Waar halen ze het f*cking lef vandaanquote:Helaas heeft onze toetsing uitgewezen dat wij u geen abonnement kunnen toekennen. Als u meer informatie wilt ontvangen over de reden van afwijzing, kunt u een brief sturen naar.....
Wordt vervolgdquote:Afzender:
XXXXXXX
XXXXXXXX
215XXX Nieuw Vennep
Mijn nummer (Orange prepaid): 06189XXXX
Nieuw Vennep, 7 oktober 2005
Aan:
Orange Nederland N.V.
Afdeling Credit / Risk
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Betreft: weigering abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs heb ik bij Orange een nieuwe telefoon met abonnement aangevraagd, maar tot mijn verbazing, teleurstelling en verontwaardiging werd mij dit geweigerd. Uiteraard zou ik graag, mede met verwijzing naar artikel 35 lid 4 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (verder aan te duiden als WBP), de exacte redenen van deze weigering van u vernemen.
Daarnaast wil ik u graag wijzen op artikel 42 lid 1 & 2 WBP. Ik citeer:
“Niemand kan worden onderworpen aan een besluit waaraan voor hem rechtsgevolgen zijn verbonden of dat hem in aanmerkelijke mate treft, indien dat besluit alleen wordt genomen op grond van een geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens bestemd om een beeld te krijgen van bepaalde aspecten van zijn persoonlijkheid.
2. Het eerste lid is niet van toepassing, indien het daar bedoelde besluit:
a. wordt genomen in het kader van het sluiten of uitvoeren van een overeenkomst en
1°. aan het verzoek van de betrokkene is voldaan of
2°. passende maatregelen zijn genomen ter bescherming van zijn gerechtvaardigd belang, of
b. zijn grondslag vindt in een wet waarin maatregelen zijn vastgelegd die strekken tot bescherming van het gerechtvaardigde belang van de betrokkene.”
Aangezien ik aanneem dat uw (voorlopige) besluit mij te weigeren uitsluitend gebaseerd is op (door Experian B.V. verstrekte?) geautomatiseerd verwerkte persoonsgegevens wil ik u derhalve tevens vragen mij in de gelegenheid te stellen te beargumenteren dat ik wel degelijk kredietwaardig ben.
Voor zover mij bekend zijn namelijk noch ik, noch mijn huisgenoten behept met een strafblad, negatieve betalingsgeschiedenis, betalingsachterstanden of andere vervelende eigenschappen die mij / ons tot een onbetrouwbare klant zouden kunnen maken.
In afwachting van uw reactie, en erop vertrouwend dat Orange mij na een zorgvuldige, weloverwogen en eerlijke herbeoordeling van mijn kredietwaardigheid alsnog spoedig wil verwelkomen als abonnee verblijf ik,
Hoogachtend,
Martijn XXXXXX
PS: mocht u voor een zorgvuldige herbeoordeling van mijn kredietwaardigheid behoefte hebben aan bijvoorbeeld een kopie van een bankafschrift, of een dokument ter weerlegging van eventuele door Experian verstrekte onjuiste gegevens ben ik uiteraard gaarne bereid deze te verstrekken.
PS 2: gelijk met deze brief heb ik Experian om inzage in mijn gegevens verzocht.
Bijlage: kopie van mijn identiteitsbewijs, uitsluitend bedoeld ter verifiëring van mijn identiteit in het kader van deze correspondentie.
Heb ik dus _niet_quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:58 schreef HellRaver het volgende:
Sukkel.... waarschijnlijk heb je gewoon een doorlopend krediet o.i.d. of nog een notitie bij het BKR.
Brief slaat echt compleet nergens op.....
Wat maakt dat nou uit? Als ik een abo neem vangen ze iig een vast bedrag per maand van mequote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:59 schreef Alessandro het volgende:
Volgens mij ben je een 'slechte' klant voor hun. Iemand die zelden over zijn limiet gaat en waar ze dus geen winst aan hebben. Ik hoor wel meer mensen die zelden bellen of smsen en zo dat ze geweigerd worden voor een nieuwe abbo.
Nope, ik sta bij lange na niet in het roodquote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:59 schreef Alessandro het volgende:
Of je staat goed in het rood,.... maar het kunnen zoveel redenen zijn.
in beginsel wel, maar als daarmee de individuele vrijheid in het gedrang komt moeten er maatregelen genomen worden. hoe zou je het vinden als KPN je als monopolist geen vaste telefoon zou willen leveren? kun je geen ADSL meer nemen, en heb je dus mits er geen kabelinternet beschikbaar is in je regio geen enkele mogelijkheid tot het verkrijgen van een internetverbinding. vandaar dat KPN in haar monopolie situatie verplicht zou moeten worden om klanten aan te nemen, tenzij er duidelijke redenen zijn om dat niet te doen. dit zelfde geldt ook voor de paar spelers op de mobiele telefoon markt, de waterbedrijf markt, etc.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:07 schreef Jegorex het volgende:
Een bedrijf mag toch zelf bepalen of ze iemand wel of niet als klant willen hebben?
Welke rechtsgevolgen zijn er verbonden aan de afwijzing voor een abo dan?quote:waaraan voor hem rechtsgevolgen zijn verbonden
Niet zonder desgevraagd opgaaf van redenen te doen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:07 schreef Jegorex het volgende:
Een bedrijf mag toch zelf bepalen of ze iemand wel of niet als klant willen hebben?
Sinds zij mij wettelijk gezien niet zomaar mogen weigerenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef vertelmeer het volgende:
Sinds waneer bepaal je als (potentieel) klant dat een bedrijf zijn/haar diensten aan jou moet leveren en dan ook nog eens op krediet?
Vraag dan eerst eens op normale toon de reden alvorens te gaan schermen met allemaal wetten e.d.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Niet zonder desgevraagd opgaaf van redenen te doen.
of dat hem in aanmerkelijke mate treftquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef B03S het volgende:
Welke rechtsgevolgen zijn er verbonden aan de afwijzing voor een abo dan?
Stel...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sinds zij mij wettelijk gezien niet zomaar mogen weigeren
Hoezo? Er staat geen onvertogen woord in mijn brief hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:28 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Vraag dan eerst eens op normale toon de reden alvorens te gaan schermen met allemaal wetten e.d.
Het gaat niet om dat abonnementje, het gaat om het principequote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef Thomasumo het volgende:
Orange is alleen allerminst een monopolist.
Vraag eens een abbo bij bijvoorbeeld Vodafone aan ofzo
Als ik daar geregistreed sta zóu ik daarover bericht moeten hebben van Experian. Nooit wat van gehoord, maar dat schijnen ze wel vaker te 'vergeten'quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef _The_General_ het volgende:
Je zult zelf toch wel weten waarom je bij experian geregistreerd staat ?
http://www.cbpweb.nl/downloads_artikelen/art_jhe_2003_creditscoring.pdf?refer=true&theme=bluequote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:38 schreef JanMichiel het volgende:
Ik heb slechts beperkte kennis van de wetgeving, maar volgens mij sla je een behoorlijke flater door bovenstaande artikelen aan te halen. Ik zie niet in hoe artikel 35 danwel 42 van toepassing zijn op jouw probleem.
Laatste stuk van pagina 5 en de eerste regels van 6 maaien heel je verhaal over artikel 42 onderuit...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
http://www.cbpweb.nl/downloads_artikelen/art_jhe_2003_creditscoring.pdf?refer=true&theme=blue
jij kunt vast ook geen abonnement meer krijgen straksquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Ik hou het in de gaten, interessant.
Logisch! Dat is ook niet mijn bezwaar.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:47 schreef vertelmeer het volgende:
Voor mijn werk heb ik ook te maken met klanten die op rekening kopen.
Wij winnen ook advies in over klanten die op rekening willen kopen.
-
Als bedrijf zou je jezelf enorm in de vingers snijden als je zoiets niet doet!
Jep, maar het moet wel transparant zijn hoe die 'creditscore' tot stand komt, en bij een beslissing over een afwijzing moeten 'passende maatregelen zijn genomen ter bescherming van zijn [de aanvrager] gerechtvaardigd belang'quote:Ik weet toevallig dat je boven een bepaalde score moet komen om een 'krediet' te krijgen bij de mob. opperators, zaken als leeftijd en woonadres spelen daar ook in mee.
Een behoorlijke beschuldiging... Waarop baseer je dat?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:57 schreef frederik het volgende:
Er wordt hierboven een aantal keer BKR genoemd, terwijl experian ook voorbijkomt (laatste als reden van afwijzing).
Volgens mij heeft het BKR er in dit geval niets mee te maken, Experian is een wat twijvelachtig bedrijf die op louche manier (zelfs via uithoring in telefoongesprekken ed) aan gegevens van bepaalde mensen probeert te komen. Een aantal op die wijze verkregen gegevens wordt daarna verstrekt aan betalende klanten om hun krediet beleid op te baseren.
In tegenstelling tot het BKR is de wijze van gegevensverzameling van experian echter ondoorzichtig en onbetrouwbaar. Een slechte staat bij experian kan volledig ten onrechte zijn, maar de grootste gevolgen hebben
In de brief van Orange staat niet dat ik mijn 'zienswijze mag aandragen'quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:53 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Laatste stuk van pagina 5 en de eerste regels van 6 maaien heel je verhaal over artikel 42 onderuit...
De geautomatiseerde uitkomst word door een persoon vertaald in een ja of nee volgens de bedrijfsregels.
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Ik hou het in de gaten, interessant.
Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:58 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Een behoorlijke beschuldiging... Waarop baseer je dat?
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef frederik het volgende:
[..]
Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).
Wanneer experian nu van mening is dat op basis van binnengekomen info van deelnemers (niet controleerbaar, eventuele schending geheimhoudingsplicht) er een nee als advies moet komen is het advies richting klant : bel experian om info/dingen recht te zetten.
Tijdens dit onderhoud met experian is echter de insteek niet om niet bewezen fouten van de klant te verwijderen (een achterstand die nergens op gebasseerd is hoort niet in een register thuis), maar om meer info van de klant los te krijgen (bijvoorbeeld info over je salaris, wat gaat hen dat aan) waardoor het dossier nog voller wordt.
Uit de begintijd zijn me zelfs verhalen bekend (ben aan het zoeken geweest, maar wordt me nu iets te laat, heb ze nog niet gevonden) waarbij ze ongevraagd mensen opbelden met de mededeling dat ze info hadden die tot weigeringen bij dienstverleners zouden leiden, en of men info kon verstrekken waardoor dat (blijkbaar) incomplete plaatje er beter uit kwam te zien voor de betreffende persoon.
Nergens vroegen ze zich af of ze die info mochten hebben, en of die info bij verkeerd zijn puur verwijderd moest worden, en wie wat moest bewijzen (dat er een achterstand was, of moest er bewezen worden dat die achterstand een fout was), nee vul ons plaatje helemaal, dan weten we lekker alles van je, ook de dingen die we niet via de aangesloten leden te weten konden komen
Lijkt me een betere weg dan TS wil bewandellen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 07:46 schreef peterman het volgende:
Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die met dit probleem zitten!
Ik heb vorige week een Telfort abonnement aangevraagd en kreeg te horen dat ik na advies van een soortgelijk bedrijf als Experian (EDR) afgewezen ben....
...
Dus een brief naar EDR/Telfort gestuurd met mijn huurovereenkomst en salaris specificatie, en nu maar afwachten... heel erg slecht dat men zo onvoorzichtig te werk (moet?!?!) gaan met potentiele klanten.
Ik ben alleen ab-so-luut niet van plan om op die manier allerlei gegevens aan Experian cadeau te gevenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:09 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Lijkt me een betere weg dan TS wil bewandellen.
p.s. Ik snap TS ook wel, is leuk om ergens tegen aan te trappen/slaan![]()
Oke... ff advocaat van de duivel spelenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef frederik het volgende:
[..]
Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).
Wanneer experian nu van mening is dat op basis van binnengekomen info van deelnemers (niet controleerbaar, eventuele schending geheimhoudingsplicht) er een nee als advies moet komen is het advies richting klant : bel experian om info/dingen recht te zetten.
Tijdens dit onderhoud met experian is echter de insteek niet om niet bewezen fouten van de klant te verwijderen (een achterstand die nergens op gebasseerd is hoort niet in een register thuis), maar om meer info van de klant los te krijgen (bijvoorbeeld info over je salaris, wat gaat hen dat aan) waardoor het dossier nog voller wordt.
Uit de begintijd zijn me zelfs verhalen bekend (ben aan het zoeken geweest, maar wordt me nu iets te laat, heb ze nog niet gevonden) waarbij ze ongevraagd mensen opbelden met de mededeling dat ze info hadden die tot weigeringen bij dienstverleners zouden leiden, en of men info kon verstrekken waardoor dat (blijkbaar) incomplete plaatje er beter uit kwam te zien voor de betreffende persoon.
Nergens vroegen ze zich af of ze die info mochten hebben, en of die info bij verkeerd zijn puur verwijderd moest worden, en wie wat moest bewijzen (dat er een achterstand was, of moest er bewezen worden dat die achterstand een fout was), nee vul ons plaatje helemaal, dan weten we lekker alles van je, ook de dingen die we niet via de aangesloten leden te weten konden komen
Dat vroegen ze mij dus niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:16 schreef vertelmeer het volgende:
Dat ze extra info van je vragen zoals loongegevens e.d. is alleen om een degelijker beeld te krijgen.
Mwah, heb hetzelfde probleem alleen begon die ellende wat eerder. (zwerft ergens nog een topic van rond) Netjes gegevens opgestuurd alleen het loonstrookje niet omdat ze daar geen flikker mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:09 schreef vertelmeer het volgende:
Lijkt me een betere weg dan TS wil bewandellen.
Provider moet desgevraagd redenen van weigering opgeven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:25 schreef runaway het volgende:
help!!!!!! ik heb een soortgelijk probleem
heb geprobeerd een telefoon abo te krijgen (ongeveer 15 euro per maand), maar ben niet krediet waardig...........
een vast inkomen van ong 150 per maand (bijbaantje), sta nooit rood!!!!
toen ik belde naar dat onderzoeksbureau kreeg ik zon stomme tape aan de lijn, ze mochten via de telefoon geen persoonlijke gegevens geven ofzoquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Provider moet desgevraagd redenen van weigering opgeven.
Jeps zijn ze verplichtquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:53 schreef B03S het volgende:
Zijn bedrijven zoals Experian eigenlijk verplicht om desgevraagd mij te voorzien van de gegevens die ze over mij in hun database hebben?
Kan je eerder netjes noemen... Anders kan iedereen zomaar jouw gegevens opvragen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:49 schreef runaway het volgende:
[..]
toen ik belde naar dat onderzoeksbureau kreeg ik zon stomme tape aan de lijn, ze mochten via de telefoon geen persoonlijke gegevens geven ofzo
ik moest maar een brief schrijven als ik de reden wilde weten.........
godsamme ::(
En áls je van de trap afvalt, kan je zomaar een been breken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Kan je eerder netjes noemen... Anders kan iedereen zomaar jouw gegevens opvragen.
Eerder zei je ¤150,-- te verdienen. Dat is geloof ik niet genoeg in hun ogen, dus loonstrookje sturen zal weining nut hebben.
Als je ff een paar 09 nr's of ff van uit/naar het buitenland belt zit je daar zo overheen.
grappig, mun broer die per maand 200 leent krijgt zonder problemen een telefoon met abo toegestuurd........ verder zitten we in dezelfde situatiequote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Kan je eerder netjes noemen... Anders kan iedereen zomaar jouw gegevens opvragen.
Eerder zei je ¤150,-- te verdienen. Dat is geloof ik niet genoeg in hun ogen, dus loonstrookje sturen zal weining nut hebben.
Als je ff een paar 09 nr's of ff van uit/naar het buitenland belt zit je daar zo overheen.
Ik kan het heel goed begrijpenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:58 schreef HellRaver het volgende:
Sukkel.... waarschijnlijk heb je gewoon een doorlopend krediet o.i.d. of nog een notitie bij het BKR.
Brief slaat echt compleet nergens op.....
Zie mijn vorige postquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 07:46 schreef peterman het volgende:
Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die met dit probleem zitten!
Ik heb vorige week een Telfort abonnement aangevraagd en kreeg te horen dat ik na advies van een soortgelijk bedrijf als Experian (EDR) afgewezen ben....
Ik heb mijn gegevens van het BKR hier staat niks verkeerds in. Ik heb het telefoonnummer van EDR gebeld waar ik (via een ingesproken bandje) kreeg te horen dat het ook te maken kan hebben met het adres waar je woont.
Nou weet ik toevallig dat er voor mij een wanbetaler op mijn adres heeft gewoond (krijg nog regelmatig post die ik retour stuur). Dus een brief naar EDR/Telfort gestuurd met mijn huurovereenkomst en salaris specificatie, en nu maar afwachten... heel erg slecht dat men zo onvoorzichtig te werk (moet?!?!) gaan met potentiele klanten.
Dus je gaat oneindig door met brieven schrijvenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Van Orange heb ik nog niks teruggekregen.
En als ze me weer weigeren.... mwa gewoon nog ff door blijven zagen.
Al is leeftijd niet beschermd in deze. Als 16 jarige kan je geen abbo afsluiten.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Niet zonder desgevraagd opgaaf van redenen te doen.
'Direct onderscheid', dwv onderscheid op grond van zgn 'beschermde kenmerken' zoals geslacht, ras, leeftijd etc is verboden (Algemene Wet Gelijke Behandeling)
'Indirect onderscheid' is bijvoorbeeld onderscheid op postcode waardoor b.v. veel allochtonen buitengesloten worden.
Indirect onderscheid is in principe ook verboden, maar is toegestaan indien er een objectieve rechtvaardigingsgrond is voor het onderscheid.
precies hetzelfde bij mij dusquote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:50 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij doen ze ook maar wat om eventuele wanbetalers te weren. Mijn buurman werd een keer geweigerd omdat de buurt waarin hij woonde een 'wanbetalers buurt' was (alsof jij daar iets aan kan doen). Ik had een abbo bij exact dezelfde maatschappij![]()
Waarom denk je dat? Doorgaans is frederik vrij scherp..quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 07:45 schreef bibi het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je hebt echt werkelijk geen idee waar je het over hebt.
Omdat hij het doet voorkomen alsof Experian een of ander louche bedrijfje is dat zomaar mensen weigert voor helemaal niets. En daar geloof ik niet in..quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Doorgaans is frederik vrij scherp..
De strekking van zijn post is volgens mij meer dat Experian op twijfelachtige wijze aan gegevens komt..quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:02 schreef bibi het volgende:
[..]
Omdat hij het doet voorkomen alsof Experian een of ander louche bedrijfje is dat zomaar mensen weigert voor helemaal niets. En daar geloof ik niet in..
Wat is er dan twijfelachtig aan? Zij mogen vragen, je hoeft er geen antwoord op te geven toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
De strekking van zijn post is volgens mij meer dat Experian op twijfelachtige wijze aan gegevens komt..
Experian zou dat (imo) duidelijk aan moeten geven.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:17 schreef bibi het volgende:
[..]
Wat is er dan twijfelachtig aan? Zij mogen vragen, je hoeft er geen antwoord op te geven toch?
De OPTA gaat niet over persoonsgegevens.quote:En het lijkt me dat ze heus wel goed gecontroleerd worden op het verkrijgen en beheren van hun gegevens. Zover ik weet werken bijna alle grote telecomaanbieders met hun samen, denk je niet dat de opta dit ook goed in de gaten zou houden.
Wat zouden ze duidelijk aan moeten geven?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Experian zou dat (imo) duidelijk aan moeten geven.
[..]
De OPTA gaat niet over persoonsgegevens.
Wanneer ze zelf willekeurig mensen benaderen, zou het ze sieren om te melden dat men niet verplicht is iets te melden, en een duidelijke uitleg te geven waar de gegevens voor gebruikt worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:25 schreef bibi het volgende:
[..]
Wat zouden ze duidelijk aan moeten geven?
Dat ben ik met je eens.quote:Ik laat het hierbij, ik vind het normaal dat een bedrijf controleert of je kredietwaardig bent.
Wetgeving en fatsoen zijn niet per definitie in overeenstemming.quote:En ik weet dat Experian zich gewoon aan de regels houdt die gelden wat betreft wet op privacy en al die andere wetgevingen...
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
De strekking van zijn post is volgens mij meer dat Experian op twijfelachtige wijze aan gegevens komt..
Ik kreeg van de EDR groep ook bericht dat ik geen risico vormde.. Toch wees Telfort me weer afquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Update:
Vanmiddag keurig briefje van Experian terug
Zowel voor Persoon, Adres als Postcode normaal (Experian onderscheidt normaal, verhoogd en hoog) betalingsrisico
Bij Experian alles oké dus, des te prangender de vraag: wat heeft Orange tegen mij?
En waarom deed Telfort dat?quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:17 schreef addie84 het volgende:
[..]
Ik kreeg van de EDR groep ook bericht dat ik geen risico vormde.. Toch wees Telfort me weer af
Gezien moet worden als het besluit in de zin van artikel 1:3 Awb, te weten een schriftelijk besluit van een overheidsorgaan, gericht op rechtsgevolg.quote:“Niemand kan worden onderworpen aan een besluit waaraan voor hem rechtsgevolgen zijn verbonden of dat hem in aanmerkelijke mate treft, indien dat besluit alleen wordt genomen op grond van een geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens bestemd om een beeld te krijgen van bepaalde aspecten van zijn persoonlijkheid.
In het kort:quote:
Los van dat alles sta ik werkelijk versteld van de moeite die mensen doen om een abonnement te verkrijgen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:30 schreef addie84 het volgende:
[..]
In het kort:
Telfort gebruikt een verkorte (vlugge) kredietcheck van de EDR. Dat houdt in, dat EDR naar algemene risico's kijkt, zoals betaalgedrag van de buurt, leeftijd aanvrager en of de aanvrager student is. Aangezien ik student ben, 21 en in een buurt woon waar idd soms slecht betaald wordt, ben ik dus afgwezen...Hierop heb ik een uitgebreide heranalyse laten doen, waarbij persoonlijke gegevens worden bekeken, inclusief eigen betaalgedrag en toen bleek dus dat ik geen risico vorm.
Dus ik vraag opnieuw een contract aan bij Telfort, waarbij ik die heranalyse meestuur.. Helaastelfort heeft niet 100% zekerheid dat die brief echt is en niet mee geknoeid, dus vragen ze opnieuw een verkorte kredietcheck aan, dezelfde die weer naar de buurt enzo kijkt
Flikkers..
Het. gaat. om. het. prin. cipe.quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:32 schreef Argento het volgende:
[..]
Los van dat alles sta ik werkelijk versteld van de moeite die mensen doen om een abonnement te verkrijgen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |