abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:18:43 #51
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31231595
Gaat (nog) niet werken, Er moet altijd een mannetje met een heftruck o.i.d. klaarstaan, lading moet gecontroleerd worden, papieren moeten afgetekend worden (uiteraard door de chef inkoop/expeditie).

(edit: wat ErwinRommel zegt)

En je zit uiteraard met de gemeenteregeltjes dat je tussen kwart voor pispot en 10 over drumstel niet in de binnenstad mag lossen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Saabmobiel op 06-10-2005 15:20:01 (toevoeging) ]
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_31231767
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wat heeft de aanvoer nu te maken met het uitvoerende werk.
Goederen kunnen simpelweg opgeslagen worden om er de volgende dag mee aan de slag te gaan.
Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal
pi_31231830
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:00 schreef Rekkie het volgende:
Bakkers worden ook 's nachts/'s ochtends heel vroeg bevooraard.... daar kan het ook.
Appels en peren
pi_31231928
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:24 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal
De winkels hier liggen niet pal naast een rij woningen, dus nee
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:27 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Appels en peren
Bevoorrading = bevoorrading is zie niet waarom appels en peren hier van toepassing is
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:31:38 #55
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31231958
het lijkt een dooddoener maar er zit zeer zeker een kern van waarheid in.
Zonder transport en logistiek staat alles stil.

Neemt niet weg dat de overtredende vrachtwagen chauffeur vaud zit als hij gaat inhalen wanneer dat niet mag.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31231986
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:
vaud
Is het bewust of kun je er niets aan doen?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:33:47 #57
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232020
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

De winkels hier liggen niet pal naast een rij woningen, dus nee
[..]

Bevoorrading = bevoorrading is zie niet waarom appels en peren hier van toepassing is
Bevoorrading is idd bevoorrading. Maar dan ben je er nog niet. Er moet personeel aanwezig zijn om de voorraad in ontvangst te nemen.
Bouwterreinen zijn in de nacht gesloten. Supermarkten zijn gesloten, winkels zijn gesloten en de meeste bedrijven zijn gesloten.
Hoe moet de bevoorrader zijn spullen dan kwijt? Hoe wil je dat doen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:35:05 #58
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31232059
Bij de deur neerzetten is geen optie
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:35:20 #59
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232067
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:32 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Is het bewust of kun je er niets aan doen?
Hoezo? Irriteerd het je?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31232070
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

De winkels hier liggen niet pal naast een rij woningen, dus nee
Stel dat het wel zo was?
quote:
[..]

Bevoorrading = bevoorrading zie niet in waarom appels en peren hier van toepassing is
Omdat een bakkerij sowieso al nachtwerk is
pi_31232087
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoezo? Irriteerd het je?
Nee het irriteert me niet, gewoon interesse
pi_31232178
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Bevoorrading is idd bevoorrading. Maar dan ben je er nog niet. Er moet personeel aanwezig zijn om de voorraad in ontvangst te nemen.
Bouwterreinen zijn in de nacht gesloten. Supermarkten zijn gesloten, winkels zijn gesloten en de meeste bedrijven zijn gesloten.
Hoe moet de bevoorrader zijn spullen dan kwijt? Hoe wil je dat doen?
Supermarkt is simpel, via een nachtkluis (al dan niet gekoeld) die door de vrachtwagen aan de buitenzijde te openen is en door de medewerkers van de supermakt aan beide zijden.

Ik heb zelf bij een metaal-bedrijf gewerkt waar de bevoorrading gewoon 's nachts werd geregeld door op een vooraf aangegeven plek achter het hek.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:45:02 #63
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232272
En nog iets anders wat erbij komt kijken is dat veel producten maatwerk zijn. bv zwaar transport van goederen. Deze gebeuren overigens al vaak in de nacht maar het is sporadisch.

Ik ga even een voorbeeld aanhalen:
we kankeren allemaal dat er bv geen vers brood meer is bij de supermarkt. Een veelgehoord argument is dan dat het transport maar vaker moet plaatsvinden. Dus dat betekend vrachtwagens op de weg. Zelfs al zet je de superbakker IN de supermarkt neer, dan nog moet er meel worden aangevoerd.
Doet men dit in de nacht dan is er niemand aanwezig om de boel in ontvangst te nemen. Dan kan je het opslaan buiten de deuren van de supermarkt, maar dat lijkt me geen strak plan.
Er moet dus iemand zijn. Daarbij geld dat supermarkten vaak in woonwijken gesitueerd zijn. Dus er gelden regels vwb de bevoorrading.

Als men het transport gedurende de nacht en buiten de spits wilt doen dan nog zijn er sectoren waarbij JIT toepassingen noodzakelijk zijn. Al zal je wel de flow van het gehele vrachtvervoer beter kunnen spreiden. Daar staat dan wel tegenover dat men overgaat op een 24/7 economie. Want anders zet het in de nacht bevoorraden geen zoden aan de dijk en kost het alleen maar meer geld en ergernis.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:51:07 #64
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232422
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Supermarkt is simpel, via een nachtkluis (al dan niet gekoeld) die door de vrachtwagen aan de buitenzijde te openen is en door de medewerkers van de supermakt aan beide zijden.

Ik heb zelf bij een metaal-bedrijf gewerkt waar de bevoorrading gewoon 's nachts werd geregeld door op een vooraf aangegeven plek achter het hek.
bevoorraden supermarkt simpel? Lijkt idd simpel, maar de werkelijkheid is anders. Ben zelf voor een blauwe maandag distributie chauff geweest.
Dan spreken we nog niet eens over de kwestie veiligheid.

En het gebeurd vaak genoeg in elke sector dat de geleverde goederen welke NIET gecontroleerd werden manco's vertoonden of niet de juiste maten hadden. Dan is het toch echt rete handig als er een opzichter is die de boel in ontvangst kan nemen of terug kan sturen.
Ipv dan eerst de boel afladen op een plek, en uren daarna komt men tot de ontdekking dat het niet de juiste goederen zijn. Werk ligt dan stil, en dat kost veel geld. Met name in de JIT processen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:51:33 #65
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_31232436
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:17 schreef cupra4 het volgende:
Als dit bord er staat:

[afbeelding]

met daaronder een bordje 06:00 - 10:00

Dus vrachtwagens NIET inhalen van 06:00 tot 10:00

Is het dan echt zo fucking moeilijk om om 06:30 gewoon op de rechterbaan te blijven met die klotecombinaties ? En nee, er was geen uitvoegende vrachtwagen die er tussen moest, de rest ging gewoon te langzaam. Zijn die chauffeurs nou echt analfabeet ?
en nu ? zelfmoord ?


.
Ja... echt!
pi_31232519
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:51 schreef KopieerMachine het volgende:

[..]

en nu ? zelfmoord ?


.
Nee gewone moord als je niet uitkijkt, want daar zorgen de vrachtwagenchaffeurs wel voor op den duur
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:05:35 #67
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31232705
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee gewone moord als je niet uitkijkt, want daar zorgen de vrachtwagenchaffeurs wel voor op den duur
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:09:21 #68
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31232782
Wie weet was ie z'n bril vergeten.
(Un)masking for the greater good.
pi_31232870
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:05 schreef Saabmobiel het volgende:

[..]

Waar gaat dit topic nou over?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:38:24 #70
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31233397
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Waar gaat dit topic nou over?
Och sorry... Inhalende vrachtwagens zijn potentiële moordenaars!
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_31233542
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:38 schreef Saabmobiel het volgende:

[..]

Och sorry... Inhalende vrachtwagens zijn potentiële moordenaars!
Het was niet zo moeilijk, maar eigenlijk zijn alle vrachtwagens potentiele moordenaars.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:52:50 #72
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31233659
Eigenlijk zijn alle motorvoertuigen potentiële moordmachines.
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:34:48 #73
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_31236055
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Relaxt! Dus als je met je werk bezig bent mag je regels overtreden, mensen irriteren en economische schade veroorzaken? Ideaal!
Paar honderd duizend vrachtwagens tegen vele miljoenen personenwagens, en ja hoor de vrachtwagens zijn de schuld, natuurlijk. Rijd maar lekker "door" met je wagentje, komen er nog meer bij prima, kostenplaatje van het in de file staan word toch op de consument doorberekend, ga maar lekker telewerken stelletje kantoorlullen. Zonder het vervoer van jullie spulletjes word er toch niks verdiend, of ga je ze straks emailen gewoon niks meer verhandelen en je zult geen vrachtwagen meer op de weg zien, alleen zit je dan zelf ook wel zonder werk uiteraard, kortzichtig gelul dit, wij gaan snachts rijden als de goederen ook snachts aangenomen worden, kom je nest maar uit dan. Zonder vervoer staat ALLES stil, mocht het nog steeds niet duidelijk wezen.
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
pi_31237335
Beetje overdreven om zo af te geven op vrachtwagens. Meestal komt dit doordat er een echt significant langzamer voertuig, 9 van de 10 keer een telescoopkraan, rechts rijdt.

Als dit op een snelweg met 3 banen gebeurt dan ontstaat er net zo goed een zooitje. En hoe komt dat, doordat ze op de middenbaan het liefst net niet tegen de inhalende vrachtauto aanrijden om dan meteen naar links te gaan, dus met een te lage snelheid en liefst zonder te kijken en/of richting aan te geven

Ik wacht dan liever rustig op gepaste afstand van de vrachtwagen tot 'ie zijn inhaalmanouvre heeft afgerond en dan kan ik het gaspedaal weer flink intrappen zonder dat ik uit frustratie een hap uit mijn stuur heb gebeten
pi_31240053
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:29 schreef Circuitbreaker het volgende:
Beetje overdreven om zo af te geven op vrachtwagens. Meestal komt dit doordat er een echt significant langzamer voertuig, 9 van de 10 keer een telescoopkraan, rechts rijdt.
Ja dus? Ik ga toch ook niet over de vluchtstrook rijden omdat er links een vrachtwagen rijd die daar niet mag rijden?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_31245848
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:29 schreef Circuitbreaker het volgende:
Beetje overdreven om zo af te geven op vrachtwagens. Meestal komt dit doordat er een echt significant langzamer voertuig, 9 van de 10 keer een telescoopkraan, rechts rijdt.

Als dit op een snelweg met 3 banen gebeurt dan ontstaat er net zo goed een zooitje. En hoe komt dat, doordat ze op de middenbaan het liefst net niet tegen de inhalende vrachtauto aanrijden om dan meteen naar links te gaan, dus met een te lage snelheid en liefst zonder te kijken en/of richting aan te geven

Ik wacht dan liever rustig op gepaste afstand van de vrachtwagen tot 'ie zijn inhaalmanouvre heeft afgerond en dan kan ik het gaspedaal weer flink intrappen zonder dat ik uit frustratie een hap uit mijn stuur heb gebeten
Je moet wel goed lezen... Er worden gewoon andere vrachtwagens ingehaald die naar hun idee te langzaam (80 ?) rijden. Dus ook die lamzak met die klote dieplader die vanmorgen om 06:10 op de A2 bij Valkenswaard minstens 7 andere vrachtwagens BERGOP moest inhalen.... Waar was dat nou voor nodig ? Dat een vrachtwagen een baantje opschuift om een invoegende collega ertussen te laten, geen probleem, je kan ze moeilijk op de vluchtstrook laten rijden. Maar sommigen hebben gewoon structureel schijt aan een inhaalverbod. Laat die bermtoeristen daar maar eens op gaan controleren....
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:56:05 #77
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31246003
Er is maar één goede oplossing voor het probleem van de inhalende vrachtwagens: de snelheidsbegrenzer eraf! Hierdoor wordt het snelheidsverschil tussen vracht- en personenvervoer al een stuk minder.

Gevolg is wel dat mensen dan gaan miepen dat ze ingehaald worden door vrachtwagens...
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:58:01 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31246012
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef Lucille het volgende:
Hoe druk was het vanochtend om 06:30?
Hoe druk is het 's nachts om 3 uur op een 6 baans A4 waar ze staan te flitsen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:53:16 #79
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31246484
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:56 schreef Saabmobiel het volgende:
Er is maar één goede oplossing voor het probleem van de inhalende vrachtwagens: de snelheidsbegrenzer eraf! Hierdoor wordt het snelheidsverschil tussen vracht- en personenvervoer al een stuk minder.

Gevolg is wel dat mensen dan gaan miepen dat ze ingehaald worden door vrachtwagens...
Dat zie ik nu soms al gebeuren
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31246518
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat zie ik nu soms al gebeuren
Dat ligt aan die eikels die menen dat 80 op de snelweg hard genoeg is..........
Ook zulks tuig en bejaarden moet je van de (snel)weg trappen
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:59:07 #81
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31246559
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat ligt aan die eikels die menen dat 80 op de snelweg hard genoeg is..........
Ook zulks tuig en bejaarden moet je van de (snel)weg trappen
eens
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31254689
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:27 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Appels en peren
Nee, brood toch?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31267709
Vandaag was het ook weer feest... het meest pijnlijke aan de zaak is dat ik van af Elst (tussen Arnhem en Nijmegen ) naar Schiedam rij iedere dag, over de A15 met een hele mooie lege spoorbaan (ook wel betuwe lijn genoemd) er naast. Dan denk ik: haal die banden van die vrachtwagens af en laat ze over het spoor rijden ofzo.

En hoe druk het is om 6:30? Druk zat, zeker met die mist, want dat is toch wel zo eng, dan gaan we met zijn alle lekker 30 rijden. Maar ook op gewone dagen sta ik regelmatig in de file om 6:30.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:13:32 #84
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_31456873
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:04 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja dus? Ik ga toch ook niet over de vluchtstrook rijden omdat er links een vrachtwagen rijd die daar niet mag rijden?
Mischien is dat wel NET de vrachtwagen die jouw avondVRETEN komt bezorgen bij je lokale supermarkt. Of dacht jij dat jouw eten, autotje, huisje, bedje, en alles wat je ook maar gebruikt in jouw dagenlijkse leventje aan is komen waaien, nee dat word stukje bij stukje door VRACHTWAGENS JA aangevoerd. Heb jij geen uitgaande goederen bij je werk(al is het maar de post) wil je ook niet dat dat bij de klant komt enz.. nou dan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bobby18 op 15-10-2005 10:18:46 ]
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:17:12 #85
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_31456901
Mischien is dat wel NET de vrachtwagen die jouw avondVRETEN komt bezorgen bij je lokale supermarkt. Of dacht jij dat jouw eten, autotje, huisje, bedje, en alles wat je ook maar gebruikt in jouw dagenlijkse leventje aan is komen waaien, nee dat word stukje bij stukje door VRACHTWAGENS JA aangevoerd. Heb jij geen uitgaande goederen bij je werk(al is het maar de post) wil je ook niet dat dat bij de klant komt enz.. nou dan.
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:23:36 #86
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31456957
Ach gelukkig doen chauffeurs van luxewagens nooit vreemde dingen, ze snijden me nooit de af als ze me zonodig vlak voor de afrit in willen halen, remmen nooit debiel hard omdat ze denken dat je 40 ton op een duppie stil kunt zetten, en uiteraard overtreden ze de verkeersregels ook nooit.

Verder gaan ze nooit in de dooie hoek staan en zetten ze me ook nooit klem tijdens het lossen en parkeren ze echt niet onder de laadklep, en uiteraard houden ze er altijd rekening mee dat een vrachtwagen wat meer ruimte op de weg nodig heeft, en zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die bestuurders van luxewagen echt 'noooooooooooit' *kuch kuch zouden doen.

De moraal van het verhaal: leven en laten leven we zitten allemaal op 1 stuk asfalt en we willen allemaal zo snel mogelijk van a naar b.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31456976
Vrachtwagenchauffeurs staan niet voor hun lol in de file en gaan als het maar enigsinds kan de files uit de weg(En ook het inhaalverbod bijvoorbeeld)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31457632
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:13 schreef Bobby18 het volgende:

[..]

Mischien is dat wel NET de vrachtwagen die jouw avondVRETEN komt bezorgen bij je lokale supermarkt. Of dacht jij dat jouw eten, autotje, huisje, bedje, en alles wat je ook maar gebruikt in jouw dagenlijkse leventje aan is komen waaien, nee dat word stukje bij stukje door VRACHTWAGENS JA aangevoerd. Heb jij geen uitgaande goederen bij je werk(al is het maar de post) wil je ook niet dat dat bij de klant komt enz.. nou dan.
Sorry maar jouw reactie slaat echt nergens op. Ik rij iedere dag naar het werk om de uitkeringen van die uitkeringstrekkers te verdienen (en met een beetje geluk houd ik ook nog geld over om voor mezelf wat over te houden) maar geeft mij dat het recht om dingen te doen die niet mogen? Mooi zooitje zou het dan worden.
Vrachtwagens horen zich ook gewoon aan de verkeersregels te houden, net als ieder ander. Omdat ze mijn en jouw eten of kleding bezorgen geeft ze niet het recht om andere hardwerkende mensen te hinderen.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:25 schreef fernando_redondo het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs staan niet voor hun lol in de file en gaan als het maar enigsinds kan de files uit de weg(En ook het inhaalverbod bijvoorbeeld)
Ja ik wel, ik vind het zo geweldig om in de file te staan dat ik om half 6 opsta om er gezellig in te gaan staan.

JEZUS WAT EEN DOMME MENSEN HIER!

Ik zit ook niet voor mijn lol om 6 uur 's ochtends in de file of met 80km/u achter een inhalende vrachtwagen....
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:24:28 #89
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31457723
quote:
Vrachtwagens horen zich ook gewoon aan de verkeersregels te houden, net als ieder ander
en das nou juist het probleem, vrijwel niemand houdt zich precies aan de verkeersregels, nog chauffeurs van luxewagens nog vrachtwagenchauffeurs.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31457745
Dit topic gaat nou eens niet over vrachtwagens die willekeurig wanneer met 90 een 80-rijdende collega gaan inhalen, maar dit doen op een tijd en plek dit dit verboden is. Dat verbod zal er wel niet voor niets zijn, dáár en dán. Werk of geen werk, doe je het toch, dan veroorzaak je fileproblemen en werkt je inhalen juist averechts. En komt m'n diepvriespizza toch nog te laat bij de supermarkt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_31457768
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:24 schreef Klonk het volgende:

[..]

en das nou juist het probleem, vrijwel niemand houdt zich precies aan de verkeersregels, nog chauffeurs van luxewagens nog vrachtwagenchauffeurs.
Ja daar moet ik je gelijk in geven. Ik lees net jouw vorige post, en ben het met je eens dat automoblisten soms ook rare streken uithalen bij vrachtwagens. Ik heb best wel respect voor die jongens verder, want het zijn wel enorme dingen waar je mee over de weg rijdt en ik geef ze ook de ruimte als ik zie dat die ruimte nodig heeft, maar rechts inhalen is gewoon zwaar irritant af en toe.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_31457868
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:27 schreef BobbyB het volgende:
Ik lees net jouw vorige post, en ben het met je eens dat automoblisten soms ook rare streken uithalen bij vrachtwagens.
[..]
maar rechts inhalen is gewoon zwaar irritant af en toe.
Waar lees jij iets over rechts inhalen in Klonks post?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_31457970
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Waar lees jij iets over rechts inhalen in Klonks post?
sorry ben nog niet helemaal wakker ik bedoelde, hoe dan ook, dat het inhalen door vrachtwagens op stukken waar het niet mag gewoon best irritant is als je een beetje op wil schieten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_31458196
quote:
Ik zit ook niet voor mijn lol om 6 uur 's ochtends in de file of met 80km/u achter een inhalende vrachtwagen....
Ik zou aan je baas gaan vragen of je van 10 tot 5 's nachts mag gaan werken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31458265
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:37 schreef BobbyB het volgende:
het inhalen door vrachtwagens op stukken waar het niet mag gewoon best irritant is als je een beetje op wil schieten.
Leuk is het nooit, nergens, helemaal niet als je wilt opschieten. Maar daar kan ik mee leven gezien het doel waarmee ze op de weg zitten (mijn diepvriespizza zeg maar) en wil ze ook nog wel de ruimte geven.

Maar inhalen waar het niet mag, is het domweg egoistisch, ronduit arrogant.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:12:35 #96
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_31458645
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:25 schreef r_one het volgende:
Dit topic gaat nou eens niet over vrachtwagens die willekeurig wanneer met 90 een 80-rijdende collega gaan inhalen, maar dit doen op een tijd en plek dit dit verboden is. Dat verbod zal er wel niet voor niets zijn, dáár en dán. Werk of geen werk, doe je het toch, dan veroorzaak je fileproblemen en werkt je inhalen juist averechts. En komt m'n diepvriespizza toch nog te laat bij de supermarkt.
Een klein detail, wij zijn al op ons werk en worden geconfronteerd met zeer irritante medeweggebruikers, en een hoge werkdruk(planning), nu ben ik een zelfstandige rijder maar weet wel waarmee sommige chauffeurs de weg mee op worden gestuurd(vanuit het verleden), reken maar dat je dan ook in gaat halen, net zoals personenauto"chauffeurs" die in de stress zitten. Chauffeurs zijn ook mensen namelijk, de stress die jij eventueel hebt op je werk hebben hun op de weg(dan zijn ze al op hun werk). Buiten de stressers die er al een "beroep" van hebben gemaakt om gestressed op hun werk aan te komen, filejunkies het ergste soort, de forensen

[ Bericht 3% gewijzigd door Bobby18 op 15-10-2005 12:17:47 ]
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:04:13 #97
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31462497
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:37 schreef BobbyB het volgende:

[..]

sorry ben nog niet helemaal wakker ik bedoelde, hoe dan ook, dat het inhalen door vrachtwagens op stukken waar het niet mag gewoon best irritant is als je een beetje op wil schieten.
en als jij het over opschieten hebt, zeg eens eerlijk hoe hard rij je dan ?, braaf 120 of ben zwaar illegaal de wet aan het overtreden en rij je 130.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31462640
Wat ik ook steeds vaker zie... Een vrachtwagen die inhaalt (en waar het mag) om vervolgens na het inhalen gelijk een afrit te nemen. Meestal van een bezinestation voor een broodje bal natuurlijk. Blijf dan met je proletenhoofd lekker achter die ander hangen idioot !
pi_31462677
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:12 schreef Bobby18 het volgende:

[..]

Een klein detail, wij zijn al op ons werk en worden geconfronteerd met zeer irritante medeweggebruikers, en een hoge werkdruk(planning), nu ben ik een zelfstandige rijder maar weet wel waarmee sommige chauffeurs de weg mee op worden gestuurd(vanuit het verleden), reken maar dat je dan ook in gaat halen, net zoals personenauto"chauffeurs" die in de stress zitten. Chauffeurs zijn ook mensen namelijk, de stress die jij eventueel hebt op je werk hebben hun op de weg(dan zijn ze al op hun werk). Buiten de stressers die er al een "beroep" van hebben gemaakt om gestressed op hun werk aan te komen, filejunkies het ergste soort, de forensen
Ja, met het verschil dat een vrachtauto dus echt niks opschiet met een inhaalactie. Als automobilist kun je weldegelijk tijd inhalen.
pi_31462692
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:04 schreef Klonk het volgende:

[..]

en als jij het over opschieten hebt, zeg eens eerlijk hoe hard rij je dan ?, braaf 120 of ben zwaar illegaal de wet aan het overtreden en rij je 130.
Ik rijd standaard harder dan 120! Schiet het tenminste nog een beetje op en dan duurt het tenminste ook geen kwartier voordat je een iemand die net geen 120 rijdt hebt ingehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')