Yepquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ah, okee, ik heb gewoon de muis die er standaard bij zit. Maar als je een andere muis erop zet, dan heb je dus ook de snelmenu's zoals je die in Windows hebt?
Gewoon het icoontje uit het dock slepen en dan gaat ie *poef* weg. Andersom kan je rechtsklik (of ctrl-klik als je nog de originele muis gebruikt) doen op een draaiend programma en dan op "keep in dock" klikken om 'm te laten staan. In dat zelde menu kan je ook programma's automagisch laten opstarten met "open at login"quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je ook ergens aangeven dat je bepaalde programma's (die je weinig of niet gebruikt) niet in je dock (heet dat zo, die plaatjesbalk onderaan) wilt hebben?
Beter ,maar ook een klote ding. De rechter muisknop werkt alleen als je de linker niet aanraaktquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar ik wil wel een muis die past bij mijn Mac.
De Mighty Mouse dan?
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:00 schreef Aaargh! het volgende:
Beter ,maar ook een klote ding. De rechter muisknop werkt alleen als je de linker niet aanraakt
Bovendien is het ergonomisch een ramp.
Apple kan gewoon geen muizen maken.
Er zijn er wel, maar ik heb ze alleen nog maar gezien met 2 knoppen en een wieltje, niet met 3 knoppen. Ik zou ook niet weten hoe fijn ze werken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Wat jammer nu. Zijn er ook Apple-lookalike-muizen?
Vrouwen ... raar volkquote:Ik blijf een vrouw. Alles moet matchen.
Je zou voor een Logitech Tiger Mouse kunnen gaan, dat matcht op een bepaald niveauquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik blijf een vrouw. Alles moet matchen.
Maar dat komt omdat jij niet gewend bent een knop te hebben met Exposé, want dat is wel vet handig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik hoef eik maar twee knoppen. Ik heb er nog nooit met eentje met drie gewerkt. Ik mis nu voornamelijk het scrollwieltje.
Die is wel errug cute.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou voor een Logitech Tiger Mouse kunnen gaan, dat matcht op een bepaald niveau
[afbeelding]
Ik gebruik eigenlijk nooit expose.. weet ook niet waarom dat komt, want het is eigenlijk heel handig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:26 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat jij niet gewend bent een knop te hebben met Exposé, want dat is wel vet handig.
Ik heb een Logitech muis en daar heb ik Exposé op de duimknop zitten, absoluut onmisbaar.
Z'n prijs is ook iets cuter. Ik zou echt geen 70+ euro uitgeven aan een muis hoor. En al helemaal niet als je niet zeker weet of het je gaat bevallen.quote:
Ik zeg ook nergens dat het zichzelf doorstuurt, maar je kan wel besmette maitltjes doorsturen zonder dat je weet dat ze besmet zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:44 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Tuurlijk stuurt een virus zich zelf niet door op een Mac. Misschien wel als je gebruikt maakt van webmail, maar dan gaat het niet via de Mac.
Vooral die laatste ben ik blij mee.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:55 schreef RM-rf het volgende:
Ik weet niet of het in het vorige topic gemeld is:
maar websites als
http://www.versiontracker.com/macosx/
heeft een enorm grote voorraad aan osx programma's, zowel commerciele als free-/shareware
als je wat verder wilt gaan met het hacken van het systeem
http://www.macosxhints.com/
veel themes, skins, mods en extra layout dingetjes:
http://www.resexcellence.com/
die eerste doet het niet bij mij?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:53 schreef rashudo het volgende:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459
Hier staan wat handige shortcuts op de mac. Voor de duidelijkheid, met command wordt de appelknop bedoeld.
Toppers voor mij:
command + ` (switchen tussen schermen van dezelfde applicatie)
command + w (kill that window)
command + s (word duizenden malen per dag gebruikt)
command + d (duplicate, ideaal voor backups)
command + pijltjestoetsen (om door tekst heen te navigeren)
foutjequote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:53 schreef rashudo het volgende:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459
Hier staan wat handige shortcuts op de mac. Voor de duidelijkheid, met command wordt de appelknop bedoeld.
Toppers voor mij:
command + ` (switchen tussen schermen van dezelfde applicatie)
command + w (kill that window)
command + s (word duizenden malen per dag gebruikt)
command + d (duplicate, ideaal voor backups)
command + pijltjestoetsen (om door tekst heen te navigeren)
met alle respect, maar misschien mot je enkel dingen beweren, waarover je een minimale kennis hebt ...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:58 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het zichzelf doorstuurt, maar je kan wel besmette maitltjes doorsturen zonder dat je weet dat ze besmet zijn.
Als je daarentegen je mail scant kan je ook bijna geen besmette mailtjes doorsturen.
Hmm vreemd.. open 's 3 finder windows, en druk dan op appeltje + `quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:03 schreef super-muffin het volgende:
[..]
die eerste doet het niet bij mij?
Ik gebruik toch f10, maar toch
http://www.stuffit.comquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Veel van die desktop- en screensaver-files zijn .sit-files. Ik weet verder niet wat dat inhoudt, maar hij kan ze iig niet openen. What to do?
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:17 schreef rashudo het volgende:
http://www.stuffit.com
Tegenhanger van winzip
Ergonomisch muismatje erbij en gaanquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zijn er ook meisjesmuizen? In roze ofzo?
Die ene met tieten is ook wel leuk:
[afbeelding]
Het is net als trouwen.. je krijgt er gratis een schoonfamilie bij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Toch handig, zo'n topic. Online cursus hoe-werkt-een-Mac.
En jij gaat van elke mail die je binnenkrijgt elke bijlage handmatig controleren, terwijl een virusscanner het automatisch doet? wie noem je dom, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan dat. Zeker als de helft van je kennissen kring een gedrocht als incredimail gebruikt waardoor sowieso elke mail al 2 of meer bijlagen heeft.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
met alle respect, maar misschien mot je enkel dingen beweren, waarover je een minimale kennis hebt ...
Een mail kan zelf niet 'besmet' zijn, Hooguit kan een mail attachments bevatten welke besmet zijn (.pif, .src of .exe of office-formaten) ...
Deze zou een mac-gebruiker dan handmatig deze moeten forwarden naar een andere gebruiker ... tja, iemand die dat 'zomaar' doet, is per definitie al dom bezig, en geen enkele virusscanner biedt een gegarandeerd 'domheidsfilter' ...
Overigens, het standaard filer van Mail.app (het allerbeste mailprogramma, serieus, ik was er nooit een fan van, maar sinds 10.4 ben ik helemaal over) houd ook virusmailtjes tegen, althans ik krijg eigenlijk nooit meer van die dingen binnen, en vroeger nog wel met enige regelmaat (ik haal zo'n 250 mail per dag binnen, enkele support and controle adressen, waarop veel binnenkomt)
Wow, die vind ik best wel heel cool.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ergonomisch muismatje erbij en gaan.
[afbeelding]
Nou, weet je wat wel leuk is, bij Mac-gebruikers heb je een soort wij-gevoel geloof ik. En dat heb je bij Windows-gebruikers (uiteraardquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:20 schreef rashudo het volgende:
[..]
Het is net als trouwen.. je krijgt er gratis een schoonfamilie bij.
Jij stuurt alle mail die je binnenkrijgt door ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:21 schreef rucksichlos het volgende:
En jij gaat van elke mail die je binnenkrijgt elke bijlage handmatig controleren, terwijl een virusscanner het automatisch doet?
Nee. Ik controleer ze altijd even voor ik ze erin stop. Een aantal DVD's wilde hij ook al niet afspelen... Ik moet maar even flink blijven proberen, want als er echt iets mis is, moet ik beroep gaan doen op de garantie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:36 schreef Aaargh! het volgende:
Is je CD niet smerig oid ?
Dat lijkt mij dus ook... Het is in dit geval wel een hele oude CD (jaar of 8 schat ik), maar dat moet toch geen probleem zijn?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:37 schreef rashudo het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met cds.. op imac g4s, powermac g4s, minimacs en powermac g5s niet.. maar heb nog nooit een imac g5 gebruikt.
Dus het hoort zeker niet te gebeuren.
Sowieso, die makkelijke 'forwarders': mensen die bv zogenaamde waarschuwingsmailtjes forwarden of 'Feliz Felicidad, Brian' mailtjes, zijn in veel gevallen nog erger dan automatische virussen ..quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:21 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
En jij gaat van elke mail die je binnenkrijgt elke bijlage handmatig controleren, terwijl een virusscanner het automatisch doet? wie noem je dom, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan dat. Zeker als de helft van je kennissen kring een gedrocht als incredimail gebruikt waardoor sowieso elke mail al 2 of meer bijlagen heeft.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb nu een aantal verschillende CD's geprobeerd en het wil gewoon niet. Sommige CD's / DVD's wel, sommige gewoon echt niet. Ik ga maandag dus maar eens bellen om te melden dat er echt iets niet klopt.
Nou ja, dat kan gebeuren. Dat vind ik niet zo'n ramp, als ze het maar goed oplossen. Ik zie er alleen niet echt naar uit om dat ding weer kwijt te zijn...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:51 schreef rashudo het volgende:
Toch weer een slechte ervaring met mac..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |