abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31247749
quote:
ZAANDAM - Winkelen met muziek is bij Albert Heijn geen vanzelfsprekende combinatie meer. De supermarktketen heeft besloten om in 67 van zijn winkels geen muziek meer af te spelen. Als klanten en werknemers daar positief op reageren, overweegt het Ahold-bedrijf te stoppen met het draaien van de populaire liedjes in al zijn zevenhonderd winkels.

Het gaat om een proef in het noorden van het land, zei een woordvoerster van Albert Heijn. Begin volgend jaar moet duidelijk zijn of de stilte een succes is. Uit de luidsprekers in de 67 winkels blijven overigens wel reclameboodschappen komen.

Uit eerdere onderzoeken van Albert Heijn is gebleken dat winkelbezoekers de muziek, die maandelijks wordt 'ververst', nauwelijks waarderen als zij boodschappen doen. Slechts 25 procent van de ondervraagden gaf aan muziek wel prettig te vinden, 25 procent vond het irritant en de helft maakte het niet zoveel uit.
Kostenbesparing

Als Albert Heijn de muziek in zijn filialen uitbant, kan dat ook een kostenbesparing opleveren. De supermarktketen moet jaarlijks veel geld overmaken naar Sena, de organisatie die vergoedingen voor zogenoemde naburige rechten van platenproducenten en artiesten incasseert
Bron : Zibb.nl/food / Telegraaf / Nu.nl

met muziek kan ik niet werken

maar vind je dat je met muziek boodschappen kan doen of niet
wil je stilte of wil je geluid
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:14:10 #2
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_31247818
Als ze nou eens geen reclameboodschappen meer laten horen, volgens mij waarderen mensen die nog veel minder dan de muziek...
Tijd, dat heb je niet, dat maak je!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:15:59 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31247850
Goed idee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31247855
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:14 schreef -MOX- het volgende:
Als ze nou eens geen reclameboodschappen meer laten horen, volgens mij waarderen mensen die nog veel minder dan de muziek...
oow maar dan hoor je wat de aanbiedingen zijn dan ben je goedkoper met je boodschappen
als je dat niet hoort dan niet
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:16:59 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31247863
Het is mij eigenlijk nooit opgevallen dat ze muziek draaien
GNU Terry Pratchett
pi_31247868
GODDOMME
Nou dat vind ik dus niks aan!
Nou ja ach ik heb toch altijd mijn mpspeler om mijn strot hangen dus whatever.
maar vind dit niet kunnen!
Ah zonder muziek
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31247872
volgens mij is dit forum te jong om te kunnen oordelen over de muziek die ah draait
ah zal muziek draaien die ouderen wel aanspreekt maar jongeren niet
slam fm muziek zal daar nooit gedraaid worden denk ik
ouderen geven doorgaans meer uit in een supermarkt dan jongeren die nog op school zitten of studeren
dus daar word de muziek op aangepast
pies on joe toe
pi_31247881
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:16 schreef Lod het volgende:
lol
kom je wel bij de Ah dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:18:57 #9
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31247900
Ik vind muziek juist prettig.
Zou zonde zijn als het zo stil wordt...
Helemaal omdat het kostenbesparend zou zijn
Dan zet je toch gewoon de radio aan?
Lijkt me ook wel kut voor de werknemers, stilte is toch ook niet alles?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:19:21 #10
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31247913
Ik kom nergens anders...
Maar ik ga er nu weer heen en ik zal eens luisteren
GNU Terry Pratchett
pi_31247938
quote:
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:20:38 #12
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_31247945
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Bron : Zibb.nl/food / Telegraaf / Nu.nl

met muziek kan ik niet werken

maar vind je dat je met muziek boodschappen kan doen of niet
wil je stilte of wil je geluid
Alles beter dan die muziek die ze bij ons in de AH draaien. 's Ochtends om 6 uur zetten ze Slam FM op (heb toevallig vandaag voor de verandering een CD van Miles Davis meegenomen , maar das een uitzondering). En tja... rond openingstijd wordt er dan weer wat SkyRadio-achtigs gedraaid, maar daar heb ik niet zoveel last van. Ze mogen het proberen wat mij betreft (de muziek staat normaal gesproken toch te zacht, dus dan irriteert het mij hooguit).
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_31247953
Hoe lang draaien ze al geen muziek meer?

Ik woon in Groningen en nu ik erover nadenk kan ik me niet herinneren ooit bij de AH muziek gehoord te hebben... En ik kom er regelmatig
pi_31248030
quote:
Same here...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31248031
quote:
Mij ook niet.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:29:24 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31248141
Muziek? Bij de appie? Als ik muziek wil doe ik m'n MP3speler wel op! 't Is mij nooit opgevallen... Die reclamespam daarentegen wel!
censuur :O
pi_31248189
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Same here...
mij wel
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:34:22 #18
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_31248242
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:18 schreef Jo0Lz het volgende:
Daar moet je dus ook voor betalen als bedrijf

Ontopic: Kunnen ze niet beter zeggen dat bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag muziekvrije dagen zijn?
Het leven is geen krentenbol.
pi_31248289
Laat ze dat dan invoeren voor de feestdagen. Dan loop je tenminste niet na het boodschappen doen de rest van de dag met de meest irritante Sinterklaas- en kerstliedjes in je hoofd.
pi_31248305
Als ex-vakkenvuller kan ik jullie verzekeren dat het een zegen zou zijn als AH stopt met het draaien van muziek. Vooral in de feestdagen periode wordt je kotsmisselijk van het kerst of sinterklaasbandje die je minimaal zes keer hoort als je een dag moest werken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:47:18 #21
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_31248540
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:18 schreef Jo0Lz het volgende:
Voor die radio moet je ook betalen aan de BUMA STEMRA.
Zelfs als ondernemer met een draagbare radio in de winkel, eigenlijk alleen voor eigen gebruik, ontkomt niet aan de BUMA
[edit]
Was weer veel te laat
[/edit]

[ Bericht 4% gewijzigd door DiRadical op 07-10-2005 10:48:03 (klote werk) ]
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:18:15 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31249312
Zo achterlijk dat je muziek moet missen omdat de buma vind dat jij rechten aan hun moet betalen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31249361
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Same here...
Same here...
pi_31249410
De supermarkt waar ik ooit werkte draaide altijd dezelfde cd met dezelfde tien nummers. Het werd erger als de feestdagen er eenmaal waren.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:24:44 #25
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31249478
Van mij mag die muziek ook uit, is meestal toch ruk.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:32:48 #26
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31266989
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:22 schreef Sigismund het volgende:
De supermarkt waar ik ooit werkte draaide altijd dezelfde cd met dezelfde tien nummers. Het werd erger als de feestdagen er eenmaal waren.
Dat zelfde probleem hebben wij momenteel met onze Edah radio. Ik hoop dan ook dat ik het nog ga mee maken dat de stekker er uit gaat.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:11:18 #27
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31268087
Ach, bij de AH draaide ze toch een jaar lang dezelfde CD achter elkaar.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:19:43 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31268297
Bull, de AH zet helemaal geen rem op muzak terreur, ze willen gewoon besparen op BUMA STEMRA rechten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31271631
tussen half november en 1 januari daaropvolgend : graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag !
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:26:02 #30
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_31271768
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:37 schreef Deetch het volgende:
Als ex-vakkenvuller kan ik jullie verzekeren dat het een zegen zou zijn als AH stopt met het draaien van muziek. Vooral in de feestdagen periode wordt je kotsmisselijk van het kerst of sinterklaasbandje die je minimaal zes keer hoort als je een dag moest werken.
precies altijd dezelfde kut muziek. Vooral in de vakanties, wanneer je vaak langer door werkt (hb) dan hoor je gewoon steeds dezelfde nummers voorbij komen
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
pi_31279978
Geweldig plan.
Hopelijk zijn we dan ook verlost van al die Josti's die met die muziek mee zingen/fluiten/neuriën...
pi_31280037
mp3speler.
pi_31281527
Ik kom bij de AH om boodschappen te doen, niet om muziek te luisteren. Wat mij betreft is het prima als ze geen muziek meer draaien, van wat ze draaiden had ik trouwens niet zo'n last.

Op mijn werk vind ik het wat anders, daar ben ik echt erop tegen dat de radio aan is, want ik kan me niet concentreren op mijn werk dan, omdat ik me ga irriteren aan wat er op de radio is (want da's mijn muzieksmaak niet).
pi_31281617
Goede winkel-muziek is muziek die niet opvalt, maar wanneer het stopt iedereen het wél in de gaten heeft.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:00:24 #35
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_31282282
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:17 schreef bonke het volgende:
volgens mij is dit forum te jong om te kunnen oordelen over de muziek die ah draait
ah zal muziek draaien die ouderen wel aanspreekt maar jongeren niet
slam fm muziek zal daar nooit gedraaid worden denk ik
ouderen geven doorgaans meer uit in een supermarkt dan jongeren die nog op school zitten of studeren
dus daar word de muziek op aangepast
Je moest eens weten, bij ons in het filiaal heeft tijden lang gewoon top40 gedraait hoor, door iemand van het personeel wekelijks opnieuw samengesteld
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:03:46 #36
61927 DaveM
uitgefokt
pi_31308586
Gelukkig!
Ik heb een pesthekel aan muziek in winkels.
Of regelrechte kutmuziek of muziek die je al vaak genoeg hoort.

Goed idee dus van Appie Happie.
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:32:21 #37
107144 Pido
pi_31312911
Grom. Ik háát de muziek die wij draaien in onze AH. Al een half jaar dezelfde cd, ik word er echt helemaal gek van. En met de opkomende feestdagen wordt 't allemaal nog véél erger.

Beter stoppen ze met de muziek, zijn er tenminste ook geen met-Robbie-Williams-meezingende klanten meer.
pi_31313005
Lijkt me een goed idee.

Ik zit niet te wachten op muziek als ik bij de AH boodschappen doe.
Volkomen nutteloos.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:25:02 #39
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_31329798
Met of zonder muziek koop ik altijd alleen dingen die ik nodig heb...
Mij zullen ze niet met de muziek verleiden om iets meer te kopen...
ha ha ha ha ha
pi_31371437
Ik zou het echt erg jammer vinden als er geen muziek meer werd gedraaid in de AH.
Ik blijf ook langer ronddwalen en lekkerder shoppen door die muziek. Langer voor de schappen met snoep staan en btje luisteren en denken wat ik zal nemen en soms bepaalt het gevoel wat ik bij een nummer heb dan ook mede mijn keuze.
De muziek bepaalt nl een btje mn gemoedstoestand en dus mn drang tot aankopen in lichte mate (soms).
Ik heb gisteren, staande voor het vak met chocola/ snoep eens erbij stilgestaan hoe het zou klinken ZONDER muziek maar dat lijkt me toch heel kil en saai. T zal wel wennen hoor denk ik, maar t geeft juist sfeer.
Ik zie ook regelmatig mensen meeneurieen/ zingen met de muziek die op staat terwijl ze hun boodschappen doen.
Muziek HOORT gewoon bij de AH. JUIST bij de AH, zo'n grote stadse keten als de AH.

Juist die muziek geeft kleur. T heeft iets huiselijks, relaxts, weemoedigs of blijmoedigs als je een nummer hoort wat je kent en iets mee hebt. Ik vind AH wel leuke muziek draaien (in vergelijking met andere ketens). En met sinterklaas en kerst sfeervolle sint en kerst muziek enz. Ik waardeer dat juist.
En als in de openingspost staat dat 25% van de mensen de muziek leuk vindt en de helft van de mensen het niet uitmaakt of er wel of geen muziek is dan zijn het dus 75% van de mensen die de muziek in ieder geval niet erg vinden.
En das toch heel wat.
En 25% die het echt leuk vind vind ik ook niet weinig.

Ik heb echt goede herinneringen aan muziek in de AH. Zoals het shoppen in de AH met mn vriend en dan muziek horen op de achtergrond, een nummer wat me aan hem doet denken ofzo of een leuk nummer. Of het gezellig sintshoppen met sintmuziek op de achtergrond.
pi_31371627
Die reclameboodschappen (altijd net door het leukste stukje van een nummer heen ) mogen ze van mij wel wegdoen trouwens....maar dat doen ze dan net weer niet he....whehe
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:17:14 #42
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31372864
Ik heb nog nóóit gemerkt dat ze bij de Appie muziek op hadden staan
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')