Macs rule
pi_30912059
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:11 schreef SHERMAN het volgende:
Kijk vooral naar MM2005. Zijn pics zijn echt kansloos mooi.
Idd. Wat hij heeft lijkt wel een altaar in plaats van een computertafel.
pi_30912183
Maar het is wel een mooi dingetje dus computer en beeldscherm is één, als ik het goed zie. En een losse voeding?
  zondag 25 september 2005 @ 12:26:02 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30912226
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar het is wel een mooi dingetje dus computer en beeldscherm is één, als ik het goed zie. En een losse voeding?
volgens mij niet bij een iMac, bij een Mini wel.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_30912360
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Nope, ook ingebouwde voeding. Als je een Bluetooth toetsenbord+muis en Wifi hebt is dat de enige kabel die naar de computer loopt
pi_30912415
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
And why is that?
Ligt aan je instelling. Je hebt waarschijnlijk veel mensen die te veel gehecht zijn aan alle software die ze in Windows konden draaien. Die ga je dan te veel missen als je die opeens niet meer kunt gebruiken.

Maar als je hebt geleerd met computers te werken ipv slechts met Windows, dan is er geen enkel probleem.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_30912536
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:33 schreef LintuxCx het volgende:
Ligt aan je instelling. Je hebt waarschijnlijk veel mensen die te veel gehecht zijn aan alle software die ze in Windows konden draaien. Die ga je dan te veel missen als je die opeens niet meer kunt gebruiken.

Maar als je hebt geleerd met computers te werken ipv slechts met Windows, dan is er geen enkel probleem.
Ik vind het juist erg leuk om eens met hele andere software te gaan werken. En feitelijk gebruik ik mijn computer vooral voor internetten en tekstverwerken, dus ik denk dat dat goed komt. Maar ik vind het echt een leuke uitdaging om ineens met een heel ander systeem te gaan werken.
  zondag 25 september 2005 @ 12:39:53 #23
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_30912583
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:59 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat hij zegt!

Ben ik het ook helemaal mee eens!

geschreven vanaf een mini met mijn Powerbook naast me
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_30912635
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

And why is that?
M'n eigen ervaring toen ik met de zelfde motivatie de mac-uitdaging aanging.
Ik vond en vind ze qua uiterlijk ook prachtig, het OS is schitterend. Maar... we leven nou eenmaal in een windows-wereld, en met een mac sluit je jezelf af. Dat was mijn ervaring althans.
Misschien is het inmiddels wat beter maar ik vermoed van niet.
Maar het is absoluut heel interessant om te zien hoe 't óók kan.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik vanwege m'n werk aan windows vast blijf zitten, als jij dat niet hebt is de omschakeling wat makkelijker.
  zondag 25 september 2005 @ 12:41:58 #25
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30912640
-edit-
Waarom een totaal niet relevante vergelijking met windows?

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 25-09-2005 16:58:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')