Je familie moet hier 1000 jaar hebben rondgewandeld, wil Nederland je land van herkomst zijn?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jaja, al 1000 jaar wandelen er moslims en vrouwen met snorren rond in dit land. Dit is hun land van herkomst ja
Komt doordat racisten hun bakenen hebben verlegd. Racisme in biologische zin is wetenschappelijk onhoudbaar geworden, althans racisten die deze vorm nog aanhangen worden niet meer serieus genomen, ondanks uiteraard verwoede achterhoedegevechten. De crisis in het racisme kwam men te boven door criteria te hanteren die verband houden met culturele maatstaven, hoewel op de achtergrond de hekel aan een ander kleurtje natuurlijk altijd een rol blijft meespelen. In dit kader is een opmerking als "racistische opmerkingen over moslims" op zich goed verdedigbaar...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:33 schreef MrX1982 het volgende:
Zojuist bij 2vandaag in de korte reportage over dit nieuwe meldpunt.
Een moslima werd uitgescholden en de buschauffeur maakte racistische opmerkingen over moslims
Hoe moet ik dat precies zien? Zijn moslims één ras of bedoelt ze discriminerende opmerkingen?
Wezenlijk verschil lijkt me.
minstens west europa ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je familie moet hier 1000 jaar hebben rondgewandeld, wil Nederland je land van herkomst zijn?
Prima, volgens die, en niet alleen in mijn ogen, merk ik, racistische voorwaarde zijn er nog altijd duizenden autochtonen die zich in de loop der jaren hebben bekeerd tot de Islam.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Prima, volgens die, en niet alleen in mijn ogen, merk ik, racistische voorwaarde zijn er nog altijd duizenden autochtonen die zich in de loop der jaren hebben bekeerd tot de Islam.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat dus in feite aangeduid wordt tegenwoordig als racisme.
Je haalt de woorden zo uit m'n toetsenbord.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:03 schreef MrX1982 het volgende:
Hmm zitten al die anti-discriminatie bureau's in een gebouw?
meldpunt moslimdiscriminatie
meldpunt discriminatie
meldpunt antisemitisme
meldpunt inuitdiscriminatie
meldpunt blankendiscriminatie
meldpunt aziatendiscriminatie
meldpunt negerdiscriminatie
meldpunt indianendiscriminatie.
Ik zie door het discrimineren de discriminatie niet meer
In een liberale-democratie worden rechten toegekend aan ingezetenen, afkomst speelt hierbij geen rol.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:59 schreef McCarthy het volgende:
ik zie het probleem niet, afro-amerikanen of blanke amerikanen zijn toch ook geen NAI.
wolga duitsers zijn toch ook geen russen.
ik zeg alleen maar wanneer iemand in mijn ogen een nederlander is. That's it.
Dus als Bush zich gediscrimineerd voelt door de locale NAI's, moet ie ook maar oprotten naar "land van herkomst"??quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:59 schreef McCarthy het volgende:
ik zie het probleem niet, afro-amerikanen of blanke amerikanen zijn toch ook geen NAI.
Dus "Wolga Duitsers", whatever die groep ook mogen zijn, mogen ook terug naar Duitsland als ze zich in Rusland gediscrimineerd voelen?quote:wolga duitsers zijn toch ook geen russen.
en ik stel alleen maar dat (jij stelt dat alle moslims maar moeten optieven als ze zich gediscrimineerd voelen, echter onder moslims bevinden zich vele landgenoten die zelfs onder jouw barbaarse eisen Nederlander zijn.) jouw opmerking dus werkelijk helemaal nergens op slaat.quote:ik zeg alleen maar wanneer iemand in mijn ogen een nederlander is. That's it.
en jij moet daarmee niet mee bemoeienquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
NOG een meldpunt!!!!!!!!
Het houdt niet op![]()
Als die moslims zich hier gediscirmineerd voelen verkassen ze maar naar land van herkomst.
Maar wat je nu omschrijft als racisme lijkt me eerder discriminatie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:23 schreef Ryan3 het volgende:
Komt doordat racisten hun bakenen hebben verlegd. Racisme in biologische zin is wetenschappelijk onhoudbaar geworden, althans racisten die deze vorm nog aanhangen worden niet meer serieus genomen, ondanks uiteraard verwoede achterhoedegevechten. De crisis in het racisme kwam men te boven door criteria te hanteren die verband houden met culturele maatstaven, hoewel op de achtergrond de hekel aan een ander kleurtje natuurlijk altijd een rol blijft meespelen. In dit kader is een opmerking als "racistische opmerkingen over moslims" op zich goed verdedigbaar...
Met zo'n antwoord kom je al gauw in het vaarwater van de semantiek, vind ik. Feit, hoewel nauwelijks erkend, is dat racisme door de wetenschappelijke fundering evenzeer een voortvloeisel was van de Verlichting als bijv. scheiding van kerk en staat. Racisme werd dus eeuwenlang gepercipieerd als een vorm van vooruitgang. Dwz totdat de wetenschappelijk basis ervoor ontviel. Eigenlijk nog maar zeer kort geleden is men er 100% zeker van dat er geen significante biologische verschillen bestaan tussen de verschillende "rassen". Dat men dus ook niet kan spreken over menselijke rassen. Dit heeft geleid tot een crisis bij het racisme.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar wat je nu omschrijft als racisme lijkt me eerder discriminatie.
Eh, heb je dat ook niet voor joden, Berend?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:52 schreef pberends het volgende:
Tweevandaag vanavond (ned2, 18.20):
[afbeelding]
Moslims.
[..]
Wat vinden jullie hiervan? Ik voel me behoorlijk gediscrimineerd dat het alleen voor moslims is.
Nee dan moet je naar het meldpunt discrimanitie door moslims en niet naar het meldpunt moslimdiscriminatiequote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:45 schreef Sjakie01 het volgende:
Kan ik mij daar ook melden als ik voor kaaskop word uitgescholden?
Of mijn zus voor hoer word uitgemaakt?
Wolga Duitsers zijn Duitse kolonisten die in de 18e eeuw naar Rusland vertrokken zijn, en daar niet erg geďntegreerd zijn, zoals dat tegenwoordig heet. Uiteindelijk waren er daar een paar miljoen van. Stalin was niet erg gecharmeerd van de Wolga-Duitsers, hij vond ze een vijfde kolonne van Hitler.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:11 schreef Vhiper het volgende:
Dus "Wolga Duitsers", whatever die groep ook mogen zijn, mogen ook terug naar Duitsland als ze zich in Rusland gediscrimineerd voelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |