Ik meen ook gelezen te hebben dat de Vlamingen daar niet op zaten te wachten. Die vormen liever een eigen onafhankelijk Vlaanderen, voor zover ik mij dat herinner.
Ik denk niet dat de Vlamingen goed zouden passen binnen de Nederlandse cultuur en andersom ook niet. Ik denk dat er een te groot cultuur verschil is tussen de twee "broeder volken" om één natie te vormen. Ze hebben zich niet voor niets vrijgevochten van onze Willem II. Zodoende denk ik ook niet dat het er ooit nog van gaat komen; een echt "Koningkrijk der Nederlanden".
Wat misschien wel een realistische "oplossing" zou kunnen zijn is een federaal-achtige politieke samenwerking. De Valmingen als autonome federale staat hun eigen zaakjes laten regelen maar op gebieden zoals bijvoorbeeld Defensie en Landbouw nog intenser samenwerken. Mits wij en zij dat willen.
Dan gaanwe er gemakshalve even vanuit dat Frankrijk Wallonië wil hebben en dat het Belgische Koningshuis ook een andere baan zoekt? En hoe lossen we dat taal-technisch op? Gaan de Duitssprekende Belgen naar Duitsland toe?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village