abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31246078
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:46 schreef peterman het volgende:
Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die met dit probleem zitten!
Ik heb vorige week een Telfort abonnement aangevraagd en kreeg te horen dat ik na advies van een soortgelijk bedrijf als Experian (EDR) afgewezen ben....
...
Dus een brief naar EDR/Telfort gestuurd met mijn huurovereenkomst en salaris specificatie, en nu maar afwachten... heel erg slecht dat men zo onvoorzichtig te werk (moet?!?!) gaan met potentiele klanten.
Lijkt me een betere weg dan TS wil bewandellen.

p.s. Ik snap TS ook wel, is leuk om ergens tegen aan te trappen/slaan
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:11:07 #52
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31246095
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:09 schreef vertelmeer het volgende:

[..]

Lijkt me een betere weg dan TS wil bewandellen.

p.s. Ik snap TS ook wel, is leuk om ergens tegen aan te trappen/slaan
Ik ben alleen ab-so-luut niet van plan om op die manier allerlei gegevens aan Experian cadeau te geven
Ik wil gewoon precies weten wat ze allemaal van me weten en vervolgens wil ik eventuele onjuiste informatie verbeterd hebben in hun systeem, maar ik ga ze niet zómaar alles vertellen

Peterman heeft door salarisspecificatie en huurovereenkomst op te sturen EDR en Telfort 100% hun zin gegeven.

Nogmaals: Experian en de telecombedrijven zijn geen goden die boven de wet en alles en iedereen staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door sungaMsunitraM op 07-10-2005 08:20:53 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31246124
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef frederik het volgende:

[..]

Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).
Wanneer experian nu van mening is dat op basis van binnengekomen info van deelnemers (niet controleerbaar, eventuele schending geheimhoudingsplicht) er een nee als advies moet komen is het advies richting klant : bel experian om info/dingen recht te zetten.

Tijdens dit onderhoud met experian is echter de insteek niet om niet bewezen fouten van de klant te verwijderen (een achterstand die nergens op gebasseerd is hoort niet in een register thuis), maar om meer info van de klant los te krijgen (bijvoorbeeld info over je salaris, wat gaat hen dat aan) waardoor het dossier nog voller wordt.

Uit de begintijd zijn me zelfs verhalen bekend (ben aan het zoeken geweest, maar wordt me nu iets te laat, heb ze nog niet gevonden) waarbij ze ongevraagd mensen opbelden met de mededeling dat ze info hadden die tot weigeringen bij dienstverleners zouden leiden, en of men info kon verstrekken waardoor dat (blijkbaar) incomplete plaatje er beter uit kwam te zien voor de betreffende persoon.

Nergens vroegen ze zich af of ze die info mochten hebben, en of die info bij verkeerd zijn puur verwijderd moest worden, en wie wat moest bewijzen (dat er een achterstand was, of moest er bewezen worden dat die achterstand een fout was), nee vul ons plaatje helemaal, dan weten we lekker alles van je, ook de dingen die we niet via de aangesloten leden te weten konden komen
Oke... ff advocaat van de duivel spelen

Is niets mis mee dat er dit soort bedrijven zijn, ze voorkomen voor veel mensen die denken dat ze kredietwaardig zijn problemen.

Iedereen blijft maar aanhalen dat experian (of dergelijke bedrijven) je afwijzen maar dat is niet zo. Aan de hand van de gegevens die (in dit geval) orange ingeeft komt een score terug. Laten we zeggen een getal tussen 1 en 10 waar 1 voor zeer slecht staat en 10 voor ideale. Aan de hand van dat getal bepaalt orange of ze je als klant willen.

Dat ze extra info van je vragen zoals loongegevens e.d. is alleen om een degelijker beeld te krijgen.
Ik weet zeker dat mijn oude adres als minpunten te boek heeft gestaan. Het waren hele goedkope flatjes met 2/3 steuntrekkers erin en de rest waren starters als ik.
Nu zijn die flats gesloopt en komen er luxe appartementen voor in de plaats... door extra gegevens van een x aantal personen te verzamelen komt de postcode van zijn negatieve imago af!


Zo, ga nu ff werken, ben benieuwd wat er allemaal uitkomt
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:18:37 #54
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31246136
oeps. quote ipv edit
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:23:15 #55
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31246163
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:16 schreef vertelmeer het volgende:
Dat ze extra info van je vragen zoals loongegevens e.d. is alleen om een degelijker beeld te krijgen.
Dat vroegen ze mij dus niet.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:27:53 #56
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31246197
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:09 schreef vertelmeer het volgende:
Lijkt me een betere weg dan TS wil bewandellen.
Mwah, heb hetzelfde probleem alleen begon die ellende wat eerder. (zwerft ergens nog een topic van rond) Netjes gegevens opgestuurd alleen het loonstrookje niet omdat ze daar geen flikker mee te maken hebben. Wel een arbeidsovereenkomst waarin het aantal uren staat en op basis daarvan kunnen ze toch de logische conclusie trekken dat er voldoende inkomen is?

Nee hoor, vorige week weer afgewezen terwijl we 3 maanden oid eenzelfde abbo online wilden afsluiten en het binnen een paar dagen gefixed was..........
Nu moet ik eerst een reden op gaan vragen (duurt weer 4 weken) en daarna nogmaals een aanvraag tot hetziening doen......... (duurt weer 4 weken)

Zelfde verhaal eigenlijk, geen schulden, geen wanbetaler, geen (negatieve) geschiedenis bij Telfort, geen wanbetalers voor ons op dit adres etc. etc.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_31287479
help!!!!!! ik heb een soortgelijk probleem

heb geprobeerd een telefoon abo te krijgen (ongeveer 15 euro per maand), maar ben niet krediet waardig...........

ik heb echt geen idee waarom!!!!!! Geen leningen, niets !!!!!!! (ik ben student, leen niets bij.)
heb een vast inkomen van ong 150 per maand (bijbaantje), sta nooit rood!!!!

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

edit: heeft het zin om een loonstrookje mee te sturen?
pi_31287552
Ga praten met Mark van Bommel, die schijnt ook problemen te hebben met Oranje ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:25:41 #59
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31294025
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:25 schreef runaway het volgende:
help!!!!!! ik heb een soortgelijk probleem

heb geprobeerd een telefoon abo te krijgen (ongeveer 15 euro per maand), maar ben niet krediet waardig...........

een vast inkomen van ong 150 per maand (bijbaantje), sta nooit rood!!!!
Provider moet desgevraagd redenen van weigering opgeven.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:29:10 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31294129
Ik ben weleens geweigerd omdat ze aan mijn postcode konden zien dat ik in een studentenhuis woon. Dat vinden ze een risicofactor.
pi_31294602
Gelukkig heb ik al op mijn eigen naam een abbo bij Orange, terwijl ik 16 ben, dan kan ik mijn abbo gewoon verlengen als ik ga studeren
pi_31294749
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Provider moet desgevraagd redenen van weigering opgeven.
toen ik belde naar dat onderzoeksbureau kreeg ik zon stomme tape aan de lijn, ze mochten via de telefoon geen persoonlijke gegevens geven ofzo
ik moest maar een brief schrijven als ik de reden wilde weten.........

godsamme ::(
pi_31294785
Studentenhuizen worden wel vaker geweigerd, lijkt me duidelijk dat dit het probleem is. Ook geef je in je brief 'huisgenoten' aan, niet zo slim, al hoewel ze er toch al achter waren.
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:51:07 #64
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31304609
Ik woon niet in een studentenhuis
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31334254
Zijn bedrijven zoals Experian eigenlijk verplicht om desgevraagd mij te voorzien van de gegevens die ze over mij in hun database hebben? Niet dat ik last van ze heb maar ben wel benieuwd

edit: misschie is het slimmer om niks te vragen voor je het weet vullen ze je record met crap..
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:23:34 #66
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31337218
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:53 schreef B03S het volgende:
Zijn bedrijven zoals Experian eigenlijk verplicht om desgevraagd mij te voorzien van de gegevens die ze over mij in hun database hebben?
Jeps zijn ze verplicht

* sungaMsunitraM weet dus wel een maniertje om ze ff zoet te houden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31354223
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:49 schreef runaway het volgende:

[..]

toen ik belde naar dat onderzoeksbureau kreeg ik zon stomme tape aan de lijn, ze mochten via de telefoon geen persoonlijke gegevens geven ofzo
ik moest maar een brief schrijven als ik de reden wilde weten.........

godsamme ::(
Kan je eerder netjes noemen... Anders kan iedereen zomaar jouw gegevens opvragen.

Eerder zei je ¤150,-- te verdienen. Dat is geloof ik niet genoeg in hun ogen, dus loonstrookje sturen zal weining nut hebben.
Als je ff een paar 09 nr's of ff van uit/naar het buitenland belt zit je daar zo overheen.
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:02:37 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31357253
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef vertelmeer het volgende:

[..]

Kan je eerder netjes noemen... Anders kan iedereen zomaar jouw gegevens opvragen.

Eerder zei je ¤150,-- te verdienen. Dat is geloof ik niet genoeg in hun ogen, dus loonstrookje sturen zal weining nut hebben.
Als je ff een paar 09 nr's of ff van uit/naar het buitenland belt zit je daar zo overheen.
En áls je van de trap afvalt, kan je zomaar een been breken.
(en ben je ook nog eens snel beneden)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31379851
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef vertelmeer het volgende:

[..]

Kan je eerder netjes noemen... Anders kan iedereen zomaar jouw gegevens opvragen.

Eerder zei je ¤150,-- te verdienen. Dat is geloof ik niet genoeg in hun ogen, dus loonstrookje sturen zal weining nut hebben.
Als je ff een paar 09 nr's of ff van uit/naar het buitenland belt zit je daar zo overheen.
grappig, mun broer die per maand 200 leent krijgt zonder problemen een telefoon met abo toegestuurd........ verder zitten we in dezelfde situatie

beetje onzin dus van die 0900 nrs
pi_31380201
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:58 schreef HellRaver het volgende:
Sukkel.... waarschijnlijk heb je gewoon een doorlopend krediet o.i.d. of nog een notitie bij het BKR.
Brief slaat echt compleet nergens op.....
Ik kan het heel goed begrijpen Ik ben bij Telfort to 2x (!) toe afgewezen omdat ik een risico zou vormen. Na de eerste keer heb ik een heranalyse aangevraagd bij dat bedrijf waar Telfort dat ook deed, en toen bleek dat dat risico gevormd werd door de buurt waarin ik woon, daar zijn inderdaad veel betalingsproblemen met bepaalde mensen. Zelf had ik een brandschoon financieel verleden Maar goed, dus een 2e keer abonnement aangevraagd, waarbij ik die heranalyse met verklaring en al opstuur. Gevolg: weer afgewezen. Reactie Telfort: ja, wij kunnen geen uitgebreide analyse doen (kost geld) en wij kunnen niet 100% zeker weten dat uw kopie van die brief klopt

Ben ik naar debitel gegaan, die blijkbaar wel alleen op persoonlijke gegevens kunnen kijken, kreeg ik binnen 2 minuten bericht dat het in orde was en dat ik een abonnement kon nemen (over het Telfort netwerk )..

Waarom kan debitel dit wel en Telfort (en Orange) dan niet?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31380335
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:46 schreef peterman het volgende:
Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die met dit probleem zitten!
Ik heb vorige week een Telfort abonnement aangevraagd en kreeg te horen dat ik na advies van een soortgelijk bedrijf als Experian (EDR) afgewezen ben....

Ik heb mijn gegevens van het BKR hier staat niks verkeerds in. Ik heb het telefoonnummer van EDR gebeld waar ik (via een ingesproken bandje) kreeg te horen dat het ook te maken kan hebben met het adres waar je woont.
Nou weet ik toevallig dat er voor mij een wanbetaler op mijn adres heeft gewoond (krijg nog regelmatig post die ik retour stuur). Dus een brief naar EDR/Telfort gestuurd met mijn huurovereenkomst en salaris specificatie, en nu maar afwachten... heel erg slecht dat men zo onvoorzichtig te werk (moet?!?!) gaan met potentiele klanten.
Zie mijn vorige post Je kunt het dus vergeten
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:54:29 #72
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31380417
Update: ik had Experian om inzage in mijn gegevens gevraagd, met daarbij de opmerking: mocht u kopie van ID willen hebben voor verificatie van mijn identiteit dan ben ik bereid die te verstrekken.
Kreeg gisteren brief terug dat ze die idd graag willen hebben.
Zo houden we ze wel lekker bezig
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31381268
En nu, als je weer ongelijk krijgt en ze je geen abonnement willen geven. Wat ga je dan doen?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:29:38 #74
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_31381366
Mmh, een brief ervoor sturen, oke, maar deze brief is kansloos
Zwart-wit.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:32:25 #75
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31381435
Van Orange heb ik nog niks teruggekregen.
En als ze me weer weigeren.... mwa gewoon nog ff door blijven zagen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:36:59 #76
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_31381533
Ik werk zelf bij een telecomwinkel, en ben erg benieuwd hoe ze hier op gaan reageren
pi_31381644
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Van Orange heb ik nog niks teruggekregen.
En als ze me weer weigeren.... mwa gewoon nog ff door blijven zagen.
Dus je gaat oneindig door met brieven schrijven
pi_31381817
Volgens mij doen ze ook maar wat om eventuele wanbetalers te weren. Mijn buurman werd een keer geweigerd omdat de buurt waarin hij woonde een 'wanbetalers buurt' was (alsof jij daar iets aan kan doen). Ik had een abbo bij exact dezelfde maatschappij
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31381872
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Niet zonder desgevraagd opgaaf van redenen te doen.

'Direct onderscheid', dwv onderscheid op grond van zgn 'beschermde kenmerken' zoals geslacht, ras, leeftijd etc is verboden (Algemene Wet Gelijke Behandeling)

'Indirect onderscheid' is bijvoorbeeld onderscheid op postcode waardoor b.v. veel allochtonen buitengesloten worden.
Indirect onderscheid is in principe ook verboden, maar is toegestaan indien er een objectieve rechtvaardigingsgrond is voor het onderscheid.
Al is leeftijd niet beschermd in deze. Als 16 jarige kan je geen abbo afsluiten.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:58:10 #80
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31382002
Ja maar dat is wrs vanwege wel/niet meerderjarig verhaal.
Ik ben 22
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31382116
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:50 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij doen ze ook maar wat om eventuele wanbetalers te weren. Mijn buurman werd een keer geweigerd omdat de buurt waarin hij woonde een 'wanbetalers buurt' was (alsof jij daar iets aan kan doen). Ik had een abbo bij exact dezelfde maatschappij
precies hetzelfde bij mij dus
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:06:03 #82
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31382201
Kansloze missie
pi_31382786
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:45 schreef bibi het volgende:

[..]


Je hebt echt werkelijk geen idee waar je het over hebt.
Waarom denk je dat? Doorgaans is frederik vrij scherp..
pi_31384926
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Doorgaans is frederik vrij scherp..
Omdat hij het doet voorkomen alsof Experian een of ander louche bedrijfje is dat zomaar mensen weigert voor helemaal niets. En daar geloof ik niet in..
pi_31384969
Dat heeft mijn moeder ook gehad en toch blijven die prutser de nu simkaarten en telefoons sturen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_31385143
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:02 schreef bibi het volgende:

[..]

Omdat hij het doet voorkomen alsof Experian een of ander louche bedrijfje is dat zomaar mensen weigert voor helemaal niets. En daar geloof ik niet in..
De strekking van zijn post is volgens mij meer dat Experian op twijfelachtige wijze aan gegevens komt..
pi_31385265
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

De strekking van zijn post is volgens mij meer dat Experian op twijfelachtige wijze aan gegevens komt..
Wat is er dan twijfelachtig aan? Zij mogen vragen, je hoeft er geen antwoord op te geven toch?
En het lijkt me dat ze heus wel goed gecontroleerd worden op het verkrijgen en beheren van hun gegevens. Zover ik weet werken bijna alle grote telecomaanbieders met hun samen, denk je niet dat de opta dit ook goed in de gaten zou houden.
pi_31385311
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:17 schreef bibi het volgende:

[..]

Wat is er dan twijfelachtig aan? Zij mogen vragen, je hoeft er geen antwoord op te geven toch?
Experian zou dat (imo) duidelijk aan moeten geven.
quote:
En het lijkt me dat ze heus wel goed gecontroleerd worden op het verkrijgen en beheren van hun gegevens. Zover ik weet werken bijna alle grote telecomaanbieders met hun samen, denk je niet dat de opta dit ook goed in de gaten zou houden.
De OPTA gaat niet over persoonsgegevens.
pi_31385461
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Experian zou dat (imo) duidelijk aan moeten geven.
[..]

De OPTA gaat niet over persoonsgegevens.
Wat zouden ze duidelijk aan moeten geven?

Ik laat het hierbij, ik vind het normaal dat een bedrijf controleert of je kredietwaardig bent.
En ik weet dat Experian zich gewoon aan de regels houdt die gelden wat betreft wet op privacy en al die andere wetgevingen...
pi_31385507
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:25 schreef bibi het volgende:

[..]

Wat zouden ze duidelijk aan moeten geven?
Wanneer ze zelf willekeurig mensen benaderen, zou het ze sieren om te melden dat men niet verplicht is iets te melden, en een duidelijke uitleg te geven waar de gegevens voor gebruikt worden.
quote:
Ik laat het hierbij, ik vind het normaal dat een bedrijf controleert of je kredietwaardig bent.
Dat ben ik met je eens.
quote:
En ik weet dat Experian zich gewoon aan de regels houdt die gelden wat betreft wet op privacy en al die andere wetgevingen...
Wetgeving en fatsoen zijn niet per definitie in overeenstemming.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:29:02 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31385547
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

De strekking van zijn post is volgens mij meer dat Experian op twijfelachtige wijze aan gegevens komt..
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31411857
Dit is helemaal lekker: In mijn vorige post verteld dat ik een afwijzing heb gehad voor een telfort abonnement (terwijl ik nu een 2 jarig debitel-telfort abbonement heb, een vaste baan, nooit schulden gehad en niet rood sta...) Dus hierop opnieuw aangevraagd nu inclusief brief voor de EDR met daarin kopie huurcontract, salaris spec, id, en bank-afschrift. Krijg ik doodleuk preceis dezelfde afwijzings brief.
Gebeld met telfort (op de site van EDR staan geen telefoonnummers) maar natuurlijk kreeg ik een standaard verhaaltje dat ik eerst met EDR contact moet opnemen, ik vertellen dat dit 4 weken kan duren en dat de telfort dan is afgelopen... ja dat is vervelend.
Gister weer een brief richting EDR met daarin mijn verzoek om inzage in de gegevens. Ik ben inmiddels ook aan het rondkijken of ik een zelfde soort actie bij een andere provider kan vinden, maar helaas nog niks gezien Telfort bedankt....
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:01:08 #93
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31475263
Update:
Vanmiddag keurig briefje van Experian terug

Zowel voor Persoon, Adres als Postcode normaal (Experian onderscheidt normaal, verhoogd en hoog) betalingsrisico

Bij Experian alles oké dus, des te prangender de vraag: wat heeft Orange tegen mij?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31477584
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 23:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Update:
Vanmiddag keurig briefje van Experian terug

Zowel voor Persoon, Adres als Postcode normaal (Experian onderscheidt normaal, verhoogd en hoog) betalingsrisico

Bij Experian alles oké dus, des te prangender de vraag: wat heeft Orange tegen mij?
Ik kreeg van de EDR groep ook bericht dat ik geen risico vormde.. Toch wees Telfort me weer af
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:19:43 #95
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31477628
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:17 schreef addie84 het volgende:

[..]

Ik kreeg van de EDR groep ook bericht dat ik geen risico vormde.. Toch wees Telfort me weer af
En waarom deed Telfort dat?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31477649
Het lijkt me toch in hoofdzaak een kwestie van de contractsvrijheid van Orange. Zoals iemand al opperde, is Orange nimmer verplicht (en zeker niet wettelijk) iemand als klant te accepteren. De contractsvrijheid is een fundamenteel beginsel in het contractenrecht. Natuurlijk is discriminatie verboden, maar kredietwaardigheid is noch een direct, noch een indirect verdacht criterium als bedoeld in de wet Gelijke Behandeling. Kredietwaardigheid, of het gebrek daaraan, lijkt me zelfs een uitstekende reden om iemand als contractspartner te weigeren.

Los van jouw kredietwaardigheid, zal het niet snel voorkomen dat Orange, of welke onderneming dan ook, verantwoording heeft af te leggen ten aanzien van haar klantenbeleid.

Daarnaast scherm je met de wet bescherming persoonsgegevens, maar het komt mij zo voor dat het begrip 'besluit' als in deze passage:
quote:
“Niemand kan worden onderworpen aan een besluit waaraan voor hem rechtsgevolgen zijn verbonden of dat hem in aanmerkelijke mate treft, indien dat besluit alleen wordt genomen op grond van een geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens bestemd om een beeld te krijgen van bepaalde aspecten van zijn persoonlijkheid.
Gezien moet worden als het besluit in de zin van artikel 1:3 Awb, te weten een schriftelijk besluit van een overheidsorgaan, gericht op rechtsgevolg.

Je beroep op die wet gaat dan al mank op het enkele gegeven dat Orange niet heeft te gelden als een overheidsorgaan in de zin van de Awb. Ten tweede is het besluit niet op enig rechtsgevolg gericht. Het besluit heeft als zodanig in het geheel geen gevolg. Je was geen abonnee en je wordt ook geen abonnee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31477938
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

En waarom deed Telfort dat?
In het kort:

Telfort gebruikt een verkorte (vlugge) kredietcheck van de EDR. Dat houdt in, dat EDR naar algemene risico's kijkt, zoals betaalgedrag van de buurt, leeftijd aanvrager en of de aanvrager student is. Aangezien ik student ben, 21 en in een buurt woon waar idd soms slecht betaald wordt, ben ik dus afgwezen... Hierop heb ik een uitgebreide heranalyse laten doen, waarbij persoonlijke gegevens worden bekeken, inclusief eigen betaalgedrag en toen bleek dus dat ik geen risico vorm.

Dus ik vraag opnieuw een contract aan bij Telfort, waarbij ik die heranalyse meestuur.. Helaas telfort heeft niet 100% zekerheid dat die brief echt is en niet mee geknoeid, dus vragen ze opnieuw een verkorte kredietcheck aan, dezelfde die weer naar de buurt enzo kijkt

Flikkers..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31478028
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:30 schreef addie84 het volgende:

[..]

In het kort:

Telfort gebruikt een verkorte (vlugge) kredietcheck van de EDR. Dat houdt in, dat EDR naar algemene risico's kijkt, zoals betaalgedrag van de buurt, leeftijd aanvrager en of de aanvrager student is. Aangezien ik student ben, 21 en in een buurt woon waar idd soms slecht betaald wordt, ben ik dus afgwezen... Hierop heb ik een uitgebreide heranalyse laten doen, waarbij persoonlijke gegevens worden bekeken, inclusief eigen betaalgedrag en toen bleek dus dat ik geen risico vorm.

Dus ik vraag opnieuw een contract aan bij Telfort, waarbij ik die heranalyse meestuur.. Helaas telfort heeft niet 100% zekerheid dat die brief echt is en niet mee geknoeid, dus vragen ze opnieuw een verkorte kredietcheck aan, dezelfde die weer naar de buurt enzo kijkt

Flikkers..
Los van dat alles sta ik werkelijk versteld van de moeite die mensen doen om een abonnement te verkrijgen...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:33:16 #99
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31478049
Wat een knurften
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:34:04 #100
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31478075
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Los van dat alles sta ik werkelijk versteld van de moeite die mensen doen om een abonnement te verkrijgen...
Het. gaat. om. het. prin. cipe.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')