Bron : Zibb.nl/food / Telegraaf / Nu.nlquote:ZAANDAM - Winkelen met muziek is bij Albert Heijn geen vanzelfsprekende combinatie meer. De supermarktketen heeft besloten om in 67 van zijn winkels geen muziek meer af te spelen. Als klanten en werknemers daar positief op reageren, overweegt het Ahold-bedrijf te stoppen met het draaien van de populaire liedjes in al zijn zevenhonderd winkels.
Het gaat om een proef in het noorden van het land, zei een woordvoerster van Albert Heijn. Begin volgend jaar moet duidelijk zijn of de stilte een succes is. Uit de luidsprekers in de 67 winkels blijven overigens wel reclameboodschappen komen.
Uit eerdere onderzoeken van Albert Heijn is gebleken dat winkelbezoekers de muziek, die maandelijks wordt 'ververst', nauwelijks waarderen als zij boodschappen doen. Slechts 25 procent van de ondervraagden gaf aan muziek wel prettig te vinden, 25 procent vond het irritant en de helft maakte het niet zoveel uit.
Kostenbesparing
Als Albert Heijn de muziek in zijn filialen uitbant, kan dat ook een kostenbesparing opleveren. De supermarktketen moet jaarlijks veel geld overmaken naar Sena, de organisatie die vergoedingen voor zogenoemde naburige rechten van platenproducenten en artiesten incasseert
oow maar dan hoor je wat de aanbiedingen zijn dan ben je goedkoper met je boodschappenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:14 schreef -MOX- het volgende:
Als ze nou eens geen reclameboodschappen meer laten horen, volgens mij waarderen mensen die nog veel minder dan de muziek...![]()
lolquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:16 schreef Lod het volgende:
Het is mij eigenlijk nooit opgevallen dat ze muziek draaien
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:16 schreef Lod het volgende:
Alles beter dan die muziek die ze bij ons in de AH draaien. 's Ochtends om 6 uur zetten ze Slam FM op (heb toevallig vandaag voor de verandering een CD van Miles Davis meegenomenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : Zibb.nl/food / Telegraaf / Nu.nl
met muziek kan ik niet werken
![]()
maar vind je dat je met muziek boodschappen kan doen of niet
wil je stilte of wil je geluid![]()
Same here...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:16 schreef Lod het volgende:
Mij ook niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:16 schreef Lod het volgende:
Daar moet je dus ook voor betalen als bedrijfquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:18 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik vind muziek juist prettig.
Zou zonde zijn als het zo stil wordt...
Helemaal omdat het kostenbesparend zou zijn
Dan zet je toch gewoon de radio aan?
Lijkt me ook wel kut voor de werknemers, stilte is toch ook niet alles?
Voor die radio moet je ook betalen aan de BUMA STEMRA.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:18 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik vind muziek juist prettig.
Zou zonde zijn als het zo stil wordt...
Helemaal omdat het kostenbesparend zou zijn
Dan zet je toch gewoon de radio aan?
Lijkt me ook wel kut voor de werknemers, stilte is toch ook niet alles?
Dat zelfde probleem hebben wij momenteel met onze Edah radio. Ik hoop dan ook dat ik het nog ga mee maken dat de stekker er uit gaat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:22 schreef Sigismund het volgende:
De supermarkt waar ik ooit werkte draaide altijd dezelfde cd met dezelfde tien nummers. Het werd erger als de feestdagen er eenmaal waren.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:37 schreef Deetch het volgende:
Als ex-vakkenvuller kan ik jullie verzekeren dat het een zegen zou zijn als AH stopt met het draaien van muziek. Vooral in de feestdagen periode wordt je kotsmisselijk van het kerst of sinterklaasbandje die je minimaal zes keer hoort als je een dag moest werken.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:17 schreef bonke het volgende:
volgens mij is dit forum te jong om te kunnen oordelen over de muziek die ah draait
ah zal muziek draaien die ouderen wel aanspreekt maar jongeren niet
slam fm muziek zal daar nooit gedraaid worden denk ik
ouderen geven doorgaans meer uit in een supermarkt dan jongeren die nog op school zitten of studeren
dus daar word de muziek op aangepast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |