quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:41 schreef NRH het volgende:
Renner van het seizoen: ... Tom Boonen
Beste team van het seizoen: ... CSC
Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: ... WK
Mooiste grote ronde: ... Tour de France
Mooiste kleine ronde: ... Ronde van Polen
Mooiste etappe in een ronde: ... Tour-etappe van Pieter Weening
Beste Nederlander: ... Weening
Beste Belg na Tom Boonen: ... Gilbert
Beste nieuwkomer internationaal: ... Danielson
Beste nieuwkomer Nederland: ... T. Dekker
Beste nieuwkomer België: ... x
Beste comeback: ... x
Meest tegenvallende wedstrijd: ... AGR
Meest tegenvallende renner: ... Ullrich
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): ... Lance Armstrong
Meeste verassende renner: ... Di Luca
Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): ... 7
Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: ... De Tour in Nederland
Ik vind Nuyens een van de beste eendagsrenners van het seizoen, zeker wat de kleinere eendagskoersen betreft.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:13 schreef Bartoli het volgende:
Nuyens is de enigste die na Boonen wat gewonnen heeft. Van Huffel heeft niks gewonnen maar wel aardig meegedaan in de verschillende klassementen. Nuyens won Het Volk, Ronde van Groot Brittanie, GP Wallonië enzo dat mag tot op zijn minst bij die 11e plek in de Giro van Wimmeke gezet worden.
niet helemaal objectief vind ik. Je kijkt egl puur en alleen naar de Tourquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Renner van het seizoen: ... Armstrong .. voor mij zelf dan haeIk wachtte het hele jaar op dag 1 van de tour
.
Beste team van het seizoen: ... DSC en CSC
Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: ... Zuri Metzgete
Mooiste grote ronde: ... VUELTA & TOUR
Mooiste kleine ronde: ... Parijs-Nice
Mooiste etappe in een ronde: ... Winst salvodelli in de 1na laatste etappe giro en zijn etappe overwinning in de Tour .. net op de meet die noor ofzo verslagen
Beste Nederlander: ... Weening
Beste Belg na Stijn Devolder: .. Tom Boonen![]()
Beste nieuwkomer internationaal: ...Danielson
Beste nieuwkomer Nederland: ... Weening
Beste comeback: ... Salvodelli en Menchov
Meest tegenvallende wedstrijd: ... Ronde van Polen & Ronde van Nederland
Meest tegenvallende renner: ... Di Luca, Ullrich, Basso
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): ... ARMSTRONG
Meeste verassende renner: ...Rasmussen / Danielson / Devolder / Menchov / Mancebo ( 2 rondes goed presteren! )
Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): ...7 heb weer genoten maar het was zo kortmaar toch .. de tour! , rasmussen en menchov, giro met salvodelli, bettini in zurich .. geweldig!
Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: ... De tour met Rabobank / flecha/rasmussen/menchov.
Met dat 1e ben ik het met je eens, Di Luca vooral had het seizoen van zijn leven. Basso was ook heel sterk.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:59 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet helemaal objectief vind ik. Je kijkt egl puur en alleen naar de Tour![]()
Tegenvallers Di Luca en Basso, naar welk wielerseizoen heb jij gekeken
![]()
En dat Armstrong gemist is ook al bullshit want als je het zo bekijkt zou je die naam pasover 365 dagen mogen noemen![]()
Ben ik het mee eens. Armstrong had zich toch eens in LBL of de Waalse Pijl moeten laten zien, vooral omdat hij dat vooraf aankondigde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met dat 1e ben ik het met je eens, Di Luca vooral had het seizoen van zijn leven. Basso was ook heel sterk.
Maar Armstrong heb ik ook gemist hoor, ik had hem graag in de AGR en LBL gezien bijvoorbeeld. Of het WK.
Basso vond ik tegenvallen. Ik had namelijk .. voor het seizoen begon, meer van hem verwacht, hij heeft alleen giro/tour gereden voor succes. Het leek armstrong wel. En ik vond Bassie in de tour nogal tegenvallen, het eeuwige gezanik van ik probeer lance wel aan te vallen. Wat naar mijn mening niet goed genoeg geprobeerd werd. Daarbij vond ik zijn optreden in de Giro .. ook zeker erg dubieus. Di Luca vond ik tegenvallen vanwege het feit dat ik zijn suprematie sterker achtte, nu was het slechts in het begin van het seizoen echt winnen, was zeker top!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:59 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet helemaal objectief vind ik. Je kijkt egl puur en alleen naar de Tour![]()
Tegenvallers Di Luca en Basso, naar welk wielerseizoen heb jij gekeken
![]()
En dat Armstrong gemist is ook al bullshit want als je het zo bekijkt zou je die naam pasover 365 dagen mogen noemen![]()
Ohja Ronde van Denemarken, daar reden ook allemaal goede renners ook hae op basso naquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:01 schreef Bartoli het volgende:
Ja dat snap ik wel maar het leek dat je je antwoorden alleen op de Tour baseerde. En wat betreft Di Luca lag zijn vormpiek idd t/m de Giro. En daarna alleen maar het sprokkelen van punten maar reed toch dikwijls goeie klasseringen in Plouay, Polen en Zürich. Het hoefde voor hem niet meer. Zou bij een ieder ander precies zo geweest zijn. En Basso heeft de ronde van denemarken op glorieuze wijze gewonnen wordt 2e in de Tour, wint 2 etappes in de Giro en door het wel/niet dubieuze van die ziekte ga ik me niet over uitspreken. Dat zullen we nooit te weten komen.
Tsja regelsquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
ik vind het nog altijd een schande dat iemand die 2de werd in de Giro niet eens in de Pro Tour ranking werd opgenomen ...
Danielson reed vorig jaar voor Fassa Bortolo met als enig spraakmakend resultaat een 15de plek in een bergritje in de Ronde van Zwitserlandquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:09 schreef flyckje het volgende:
als je echt kijkt naar de nieuwe jongelingen stat brajkovic wel ver op kop. Danielson is zen eerste jaar in europa als ik mij niet vergis ? dus eigenlijk ook een nieuwkomer.
Dat is idd schandaligquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
ik vind het nog altijd een schande dat iemand die 2de werd in de Giro niet eens in de Pro Tour ranking werd opgenomen ...
Brajkovic heeft toch een stuk minder gepresteerd dan Dekker dit jaar, ze zijn beide even oud, alleen Brajkovic is een paar maand minder prof, maar in de wedstrijden die ze samen gereden hebben (Benelux, Polen) was Dekker echt een flink stuk sterker. Alleen op het WK was Brajkovic wat beter.. Als je alleen kijkt naar de neoprofs, dan zijn er maar drie serieuze kanshebbers: Dekker, Haussler en Grillo. Zeker als je kijkt naar de voormalig UCI ranking, Dekker zou daar 22e op staan, met iets meer dan 1000 punten (en beter dan renners als Hincapie, Savoldelli, Mancebo, Heras). Grillo zou op plaats 81 staan, met 511 punten. Visconti en Brajkovic staan beide zo rond plaats 130, met ongeveer 400 punten. Hausler staat ongeveer 180e. Dekker heeft dus bijna 2 keer zoveel UCI punten gepakt als de tweede neo-prof.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:09 schreef flyckje het volgende:
als je echt kijkt naar de nieuwe jongelingen stat brajkovic wel ver op kop. Danielson is zen eerste jaar in europa als ik mij niet vergis ? dus eigenlijk ook een nieuwkomer.
Ja, Parijs - Roubaix was duidelijk de wedstrijd die Ludo op zijn lijf was geschreven. Hij had alleen de pech dat hij voor relatief zwakke teams reed en daardoor moest opboksen tegen de Lefevre - machtsblokken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jammer dat Ludo nooit Parijs-Roubaix. Vooral bij die gepikte overwinning van Knaven was Ludo duidelijk de beste man in koers.
Hoe kom je aan deze gegevens? Ben wel benieuwd naar de volledige top-100!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Brajkovic heeft toch een stuk minder gepresteerd dan Dekker dit jaar, ze zijn beide even oud, alleen Brajkovic is een paar maand minder prof, maar in de wedstrijden die ze samen gereden hebben (Benelux, Polen) was Dekker echt een flink stuk sterker. Alleen op het WK was Brajkovic wat beter.. Als je alleen kijkt naar de neoprofs, dan zijn er maar drie serieuze kanshebbers: Dekker, Haussler en Grillo. Zeker als je kijkt naar de voormalig UCI ranking, Dekker zou daar 22e op staan, met iets meer dan 1000 punten (en beter dan renners als Hincapie, Savoldelli, Mancebo, Heras). Grillo zou op plaats 81 staan, met 511 punten. Visconti en Brajkovic staan beide zo rond plaats 130, met ongeveer 400 punten. Hausler staat ongeveer 180e. Dekker heeft dus bijna 2 keer zoveel UCI punten gepakt als de tweede neo-prof.
En Mark Uyterhoeven was dan nog co-commentator, schandalig dat die niet onmiddelijk wist dat het Gilbert niet wasquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die commentator van de RTBF die denkt dat Gilbert wereldkampioen wordt.
Er bestaat zo'n franse site waardat op te vinden is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:01 schreef NRH het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze gegevens? Ben wel benieuwd naar de volledige top-100!
Ik baseer dit op de Anja-ranking, die voor het spel Gigabike wordt bijgehouden, de puntentelling daarvan is op een paar kleine verschilletjes na hetzelfde als die van de UCI-ranking vorig jaar. Hier valt de laatste te downloaden: http://www.gigabike.be/index_downloads.htmquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:01 schreef NRH het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze gegevens? Ben wel benieuwd naar de volledige top-100!
Van Bettini en Voigt kan ik het me wel voorstellen, die hebben immers ook een sterk jaar gereden.quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef flyckje het volgende:
lol die lijst stelt ook niet veel voor he. puntengeving is al langer scheef maar op die lijstoll:.
betini, voigt, voor Hincapie ?
Cunego heeft ontzettend veel punten gepakt dit jaar in koersen die niet op tv komen (3e in de ronde van Murcia en Coppi-Bartali, 2e in Romandie, plus een hoop prestaties in italiaanse semi-klassiekers). Maar deze stand is nog van voor de ronde van Lombardije. Die 250 punten moeten nog afgetrokken worden bij Cunego. Zo verliest Bettini nog de punten zijn wereldbekeroverwinning van vorig jaar, en Dekker voor de beste jongere van 2004.quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef flyckje het volgende:
lol die lijst stelt ook niet veel voor he. puntengeving is al langer scheef maar op die lijstoll:.
cunego ? vanboven in 2005?
zabel, betini, dekker, hushovd, voigt, kirchen voor Hincapie ?
tot zover de fairness van die puntentelling
Je moet niet kijken naar de winners alleen eh. wat denk je van top10 in tijdritten ? top20 in tour de france? als knecht. ritwinste in dauphiné. winst in moeilijkste etappe in de tour. zijn zake die boonen betini en boogerd en andere niet kunnen hoor. Maar deze komen niet op palmares(die TTT en TT plaatsen). Of wat dacht je van 1 van de beste renners in een TTT ? samen met ekimov.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:26 schreef Leatherface het volgende:
Met alle respect, maar ik kan die Hincapie - verafgoding eigenlijk niet echt begrijpen. Het is een goede, complete renner die af en toe mooie koersen wint, maar ik plaats hem in de hierarchie toch wel beduidend lager dan een Boonen, Bettini, Zabel of Petacchi.
Hincapie heeft nog geen echte klassiekers gewonnen (okay, Gent - Wevelgem valt over te twisten, maar die schaar ik toch niet onder de echte klassiekers. Laat staan Plouay en Kuurne) en ik vind het palmares van een Boogerd niet onder doen voor dat van Hincapie.
Alle respect voor die kerel. Prima renner die het hele jaar competitief is, maar een echte grootheid. Nah
Dat is met Hincapie idem dito. Maar ik snap wat je bedoelt. Hincapie is een onderschatte renner en zeker van een hoog niveau. Maar beter dan een Bettini no way op eendagsgebied op het gebied van rittenkoersen wel.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:46 schreef flyckje het volgende:
Ok die mannen kunnen paar schone koersen winnen. Maar stellen ook niks meer voor als het terrein hun niet ligt.
Boogerd heeft ook top 10 in de tour kunnen rijden, heeft ook de koninginnenrit in de Alpen kunnen winnen en een klassieker en semiklassiekers gewonnen en een hoop podia gehaald. En hij heeft ook ooit eens Parijs - Nice gewonnen.quote:
Mwah, aanvallen is de beste verdediging ik een beetje in een cliche. In een vlakke aankomst kan ik daar inkomen, maar in een bergetappe niet. Ik vond Vinokourov de afgelopen tour vaak op onzinnige momenten met zijn krachten smijten, dan was hij teruggekomen in een afdaling, en viel hij direct weer aan (soms nog op het vlakke). Dan verspil je gewoon je krachten, dan kan je beterin het wiel blijven zitten, en jezelf even sparen, uiteindelijk kom je dan op minder achterstand binnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:13 schreef Bartoli het volgende:
Ik vind dat slim van Vino als de gelost is, terugkomt en dan meteen aanvalt. De aanval is immers de beste verdediging. Als je aanvalt terwijl je eerder gelost bent kan het zo zijn dat ze erachter gaan aarzelen en je dus veel korter bij de finish wordt teruggepakt waardoor je minder tijdverliest. Als je aanklampt verbruik je meer energie om bij te blijven dan dat je aanvalt en je eigen tempo gaat rijden. Dus wat dat betreft vind ik het niet eens zo een slecht idee. Waarom denk je dat Caruso aanviel in Lombardije?
Ja ok soms verspilt die wel wat krachten. Maar dat onzinnig aanvallen typeert hem wel en dat is ook waarom hij zo geliefd is. Echt dom is het 9 van de 10x niet. Trouwens ik zie sowieso geen toekomstige GT winnaar in Vinokourov ook al denkt die zelf van wel. Hij gaat nu in 2006 alles op de Tour zetten en de rest laat die een beetje waaien. Ik denk dat hem dat nog zuur gaat opbreken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:15 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Mwah, aanvallen is de beste verdediging ik een beetje in een cliche. In een vlakke aankomst kan ik daar inkomen, maar in een bergetappe niet. Ik vond Vinokourov de afgelopen tour vaak op onzinnige momenten met zijn krachten smijten, dan was hij teruggekomen in een afdaling, en viel hij direct weer aan (soms nog op het vlakke). Dan verspil je gewoon je krachten, dan kan je beterin het wiel blijven zitten, en jezelf even sparen, uiteindelijk kom je dan op minder achterstand binnen.
Maar ik zou zeker niet zeggen dat Vino een domme renner is, integendeel, in klassiekers en etappes is hij vaak juist behoorlijk slim, op het profiteur-achtige af. De sprint in LBL, en zijn twee touretappes, ging hij telkens vanuit het wiel van een ander aan, die daardoor kansloos was. Toen in Parijs Nice Contador (die meer dan 100 kilometer in de aanval was geweest) uit zijn wiel wou gaan sprinten, hield hij zijn benen stil, en kwam het peleton terug.
Ik vond de afgelopen tour Vino vaak wat inefficient rijden. Ik had af en toe het gevoel dat hij liever 10 minuten met zijn hoofd in beeld was, dan dat hij bij de finish 20 seconden dichter achter de winnaar zou zitten (op zich wel begrijpelijk natuurlijk, als je weet dat je niet meer kan winnen, kan je maar het beste zo lang mogelijk met je hoofd in beeld zijn). Als hij in 2006 alles op de tour zet, zou ik ook dom vinden. Ik zie hem hoogstens tussen plaats 3 en 5 eindigen, maar dat kan hij ook als hij wel veel koerst in het voorjaar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ok soms verspilt die wel wat krachten. Maar dat onzinnig aanvallen typeert hem wel en dat is ook waarom hij zo geliefd is. Echt dom is het 9 van de 10x niet. Trouwens ik zie sowieso geen toekomstige GT winnaar in Vinokourov ook al denkt die zelf van wel. Hij gaat nu in 2006 alles op de Tour zetten en de rest laat die een beetje waaien. Ik denk dat hem dat nog zuur gaat opbreken.
En dat hij de benen stilhoudt in dat duel met Contador ach dat heb ik dit jaar nog wel meer gezien. Remember Horner/Chavanel in de Tour en Volderke en Flipke in Tours. Ach ja dat hoort erbij. Vino een profiteur noemen omdat hij uit het hol van een ander wegkletst gaat me ook te ver.
Zoals Boogerd toen der tijd met Lance in de Amstel. 30 km in iemand zijn gat plakken en dan 100 mt voor het einde hem voorbij snellen dat is pas profiteren.
ach het is slim om te proberen aan te vallen op het einde (wat hij in klassiekers doet). Zo wint hij ze ook. Maar als je een paar cols op moet is dat nu wel het domste dat je kan doen. zeker als je al gelost was. In een gewone etappe word hij nota bene niet gelost dus heeft hij n og kracht over, in bergetappe niet meer en toch is hij zo dom om toch nog eens aan te vallen. en de manier waarop hij aanvalde was dan nog totaal useless voor zen ploeg. Nuja meeste vinden iemand die zoiets doet en wint mega slim. en als het niet lukt zoals met devolder in tours zit iedereen hem voor dom te maken. in alle geval ben ik geen favoriet van vino in het rondewerk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:13 schreef Bartoli het volgende:
Ik vind dat slim van Vino als de gelost is, terugkomt en dan meteen aanvalt. De aanval is immers de beste verdediging. Als je aanvalt terwijl je eerder gelost bent kan het zo zijn dat ze erachter gaan aarzelen en je dus veel korter bij de finish wordt teruggepakt waardoor je minder tijdverliest. Als je aanklampt verbruik je meer energie om bij te blijven dan dat je aanvalt en je eigen tempo gaat rijden. Dus wat dat betreft vind ik het niet eens zo een slecht idee. Waarom denk je dat Caruso aanviel in Lombardije?
Juist ja in de hoop dat ze erachter gingen twijfelen en dat hij ervandoor kon. Als die was blijven zitten was die sowieso kansloos.
En als ploegmaat kan Vino wel brak zijn maar who cares dat komt ook omdat ze dat er bij T-Mobile ook naar gemaakt hebben. Vino die aanvalt en teruggepakt wordt door zijn eigen ploeggenoten. Dat is pas brak.
2003 was volgens mij ook een uitzondering, niemand had het verwacht dat vino's taktiek zou werken, en dan gebeuren er wel eens zulke dingen. De concurrenten hadden pas laat door dat vino echt wel eens een concurrent zou kunnen worden voor de eindzege. Net als de aanvallen van Rujano deze Giro. Volgende keren zullen zijn concurrenten wel beter opletten. Vino moet zich maar gaan toespitsen op de klassiekers, da's meer iets voor hem.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:41 schreef Bartoli het volgende:
Mja iedereen zijn eigen mening wat betreft Vino. Maar ik zie in hem ook geen toekomstig tourwinnaar dus bekijk ik het uit het oog waarin hij wel goed is. En dat is aanvallen, de koers kleuren en etappes winnen. En daarin is hij succesvol. In een goeie 3 weken kan die hoguit 3e worden zoals in 2003 anders is plaats 4/5 het hoogst haalbare zoals dit jaar. Winnen zal die hem niet al verliest die wel minder tijd in de TTT met Liberty dan met de Moppels
Aan de andere kant: van iemand met het salaris en het talent van Ullrich mag je wel wat meer verwachten als 3e in de tour, 2e in duitsland en 4e (? of was het 3e) in zwitserland. Vooral ook omdat in de laatste twee van die rondes hij als dé grote favoriet startte, en dan geklopt wordt door niet de grootste renners.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:41 schreef Bartoli het volgende:
Ja ik ben het met flyckje eens wb Ullrich. Hij reed een goed seizoen gezien Zwitserland, Tour en Duitsland. Doe er ook nog eens bij dat hij top 10 reed in zijn eerste koers hetgeen betekent dat hij best goed uit de winter kwam.
Daarom vind ik Mayo, Van Petegem, O'Grady, McGee enzo de meest voor de hand liggende namen die je kunt noemen ipv Ullrich als meest tegenvallende renner
Dan van dat rijtje nog het meeste Mayo. Van een volgens velen potentieel Tour - winnaar naar iemand die de bus nog met moeite bijhoudt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:41 schreef Bartoli het volgende:
Ja ik ben het met flyckje eens wb Ullrich. Hij reed een goed seizoen gezien Zwitserland, Tour en Duitsland. Doe er ook nog eens bij dat hij top 10 reed in zijn eerste koers hetgeen betekent dat hij best goed uit de winter kwam.
Daarom vind ik Mayo, Van Petegem, O'Grady, McGee enzo de meest voor de hand liggende namen die je kunt noemen ipv Ullrich als meest tegenvallende renner
Ja ok maar bedoel maar te zeggen dat ik die teleurstellender vond dat Ullrich. Ullrich is ook geen pure afmaker zijn kracht licht ook alleen in de TT. De rest wat die wint is ook puur geluk enzo en niet vanwege pure klasse. En naast tijdritten wint die niet eens zo vaak iets.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan van dat rijtje nog het meeste Mayo. Van een volgens velen potentieel Tour - winnaar naar iemand die de bus nog met moeite bijhoudt.[/b]
da's meer de laatste jaren. In de tour die hij won, won hij ook een bergrit met finish bergop, dus hij heeft wel de mogelijkheden, maar door zijn voorbereiding kan hij (imo) de mogelijkheden niet meer exploiteren.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ok maar bedoel maar te zeggen dat ik die teleurstellender vond dat Ullrich. Ullrich is ook geen pure afmaker zijn kracht licht ook alleen in de TT. De rest wat die wint is ook puur geluk enzo en niet vanwege pure klasse. En naast tijdritten wint die niet eens zo vaak iets.
Mayo stelt me niet meer teleur omdat ik daar helemaal niets meer van verwacht. Van Petegem rijdt op zijn niveau en O'Grady en McGee vind ik sowieso niet zo heel erg bijzonder.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan van dat rijtje nog het meeste Mayo. Van een volgens velen potentieel Tour - winnaar naar iemand die de bus nog met moeite bijhoudt.
Van Petegem won geen klassiekers wat op zich best teleurstellend was. Maar die reed toch zeker niet slecht. 3e in de Ronde van Vlaanderen, ook sterk in de E3 Prijs en op het WK enzovoorts.
O'Grady en McGee wonnen geen grote koersen. O'Grady had vorig jaar gewoon een sterk jaar en McGee vooral het jaar ervoor maar dat zijn verder ook niet echt grote afmakers.
Vorig jaar toch nog 13de en ritwinnaar in de Giro, dit jaar weinig topwedstrijden kunnen rijden met zijn team, maar in de Classica Alcobendas klopte hij toch nog mooi Gomez Marchante, Perdiguero en Mancebo ... Toch nog altijd niet slecht voor iemand van zijn leeftijd.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:05 schreef placebeau het volgende:
Tonkov, nog zo'n monument, stopt er ook mee. Dat werd tijd, denk ik dan.
naja, hij presteerde nog wel eens goed, maar je kunt niet zeggen dat hij gestopt is op zijn hoogtepunt, zulke renners moeten niet eindigen in een tweedeklas ploeg, zulke renners verdienen een uittocht met veel bravour.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vorig jaar toch nog 13de en ritwinnaar in de Giro, dit jaar weinig topwedstrijden kunnen rijden met zijn team, maar in de Classica Alcobendas klopte hij toch nog mooi Gomez Marchante, Perdiguero en Mancebo ... Toch nog altijd niet slecht voor iemand van zijn leeftijd.
dat denk ik niet, Basso wordt de rennerr van de toekomst, de volgende vijfvoudige tourwinnaar!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:08 schreef flyckje het volgende:
nja zwansen dat zeggen we elk jaar. Denk niet dat hij ooit zo goed was om lance te kloppen. zelfs niet met conditie die hij had in de tour die hij won. Ik zie hem wel in staat om basso te kloppen dit jaar. En dit zal inderdaad een goei voorbereiding vragen zoals je zelf al voorstelde. Ik hoop dat hij in elk geval de giro meedoet (en meedoet voor te winnen). Hebben we een mooie voorproever. In elk geval zonder valpartijen zag ik hem meestrijden met basso voor plek2.
Ik denk dat hij zich een beetje "misrekend" heeft op het punt dat hij wellicht dacht dat hij als kopman van LPR nog aan de Giro zou kunnen deelnemen dit jaar. Helaas, die wildcard kwam er niet, en dan won hij maar die wedstrijd in Spanje (zowat tegelijk met de giro)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:27 schreef placebeau het volgende:
[..]
naja, hij presteerde nog wel eens goed, maar je kunt niet zeggen dat hij gestopt is op zijn hoogtepunt, zulke renners moeten niet eindigen in een tweedeklas ploeg, zulke renners verdienen een uittocht met veel bravour.
daarvoor is zen TT te zwak. ga geschiedenis maar na: elke tourwinnaar die meermaals gewonnen heeft won ook de TT's.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:29 schreef placebeau het volgende:
[..]
dat denk ik niet, Basso wordt de rennerr van de toekomst, de volgende vijfvoudige tourwinnaar!
Laatst zei je ook al dat Vino bij Liberty een betere TTT zou rijden dan bij T-Mobile, volgens mij onderschat je die laatste toch een beetje. Dit jaar werden ze nog derde, op slecht 35 seconden van Discovery. Ok, ze verliezen volgend jaar Vino, maar ze krijgen wel Rogers en Gonchar terug. Ik denk dat ze een goede kans hebben om volgend jaar tweede te worden in de TTT, dan verliezen ze dus maar 20 seconden op CSC, wat in een tour natuurljik niet veel voorsteld (als er uberhaupt natuurlijk een TTT komt, in het laatste schema dat ik zag zou die er niet inkomen).quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:38 schreef Bartoli het volgende:
Daarnaast is de TTT van CSC veel beter dan die van de moppels.
Inderdaad, Contador, en Lovkvist, als die kan doorgroeien. Valverde en Cunego zijn veel te beperkt in de tijdrit, zijn ook niet 'de' gevleugelde klimmer, en rijden ook niet bij een ploeg waar ze echt goed werk maken van een tijdrit. In die twee zie ik geen meervoudige tourwinnaars.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik zie alleen eigenlijk niet echt een goede klimmer met een goede tijdrit opkomen bij de eerstvolgende jongere toekomstige kandidaat "rondewinnaars", of het zou Contador moeten zijn ...
T.Dekker.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik zie alleen eigenlijk niet echt een goede klimmer met een goede tijdrit opkomen bij de eerstvolgende jongere toekomstige kandidaat "rondewinnaars", of het zou Contador moeten zijn ...
je vergeet 1 ding. En dat is dat de tijdrit die hij won tegen zabriskie met hoogteverschillen is. en zabriskie is enkel super als het zo plat is als ne platte pannekoek. Dus kun je niet op die manier vergelijken. Als je 1 minuut verliest tov ullrich, 2 tov lance. paar seconden tov vino. paar seconden tov julich. Ok je hoort bij de betere tijdrijders van het pak. Maar niet tot de echte supers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:38 schreef Bartoli het volgende:
Basso zijn tijdrit is echt niet te zwak. Kijk maar hij wint waarempel een tijdrit in de Giro och ja hoor ik je nu denken er was geen concurrentie. Maar de man die hij toen versloeg en waar die een keer 2e na was gefinished wint wel de openingstijdrit in de tour van 19 km. Ik denk dat Basso dat mijns inziens ook kan in de Tour nu Lance weg is. Hij zal best lang gelijke tret kunnen houden met Ullrich. Ullrich wint ze misschien wel maar Basso loopt bergop van hem weg waarin hij de schade kan inhalen. Al bij kan het een spannende tour worden tussen die 2 maar ik acht Basso in het voordeel anders wordt je geen 2e in de Tour. Daarnaast is de TTT van CSC veel beter dan die van de moppels.
Ja ok alle tourwinnaars die meermaals de tour wonnen, hebben ook de tijdrit gewonnen. Maar er is één verschil Basso heeft de Tour nog nooit gewonnen. En de Tour winnen kun je ook zonder TT te winnen zie Pantani in 1998![]()
In Dekker zie ik geen goede klimmer met een goede tijdrit. Eerder een hele goede tijdrijder die bergop kan aanklampen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:27 schreef placebeau het volgende:
[..]
T.Dekker.
Misschien.
Popovych.
Karpets.
T-Mobile was idd 3e. Maar CSC was toch beter. Liberty misschien niet maar die hebben wel verscheidene jaren dat ding gewonnen toen was Telekom met Ullrich ook "nergens". Nu hebben ze geluk dat die barema's ingevoerd zijn anders was het misschien een ramp. Ik weet het niet maar het zou kunnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Laatst zei je ook al dat Vino bij Liberty een betere TTT zou rijden dan bij T-Mobile, volgens mij onderschat je die laatste toch een beetje. Dit jaar werden ze nog derde, op slecht 35 seconden van Discovery. Ok, ze verliezen volgend jaar Vino, maar ze krijgen wel Rogers en Gonchar terug. Ik denk dat ze een goede kans hebben om volgend jaar tweede te worden in de TTT, dan verliezen ze dus maar 20 seconden op CSC, wat in een tour natuurljik niet veel voorsteld (als er uberhaupt natuurlijk een TTT komt, in het laatste schema dat ik zag zou die er niet inkomen).
Ze zijn dan ook nog jong hèquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In Dekker zie ik geen goede klimmer met een goede tijdrit. Eerder een hele goede tijdrijder die bergop kan aanklampen.
Popovych zou dat misschien wel kunnen, maar lijkt me gewoon dat tikkeltje extra te missen om echt dominant te zijn/worden. Misschien dat hij grote ronde's gaat winnen, maar de volgende man die aan een reeks gaat beginnen zie ik hem niet worden.
En Karpets.... die lijkt me gedoemd op top 10 (mogelijk top 5) opvuller te blijven.
Whehe, waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ohja, en Petacchi gaat naar eigen zeggen de Ronde van Vlaanderen winnen volgend jaar ...
stond in de krant hier vandaag ...quote:
Hij zou beter werken voor Zabel in de RVV.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ohja, en Petacchi gaat naar eigen zeggen de Ronde van Vlaanderen winnen volgend jaar ...
mja maar lichtheuvelig != een col erin. Dat had de 2de tijdrit wel en daar heeft zabriskie veel tijd verlore want erachter maakte hij terug tijd goed (als ik mij niet vergis)quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:33 schreef Bartoli het volgende:
Voor de komende jaren zie ik alleen een Basso en Popovych. Ik denk dat heren als Contador en Lövkvist gewoon veels te kort gaan komen. Bij Lövkvist zie je dat eigenlijk nu al dat zijn groeimarge niet echt aanzienlijk is. Bij Contador wel weer maar of dat een man voor de GT is weet het nog zo net niet.
@Flyckje die tijdrit wat Zabriskie in de Giro won die in Florence was geen biljartvlak parcours maar heuvelachtig. In Toscane is het nergens biljartvlak.
idd en goed leren van hem, hopelijk kan hij zich dan net zo ontwikkellen als Zabelquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:59 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij zou beter werken voor Zabel in de RVV.
Zabriskie maakte idd in de afdaling en het vlakke stuk erna wat tijd goed. Mede ook doordat dhr Basso wat klungelig afdaalde.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:21 schreef flyckje het volgende:
[..]
mja maar lichtheuvelig != een col erin. Dat had de 2de tijdrit wel en daar heeft zabriskie veel tijd verlore want erachter maakte hij terug tijd goed (als ik mij niet vergis)
Gerdemann werd vandaag trouwens ontslagen door CSC , maar zou bij Tmobile aan de slag kunnenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik verwacht nog wel wat van die Duitsers, Haussler en Gerdemann.
hmm?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:18 schreef Bartoli het volgende:
ow ja en jouw definitie van licht heuvelig = col erin ben ik het niet mee eens. Toscane en Limburg zijn heuvelig. Toscane nog meer heuvelachtiger dan hier. Maar een echte col kun je dat daar en hier alleszins noemen
nog een zwak punt van basso. afdalen. in de tour klungelde hij daar ook al.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zabriskie maakte idd in de afdaling en het vlakke stuk erna wat tijd goed. Mede ook doordat dhr Basso wat klungelig afdaalde.
Net als ons aller Lance. Dat was ook een succes.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat zal het zijn dat ik je verkeerd begrepen hebquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:30 schreef flyckje het volgende:
[..]
hmm?
!= wilt zegge niet gelijk aan. Denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
De reden waarom T-Mobile (en gerolsteiner) hem niet wou is juist omdat hij zo'n vervelend joch was/is zal me inderdaad benieuwen hoe dit afloopt. Hoewel ik absoluut niet twijfel over het talent dat hij heeft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:31 schreef Bartoli het volgende:
Detail: Gerdemann is een lastig en soms vervelend joch. Het zegt toch ook wel wat dat alleen CSC hem wou terwijl die goed genoeg was voor iedere ploeg. Maar nu hij zo goed rijd wil T-Mobile hem hebben. Benieuwd of ze hem daar onder bedwang kunnen houden
Terecht die schorsing.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:02 schreef Zwansen het volgende:
Oh en Van Dijk is voor een jaar geschorst.
quote:Wielrennen / Aanhouder Tjallingii krijgt zijn zin
door John Graat
Skil-Shimano, komend seizoen de tweede profploeg van Nederland, krijgt langzaam vorm. Maarten Tjallingii, een avonturier op de fiets, is een opvallende nieuwkomer.
Het aanhoudende karakter beviel Arend Scheppink wel. Maarten Tjallingii belde regelmatig met de vraag of er komend jaar een plaatsje voor hem was in zijn wielerploeg. Scheppink vond het wel een gokje waard. ,,Pas op hè, dat is een renner met een willetje en passie. Hoe hij zich in Katar in de eerste waaier gooide, dat vond ik mooi. Hij straalt wilskracht uit. Ik mag dat wel, die mannen die twee uur lang op een hartslag van 200 door een bos fietsen op een mountainbike.”
’Ik kwam in Burkina Faso elke dag op tv’
Tjallingii (27) is een a-typische wielrenner met een bijzondere geschiedenis. Hij bracht zijn jeugd tot zijn twaalfde levensjaar door in Mozambique. In het Afrikaanse land bleef sporten beperkt tot voetballen op straat. Terug in Nederland deed hij vier jaar aan voetbal, maar de ’ongezellige sfeer’ sprak hem niet aan. Hij stapte over op schaatsen. Twee keer werd hij kampioen van Gelderland.
Pas op zijn negentiende begon hij met fietsen, op een mountainbike. Acht jaar gaf hij aan die discipline prioriteit, de laatste twee jaar schoof hij er alles voor aan de kant. Vorig jaar stond hij bij de beste twintig op de wereldranglijst. Een podiumplaats in een wereldbekerwedstrijd zat er nooit in, hoewel hij daar dit jaar op het WK marathon in Noorwegen wel uitzicht op had. Op een belangrijk moment stond hij echter een wiel af aan Bart Brentjens, die dankzij hem tweede werd.
Tussen het mountainbiken door fietste Tjallingii op de weg bij het Marco Polo Cycling Team, een idealistisch Nederlands project dat bedoeld is om wielrenners uit niet-traditionele wielerlanden (vooral uit Afrika en Azië) kansen te geven. Tjallingii koos voor dat team omdat het een interessant programma bood, maar ook omdat hij achter de filosofie staat. ,,Ik vind het een mooi idee.”
Twee keer reed hij de Ronde van Burkina Faso, die hij in 2003 wist te winnen. ,,In dat land wordt wielrennen beleefd zoals voetbal in Nederland. Je bent daar echt een held. Ik kwam elke dag op televisie, op straat word je aangeklampt. En er zijn weinig wedstrijden zo zwaar.”
Zijn ogen gingen begin dit jaar open in de Ronde van Katar. In een peloton met veel Pro Tour-ploegen eindigde de avonturier uit Arnhem als vijfde. Later baarde hij ook op het NK in Rotterdam opzien met zijn aanvallende strijdwijze. Tjallingii besloot om zich de komende jaren volledig op het wegwielrennen te richten. Daarmee volgde hij het voorbeeld van Michael Rasmussen, Cadel Evans en Bram Tankink, die eerder een succesvolle overstap vanuit het mountainbiken waagden.
De laatste maanden bestookte hij Scheppink met telefoontjes. De manager uit Nijverdal hapte toe toen hij vorige week definitief duidelijkheid kreeg over de sponsoring voor komend jaar. Tjallingii zegt dat ’een droom’ is uitgekomen. Hij stapt erin met het plan uiteindelijk op het hoogste niveau van de wielersport, de Pro Tour, door te breken. ,,Dit is een ideale kans. Ik kom in een goed gestructureerd team met een goede begeleiding, een goed programma en goede renners. Waar het maar kan zal ik aanvallen, want ik blijf een avonturier. Ik wil me sterk profileren.”
Verzameling van ervaring, talent en renners uit niet-traditionele landen
De Pro Continental-wielerploeg van Arend Scheppink heet in 2006 Skil-Shimano. Het Bredase bedrijf Skil keerde dit jaar terug in de wielersport maar het team met onder anderen Bart Voskamp liep uit op een mislukking. Scheppink vond Skil bereid de sponsoring op zich te nemen. Skil zorgt samen met Shimano, de vorige hoofdsponsor, voor een budget van 1,5 miljoen euro.
De tweede profploeg van Nederland wordt een bonte verzameling van ervaring, jong talent en renners uit niet-traditionele wielerlanden. Behalve vier Japanners zal Skil-Shimano komend jaar ook enkele Duitsers, een Belg en twee Chinezen onder contract hebben. Op voorspraak van Shimano, dat vestigingen heeft in China, gaat Scheppink binnenkort zijn licht opsteken bij de Chinese bond. Hij wil een of twee talenten een jaar de kans geven in het Europese peloton.
Van de zes Nederlanders liggen er voorlopig drie vast. Behalve Maarten Tjallingii zijn dat de dertigers Rik Reinerink en Aart Vierhouten. Scheppink wil verder jong talent een kans geven. Hij is in gesprek met Sebastian Langeveld, Arno Wallaard, Piet Rooijakkers en Kenny van Hummel.
Daarstraks was gisteren alquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:39 schreef Postlezer het volgende:
En Carlo Bomans wordt de nieuwe bondscoach van België.
De Cauwer is trouwens daarstraks vrijgesproken.
Ik vind het ook jammerquote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:21 schreef hetsjhokleek het volgende:
Jammer waarom zou een renner die het aankan om 2 rondes per jaar vooraan te rijden dat niet doen. Maarja het is een ontwikkeling die al heel lang bezig is en die steeds erger wordt.
Dat moet ik nog zien. Hij start nu als absolute topfavoriet, iedereen kijkt naar hem, hij moet het gaan doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:10 schreef placebeau het volgende:
En Basso rijdt geen Giro volgend jaar, de ronde die hij zonder pech gemakkelijk had gewonnen dit jaar, hij zet alles op de tour, die hij volgend jaar met gemak zal winnen.
Dat vond ik idd ook vreemd, dat 'ie zo snel terug kon komen. Het zou idd best eens de druk kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat moet ik nog zien. Hij start nu als absolute topfavoriet, iedereen kijkt naar hem, hij moet het gaan doen.
Dat heeft hij nog maar één keer meegemaakt (Giro) en toen bezweek hij onder de druk. Als je echt ziek bent, dan is het over en uit, dan maak je niet na een paar dagen een comeback nadat je kansloos bent geworden voor het klassement.
Op Beloki reken ik niet meer, maar die zou ik het zeker gunnen. Als hij zou terugkeren, dan zou ik zeker eerder voor hem supporteren dan voor Basso of Ullrich (vooral door de voorgeschiedenis dan).quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vond ik idd ook vreemd, dat 'ie zo snel terug kon komen. Het zou idd best eens de druk kunnen zijn.
Eigenlijk weet ik neit wie dé favoriet is volgend jaar. De twee grootste zijn in principe Basso en Ullrich, maar ik denk dat Beloki een sterke outsider is als die weer op zijn niveau terugkomt.
Ik hoop iig op een boeiende tour volgend jaar.
Beloki ging dit jaar al duidelijk beter rijden naarmate het jaar vorderde. Ook in de Vuelta heeft hij bv. nuttig werk verricht.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op Beloki reken ik niet meer, maar die zou ik het zeker gunnen. Als hij zou terugkeren, dan zou ik zeker eerder voor hem supporteren dan voor Basso of Ullrich (vooral door de voorgeschiedenis dan).
Hij varieert wel met z'n excuses, dus ik gok dat hij de volgende keer zwanger zal zijnquote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:20 schreef rubbereend het volgende:
Ullrich zal wel weer op het beslissende moment verkouden zijn ofzo
Ach, dat hoeft niets te betekenen, de renners moeten de koers maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel tegenvallen, slechts 3 aankomsten bergop en de finish ligt ook niet op de Cauberg..
zulke dingen durven ze nooit in de tour.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, dat hoeft niets te betekenen, de renners moeten de koers maken.
Jammer dat ze in Huy vertrekken en dat ze daar niet aankomen, dat zou pas een aankomst zijn.
Waar haal je dat de finish niet op de Cauberg ligt eigenlijk ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel tegenvallen, slechts 3 aankomsten bergop en de finish ligt ook niet op de Cauberg..
Ik heb ergens gelezen dat de finish een kilometer na de Cauberg ligt. Zoals op 't WK en zo.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waar haal je dat de finish niet op de Cauberg ligt eigenlijk ?
Maar wel twee enorm zware alpenritten achter elkaar. Als dan het klassement nog een beetje open is gaat dat erg mooi wordenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:27 schreef Ambrosius het volgende:
dit jaar was t met de klok mee ja, aankomend jaar er tegen inquote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:49 schreef Jump het volgende:
Ze rijden toch in andere richting als vorig jaar? Nu tegen de klok in, vorig jaar met?
Vorig jaar veel gemist door vakantiejob
Wat is dan een Vinokourov parcours? Vino is een mindere tijdrijder en klimmer dan Ullrich, en een mindere klimmer dan Basso (en in de tijdrit ongeveer gelijk). Ik zie niet in waar hij op dit parcours tijdswinst zou kunnen boeken op zijn concurenten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:17 schreef Falco het volgende:
Dit parcours is idd meer afgestemd op bijvoorbeeld... een Vinokourov!
Een goede Vinokourov klimt volgens mij beter dan Ullrich. De Vino uit 2005 was maar een halve.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:59 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Wat is dan een Vinokourov parcours? Vino is een mindere tijdrijder en klimmer dan Ullrich, en een mindere klimmer dan Basso (en in de tijdrit ongeveer gelijk). Ik zie niet in waar hij op dit parcours tijdswinst zou kunnen boeken op zijn concurenten.
Ik acht Vino ook niet kansloos, heerlijk die aanvalsdrift van hem mag wat mij betrefd beloont worden .quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een goede Vinokourov klimt volgens mij beter dan Ullrich. De Vino uit 2005 was maar een halve.
Wat denk je dat de aanleiding was van die discussie.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:41 schreef rubbereend het volgende:
en om even in te haken op de discussie rond 2 rondes rijden in 1 jaar en Basso, hij rijdt dus geen Giro dit jaar
Nou, de discussie speelde hier toch al wat langer dan vandaag.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:56 schreef placebeau het volgende:
[..]
Wat denk je dat de aanleiding was van die discussie.
ja, tuurlijk, ik bedoelde maar dat ik het al had gepost.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou, de discussie speelde hier toch al wat langer dan vandaag.
't Schijnt wel dat die etappe naar Valkenburg een halve LBL is (als het dan de tweede helft is).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:05 schreef knep het volgende:
Gaap @ parcours.
Wel leuk van Valkenburg natuurlijk daar neem ik wel een dag vrij voor.
Er zijn maar drie berg-etappes bergop geloof ik.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:59 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Wat is dan een Vinokourov parcours? Vino is een mindere tijdrijder en klimmer dan Ullrich, en een mindere klimmer dan Basso (en in de tijdrit ongeveer gelijk). Ik zie niet in waar hij op dit parcours tijdswinst zou kunnen boeken op zijn concurenten.
Helaas, staat niet op de site van letour.fr!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:17 schreef rubbereend het volgende:
heb je ook een profieltje van de etappe naar Valkenburg?
Falco je avatarquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Helaas, staat niet op de site van letour.fr!
Dat zijn de profielen van letour.fr. Daar staan altijd alleen maar de profielen van de grootste bergetappes.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:17 schreef rubbereend het volgende:
heb je ook een profieltje van de etappe naar Valkenburg?
Ullrich pakte dit jaar in de drie aankomsten bergop 5:59 op Vinokourov. En als dit een halve Vino was, wanneer was hij dan een hele, alleen in 2003? Toen was Ullrich bergop ook al de betere.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een goede Vinokourov klimt volgens mij beter dan Ullrich. De Vino uit 2005 was maar een halve.
Goede aankoop denk ik. Sowieso als kopman in Vuelta of Giro. Verder ook top-5 materiaal in Zwitserland, Duitsland, Dauphiné of Romandië.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er gaan geruchten dat Ardila van Davitamon naar Rabobank zou overstappen, ondanks het feit dat hij nog een contract voor een jaar heeft. Hij zou worden vrijgekocht.
De ploeg waarvoor Ardila rijdt, vindt hij zelf waarschijnlijk niet zo belangrijk. Hij rijdt toch voor de hoogstbiedende in koers. En hij sprint op verkeerde momenter uiteraardquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:21 schreef hetsjhokleek het volgende:
En schuwt de aanval niet en durft mee te sprinten voor ereplaatsen. Ik zou het een hele leuke versterking vinden.
Mutsaars is dit seizoen serieus gaan veldrijden en hij wil zichzelf dit jaar gunnen om bij te leren en wil volgend jaar kijken of hij als veldrijder vooraan kan meedoen. Zou dus best als veldrijder een plaatsje bij het rabo-continental team kunnen krijgenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:29 schreef NRH het volgende:
En wat zal Mutsaers doen? Een transfer, alsnog bij Rabo een kans krijgen, of naar het continental team?
Ja en als je hoort dat die maar ¤ 65.000 verdiend kan ik me dat goed indenkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De ploeg waarvoor Ardila rijdt, vindt hij zelf waarschijnlijk niet zo belangrijk. Hij rijdt toch voor de hoogstbiedende in koers.![]()
Ach, als Davitamon voet bij stuk houdt en gewoon nee zegt, dan moet hij blijven, willen of niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:22 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja en als je hoort dat die maar ¤ 65.000 verdiend kan ik me dat goed indenken![]()
Hij wil zichzelf vrijkopen, maar dat gaat enkel lukken als Davitamon daarmee instemt. Volgens mij zijn ze daar nog mee bezig. Zou wel dom zijn om een goede renner met een laag salaris te laten gaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:58 schreef Bartoli het volgende:
hij heeft zich zelf vrijgekocht volgens mij
Dat lijkt me alleen te kunnen als Davitamon zich ergens niet aan heeft gehouden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:08 schreef rubbereend het volgende:
hij kan toch gewoon via de rechter onder zn contract uit
elk contract is toch afkoopbaarquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen te kunnen als Davitamon zich ergens niet aan heeft gehouden.
En als je jezelf financieel aanzienlijk kunt verbeteren, moeten ze je geloof ik laten gaan (maar weet ik niet zeker).quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
elk contract is toch afkoopbaaren dat is meestal afhankelijk van het salaris........
Hangt volgens mij toch van het contract af en wat daar instaat. Er zijn genoeg voetballers die weg willen, aanbiedingen hebben maar toch hun contract moeten uitdoen bij het reserve-eftal, dik tegen hun zin. Ik weet niet of dat bij wielrenners ook zo is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als je jezelf financieel aanzienlijk kunt verbeteren, moeten ze je geloof ik laten gaan (maar weet ik niet zeker).
TV5quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:44 schreef kawotski het volgende:
Op TV5 zenden ze ergens na 24.00 de Tour van Burkina Faso uit.. mooi om te zien , de jongens van Credit Agricole hebben de grootste moeite om de heren uit Kameroen en omstreken bij te houden.
LeBlanc liep daar nb ook nog rond.. laat 'm daar maar blijven met z'n kinderachtige gedrag.
ge wilt nu toch weer die discussie niet uitlokken eh?quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:18 schreef Wombcat het volgende:
Aan de andere kant: het zijn renners die doping gebruiken die de sport kapot maken (en met de hoeveelheid positieve tests op EPO bij Armstrong in de tour van 1999 heb je imo wel een plaat voor je kop als je gelooft dat hij nog volledig onschuldig is).
stel dat het waar is dat ie doping heeft gebruikt in die ene Tour.. dan nog is het in geen verhouding hoe men Armstrong op voorhand al veroordeelt. Als organisatie van de Tour veroordeel je in principe iedere renner want een Basso en Ullrich zijn net zo saai - omdat zij bijna net zo sterk zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:18 schreef Wombcat het volgende:
Aan de andere kant: het zijn renners die doping gebruiken die de sport kapot maken (en met de hoeveelheid positieve tests op EPO bij Armstrong in de tour van 1999 heb je imo wel een plaat voor je kop als je gelooft dat hij nog volledig onschuldig is).
Neem van mij aan, de "Tour" is een monument ook bij het publiek. Als Jan Ullrich de Giro wil winnen is dat voor "Jan Publiek" 'zijn' probleem. De Tour is véél véél véél te commercieel interessant voor de ploegen en toprenners om te laten liggen hoor...quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:36 schreef kawotski het volgende:
.
Het wordt dus tijd dat de sponsoren en ploegen eens de rollen omdraaien en hun troeven eens op de Vuelta of Giro zouden zetten. Kijk , als je dat als Tour-organisatie zegt, dan heb ik respect. Pas dan wordt het interessant.. iedere 2 jaar de Alpe d'Huez van dezelfde kant beklimmen wordt ook saai.
my 2 cents...![]()
Toevallig net een paar minuten gezien, wel aardig om te zien. Mooi op die onverharde wegen soms, de Afrikanen zijn daar niks minder dan de Europeanen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
TV5Lijkt me wel lachen ,maar geen idee waar ik op zou moeten afstemmen
kijk, je moet toch ergens beginnen, je kunt de Tour als monument wel in stand laten maar dan zou het woord innovatie bijv. ook wel de prullenbak in kunnen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Neem van mij aan, de "Tour" is een monument ook bij het publiek. Als Jan Ullrich de Giro wil winnen is dat voor "Jan Publiek" 'zijn' probleem. De Tour is véél véél véél te commercieel interessant voor de ploegen en toprenners om te laten liggen hoor...
Qua parkoers en spanning zijn de Vuelta en Giro al jaren leuker dan de Tour.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:36 schreef kawotski het volgende:
Mijn mening: De Tour is leuk maar ik vindt dat de Vuelta en de Giro de plaats van de Tour mogen overnemen. Al die spugende en Boe roepende mensen langs de kant van de weg in Frankrijk is voor de wielersport beneden alle peil. Ik vind het een prachtsport maar ik zou dat volk wat de sport niet weet te waarderen maar wel het lef heeft daar hun mening uit te dragen langs de zijlijn (inc LeBlanc en kornuiten) het liefst in de Gorges du Verdon willen trappen.
Het wordt dus tijd dat de sponsoren en ploegen eens de rollen omdraaien en hun troeven eens op de Vuelta of Giro zouden zetten. Kijk , als je dat als Tour-organisatie zegt, dan heb ik respect. Pas dan wordt het interessant.. iedere 2 jaar de Alpe d'Huez van dezelfde kant beklimmen wordt ook saai.
Mart gaat het al zwaar genoeg krijgen nu zijn grote messias de fiets aan de wilgen heeft gehangen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus Mart Smeets, als je eens niets te doen hebt, verleg je grenzen... kom eens met wat nieuws in dit oude monumentale bolwerk.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mart gaat het al zwaar genoeg krijgen nu zijn grote messias de fiets aan de wilgen heeft gehangen.
Het is maar goed dat Vladimir Gusev weg is bij CSC nu Vladimir Gustov komt. Je zou de 2 nog maar gaan verwarren zoals Smeets dat kanquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mart gaat het al zwaar genoeg krijgen nu zijn grote messias de fiets aan de wilgen heeft gehangen.
Als het aan Mart Smeets zou liggen zouden er veel meer koersen op televisie zijn. in de Sportweek schreef hij er een tijdje geleden nog over dat hij zou willen dat de NOS wat meer wielrennen zou aankopen, nu ze minder voetbal hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:24 schreef kawotski het volgende:
dus Mart Smeets, als je eens niets te doen hebt, verleg je grenzen... kom eens met wat nieuws in dit oude monumentale bolwerk.
eindelijk eens een quote waar ik hem gelijk in geefquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:53 schreef mbn het volgende:
[..]
Als het aan Mart Smeets zou liggen zouden er veel meer koersen op televisie zijn. in de Sportweek schreef hij er een tijdje geleden nog over dat hij zou willen dat de NOS wat meer wielrennen zou aankopen, nu ze minder voetbal hebben.
Ik moet Mart in deze ook gelijk geven.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:54 schreef Bartoli het volgende:
[..]
eindelijk eens een quote waar ik hem gelijk in geef![]()
Ja dat wel maar ik doelde ook op wedstrijden als Veenendaal-Veenendaal en evt andere Nederlandse koersen. Lijkt mij ook wel interessant om te zienquote:Op dinsdag 1 november 2005 23:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Aan de andere kant , zou het publiek in Nederland dat naar alle wielerwedstrijden op enig niveau wil kijken niet gewoon altijd al op de VRT afstemmen ?
Het zou de NOS in elk geval geen kwaad doen om eens wat meer ervaring op te doen met het "opnemen en zelf verslaan" van wielerwedstrijden, dat lijkt mij in elk geval wel een feit ja. Krijgen we misschien in de Amstel en Benelux-tour enzo ook eens wat deftiger camerawerk ook ...quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:49 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja dat wel maar ik doelde ook op wedstrijden als Veenendaal-Veenendaal en evt andere Nederlandse koersen. Lijkt mij ook wel interessant om te zien
bizar druk je vandaag op die bergquote:Op woensdag 2 november 2005 01:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Kijk trouwens ook naar hoe de VRT (en ook het commerciele Kanaal2 maar dat merken jullie natuurlijk niet) in Vlaanderen het veldrijden blijft promoten, mede daardoor staan ze hier in Vlaanderen ook naast het veld rijen dik voor die sport ...
1 november (Allerheiligen) is dan ook een "Feestdag" (maw verplichte vrije dag) in België hé ... Dat en het feit dat de Koppenberg een waar monument is zorgt voor een massa volk op zo'n cross ...quote:Op woensdag 2 november 2005 02:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bizar druk je vandaag op die berg
De UCI wordt zelfs gesponsord door een renner die EPO gebruikt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:18 schreef Wombcat het volgende:
De ronde van Californiè wordt gesponsord door een firma die EPO maakt. Best bizar eigenlijk.
Ook weer waar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De UCI wordt zelfs gesponsord door een renner die EPO gebruikt.
De UCI had wel problemen ermee dat die epo fabrikant de ronde van californië ging sponsoren. Terwijl zoals SaintofK al aangeeft ze zelf door een corrupte renner geholpen worden om het te bestrijden. Wie weet zit dhr LA hier ook wel weer achterquote:
Vreemd dat de grote media dit nu pas melden. Zie [Centraal] Wielrennen # 23: Op naar de wintermaandenquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:21 schreef placebeau het volgende:
Rasmussen heeft ondertussen zijn contract verlengd tot 2007. Volgend jaar moet hij maar eens zien te bevestigen, al vrees ik ervoor.
tja, zulke inside information heb ik niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Vreemd dat de grote media dit nu pas melden. Zie [Centraal] Wielrennen # 23: Op naar de wintermaanden
Ik zat er dan wel een jaartje naast.
Ik had het ook maar van een site geplukt hoor.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:31 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, zulke inside information heb ik niet.
de bolletjestrui zal hij wel weer winnen maar zo hoog in het klassement gaat niet meer lukken want ze laten hem nooit meer zover wegrijden als dit jaar in de eerste bergetappequote:Op vrijdag 4 november 2005 11:21 schreef placebeau het volgende:
ah, ik zou er niet te veel achter zoeken.
Rasmussen heeft ondertussen zijn contract verlengd tot 2007. Volgend jaar moet hij maar eens zien te bevestigen, al vrees ik ervoor.
Het werd toen wel gemeld door de telegraaf dacht ik maar dat was nooit officieel bevestigd. Nu wel maar dus maar t/m 2007 en niet 2008quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:33 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik had het ook maar van een site geplukt hoor.
Precies en een redelijke tijdrit neerzetten kan die ook wel. Combineer dat met de bergetappes en heuvelachtige ritten die je hebt en Valverde komt vanzelf wel in de top 10 terecht. Voor iemand die zijn 2e Tour rijdt is dat dan niet eens zo slecht. Dit jaar was die al vergekomen als die knie hem geen parten speelde.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:50 schreef rubbereend het volgende:
ik denk dat Valverde zich vooral op etappe overwinningen zal richten
Als die knie hem geen parten had gespeeld, was 'ie ws wel in de top 10 terecht gekomen denk ik. Zoals 'ie reed in de etappe die hij won, was het moeilijk geweest 'm eraf te krijgen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:53 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Precies en een redelijke tijdrit neerzetten kan die ook wel. Combineer dat met de bergetappes en heuvelachtige ritten die je hebt en Valverde komt vanzelf wel in de top 10 terecht. Voor iemand die zijn 2e Tour rijdt is dat dan niet eens zo slecht. Dit jaar was die al vergekomen als die knie hem geen parten speelde.
Freire, ook zo'n injury prone.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:40 schreef Wombcat het volgende:
. Je ziet soms wel renners die erg blessuregevoelig zijn. (Bruyneel was er vroeger bv. zo eentje).
Idd, zo had ik 'm nog niet gezien. Maar Freire heeft al wel een toffere carrière bij elkaar gefietst dan Bruyneel.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Freire, ook zo'n injury prone.
Dat zonder meer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, zo had ik 'm nog niet gezien. Maar Freire heeft al wel een toffere carrière bij elkaar gefietst dan Bruyneel.
Ja, zoals de eerste keer dat hij het WK won, met maar iets van 13 wedstrijddagen dat hele jaar gereden (dat 'ie geselecteerd was, überhaupt. Toch wel sterk gezien van de bondscoach).quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:15 schreef rubbereend het volgende:
Freire heeft bovendien het voordeel dat als hij fit is hij meteen kan winnen aangezien hij "nauwelijks" kilometers nodig heeft om in vorm te komen
Iets wat ik nog altijd "verdacht" blijf vinden eigenlijk. Echt opvallend hoe hij telkens met zo weinig vaak zelfs trainingskilometers in de benen zo'n lange koersen aankan ...quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:15 schreef rubbereend het volgende:
Freire heeft bovendien het voordeel dat als hij fit is hij meteen kan winnen aangezien hij "nauwelijks" kilometers nodig heeft om in vorm te komen
Tjah, ik heb het nooit normaal gevonden dat zo iemand renners kan verslaan die zich al maanden echt speciaal voorbereiden op een koers ...quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:19 schreef rubbereend het volgende:
ja zo kun je altijd wel verdachte dingen vinden.
Het is in ieder geval "apart", want het geldt niet voor 99% van het peloton.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:19 schreef rubbereend het volgende:
ja zo kun je altijd wel verdachte dingen vinden.
Dan nog, we spreken hier nog altijd over een "conditiesport" hé , je mag nog van het talent barsten het blijft mij een raadsel hoe hij altijd zo "snel" aan een dergelijke conditie komt ...quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:37 schreef Zwansen het volgende:
Freire barst van het talent alleen is het ook de meest luie renner van het peloton...
VDB ook. Zo mogelijk nog meer. En zelfs tijdens z'n glansperiode (toen het mentaal nog erg goed zat) kon die niet uit het niets wereldprestaties neerzetten. Zelfs Lance en Jan kunnen dat niet. Eigenlijk niemand kan dat.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:37 schreef Zwansen het volgende:
Freire barst van het talent alleen is het ook de meest luie renner van het peloton...
Inderdaad. Maar in een klassieker of op een WK maar wat meerijden tot aan de streep zonder iets te doen is ook niet voor iedereen weggelegd. Zie het recentste WK. En dat waren dan allemaal renners die al maanden naar deze wedstrijd toeleefden, niet mensen die zich half geeuwend even snel op de fiets hijsenquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:36 schreef The_Hives het volgende:
tussen zelf aanvallen en in het peleton meerijden tot aan de streep zit ook een groot verschil
en jij werkt of bij het WADA of L'Equipe..quote:
zo vaak op tv gezegd door dhr Wuyts. Smeets heb ik het in die keren dat ik naar de NOS kijk nooit horen zeggenquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:21 schreef kawotski het volgende:
M.b.t. Freire, waar haal je (jullie) al die informatie vandaan dat hij weinig traint? En in vergelijking tot welke renners?
Smeets is dan ook vaak nog niet eens in staat enige randinfo mee te geven als men die in een krant voor zijn hoofd houdt hé ...quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zo vaak op tv gezegd door dhr Wuyts. Smeets heb ik het in die keren dat ik naar de NOS kijk nooit horen zeggen
Alleen als het Lance Armstrong betrof.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Smeets is dan ook vaak nog niet eens in staat enige randinfo mee te geven als men die in een krant voor zijn hoofd houdt hé ...
dat is een tussenpersoon, geen bron - als ik alles wat een commentator zegt als waar moet aannemen..quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zo vaak op tv gezegd door dhr Wuyts. Smeets heb ik het in die keren dat ik naar de NOS kijk nooit horen zeggen
Sportverslaggevers zijn ook journalisten. En als je een journalist niet meer als bron mag gebruiken, dan weet ik het ook niet meer. Helaas ken ik Freire zelf niet zo goed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat is een tussenpersoon, geen bron - als ik alles wat een commentator zegt als waar moet aannemen..
En als ik eerlijk moet zijn, alle commentatoren vergissen zich wel eens, kan me er wel over op winden, maar dan , probeer eens maar eens al die uren vol te praten, dan moet je rekening houden met een korreltje zout gehalte
Ze hadden beter daar eens een extra pro-tour wedstrijd gehouden dan in begot Polen ...quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:35 schreef Leatherface het volgende:
Amerika heeft absoluut zijn stempel gedrukt op het profwielrennen. Op zich zou het wel aardig zijn om een Pro Tour - wedstrijd in de VS te houden.
Vroeger had je de Coors Classic oid in de bergen van Colorado. Daar kun je echt schitterende bergritten houdenAlleen denk ik dat Europese wielrenners moeilijk te motiveren zijn om de oceaan over te steken voor een koers in de Rocky Mountains, als de kalender toch al overvol is.
Ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze hadden beter daar eens een extra pro-tour wedstrijd gehouden dan in begot Polen ...
UCI wilde een aantal ProTour-wedstrijden buiten Europa organiseren, maar de ploegen wareb tegen vanwege het reizen en de kosten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze hadden beter daar eens een extra pro-tour wedstrijd gehouden dan in begot Polen ...
Tsja, dat vind ik dan weer zo jammer.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef mbn het volgende:
[..]
UCI wilde een aantal ProTour-wedstrijden buiten Europa organiseren, maar de ploegen wareb tegen vanwege het reizen en de kosten.
Precies, logistiek hoeft het echt geen probleem te zijn om eens buiten Europa te koersen. En geld is ook niet echt een argument, want ook in kleine sporten als poolbiljart wordt er over de hele wereld gespeeld. En spelers moeten het dan met hun relatief beperkte budget het voor een groot deel zelf betalen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:23 schreef kawotski het volgende:
Er rijden een paar ProTour rijders in de Tour of California (de EPO Tour)
Eurosport: "Leipheimer, his Gerolsteiner team as well as Discovery Channel, Davitamon-Lotto, Phonak, Saunier-Duval and T-Mobile will represent the Pro Tour in the February 19-26 race."
link: http://www.eurosport.com/(...)1559_sto785418.shtml
In de MotoGP rijdt men sinds kort ook weer een rondje in de VS. Het is volgens mij zeer goed haalbaar. Ik bedoel, Qatar (of all places) is geen probleem, qua vliegtijd maakt het amper verschil. De VS verdient gewoon een ProTour rit. Wat dit tegenhoudt?
Tja, wielrennen is ontzettend conservatief op vele punten. Op sommige punten is dat maar goed ook, zoals met het een echte publieksport te houden. Echter op andere punten houdt dat ontwikkelingen tegen. Sponsors zijn veelal nationaal gebonden en hebben buiten de Tour de France en een handjevol klassiekers weinig te winnen bij het rijden van wedstrijden buiten de eigen landsgrenzen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:21 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, dat vind ik dan weer zo jammer.
CSC reed daar niet. Phonak, Discovery, Gerolsteiner, Credit Agricole en Saunier Duval wel. Dit omdat deze ploegen sponsor belangen hebben op het Amerikaanse continent.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:31 schreef mbn het volgende:
Overigens reden CSC, Phonak, Discovery Channel (logisch) en
Idd!quote:Op zondag 6 november 2005 13:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Heeft die struisvogel nou een sok op z'n kop? Dan is een derde plaats helemaal knap.
Freire had als hij fit was geweest gewoon achter bettini aangegaan, net als vorig jaar in Verona toen hij ff persoonlijk Boogerd ging halenquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:21 schreef kawotski het volgende:
M.b.t. Freire, waar haal je (jullie) al die informatie vandaan dat hij weinig traint? En in vergelijking tot welke renners?
Wat betreft dit W.K. had Boonen echt mazzel in de ruimste zin v/h woord natuurlijk, hij kreeg het niet cadeau, maar als die laatste ontsnapping ietsje langer had volgehouden dan had het er heel anders uitgezien uiteraard.
Freire had die zelfde truc (voor zover het een truc is, puur samenwerking, en dat zat er bij de Spanjaarden wel goed in) ook dit jaar kunnen uithalen. Geredeneerd volgens sommige uitspraken hierboven had hij dus ook wel mee kunnen fietsen. Dus een paar feiten over training wil je dan graag ondersteund zien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |