Je kwam zelf met dat voorbeeld! Ik vind het een onzinnig voorbeeld en dat zei ik. Dat jij daarna zo reactie plaats over niet kunnen lezen. Tja. heb ik nisk mee te maken, maar ligt blijkbaar gevoelig..quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hallo ik heb duidelijk uitgelegd hoe ik over elk van de drie gevallen denk althans voor mij was het duidelijk als jij jezelf dan opzettelijk van de domme houd door te vragen of we troepen naar Turkije en Irak hebben gestuurd voor een drugsoorlog dan kun je een wat geirriteerde reactie verwachten ja.
als je iets niet snapt kun je het gewoon vragen dan leg ik het uit maar als je de draak met me wil steken dan kan ik dat net zo goed
[..]
dus wat
in deze post zeg je toch echt iets anders hoor..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
en dat was de reden, niet de massavernietigingswapens of wat dan ook.
Nederland had verder geen stem in de kwestie, toen Balkenende dit zei was de oorlog net begonnen ... enige waar je hem van kunt beschuldigen is partij te hebben gekozen.
Gewacht = de diplomatieke weg bewandelen + eisen stellen maar deze geen kracht bij zetten + jezelf op die manier compleet ongeloofwaardig maken. De VN heeft zich toen volledig buitenspel gezet. Moeten ze ook niet raar opkijken dat er landen zijn die om een dergelijke orgaan heen gaan werken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Precies, 12 jaar is gewacht. En nu ineens wel ingrijpen vanwege de mensenrechten, dat is het laaste argument wat overblijft van de voorstanders. Ik vind dat hypocriet. De situatie daar werd gebruikt hoe het uitkomt. Vallen we Israel aan? Vallen we Zimbabwe aan, Noord-Korea en nog vele andere landen?..
De VS is 1 van de landen die voor de oorlog al buiten de VN om werkte en er voor heeft gezorgd dat de VN buiten spel kwam te staan. Ik vind het dan raar om, zoals de VS nu doet, de VN er alleen de schuld van te geven dat er buiten hen om wordt gehandeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:30 schreef Sickie het volgende:
[..]
Gewacht = de diplomatieke weg bewandelen + eisen stellen maar deze geen kracht bij zetten + jezelf op die manier compleet ongeloofwaardig maken. De VN heeft zich toen volledig buitenspel gezet. Moeten ze ook niet raar opkijken dat er landen zijn die om een dergelijke orgaan heen gaan werken.
welk voorbeeld heb je het in godsnaam over??quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kwam zelf met dat voorbeeld! Ik vind het een onzinnig voorbeeld en dat zei ik. Dat jij daarna zo reactie plaats over niet kunnen lezen. Tja. heb ik nisk mee te maken, maar ligt blijkbaar gevoelig..
omdat ik het de ene keer over iets anders heb dan de andere keer, logisch dat ik dan ook wat anders zegquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
in deze post zeg je toch echt iets anders hoor..
Misschien moet je je post op elkaar afstemmen. Je zegt de ene keer dit en de andere keer dast. Stelt iemand er een vraag over reageer je zo arrogant. Misplaatst dus.
De reden dat er een coalitie is ontstaan die langs de VN heen is gaan werken is dat de VN 12 jaar heeft lopen blaffen maar weigerde te bijten. Een organisatie die alleen maar misbruikt wordt voor smerige politieke spelletjes door alle leden. Als de VN er niet was geweest dan waren we trouwens aan het eind van de eerste golfoorlog al doorgereden naar Baghdad en dan was het hele gezeik toen al afgelopen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De VS is 1 van de landen die voor de oorlog al buiten de VN om werkte en er voor heeft gezorgd dat de VN buiten spel kwam te staan. Ik vind het dan raar om, zoals de VS nu doet, de VN er alleen de schuld van te geven dat er buiten hen om wordt gehandeld.
Ik doel dan ook op de VN alszijnde een politiek orgaan. Verder kun je in mijn stuk zien dat ik het met je eens ben.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:17 schreef sp3c het volgende:
erm nee, de VN heeft geen staand leger het is afhankelijk van de lidstaten.
als die niet willen bijten dan kan de secretaris generaal hoog of laag springen maar dan wordt er niet gebeten. misschien is de VN niet de juiste organisatie voor een totale oorlog (zeker weten niet), dan is de volgende stap de NATO en niet unilaterale actie
De VS is even verantwoordelijk voor het falen van de VN in deze zaak als de rest van de wereld door die absurde focus op wmd's ... de Amerikaanse politici hadden hun werk goed moeten doen en de bondgenoten op 1 lijn te trekken ipv ze uit te gaan zitten schelden en vervolgens militairen op pad sturen met de helft wat ze nodig hebben en vrijwel zonder bondgenoten
Ben ik met je eens. VN had moeten optreden, eerder en harder. Alleen vind ik het gek dat de VS zoveel kritiek heeft terwijl ze zelf veel ellende in de VN veroorzaken.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:04 schreef Sickie het volgende:
[..]
De reden dat er een coalitie is ontstaan die langs de VN heen is gaan werken is dat de VN 12 jaar heeft lopen blaffen maar weigerde te bijten. Een organisatie die alleen maar misbruikt wordt voor smerige politieke spelletjes door alle leden. Als de VN er niet was geweest dan waren we trouwens aan het eind van de eerste golfoorlog al doorgereden naar Baghdad en dan was het hele gezeik toen al afgelopen.
nee hoor, jij zeiquote:Op zondag 9 oktober 2005 21:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik heb het over datr Nederland troepen stuurt. jij geeft als reden: ''enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen'' Dit gaat niet over de politiek keuze, maar de reden waarom Nederland de militairen stuurde.
daarop reageerde ik die drugsoorlog dingen want daar hebben Nederlandse troepen vervangen die naar Irak gingen ... welk geval doelde je dan op waar Nederlanders Amerikanen die naar Irak moesten hebben vervangenquote:het overnemen van taken van Amerikaanse troepen, terwijl die Amerikaanse troepen werden verplaatst naar Irak
nou je vraagt er wel een beetje om hoorquote:Stop is een keer met dat niet lezen gedoe.
je moet het zelf nog is rustig doorlezenquote:Je hebt het beide keren over de reden van de oorlog. Beide keren geef je een andere reden. Dus je hebt het nergens anders, dus is het niet logisch om iets anders te zeggen. De ene keer zeg je dit ''dat was de reden, niet de massavernietigingswapens of wat dan ook.'' Daarna zeg je dit'' De Amerikanen hebben oorlog gevoerd omdat Saddam massavernietigingswapens zou hebben, die had hij niet maar nu kunnen ze al niet meer terug omdat de bevolking dan de lul is'' En dan moet ik lezen..
wat klopt er precies niet aan?quote:Tweede fregat op Antillen aangekomen
25-1-2002
Het marinefregat Hr. Ms. Abraham van der Hulst is vanmiddag (25 januari) de haven van Willemstad (Nederlandse Antillen) binnengelopen. Hierdoor beschikt de Koninklijke Marine in het Caribische gebied gedurende zes maanden over een tweede fregat voor de strijd tegen illegale drugstransporten in het Caribische gebied. Hr. Ms. Willem van der Zaan was al aanwezig in de West als regulier stationsschip.
Het normaal aanwezige stationsschip patrouilleert in de wateren rond de Nederlandse Antillen en Aruba in het Caribische gebied en houdt zich vooral bezig met zogenoemde "counterdrugs-operaties" voor de Kustwacht voor de Nederlandse Antillen en Aruba en de Amerikaanse Counterdrugsorganisatie Joint Inter Agency Task Force East. Vorig jaar is, in het kader van de internationale strijd tegen het terrorisme, afgesproken dat tijdelijk een tweede Nederlands fregat in de West wordt gestationeerd. Ook werd afgesproken dat het aantal vlieguren voor de P3C-Orions aanzienlijk wordt verhoogd. Als gevolg hiervan opereert een derde P-3C Orion vanaf het militaire deel van het vliegveld Hato. Hr. Ms. Abraham van der Hulst wordt de komende tijd voornamelijk ingezet op locaties waar de Amerikaanse Coast Guard momenteel niet aan patrouilleren toekomt. Veel van deze Amerikaanse eenheden zijn inmiddels teruggetrokken naar de eigen havens en worden daar ingezet in de strijd tegen het internationale terrorisme. Hr. Ms. Willem van der Zaan blijft patrouilleren in de wateren van de Nederlandse Antillen en Aruba. De aansturing van beide schepen vindt plaats vanaf de marinebasis Parera op Curaçao waar zowel het Operatiecentrum van de Commandant der Zeemacht in het Caribische Gebied, als het Rescue and Coordination Centre van de Kustwacht voor de Nederlandse Antillen en Aruba is gevestigd.
http://www.mindef.nl/nieuws/nieuwsberichten/250102_hulst.html
Ik vind het nog gekker dat mensen massaal hun pijlen richten op de VS terwijl landen als Rusland en Frankrijk ook een ontzettend smerig politiek spel hebben gespeeld inzake de kwestie Irak. Daar hoor je niemand over. Bushbashen zal wel te makkelijk zijn.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. VN had moeten optreden, eerder en harder. Alleen vind ik het gek dat de VS zoveel kritiek heeft terwijl ze zelf veel ellende in de VN veroorzaken.
Heb je ook gelijk in. Rusland speelt veel politike spelletjes. En frankrijk en duitsland net zo. Bush is idd makkelijk, maar niet minder terecht.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:31 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik vind het nog gekker dat mensen massaal hun pijlen richten op de VS terwijl landen als Rusland en Frankrijk ook een ontzettend smerig politiek spel hebben gespeeld inzake de kwestie Irak. Daar hoor je niemand over. Bushbashen zal wel te makkelijk zijn.
Nogmaals, ik zeg niet dat het voorbeeld niet klopt.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:11 schreef sp3c het volgende:
hoezo geen goed voorbeeld??/
[..]
wat klopt er precies niet aan?
Ik vind het wel ''humor'' dat iemand die tegen mij zegt dat ik beter moet lezen zegt dat ik een bepaalde quote heb gezegd. Deze was niet van mij maar van Vhiper.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor, jij zei
[..]
daarop reageerde ik die drugsoorlog dingen want daar hebben Nederlandse troepen vervangen die naar Irak gingen ... welk geval doelde je dan op waar Nederlanders Amerikanen die naar Irak moesten hebben vervangen
dat Nederland troepen naar Irak of Turkije heeft gestuurd heeft daar nix mee te maken
[..]
nou je vraagt er wel een beetje om hoor
[..]
je moet het zelf nog is rustig doorlezen
het is best duidelijk, de Amerikanen gingen voor de WMD's en Balkenende gaf er politieke steun omdat de Amerikanen vrienden van ons zijn en Saddam een kwade vogel.
Is het misschien een idee om het komend half jaar met zijn allen te gaan Poetin bashen?quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in. Rusland speelt veel politike spelletjes. En frankrijk en duitsland net zo. Bush is idd makkelijk, maar niet minder terecht.
ouch!quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind het wel ''humor'' dat iemand die tegen mij zegt dat ik beter moet lezen zegt dat ik een bepaalde quote heb gezegd. Deze was niet van mij maar van Vhiper.
Lees ze. Dus dat deel van je post val af.
'we' hebben niemand aangevallen.quote:Je gaat niet zeggen dat de coalitie waarin we zitten geen eenduidige reden(en) had waarom we aanvielen?
hoe dan ook, ik weet verder geen voorbeeld van militairen die Amerikanen die naar Irak moesten gaan hebben vervangen maar als jij er 1 weet dan hoor ik dat graag.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:40 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg niet dat het voorbeeld niet klopt.
Ik vind dat hij wel eens wat harder mag worden aangepakt ja. een democratie is het allang niet meer in Rusland. Het proces van de Yukos topman lijkt me niet heel eerlijk te gaan. En Putin regeert als een Dictator, dus wat meer kritiek van de westerse wereld mag wel ja.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:05 schreef Sickie het volgende:
[..]
Is het misschien een idee om het komend half jaar met zijn allen te gaan Poetin bashen?
Ik reageerde in het begin alleen op je omdat je zo arrogant reageerde. Ik weet geen voorbeeld ervan, zal me ook een zorg zijn wat Duitsland of Frankrijk deden.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe dan ook, ik weet verder geen voorbeeld van militairen die Amerikanen die naar Irak moesten gaan hebben vervangen maar als jij er 1 weet dan hoor ik dat graag.
of het moeten al die NATO Awacsen zijn, maar daar deden Duitsland en Frankrijk ook aan mij
Je kan het niet laten om het over lezen te blijven houden. Goed zo grote jongen. Nu klaar? Het gaat namelijk nergens over.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ouch!
nu ja ik lees iig wat er in die posts staat ipv hetgeen erboven staat
punt wat ik probeerde te maken blijft verder gewoon hetzelfde overigens die drugsoperatie's ter vervanging van Amerikanen die naar irak gingen hebben verder nix te maken met de nederlandse troepen in Irak of Turkije
[..]
'we' hebben niemand aangevallen.
De Amerikanen zijn aangevallen, de politiek heeft ze gesteund maar niet geholpen ... en ze vielen gewoon aan vanwege de vermeende wmd's die daar voor het oprapen zouden liggen oid
die arrogante reactie was een reactie opquote:Op maandag 10 oktober 2005 15:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik reageerde in het begin alleen op je omdat je zo arrogant reageerde. Ik weet geen voorbeeld ervan, zal me ook een zorg zijn wat Duitsland of Frankrijk deden.
dat vond ik zelf nogal vreemd overkomen, ik heb mijn uiterste best gedaan om het goed uit te leggen en dan reageer ik idd niet zo vrolijk op een dergelijke reactie. Maar die vreemde reactie kwam volgens jouw doordat dat met die drugsoorlog een vlutvoorbeeld zou zijn oid.quote:Nederland heeft dus troepen naar turkeye en Irak gestuurd omdat anders de Amerikanen de drugscontrole bij de antillen te weining mannen hadden en er dan grote problemen ontstonden? Beetje vreemde...
dan moet je maar .... erm ... okquote:Op maandag 10 oktober 2005 15:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan het niet laten om het over lezen te blijven houden. Goed zo grote jongen. Nu klaar? Het gaat namelijk nergens over.
dat is pas een vlut voorbeeldquote:''we'' hebben niet daadwerkelijk in de frontlinie meegevochten. Maar ''we'' zaten in de coalitie of the willing en onder die naam is er aangevallen. The coalition of the willing heeft aangevallen, daar hoorden wij toe. Als de NAVO een aanval plaatst zijn wij officieel ook in oorlog met dat land. Omdat we toestemming hebben gegeven en het steunen. Of je een oorlog nauw steunt of je schiet echt, ''we'' hebben gewoon meegedaan aan de oorlog en Den Haag mag wel eens een onderzoek instellen op welke gronden de regering het besluit anm om de oorlog politiek te steunen.
Omdat mensen een vraag stellen over een post van je reageer jij maar dus zo. Nee, daar krijg je een goede discussie van. Als jij je reactie rechtvaardig vind best, maar verwacht van andere dan niet dat ze alles van je pikken. Op mijn eerste reactie van een post van je reageer je gelijk zo. Waarom tegen mensen zeggen dat ze beter moeten lezen terwijl jezelf iemand anders citeert. ik maak er niet zo punt van dat je iemand anders citeert, maar nu wel aangezien jouw reactie. Wat denk je ermee op te schieten dan? Dat je je gelijk haalt? Ik ben in eerste instantie niet eens echt inhoudelijk op je ingegaan.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
die arrogante reactie was een reactie op
[..]
dat vond ik zelf nogal vreemd overkomen, ik heb mijn uiterste best gedaan om het goed uit te leggen en dan reageer ik idd niet zo vrolijk op een dergelijke reactie. Maar die vreemde reactie kwam volgens jouw doordat dat met die drugsoorlog een vlutvoorbeeld zou zijn oid.
Ik ken verder geen beter voorbeeld van vervangen militairen, en jij klaarblijkelijk ook niet dus vind ik mijn reactie gewoon gerechtvaardigd.
[..]
dan moet je maar .... erm ... ok
[..]
dat is pas een vlut voorbeeld
De NATO is wettelijk niet in staat om iemand aan te vallen zonder schriftelijke toestemming en participatie van alle lidstaten ... met enkel politieke steun red je het dan niet, je zult op zijn minst ergens achteraf een mijnenveger ofzo voor anker moeten leggen. Want anders ben je wettelijk niet 1 van de oorlogvoerende naties oid.
nu ik er over nadenk is dat eigenlijk best een goed voorbeeld om mijn standpunt kracht bij te zetten, geen militaire deelname = geen oorlog ... volgens de NATO, de VN en de conventie van geneve enzo iig dan
Toen VN troepen naar Somalie gingen steunde Nederland dit ook politiek, maar niet militair want we zaten in Cambodja en Irak (geloof ik) dit was achteraf gezien ook niet zo'n heel verstandige operatie en daar hoeft de politiek toch ook niet voor af te treden? Toch waren we lid van de 'coalitie' die Somalie binnen trok en gaven we er politieke steun en zelfs gelddonatie's aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |