Thanks!quote:
Omdat ik niet echt behoefte heb aan een portable computer en omdat ik de iMac gewoon het mooist vind.quote:Mijn ouders werken al meer dan 10 jaar met Mac en ik moet zeggen dat ik het altijd wel prettig werken vind met een Apple. En een iMac ziet er natuurlijk ook goed uit!Mag ik ook vragen waarom je voor een iMac bent gegaan, in plaats van een iBook of Powerbook?
Het bestelcentrum zit idd in Ierland en daar heb ik hem besteld.quote:Waar heb je hem besteld? Via de bestellijn van Apple zelf? Of van een ander bedrijf? Zelf heb ik er een iPod besteld en het meisje had zo'n lief Iers accent, maar sprak wel foutloos Nederlands
Ik heb hoge verwachtingen.quote:Op zondag 25 september 2005 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
Gefeli
Het enige jammere aan mijn switch naar Mac is dat ik het veel eerder had moeten doen
geschreven vanaf een Mini
Wat hij zegt!quote:Op zondag 25 september 2005 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
Gefeli
Het enige jammere aan mijn switch naar Mac is dat ik het veel eerder had moeten doen
Linkje naar dat topic?quote:Op zondag 25 september 2005 12:03 schreef SHERMAN het volgende:
Ik kwam gister een topic op GoT tegen en daar raakte ik wel van odner de indruk.
Ik ben dus wel benieuwd hoe jouw eerste ervaring met een Mac zullen zien aangezien ik ergens ver achter in mijn hoofd nu ook aan denk.
Maar ik ben een meisje.quote:Op zondag 25 september 2005 12:08 schreef SHERMAN het volgende:
Om een harde plasser van te krijgen:
And why is that?quote:Op zondag 25 september 2005 12:11 schreef zovty het volgende:
Veel plezier ermee.
Ik verwacht dat je 'm binnen een jaar op tweedehandsmac.nl zet en er iemand anders blij mee gaat maken.
Idd. Wat hij heeft lijkt wel een altaar in plaats van een computertafel.quote:Op zondag 25 september 2005 12:11 schreef SHERMAN het volgende:
Kijk vooral naar MM2005. Zijn pics zijn echt kansloos mooi.
volgens mij niet bij een iMac, bij een Mini wel.quote:Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar het is wel een mooi dingetjedus computer en beeldscherm is één, als ik het goed zie. En een losse voeding?
Nope, ook ingebouwde voeding. Als je een Bluetooth toetsenbord+muis en Wifi hebt is dat de enige kabel die naar de computer looptquote:Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar het is wel een mooi dingetjedus computer en beeldscherm is één, als ik het goed zie. En een losse voeding?
Ligt aan je instelling. Je hebt waarschijnlijk veel mensen die te veel gehecht zijn aan alle software die ze in Windows konden draaien. Die ga je dan te veel missen als je die opeens niet meer kunt gebruiken.quote:Op zondag 25 september 2005 12:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
And why is that?
Ik vind het juist erg leuk om eens met hele andere software te gaan werken.quote:Op zondag 25 september 2005 12:33 schreef LintuxCx het volgende:
Ligt aan je instelling. Je hebt waarschijnlijk veel mensen die te veel gehecht zijn aan alle software die ze in Windows konden draaien. Die ga je dan te veel missen als je die opeens niet meer kunt gebruiken.
Maar als je hebt geleerd met computers te werken ipv slechts met Windows, dan is er geen enkel probleem.
Ben ik het ook helemaal mee eens!quote:Op zondag 25 september 2005 11:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat hij zegt!
M'n eigen ervaring toen ik met de zelfde motivatie de mac-uitdaging aanging.quote:
Ik heb het idee dat dat nogal meevalt. Maar je hoort het wel van me.quote:Op zondag 25 september 2005 12:41 schreef zovty het volgende:
M'n eigen ervaring toen ik met de zelfde motivatie de mac-uitdaging aanging.
Ik vond en vind ze qua uiterlijk ook prachtig, het OS is schitterend. Maar... we leven nou eenmaal in een windows-wereld, en met een mac sluit je jezelf af. Dat was mijn ervaring althans.
Misschien is het inmiddels wat beter maar ik vermoed van niet.
Maar het is absoluut heel interessant om te zien hoe 't óók kan.
Mijn computer is puur voor persoonlijk gebruik.quote:Op zondag 25 september 2005 12:41 schreef zovty het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vanwege m'n werk aan windows vast blijf zitten, als jij dat niet hebt is de omschakeling wat makkelijker.
Ik gebruik nu een aantal maanden een Mac, en daarvoor heb ik een jaartje of 5/6 alleen maar Linux gedraait, ik moet zeggen dat ik al die tijd nooit windows gemist heb.quote:Op zondag 25 september 2005 12:41 schreef zovty het volgende:
Maar... we leven nou eenmaal in een windows-wereld, en met een mac sluit je jezelf af. Dat was mijn ervaring althans.
Precies. En nu heb ik alle voordelen van beide werelden. Ik kan Office documenten openen met MS Office 2004 die ik gekocht heb (studentenlicentiequote:Op zondag 25 september 2005 12:46 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik gebruik nu een aantal maanden een Mac, en daarvoor heb ik een jaartje of 5/6 alleen maar Linux gedraait, ik moet zeggen dat ik al die tijd nooit windows gemist heb.
Niet alleen zit het makkelijker in elkaar, het zit ook veel netter in elkaar, technisch gezien.quote:Op zondag 25 september 2005 12:50 schreef Anthraxx het volgende:
Verder zit het Mac systeem gewoon zoveel makkelijker in elkaar dan in Windows.
Wat was het tarief?quote:Op zondag 25 september 2005 10:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hij had alle tijd van de wereld.
1200 euro zo te zien.quote:
Dat klinkt alsof je weinig vertrouwen hebt in mij.quote:Op zondag 25 september 2005 13:05 schreef Maethor het volgende:
Maar serieus: gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het je af zal gaan.
quote:Op zondag 25 september 2005 12:58 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niet alleen zit het makkelijker in elkaar, het zit ook veel netter in elkaar, technisch gezien.
Idd, nu ik het terugzie.quote:Op zondag 25 september 2005 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je weinig vertrouwen hebt in mij.
Ik ben zelf ook wel benieuwd. Ik vermoed dat ik de eerste paar weken continu achter dat ding zit.quote:Op zondag 25 september 2005 13:17 schreef Maethor het volgende:
Idd, nu ik het terugzie.Niet zo bedoeld, ben gewoon benieuwd hoe makkelijk/moeilijk zo'n overstap is. Ben zelf geen ervaren Mac user die op je neerkijkt ofzo.
![]()
Mijn ADSL-modem is iig compatible, dat heb ik gevraagd.quote:Op zondag 25 september 2005 13:21 schreef tonks het volgende:
Dat was bij mij heel simpel.. tijdens het installeren van OSX vond hij automatisch mijn draadloos netwerk en ik kon meteen op internet.
Zeer herkenbaarquote:Op zondag 25 september 2005 12:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Precies. En nu heb ik alle voordelen van beide werelden. Ik kan Office documenten openen met MS Office 2004 die ik gekocht heb (studentenlicentie). En ik kan UNIX commando's gebruiken om de wat krachtigere taken mee uit te laten voeren. Verder zit het Mac systeem gewoon zoveel makkelijker in elkaar dan in Windows. Na een dag wilde ik al niet meer terug
Oh, dat is het zeker wel. Maar het heeft wel wat eisen. Het zijn geen lichte paketten in ieder gevalquote:Op zondag 25 september 2005 15:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik dacht dat Mac juist zeer geschikt was voor dat soort dingen.
Je kan er serieus over nadenken. Alles wat je nodig hebt is er. Op een fatsoenlijke webcam support na, dat kun je eigenlijk maar beter vergeten. Dat komt wel, kan wel, maar is nou niet echt van joepie.quote:Op zondag 25 september 2005 15:49 schreef Vince-E het volgende:
even een vraagje... ik heb nooit echt op een mac gewerkt (enige is wanneer ik via VNC inlog op een mac om websites te testen), maar de laatste tijd vind ik ze toch wel erg mooi worden. Zeker diegene die de TS heeft gekocht, zou mooi staan ergens in de woonkamer ofzo
Maar om alleen als decoratie te dienen is die toch iets te duur voor..
Zelf gebruik ik dus winXP, prive als voor mijn werk. Een tijdje terug heb ik even Ubuntu Linux gehad naast mijn XP, gewoon om te kijken of het werkt. En het werkt op zich prima, voor privé gebruik dan.
Echter voor mijn werk, gebruik ik heel vaak de Macromedia studio, en dat is dus iets wat ik echt niet kan missen. Voor prive zou ik ook graag video kunnen bewerken in een rap tempo, en gebruik kunnen maken van webcam...
Kan ik er serieus over denken om eens een mac aan te schaffen, of zou het zonde van het geld zijn?
Voor het bewerken van de vakantie video is final cut pro lichtelijk overkill, zeker gezien de prijs. Maar voor dat soort dingen heb je dan weer iMovie.quote:Op zondag 25 september 2005 16:05 schreef Willaaam het volgende:
Verder sja, videobewerken is buitengewoon veel beter op een mac (ja, dat vind ik, final cut pro is de shit, als je iets anders fijner vind is dat mij ook best)
De laatste keer dat ik keek was er nog steeds een IE versie voor de Mac.quote:Op zondag 25 september 2005 16:05 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Je kan er serieus over nadenken. Alles wat je nodig hebt is er. Op een fatsoenlijke webcam support na, dat kun je eigenlijk maar beter vergeten. Dat komt wel, kan wel, maar is nou niet echt van joepie.
Verder sja, videobewerken is buitengewoon veel beter op een mac (ja, dat vind ik, final cut pro is de shit, als je iets anders fijner vind is dat mij ook best), macromedia studio is er gewoon, je gaat wel internet explorer missen.
Niet omdat safari een slechte browser is, maar wel omdat internet explorer dat is. En jou websites zullen met dat brakke stuk ellende moeten werken, dus dat wordt veel remote desktoppen of virtual pc draaien.
Dat is niet alleen een oude versie, maar het is ook een compleet andere render engine. Bepaalde render bugs/quirks in IE/win32 zitten niet in IE/Mac en omgekeerd.quote:Op zondag 25 september 2005 16:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek was er nog steeds een IE versie voor de Mac.
Ah, hetzelfde dus wat ze met Office gedaan hebbenquote:Op zondag 25 september 2005 16:19 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat is niet alleen een oude versie, maar het is ook een compleet andere render engine. Bepaalde render bugs/quirks in IE/win32 zitten niet in IE/Mac en omgekeerd.
Ik ben juist blij met m'n Mac omdat ik veel van m'n Windows software erop kan draaien. Met een Linux of BSD heb je wel het voordeel van een veiliger en betrouwbaarder systeem, maar ik zou software als Reason en Cubase ontzettend missen en het daarom nooit installeren op een systeem wat ik serieus zou willen gebruiken. Op m'n Mac heb ik dat nadeel niet, maar wel de voordelen van een Unix systeem.quote:Op zondag 25 september 2005 12:33 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk veel mensen die te veel gehecht zijn aan alle software die ze in Windows konden draaien. Die ga je dan te veel missen als je die opeens niet meer kunt gebruiken.
Om heel eerlijk te zijn: de mac versie van Office werkt tot nu toe wel naar behoren. Het zal vast niet perfect zijn, maar het wekt al minder irritatie op dan de Windows versie en dat zegt bij mij best veelquote:Op zondag 25 september 2005 16:34 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Yep, dat tuig bij MS kan blijkbaar niet eens een cross-platform render engine schrijven. Ik vraag me af wat er nu precies in zit dat zo diep op het OS inhaakt dat ze de boel niet konden porten naar MacOS.
Er is ook echt geen enkele Mac-user die IE gebruikt. Ik weet niet eens of het nog wel standaard bij OSX wordt geleverd sinds ze Safari hebben.quote:Op zondag 25 september 2005 16:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Over IE zou ik het niet durven zeggen.
Ik kreeg het niet bij mijn installatie en Installatie CD's.quote:Op zondag 25 september 2005 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is ook echt geen enkele Mac-user die IE gebruikt. Ik weet niet eens of het nog wel standaard bij OSX wordt geleverd sinds ze Safari hebben.
Ja hoor. Safari is wel iets sneller dan Firefox voor m'n gevoel. Opera is tegenwoordig trouwens ook gratis verkrijgbaar en daar is ook een MacOSX-versie van. Dus keuze zat voor een fatsoenlijke browser.quote:Op zondag 25 september 2005 16:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Firefox is toch ook verkrijgbaar voor de Mac? Ik vind IE echt helemaal niets en FF erg fijn.
Vast wel, maar om daar *elke* gelegenheid voor aan te grijpen gaat mij een beetje te ver.quote:Op zondag 25 september 2005 17:03 schreef Anthraxx het volgende:
Dat was nogal overbodig eigenlijk. Want het klopt wel wat er gezegd wordt.
Ik geilen op windowsquote:Op zondag 25 september 2005 16:57 schreef Slarioux het volgende:
Omdat Aaargh! alleen maar op Windows kan geilen in een Mac topic
Mên, sarcasme is zo moeilijk.quote:Op zondag 25 september 2005 17:05 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik geilen op windowsIk heb al 6 jaar geen windows gedraait op alle computer die mijn eigendom zijn/waren.
Sarcasme is heel makkelijk. Een duidelijke post schrijven lijkt moeilijker te zijn voor bepaalde mensen.quote:
Misschien wordt het wel weer eens tijd voor een flinke Apple vs Microsoft rel.quote:Op zondag 25 september 2005 17:10 schreef Tijn het volgende:
Het topic wordt zo meer verneukt dan met die paar posts die nu verwijderd zijn.
Over een half jaar reageer jij ook zo op ieder Windows topic.quote:Op zondag 25 september 2005 17:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Liev zijn.En niet mijn topic verbaggeren.
Misschien wel. Maar MS vond ik eigenlijk altijd al best wel kut.quote:Op zondag 25 september 2005 17:13 schreef Anthraxx het volgende:
Over een half jaar reageer jij ook zo op ieder Windows topic.
Ik ben nog nooit tegen iets aangelopen wat ik niet op m'n Mac kon doen en wel op m'n Windows PC.quote:Op zondag 25 september 2005 17:28 schreef SlimShady het volgende:
Daarom hoop ik echt dat er genoeg alternatieven zijn voor de vele gratis Windows software.
je registry edittenquote:Op zondag 25 september 2005 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit tegen iets aangelopen wat ik niet op m'n Mac kon doen en wel op m'n Windows PC.
OK. Dan heb ik wat vragen.quote:Op zondag 25 september 2005 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit tegen iets aangelopen wat ik niet op m'n Mac kon doen en wel op m'n Windows PC.
Nee.quote:Op zondag 25 september 2005 17:36 schreef SlimShady het volgende:
[..]
OK. Dan heb ik wat vragen.
Bestaat er Visual Studio voor Mac?
Apple's eigen programmeeromgeving XCode is gratis en kan ook C++ compilen. Maar je werkt op een Unix, dus je kunt ook gewoon GCC gebruiken vanuit de terminal. Tis maar net wat je wil.quote:Zijn er freeware C++ compilers beschikbaar? Zoals Dev C++ voor Windows?
Software loopt ook gewoon vast in Mac OS X hoor.quote:Op zondag 25 september 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch best wel fijn, om nooit meer 'fatale uitzonderingen' te hebben.
Veel minder, naar ik heb begrepen. En niet zomaar zonder aanwijsbare reden.quote:Op zondag 25 september 2005 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Software loopt ook gewoon vast in Mac OS X hoor.
Dat valt echt nogal mee. Dit schermpje zie ik toch best nog eens af en toe:quote:Op zondag 25 september 2005 17:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Veel minder, naar ik heb begrepen. En niet zomaar zonder aanwijsbare reden.
nog minder? Windows hier loopt bij mij echt nooit vast.quote:Op zondag 25 september 2005 17:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Veel minder, naar ik heb begrepen. En niet zomaar zonder aanwijsbare reden.
dan doe ik mijn Windows PC nog niet weg.quote:Op zondag 25 september 2005 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat valt echt nogal mee. Dit schermpje zie ik toch best nog eens af en toe:
[afbeelding]
En niet alleen met Word.
Xcode gebruikt sowieso toch gewoon GCC. Het is alleen wat je zelf prefereert (een IDE of gewoon hardcore VIM).quote:Op zondag 25 september 2005 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Apple's eigen programmeeromgeving XCode is gratis en kan ook C++ compilen. Maar je werkt op een Unix, dus je kunt ook gewoon GCC gebruiken vanuit de terminal. Tis maar net wat je wil.
Maar dat is met een MS programma. Loopt de software van Mac zelf ook vast?quote:Op zondag 25 september 2005 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat valt echt nogal mee. Dit schermpje zie ik toch best nog eens af en toe:
[afbeelding]
En niet alleen met Word.
Bij mij wel.quote:Op zondag 25 september 2005 17:45 schreef SlimShady het volgende:
[..]
nog minder? Windows hier loopt bij mij echt nooit vast.
inderdaad..bij Mac noemen ze het andersquote:Op zondag 25 september 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch best wel fijn, om nooit meer 'fatale uitzonderingen' te hebben.
Xcode gebruikt ook GCCquote:Op zondag 25 september 2005 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Apple's eigen programmeeromgeving XCode is gratis en kan ook C++ compilen. Maar je werkt op een Unix, dus je kunt ook gewoon GCC gebruiken vanuit de terminal. Tis maar net wat je wil.
Ja dat klopt, het komt uiteindeljk op hetzelfde neer.quote:Op zondag 25 september 2005 17:47 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Xcode gebruikt sowieso toch gewoon GCC. Het is alleen wat je zelf prefereert (een IDE of gewoon hardcore VIM).
Ik heb nog geen Apple software vast zien lopen. Maar Maple vond het verdomd fijn om iedere keer te crashenquote:Op zondag 25 september 2005 17:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar dat is met een MS programma. Loopt de software van Mac zelf ook vast?
bij mij loopt Windows ook niet vast. Het is dan ook niet de keuken, het is de kok...of in dit geval...de kokkinquote:
Dat scheelt al een slok op een borrel.quote:Op zondag 25 september 2005 17:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
inderdaad..bij Mac noemen ze het anders
Ja, natuurlijk. Dat software vastloopt is iets waar je mee zult moeten leven, welk OS je ook gebruikt.quote:Op zondag 25 september 2005 17:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar dat is met een MS programma. Loopt de software van Mac zelf ook vast?
Ow ja. Als mijn computer spontaan een blauw scherm tevoorschijn tovert, dan is dat mijn schuld.quote:Op zondag 25 september 2005 17:49 schreef het_fokschaap het volgende:
bij mij loopt Windows ook niet vast. Het is dan ook niet de keuken, het is de kok...of in dit geval...de kokkin
Juist. Als je geen vastlopende software wilt hebben zul je elke computer je raam uit moeten gooien en een telraam gaan gebruiken.quote:Op zondag 25 september 2005 17:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Dat software vastloopt is iets waar je mee zult moeten leven, welk OS je ook gebruikt.
Mooi, dan maakt het wat dat betreft dus niets uit.quote:Op zondag 25 september 2005 17:50 schreef Tijn het volgende:
Ja, natuurlijk. Dat software vastloopt is iets waar je mee zult moeten leven, welk OS je ook gebruikt.
Met als grote verschil dat het onder OsX niet zo snel je complete Os onderuitschopt.quote:Op zondag 25 september 2005 17:40 schreef Tijn het volgende:
Software loopt ook gewoon vast in Mac OS X hoor.
waarschijnlijk weer ergens zomaar ja geklikt tijdens het browsenquote:Op zondag 25 september 2005 17:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ow ja. Als mijn computer spontaan een blauw scherm tevoorschijn tovert, dan is dat mijn schuld.![]()
in vergelijking met ? Windows Me ?quote:Op zondag 25 september 2005 17:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Met als grote verschil dat het onder OsX niet zo snel je complete Os onderuitschopt.
Dan komen we bij het volgende punt: applicaties horen niet je hele OS onderuit te schoppen. Dus op JA klikken ergens hoeft geen nare effecten te geven op het gehele besturingssysteem, maar alleen op de applicatiequote:Op zondag 25 september 2005 17:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waarschijnlijk weer ergens zomaar ja geklikt tijdens het browsen
Ach, toch kan dat ook wel eens voorkomen. Net zoals in Windows het crashen van een applicatie niet altijd betekent dat je hele systeem onbruikbaar is geworden.quote:Op zondag 25 september 2005 17:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Met als grote verschil dat het onder OsX niet zo snel je complete Os onderuitschopt.
dat is bij mij dan ook nooit gebeurd, de enige keren dat m'n hele OS onderuit ging werden veroorzaakt door Ring 0 drivers, nl. GUI drivers van Nvidia.quote:Op zondag 25 september 2005 17:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan komen we bij het volgende punt: applicaties horen niet je hele OS onderuit te schoppen. Dus op JA klikken ergens hoeft geen nare effecten te geven op het gehele besturingssysteem, maar alleen op de applicatie
ik zou willen dat PC's de looks van Mac hadden...en Mac het ruime aanbod van applicaties/spelletjesquote:Op zondag 25 september 2005 17:53 schreef popolon het volgende:
Ik zie ook niet zo in waarom er persé een Mac vs. Windows 'oorlog' moet zijn.
maar het is dus nooit random? dat de OS zomaar besluit: nu ga ik irrtant doen en crashen.quote:Op zondag 25 september 2005 17:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
bij mij loopt Windows ook niet vast. Het is dan ook niet de keuken, het is de kok...of in dit geval...de kokkin
Nee, dat snap ik ook nooit. Net zoals mensen het gelijk over "switchen" hebben als iemand een Mac aanschaft. Ik gebruik beide systemen door elkaar en dat werkt prima. Ik vind ze ook compleet geen concurrenten van elkaar omdat Windows niet op een Mac draait* en OSX niet op een PC. Microsoft en Apple zitten elkaar ook totaal niet in de weg wat mij betreft.quote:Op zondag 25 september 2005 17:53 schreef popolon het volgende:
Ik zie ook niet zo in waarom er persé een Mac vs. Windows 'oorlog' moet zijn.
mja, het is zowiezo niet random. vaak heel goed aan te wijzen waar het probleem ligt. alleen niet voor de gemiddelde gebruiker..en dat geldt net zo goed voor een Mac-gebruiker.quote:Op zondag 25 september 2005 17:56 schreef SlimShady het volgende:
[..]
maar het is dus nooit random? dat de OS zomaar besluit: nu ga ik irrtant doen en crashen.
zoals bij Windows ME (?)
als de Mac gewoon stabiel is als Windows XP, dan ga ik er voor.
geen oorlog, gewoon even de feitenquote:Op zondag 25 september 2005 17:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Laten we hier in elk geval géén PC versus Mac oorlog gaan uitvechten, dan is straks het topic vol voordat mijniMac
er is.
Mac OS X is absoluut een stabiel OS. Maar het blijft software, dus het heeft z'n nukken. Zoals elk systeem dat heeft.quote:Op zondag 25 september 2005 17:56 schreef SlimShady het volgende:
[..]
maar het is dus nooit random? dat de OS zomaar besluit: nu ga ik irrtant doen en crashen.
zoals bij Windows ME (?)
als de Mac gewoon stabiel is als Windows XP, dan ga ik er voor.
En dan nog kun je Mac OS niet gebruiken op een normale Intel bak omdat ze er vast wel een hardware matige beveiliging in hun systemen stoppen.quote:Op zondag 25 september 2005 17:58 schreef SlimShady het volgende:
komt nog wel Tijn. Apple wordt Intel compatible.
Microsoft is een grote leverancier van software en heeft een groot aandelenpakket in Applequote:Op zondag 25 september 2005 17:57 schreef Tijn het volgende:
Microsoft en Apple zitten elkaar ook totaal niet in de weg wat mij betreft.
dat zijn ze van plan ja. maar hackers zien daar een uitdaging in.quote:Op zondag 25 september 2005 17:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En dan nog kun je Mac OS niet gebruiken op een normale Intel bak omdat ze er vast wel een hardware matige beveiliging in hun systemen stoppen.
Je moet zo'n topic ook niet openen als je eigenlijk nog niks te zeggen hebt.quote:Op zondag 25 september 2005 17:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Laten we hier in elk geval géén PC versus Mac oorlog gaan uitvechten, dan is straks het topic vol voordat mijniMac
er is.
laat Lupa even blij zijnquote:Op zondag 25 september 2005 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet zo'n topic ook niet openen als je eigenlijk nog niks te zeggen hebt.
Ik kon gewoon niet meer wachten.quote:Op zondag 25 september 2005 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet zo'n topic ook niet openen als je eigenlijk nog niks te zeggen hebt.
Euhm hallo... ik ben nieuw hier, heb net een nieuwe pc gekocht met windoos ixpe er op, maar nu krijg ik een blauw scherm met witte lettertjes? wat betekend dat?quote:Op zondag 25 september 2005 18:03 schreef Anthraxx het volgende:
Gelukkig zie je dit soort topics nooit van first time Windows gebruikers. Anders zou dit hele forum vol staan.
Die aandelen hebben ze al lang weer verkocht.quote:Op zondag 25 september 2005 18:00 schreef het_fokschaap het volgende:
Microsoft is een grote leverancier van software en heeft een groot aandelenpakket in Apple
dat heb ik dan even gemistquote:Op zondag 25 september 2005 18:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Die aandelen hebben ze al lang weer verkocht.
Precies! goed zo Slarioux, dergelijk tuig hard aanpakkenquote:Op zondag 25 september 2005 13:25 schreef Aaargh! het volgende:
-edit-
Wederom een niet-relevante windows flame.
Versie 4.0 ja...quote:Op zondag 25 september 2005 16:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek was er nog steeds een IE versie voor de Mac.
Versie 5. Maar dan nog, niemand gebruikt IE op een Mac en er wordt bij MS ook niet meer aan gewerkt, dus het is er eigenlijk gewoon niet. Maar gelukkig heb je wel de keuze uit o.a. Safari, Firefox en Opera, dus een browser vinden op je Mac is echt geen probleem.quote:
Ik kan je ook vertellen hoe mijn Mini werkt. Wat wil je weten?quote:Op zondag 25 september 2005 19:58 schreef Wolfje het volgende:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik wil zelf graag een mac mini kopen, maar daarvoor ben ik momenteel nog te blut
.
Idem, wel een beetje opletten wat je installeert aan software en hardware, en XP draait prima.quote:Op zondag 25 september 2005 17:45 schreef SlimShady het volgende:
[..]
nog minder? Windows hier loopt bij mij echt nooit vast.
Moet de concurrentie uit die tijd eens ernaast houden.quote:Op zondag 25 september 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Apples zijn niet altijd mooi geweest.
Dit was destijds een spectaculaire computer, net als de prijs +/- 10.000 guldens.quote:Op zondag 25 september 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Apples zijn niet altijd mooi geweest.
quote:Op zondag 25 september 2005 22:51 schreef Godslasteraar het volgende:
Dit was destijds een spectaculaire computer, net als de prijs +/- 10.000 guldens.
Nee nee, géén classic, dé Macintosh uit '84, en daarna de Macintosh plus.quote:Op zondag 25 september 2005 23:01 schreef mistermaniac het volgende:
Gewoonweg super. Heb ook nog een Classic gehad.
Ik houd mijn PC gewoon, dus ik heb altijd een reserve-apparaat.quote:Op maandag 26 september 2005 01:05 schreef Neverstop het volgende:
maar als je scherm nu stuk gaat ben je je pc kwijt en als je pc vervelend doet ben je je scherm kwijt. Beetje onhandig.
Geldt allemaal niet voor mij. Het ding is puur voor persoonlijk gebruik en alle programma's die ik erop wil draaien, die kan ik erop draaien.quote:Daarbij blijf ik vinden dat een Mac "leuk is om te hebben" en als je productief bezig wilt zijn, vooral in een omgeving waar je werk verricht dat door meerdere mensen gebruikt moet worden, je beter een Windows pc kan hebben. Gezien het feit dat niet alle programma's voor Windows voor OSX te krijgen zijn en andersom.
Je kunt een hele reeks dingen van de iMac G5 zelf vervangen. Weet niet zeker of het scherm daar ook bij hoort, maar het zou me niet zo veel verbazen.quote:Op maandag 26 september 2005 01:05 schreef Neverstop het volgende:
maar als je scherm nu stuk gaat ben je je pc kwijt en als je pc vervelend doet ben je je scherm kwijt. Beetje onhandig.
Zelfde geld voor een laptop, en hoe vaak gaan die schermen precies stuk ?quote:Op maandag 26 september 2005 01:05 schreef Neverstop het volgende:
Zorg je dan wel dat je d'r machtigt om te tekenen? Ik moest namelijk persoonlijk tekenen, er werd zelfs om legitimatie gevraagd (hij werd op mijn werk afgeleverd btw)quote:Op maandag 26 september 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze zijn vandaag aan de deur geweest met mijn iMac en ik was er niet.Ik was net even een paar uurtjes weg.
Heb Apple maar gebeld dat ze hem morgen bij een vriendin verderop in de straat moeten afleveren, want ik moet gewoon werken. Wel stom dat TNT alleen maar tussen 9 en 5 bezorgt. Ze verwachten toch zeker niet dat je de hele dag thuis gaat zitten wachten tot je pakje komt (al zou ik daar toe in staat zijn nu, maar ja, ik moet werken...)?
![]()
Moet ik dan zelf een documentje maken waarin ik haar machtig ofzo?quote:Op maandag 26 september 2005 18:08 schreef rucksichlos het volgende:
Zorg je dan wel dat je d'r machtigt om te tekenen? Ik moest namelijk persoonlijk tekenen, er werd zelfs om legitimatie gevraagd (hij werd op mijn werk afgelevers btw)
bezorgingsbedrijven gaan er in veel gevallen nog vanuit dat er iemand thuis is. er wordt weinig rekening gehouden met alleenstaanden...quote:Op maandag 26 september 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze zijn vandaag aan de deur geweest met mijn iMac en ik was er niet.Ik was net even een paar uurtjes weg.
Heb Apple maar gebeld dat ze hem morgen bij een vriendin verderop in de straat moeten afleveren, want ik moet gewoon werken. Wel stom dat TNT alleen maar tussen 9 en 5 bezorgt. Ze verwachten toch zeker niet dat je de hele dag thuis gaat zitten wachten tot je pakje komt (al zou ik daar toe in staat zijn nu, maar ja, ik moet werken...)?
![]()
Tja, TNT, 't is inderdaad vrij idioot georganiseerd. M'n arme burenquote:Op maandag 26 september 2005 20:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Doen ze geloof ik niet van TNT. Ze brengen hem morgen bij een vriendin hier in de straat en die heb ik een machtiging plus kopie van mijn paspoort gegeven. Als dat niet voldoende is, dan komen ze nog maar een keertje.
Meestal worden pakketjes bij mij door het kattenluikje geflikkerd. Had ik toch een Mac Mini moeten bestellen.quote:Op maandag 26 september 2005 20:13 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, TNT, 't is inderdaad vrij idioot georganiseerd. M'n arme buren
Is die vriendin te vertrouwen?![]()
quote:Op maandag 26 september 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Meestal worden pakketjes bij mij door het kattenluikje geflikkerd. Had ik toch een Mac Mini moeten bestellen.
Dat zal snel blijken, al zal een roodgloeiende Lupa die haar Appeltje komt redden ook bijdragen aan die vertrouwensbandquote:Die vriendin is te vertrouwen.
gelukkig is liefde blindquote:Op dinsdag 27 september 2005 18:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn Mac komt vrijdag pas.![]()
![]()
Adreswijziging was door Amerikaanse medewerker van Apple doorgegeven aan TNT Scandinavië, want Nederland ligt immers in Scandinavië.![]()
Morgen en overmorgen ben ik niet thuis, dus het staat nu voor vrijdag.
moet je even bellen dat ze hem bij mij afleveren...dan doe ik dat wel dit weekendquote:Op dinsdag 27 september 2005 18:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jamaar ik ben het weekend weg dus dan kan ik niet de liefde bedrijven met mijn nieuwe Mac.
quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:12 schreef het_fokschaap het volgende:
moet je even bellen dat ze hem bij mij afleveren...dan doe ik dat wel dit weekend
Yepquote:Op vrijdag 30 september 2005 13:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap het al, het gaat over je internet verbinding.
DSL-modem = ADSL-modem?
je hebt toch geen wireless network ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hij vraagt nu (in het registratieproces):
Select the wireless network you want to join:
101
w1r3l3ss
Other Network
Help.
De buren kennelijk wel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je hebt toch geen wireless network ?
Dat is met de gemiddelde buur geen vraag hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:40 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, dan is het geen kwestie van "want to join", maar "can you join"
Zeker in Friesland niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:44 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat is met de gemiddelde buur geen vraag hoor.
Lupa is denk ik de modem aan het installeren.quote:En Lupa, veel plezier met je eerste uurtjes op de Mac? \o/
wat voor modem is het ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kan er voorlopig niet mee online.Modem is niet compatible (Apple zei van wel, Tiscali zegt van niet). Nieuw modem besteld.
Ik wacht wel op dat nieuwe modem. Ik weet toch al die instellingen niet enzo.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:53 schreef het_fokschaap het volgende:
probeer dit eens
http://www.macosx.com/con(...)-800-Adsl-Modem.html
Die hebben helemaal geen draadloos netwerk, dat verzinnen ze hier maar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:54 schreef Chatman het volgende:
heb je al geprobeerd in te loggen op het draadloze netwerk van de buren?
Waarom niet meteen een router? Dan kun je beide compu's aansluiten, en hoef je alleen het ethernet-deel te installeren.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kan er voorlopig niet mee online.Modem is niet compatible (Apple zei van wel, Tiscali zegt van niet). Nieuw modem besteld.
Ow, nou ja, weetikveel. Tiscali stuurt een nieuw modem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:
Waarom niet meteen een router? Dan kun je beide compu's aansluiten, en hoef je alleen het ethernet-deel te installeren.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik wacht wel op dat nieuwe modem. Ik weet toch al die instellingen niet enzo.
Oh, als het niets kost gewoon aanpakken.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ow, nou ja, weetikveel. Tiscali stuurt een nieuw modem.
ander DVDtje proberen, misschien is ie viesquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hm okee. Heb er net een DVD'tje in gestopt. Begint met spelen, stopt dan ineens en zegt bij 'eject' dat er geen disc beschikbaar is.
Het kost 30 euro.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:
Oh, als het niets kost gewoon aanpakken.
Hij heeft 'm al weer uitgespuugd. Nog een poging.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ander DVDtje proberen, misschien is ie vies
omdat zij zeggen dat er geen driver bestaat, die dus wel blijkt te bestaan, moet jij 30 euro betalenquote:
Is het een router? Als het geld kost, zou ik eerst even goed nakijken wat het is.. Anders beter elders een router halen..quote:
Maar hoe moet ik dan die driver op die Mac krijgen als ik met die Mac niet online kan? Dan moet ik eerst CD-roms halen om het op te zetten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:02 schreef het_fokschaap het volgende:
dan bel je toch met Tiscali. Het is al idioot dat zijn niet weten dat deze driver bestaat
Het is gewoon een modernere modem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:08 schreef Alicey het volgende:
Is het een router? Als het geld kost, zou ik eerst even goed nakijken wat het is.. Anders beter elders een router halen..
Je wordt dus gewoon een poot uitgedraaid.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is gewoon een modernere modem.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar hoe moet ik dan die driver op die Mac krijgen als ik met die Mac niet online kan? Dan moet ik eerst CD-roms halen om het op te zetten.
Ik vind het wel goed zo.
Je hebt wel al de handleiding gelezen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Andere DVD stopt ook binnen tien seconden met spelen. Maar eventjes met Apple bellen.
Ik heb het serieus wel eens gehad dat ik een heel stuk software opnieuw heb geinstalleerd, en pas toen ik het weigerende apparaat wilde open maken er achter kwam dat de stekker er niet in zat.quote:
dan nog moet je hem "er" wel in stoppenquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
![]()
De iMac heeft maar één stekker.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:29 schreef het_fokschaap het volgende:
dan nog moet je hem "er" wel in stoppen
Wordt altijd gewaardeerd, als je het als klant beter weet dan de helpdesk.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien toch Tiscali nog even bellen dat er wel een driver is.
Hij werd niet vervelend hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:30 schreef Alicey het volgende:
Wordt altijd gewaardeerd, als je het als klant beter weet dan de helpdesk.![]()
Dat scheelt al weer. Ik jaag ze meestal op een of andere manier wel tegen me in het harnas.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij werd niet vervelend hoor.
Volgens mij wel (Ik heb alleen de reacties gelezen, niet de link(s))quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Okee. Bestelling modem geannuleerd. Ik zou dus in principe die driver op een CD-rom moeten kunnen zetten en het modem van daaraf installeren op de Mac?
Ik moet toch nog even naar de apotheek, dus dat ga ik dan nu maar even doen en dan neem ik wat schijfjes mee.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:37 schreef Alicey het volgende:
Volgens mij wel (Ik heb alleen de reacties gelezen, niet de link(s))
Daar zat ik ook aan te denken... Maar goed, ik ga het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
ik weet alleen niet hoe makkelijk het is om een bestandje te lezen vanaf cd-rom dat er met een pc is opgezet
CD's worden gewoon in ISO gebrand, wat een standaard-formaat is voor alle platforms. Ik neem aan dat de Mac ook wel de Joliet-extensies herkent, waardoor zelfs de volledige bestandsnaam zichtbaar is. DVD's is wel een ander verhaal, een DVD kreeg ik destijds niet aan de praat op een Mac..quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
ik weet alleen niet hoe makkelijk het is om een bestandje te lezen vanaf cd-rom dat er met een pc is opgezet
via USB heb je juist zo'n driver nodig. Via ethernet niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Had ook een probleem met een Sagem modem, die deed het niet op mijn ethernetkaart, maar wel via USBdan maar zo. Mischien ook een optie om te proberen?
Nou, ik zie dat je de link voor die driver gepost hebt, installeren dan maarquote:Op vrijdag 30 september 2005 15:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
via USB heb je juist zo'n driver nodig. Via ethernet niet.
aMule is een Open Source variant op eMule, waar misschien ook binaries voor de Mac voor bestaan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:54 schreef Godslasteraar het volgende:
Trouwens, is er voor de Mac een equivalent van eMule en PeerGuardian?
Heb je een USB stick of camera?quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb dat ding al heel lang niet meer gebruikt en volgens mij doet 'ie het gewoon niet meer...
Nope. En als ik die ga kopen ben ik samen met die CD's al een stuk meer kwijt dan dat modem kost. Dus ik ga gewoon Tiscali bellen om dat nieuwe modem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:18 schreef Alicey het volgende:
Heb je een USB stick of camera?
Vraag aan die knakkers van Tiscali anders meteen een router, kun je beide computers er op aansluiten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nope. En als ik die ga kopen ben ik samen met die CD's al een stuk meer kwijt dan dat modem kost. Dus ik ga gewoon Tiscali bellen om dat nieuwe modem.
totdat je net als bij windows een printer installeert die nog niet bekend was bij Apple en heb je hetzelfde probleemquote:Op vrijdag 30 september 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik krijg een ethernet-modem. Als ik dan beide computers wil aansluiten, moet ik een switch kopen. Zo vertelde die mijnheer.
Dit is pas echt plug & play. Niks niet nieuwe hardware installeren. Ik douw de printer erin en hij doet het meteen.
Deze printer is wel bekend.quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:38 schreef het_fokschaap het volgende:
totdat je net als bij windows een printer installeert die nog niet bekend was bij Apple en heb je hetzelfde probleem
Ik weet natuurlijk niet waarvoor je je comp gebruikt, behalve Fok!, maar het is over het algemeen wel verstandig om zo nu en dan een backup te maken.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb dat ding al heel lang niet meer gebruikt en volgens mij doet 'ie het gewoon niet meer...
mja, wees toch blij dat windows niet alle drivers geinstalleerd heeft als je die printer ook niet hebtquote:Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Deze printer is wel bekend.Maar bij Windows moet er ook als het apparaat wel bekend is, een installatie worden doorlopen. Hier hoef je helemaal niets te doen.
Voornamelijk privégebruik. Belangrijke dingen voor school enzo zet ik vaak ergens online als backup.quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik weet natuurlijk niet waarvoor je je comp gebruikt, behalve Fok!, maar het is over het algemeen wel verstandig om zo nu en dan een backup te maken.
Ik heb alleen even geen geld. Als ik weer geld heb, zal ik eens zo'n USB-stick kopen. OOk handig voor datatransport van hier naar mijn school e.d.quote:Kun je niet bij die vriendin een cd-tje branden? of leen een USB stick. Zo'n USB stick is trouwens niet duur, veel duurzamer als een floppy, en er gaat natuurlijk veel meer op, toch echt heel handig om te hebbenof anders een mp3-spelertje. Ook erg prettig in de trein/bus en je kunt er ook data mee trasporteren/opslaan.
Laat mij even blij zijn, ja?quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:43 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, wees toch blij dat windows niet alle drivers geinstalleerd heeft als je die printer ook niet hebt
je bedoelt dat je daar nooit een backup moet maken ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Asmooh het volgende:
nah dat valt eg wel mee onder osx
cker nooit op mac gewerkt?
Wat valt 'eg' wel mee?quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Asmooh het volgende:
nah dat valt eg wel mee onder osx
cker nooit op mac gewerkt?
o ja, we zitten hier niet in WFL...hier mag je ongefundeerd blij zijnquote:Op vrijdag 30 september 2005 17:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Laat mij even blij zijn, ja?![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb ook gratis Apple-stickertjes erbij gekregen.![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een echte maximaliseerfunctie kent Mac OS niet. Maar het nut ervan ontgaat me ook altijd een beetje. Je kunt gewoon met de hand je venster zo groot maken als je zelf wil en fullscreen is meestal niet de nuttigste optie.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb al wat zitten klooien met het tekstverwerkingsprogramma. Ik kom er alleen niet achter hoe je dat venster kunt maximaliseren. Of kan dat niet?
Zit er een DVD-brander in je Mac? maar goed, het hangt er ook vanaf wat je allemaal wil opslaan. Een frequent gebruiker van eMule zal niet genoeg hebben aan eeen online-backup. Die koopt met enige regelmaat hardisc's en grote hoeveelheden lege dvd'squote:Op vrijdag 30 september 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Voornamelijk privégebruik. Belangrijke dingen voor school enzo zet ik vaak ergens online als backup.
Geld heb je nooit genoeg vanquote:Ik heb alleen even geen geld. Als ik weer geld heb, zal ik eens zo'n USB-stick kopen. OOk handig voor datatransport van hier naar mijn school e.d.
Die moet je op je voorhoofd plakken, dat doen Apple-nerdsquote:Op vrijdag 30 september 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het groter maken lukt me ook niet... Ik zie zeker iets over het hoofd... Verplaatsen lukt me wel, groter maken niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:13 schreef Tijn het volgende:
Een echte maximaliseerfunctie kent Mac OS niet. Maar het nut ervan ontgaat me ook altijd een beetje. Je kunt gewoon met de hand je venster zo groot maken als je zelf wil en fullscreen is meestal niet de nuttigste optie.
Rechtsonderin zit een speciaal blokje en daar kun je het venster zo groot trekken als je wil.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het groter maken lukt me ook niet... Ik zie zeker iets over het hoofd... Verplaatsen lukt me wel, groter maken niet.
Ik download nooit materiaal. Daar ben ik nogal braaf in. Mede omdat ik gewoon geen echte muziekliefhebber ben. Ik heb 100 nummers op mijn PC staan en die staan er al weetikveel hoe lang. Komt zelden iets bij en wat erbij komt, haal ik van een betaalde site.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Zit er een DVD-brander in je Mac? maar goed, het hangt er ook vanaf wat je allemaal wil opslaan. Een frequent gebruiker van eMule zal niet genoeg hebben aan eeen online-backup. Die koopt met enige regelmaat hardisc's en grote hoeveelheden lege dvd's![]()
Ik luister graag naar gesprekken in de trein.quote:Geld heb je nooit genoeg van![]()
Ik bedoelde eigenlijk alleen dat je er even één moet lenen om die driver over te zetten. Maar een USB stik is inderdaad bijzonder praktisch, óf dus een mp3 speler. Daar kun je vaak ook data opzetten, en is bijzonder prettig om je oren (en humeur) te beschermen tegen het gekakel in treinen en bussen
quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rechtsonderin zit een speciaal blokje en daar kun je het venster zo groot trekken als je wil.
en ik 100 gbquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
....... Ik heb 100 nummers op mijn PC staan...
waarom verbaast me dat nou nietquote:Ik luister graag naar gesprekken in de trein.
Ook goed, genoeg te experimenteren voorlopig.quote:Maar ik laat dus die nieuwe modem gewoon komen.
Voor makkelijk en snel ga je naar Dell.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:49 schreef Dementor het volgende:
Een laptop had ik al een tijdje in de planning staan echter kan geen enkele x86 bedrijf mij bekoren qua kwaliteit,looks en garantie afhandeling.
Ik heb een sterke desktop thuis staan, de powerbook is voor op school.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:44 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Voor makkelijk en snel ga je naar Dell.
Moet je zelf weten natuurlijk. Windows blijft mijn primaire systeem en in de toekomst doe ik er een Mac bij.
Te commercieel? Kan ik me voorstellen. Zelf stel ik mijn eigen systeem samen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:17 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik heb een sterke desktop thuis staan, de powerbook is voor op school.
Aan dell heb ik een gigantische hekel sorry.
Ik geef liever wat meer uit aan een systeem dat geheel uit goede componenten bestaat ja.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:20 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Te commercieel? Kan ik me voorstellen. Zelf stel ik mijn eigen systeem samen.
Dat kan ook afhangen van de cd. Ik heb zelf een tijdje geleden een Plextor dvd speler in mijn comp. gezet. Maar die verslikt zich ook in sommige muziek cd's, die het vervolgens wél doen in mijn Pioneer dvd brander. Probeer andere cd's, als je last blijft houden, ja, dan heb je vermoedelijk een probleem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Volgens mij is er dus echt iets mis met die CD-drive. Er bleef net een muziek-CD 'hangen' en ik moest de hele zooi uit- en weer aandoen voordat 'ie 'm wilde uitspugen.
Ik wacht het eventjes af om te kijken hoe het gaat. Heb toch wel garantie. En er is al een notitie van gemaakt bij Apple. Als 'ie te vaak moeilijk doet, dan bel ik wel weer.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:04 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat kan ook afhangen van de cd. Ik heb zelf een tijdje geleden een Plextor dvd speler in mijn comp. gezet. Maar die verslikt zich ook in sommige muziek cd's, die het vervolgens wél doen in mijn Pioneer dvd brander. Probeer andere cd's, als je last blijft houden, ja, dan heb je vermoedelijk een probleem.
Tja, die Plextor van mij is nu een jaar oud, en heeft problemen met sommige cd's en dvd's. Ook dvd's die ik zelf heb gebrand, en wel met RW's. Mijn Pioneer DVD brander heeft daarentegen bijna nooit problemen, behalve met één vrij nieuwe cd, een cd die het wel probleemloos doet in mijn 18 jaar oude cd-speler. Die deed het dus ook niet in m'n plextor, toen heb ik die cd maar gedownload om hem toch in mp3 te hebben. En dat terwijl Plextor zo'n naam heeft, doet het verder prima, maar soms dus niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nu met het afspelen van Lord of the Rings geen enkel probleem. Die muziek-CD was nogal oud (zeker tien jaar oud), misschien dat het daaraan lag. Maar de DVD waar 'ie vanmiddag op haperde, was níet oud.
Dat doet Windows tegenwoordig toch ook? Volgens mij staan alle drivers al ergens in een hoekje, het verschil is dat ze op MacOS gebruiksklaar zijn en op Windows het systeem eerst nog heel trots moet melden dat 'ie je hardware gedetecteerd heeft en dat je een paar keer op Next moet drukken om de drivers op de goede plek te zetten en het apparaat aan de praat te krijgen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:43 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, wees toch blij dat windows niet alle drivers geinstalleerd heeft als je die printer ook niet hebt
Voor Tiscali via KPN moet je invullen:quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, openen is gelukt. Maar nu... Hij geeft een hele lijst met PPPoA, PPPoE en RFC-types. Er is er eentje standaard aangemerkt (PPPoA VCMux 8/35). Die kiezen?
Daar heb ik allang geen doos meer van. Kreng is 7 jaar oud.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:42 schreef Tijn het volgende:
Nou kan die PC van je wel terug in de doos
Safari ondersteunt wel degelijk tabs. Je moet het alleen even aanzetten onder "preferences".quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nadeeltje aan Safari: je kunt niet werken met tabs. Dus toch maar FF downen, want ik vind die tabs geweldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |