abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31235583
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dat was de reden, niet de massavernietigingswapens of wat dan ook.
Nederland had verder geen stem in de kwestie, toen Balkenende dit zei was de oorlog net begonnen ... enige waar je hem van kunt beschuldigen is partij te hebben gekozen.

verder heeft Nederland helemaal nix met die oorlog te maken gehad
[..]

ik vraag juist om facts
De reden van de oorlog wordt elke keer aangepast, wat uitkomt. waarom heeft Nederland niks met de oorlog te maken? Misschien ietsje minder dan de VS maar we hebben er veel mee te maken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31235742
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

is niet gebeurt, er zijn op het verzoek van Turkije Patriots gestuurd ... Duitsland stuurde raketten (PAC3) hebben die nu ook meegeholpen aan de oorlog in Irak?
[..]

enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen.
[..]
Nee, Duitsland was/is ook tegen de oorlog...

Nederland heeft dus troepen naar turkeye en Irak gestuurd omdat anders de Amerikanen de drugscontrole bij de antillen te weining mannen hadden en er dan grote problemen ontstonden? Beetje vreemde...
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:42:12 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31247254
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee, Duitsland was/is ook tegen de oorlog...
toch gelden dezelfde argumenten die jij opgeeft ook voor Duitsland, Duitsland heeft ook voor je 'grensversterking van Turkije' gezorgd (De Pac3 raketten voor de Patriots)... ook voor Kuweit trouwens (dmv Fuchs NBC verkenningsvoertuigen), Duitsland heeft ook Amerikaanse konvooien doorgelaten (je logistieke steun), Duitsland heeft ook backfill operaties gedaan (AWACS personeel en troepen voor Afghanistan) etc.

goed Duitsland is tegen de oorlog in Irak en Nederland is voor ... dat is nog geen steun aan de oorlog
quote:
Nederland heeft dus troepen naar turkeye en Irak gestuurd omdat anders de Amerikanen de drugscontrole bij de antillen te weining mannen hadden en er dan grote problemen ontstonden? Beetje vreemde...
ja als je niet goed kunt lezen kan het allemaal wat vreemd of eerder ingewikkeld overkomen ja maar ik ben de kwaadste niet, ik probeer het nog is in wat simpelere bewoordingen.

Nederland heeft troepen naar Turkije gestuurt omdat Turkije (een NATO bondgenoot) er om vroeg omdat ze zelf niet in staat zijn zich voldoende te verdedigen tegen inkomende raketten.
Nederland heeft troepen naar Irak gestuurd omdat de VN veiligheidsraad na het aflopen van de oorlog in Irak vroeg om geld, manschappen en materiaal om de bende op te ruimen.
Nederland heeft een extra fregat naar de Antillen gestuurd om het gat dat was gevallen door het wegtrekken van Amerikaanse eenheden dicht te maken.

ik zie hier geen steun aan de oorlog tegen Saddam Hussein in als ik heel eerlijk moet zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:00:43 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31247575
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:51 schreef SCH het volgende:
Je stelt je nogal kinderachtig op sp3c - je hebt hier nog nauwelijks gepost
ik heb hier nog nauwelijks gepost???

25% van dit topic is door mij gepost!
quote:
maar zegt niet alles te willen herhalen. Ik zeg dat Nederland de VS heeft gesteund en dan vraag jij welke steun en dan wil je er verder niet op in gaan.
beetje pot verwijt de ketel he?
ik heb mijn uiterste best gedaan text en uitleg aan mijn opinie te geven en het enige wat jij erop in kunt brengen is 'nietes, je hebt ongelijk' als ik dan vraag wat er precies onjuist is krijg ik geen reactie
quote:
Nederland is een belangrijke bondgenoot, vanaf het begin, geweest in de strijd in Irak, bij de invasie, bij het hele proces daarna. Nederland heeft de VS altijd gesteund, zowel moreel als in daden.
Dat we de VS moreel en met daden gesteund is waar het verzoek van de VN om troepen te sturen kwam grotendeels van de VS af natuurlijk dit is echter geen steun aan de oorlog tegen Saddam Hussein want die was op dat moment al afgelopen, dat was gewoon een vredesmissie zoals we er zoveel hebben gedaan de afgelopen jaren.

De uitzending naar Libanon was toch ook geen militaire steun aan Israel voor zijn peace 4 galilea actie of wel?
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:01:12 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31247584
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De reden van de oorlog wordt elke keer aangepast, wat uitkomt. waarom heeft Nederland niks met de oorlog te maken? Misschien ietsje minder dan de VS maar we hebben er veel mee te maken.
omdat we totaal niet meegedaan hebben aan die oorlog
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:13:34 #56
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31247806
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

zei de laatste der Mohicanen, en pakte zijn knapzak in.
Ik denk dat er nog wel wat andere Mohicanen in de buurt zijn hoor.
Say your prayers
pi_31248018
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

We hebben het ook niet proberen tegen te houden, onze afkeur of twijfel over uitgesproken, noem maar op.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:38:08 #58
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31248331
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

We hebben het ook niet proberen tegen te houden, onze afkeur of twijfel over uitgesproken, noem maar op.
We hebben wel 12 lange jaren duimen lopen draaien tezamen met al onze vrinden in de internationale gemeenschap, terwijl Saddam de ene na de andere resolutie gebruikte om zijn reet mee af te vegen. Dat pleit toch wel voor ons? Dat er dan leden zijn binnen die internationale gemeenschap die het onvermogen van de VN om haar eigen sancties te handhaven begint te irriteren is dan ook een grote schande!
Say your prayers
pi_31248388
quote:

[..]

Niet volgens het radioprogramma Atros. En wat deed Jen Blam ook alweer daar? O ja, dat was gewoon een foutje.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:41:41 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31248414
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

het kabinet keurde de oorlog dan ook niet af, ze was voor het afzetten van Saddam Hussein omdat dat een lul is en de gemaakte vredesvoorstellen enkel en alleen gebruikte om zijn kont mee af te vegen.
Die mening is afaik onveranderd (itt tot die van Ben Bot schijnbaar ) alleen vind/vond dhr Bot dat daar best iets langer mee gewacht had mogen worden

maar we hebben niet meegedaan, dus niemand hoeft af te treden
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:58:27 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31248771
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet volgens het radioprogramma Atros.
is dat dat ding waar gemeld wordt dat Nederlandse commando's ook in Fallujah aanwezig waren omdat daar een Mercedes is gespot waarover de lokale expert te melden had dat de Amerikanen mochten willen dat ze die hadden??

ik zou daar niet al te veel waarde aan hechten
quote:
En wat deed Jen Blam ook alweer daar? O ja, dat was gewoon een foutje.
liason bij het amerikaanse hoofdkwartier in quatar of bahrein of zoiets voor de Patriot batterijen in Turkije ... hij gaf door wanneer er extra opgelet moest worden zodat er geen bevriende toestellen uit de lucht geprikt werden
pi_31248807
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dat dat ding waar gemeld wordt dat Nederlandse commando's ook in Fallujah aanwezig waren omdat daar een Mercedes is gespot waarover de lokale expert te melden had dat de Amerikanen mochten willen dat ze die hadden??

[afbeelding]
Nee, dat F16's vluchten boven Irak uitvoerden in 2002, toen de oorlog feitelijk al was begonnen.
quote:
liason bij het amerikaanse hoofdkwartier in quatar of bahrein of zoiets voor de Patriot batterijen in Turkije ... hij gaf door wanneer er extra opgelet moest worden zodat er geen bevriende toestellen uit de lucht geprikt werden
Ja, en dan staat hij per ongeluk bij een persconferentie over Irak. Nu denk ik niet dat het allemaal supergeheim was, anders stond-ie er natuurlijk niet, maar ik vertrouw het niet.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:10:40 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249065
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dat F16's vluchten boven Irak uitvoerden in 2002, toen de oorlog feitelijk al was begonnen.
Nederlandse F16's boven Irak???

daar zie ik toch graag een link van want dit hoor ik echt voor het eerst
quote:
[..]

Ja, en dan staat hij per ongeluk bij een persconferentie over Irak. Nu denk ik niet dat het allemaal supergeheim was, anders stond-ie er natuurlijk niet, maar ik vertrouw het niet.
nee hij stond er niet per ongeluk bij.

hij werd gevraagd door de Amerikanen om een persconferentie bij te wonen over Enduring Freedom waar Nederland wel aan meedeed en doet (op dat moment de genoemde Patriots, een fregat en een bataljon luchtmobiel) hij vond dat zelf wel een leuk idee en vroeg aan defensie oid of dat mocht, defensie vond het wel ok of kon het geen drol schelen en toen heeft hij ja gezegd.
zo staat er bv ook een Deense officier in het rijtje ... die hebben ook niet meegedaan.

wel een beetje flauw van de Amerikanen dat dan vervolgens de hele meet over Irak gaat maar dat ff terzijde
pi_31249198
quote:
Over dezelfde Nederlandse F16's meldde het VPRO-radioprogramma Argos kort geleden dat er sterke aanwijzingen zijn dat zij betrokken zijn geweest bij een geheime missie in Irak. Dat zou plaatsgevonden hebben samen met Deense vliegtuigen in het najaar van 2002.
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200304/irak.stm

Het is volgens anonieme bronnen en dergelijke, dus niets is bewezen. Ik vertrouw het alleen niet.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:35:39 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249759
das ook een raar verhaal?

de dichtsbijzijnde Nederlandse (en Deense for that matter) stonden in Kyrchizie.

Dat is een flinke vlucht voor een paar foto's, zeker gezien het gebied in kwestie al een jaar of wat omsingeld was door Amerikaanse en Britse jachtvliegtuigen.

het lijkt mij heel erg sterk maar ik wil die uitzending nog wel is luisteren als dat kan
pi_31249813
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:35 schreef sp3c het volgende:
das ook een raar verhaal?

de dichtsbijzijnde Nederlandse (en Deense for that matter) stonden in Kyrchizie.
[afbeelding]

dat is een flinke vlucht voor een paar foto's, zeker gezien het gebied in kwestie al een jaar of wat omsingeld was door Amerikaanse en Britse jachtvliegtuigen.
Daarom is het ook geheim, hè, .
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:41:55 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249920
ja over zo'n grootse verspilling van onze zakcentjes zou ik kamervragen gaan stellen
pi_31249928
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:41 schreef sp3c het volgende:
ja over zo'n grootse verspilling van onze zakcentjes zou ik kamervragen gaan stellen
Maar goed, het zal wel niet waar zijn.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:44:17 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249975
sterker nog dat is al gebeurt
quote:
Vraag 1
Is het waar dat Nederlandse F-16 piloten betrokken zijn of betrokken zijn geweest bij vluchten boven Irak?

Nee.
http://www.mindef.nl/nieu(...)kamervragenirak.html
dan is dat ook weer geregeld
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:03:07 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31250440
http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/8881802/

die???
ik kan het nu ff niet beluisteren maar er staan wel interessante dingen tussen
pi_31259204
quote:

[..]

Niet fysiek in eerste instantie. Daarnaast wel politiek en moreel gezien.
And that is the news.''
pi_31259353
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

toch gelden dezelfde argumenten die jij opgeeft ook voor Duitsland, Duitsland heeft ook voor je 'grensversterking van Turkije' gezorgd (De Pac3 raketten voor de Patriots)... ook voor Kuweit trouwens (dmv Fuchs NBC verkenningsvoertuigen), Duitsland heeft ook Amerikaanse konvooien doorgelaten (je logistieke steun), Duitsland heeft ook backfill operaties gedaan (AWACS personeel en troepen voor Afghanistan) etc.

goed Duitsland is tegen de oorlog in Irak en Nederland is voor ... dat is nog geen steun aan de oorlog
[..]

ja als je niet goed kunt lezen kan het allemaal wat vreemd of eerder ingewikkeld overkomen ja maar ik ben de kwaadste niet, ik probeer het nog is in wat simpelere bewoordingen.

Nederland heeft troepen naar Turkije gestuurt omdat Turkije (een NATO bondgenoot) er om vroeg omdat ze zelf niet in staat zijn zich voldoende te verdedigen tegen inkomende raketten.
Nederland heeft troepen naar Irak gestuurd omdat de VN veiligheidsraad na het aflopen van de oorlog in Irak vroeg om geld, manschappen en materiaal om de bende op te ruimen.
Nederland heeft een extra fregat naar de Antillen gestuurd om het gat dat was gevallen door het wegtrekken van Amerikaanse eenheden dicht te maken.

ik zie hier geen steun aan de oorlog tegen Saddam Hussein in als ik heel eerlijk moet zijn
wat een arrogantie in je eerste stukje zeg. Ik mag dan volgens jouw niet goed kunnen lezen. Misschien moet je eens kijken naar jouw ,manier van argumenteren en hoe je dit brengt. Dit komt dus niet over. Je inhoudt van deze post is ook anders dan die waarop ik reageerde. Dus misschien moet jij eens lezen.
En als we dan toch bezig zijn. NATO is een engels term, voor als de tekst in het engels is. Dus..
And that is the news.''
pi_31259441
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:38 schreef Sickie het volgende:

[..]

We hebben wel 12 lange jaren duimen lopen draaien tezamen met al onze vrinden in de internationale gemeenschap, terwijl Saddam de ene na de andere resolutie gebruikte om zijn reet mee af te vegen. Dat pleit toch wel voor ons? Dat er dan leden zijn binnen die internationale gemeenschap die het onvermogen van de VN om haar eigen sancties te handhaven begint te irriteren is dan ook een grote schande!
Precies, 12 jaar is gewacht. En nu ineens wel ingrijpen vanwege de mensenrechten, dat is het laaste argument wat overblijft van de voorstanders. Ik vind dat hypocriet. De situatie daar werd gebruikt hoe het uitkomt. Vallen we Israel aan? Vallen we Zimbabwe aan, Noord-Korea en nog vele andere landen?..
And that is the news.''
  Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:39:23 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31275953
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

wat een arrogantie in je eerste stukje zeg. Ik mag dan volgens jouw niet goed kunnen lezen. Misschien moet je eens kijken naar jouw ,manier van argumenteren en hoe je dit brengt. Dit komt dus niet over. Je inhoudt van deze post is ook anders dan die waarop ik reageerde. Dus misschien moet jij eens lezen.
ja hallo ik heb duidelijk uitgelegd hoe ik over elk van de drie gevallen denk althans voor mij was het duidelijk als jij jezelf dan opzettelijk van de domme houd door te vragen of we troepen naar Turkije en Irak hebben gestuurd voor een drugsoorlog dan kun je een wat geirriteerde reactie verwachten ja.

als je iets niet snapt kun je het gewoon vragen dan leg ik het uit maar als je de draak met me wil steken dan kan ik dat net zo goed
quote:
En als we dan toch bezig zijn. NATO is een engels term, voor als de tekst in het engels is. Dus..
dus wat

[ Bericht 16% gewijzigd door sp3c op 08-10-2005 09:55:50 ]
  Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:42:03 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31275978
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Precies, 12 jaar is gewacht. En nu ineens wel ingrijpen vanwege de mensenrechten, dat is het laaste argument wat overblijft van de voorstanders. Ik vind dat hypocriet. De situatie daar werd gebruikt hoe het uitkomt. Vallen we Israel aan? Vallen we Zimbabwe aan, Noord-Korea en nog vele andere landen?..
volgens mij zijn ze toch gewoon binnengevallen voor de wapens ... althans zo iets meende ik toendertijd uit het nieuws op te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')