abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31211655
quote:
Ongeloof in Kamer over uitlatingen minister Bot
In de Tweede Kamer is met ongeloof gereageerd op uitspraken van minister Bot van Buitenlandse Zaken. Bot noemde de invasie in Irak achteraf 'niet zo verstandig'.

'Onverstandig'
Coalitiepartijen VVD en CDA zijn beide niet blij met de uitlatingen. Volgens VVD-woordvoerder Van Baalen zijn de opmerkingen 'onverstandig en speculatief'.

'Bruggen te ver'
Van Baalen vindt dat het lijkt op een veroordeling van de politieke steun die destijds is uitgesproken door het kabinet. "Dat is vele bruggen te ver", vindt de VVD'er.

'Niet maken'
Het CDA-Kamerlid Van Winsen vond dat de de bewindsman 'deze opmerkingen niet hoefde te maken'. Volgens hem mogen de uitspraken van Bot echter niet worden uitgelegd als een veroordeling van de inval.

'Politieke doorbraak'
PvdA-woordvoerder Koenders noemde het 'een politieke doorbraak' dat het kabinet 'eindelijk' bereid is te erkennen dat de inval wellicht niet zo verstandig is geweest.

Stil van
Ook de SP is verbaasd. Kamerlid Van Bommel: 'waren we er allemaal een beetje stil van toen de minister zijn opmerkingen maakte en geloofden we eerst onze oren niet. Maar het maakt duidelijk dat het kabinet toch beter naar de minder oorlogszuchtige stemmen uit de Europese Unie en de VN had moeten luisteren'.

Balkenende
GroenLinks wil premier Balkenende naar de Kamer roepen over de uitlatingen van Bot. Balkenende kan echter nog niet reageren, want hij zit nog in het vliegtuig terug naar Nederland, na een bezoek aan Nigeria en Mali. De premier landt komende nacht op Schiphol.

Onderzoek
GroenLinks-Kamerlid Karimi wil een motie indienen om te vragen om een onafhankelijke onderzoek naar de informatie die het Nederlands kabinet had over massavernietigingswapens in Irak. Komt dat onderzoek er niet, dan wil Karimi een parlementair onderzoek.

www.rtlnieuws.nl
Njah, hij heeft wel gelijk. We hadden misschien wel in kunnen en mogen zien dat de gevolgen niet te overzien zouden zijn geweest na een aanval op Irak. De opbouw van het land is een grote ramp en het is er niet veiliger op geworden.
Niet echt verstandig van hem, dit komt niet echt heel erg intelligent over. Eerst ben je voor, dan achteraf, nadat t allemaal anders is gelopen, ga je terug komen op je besluiten. Njah.
K vind die motievan GroenLinks-Kamerlid Karimi helemaal niks. Ze kunnen zich beter bezig houden hoe het NU in Nederland gaat. Eerst beginnen ze over Chocola, nu krijgen we deze onzin weer.

Jullie reactie graag.
pi_31217480
Erg goed van Bot. Dat is tenminste leiderschap tonen, je kwetsbaar opstellen. Hij was eerst overtuigd dat de inval goed was en achteraf weet hij dat hij fot zat. hij weet dit en brengt dit dan ook naar buiten, erg mooi en eerlijk. CDA en VVD proberen het al af te zwakken, nu maar hopen dat Bot bij zijn woorden blijft, anders is het juist erg zwak van hem en neem ik mijn eerste woorden terug.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31219042
Bot was toch nog geen minister toen de beslissing viel om de VS en Engeland te steunen? Of wel?
pi_31221586
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:42 schreef Majar het volgende:
Bot was toch nog geen minister toen de beslissing viel om de VS en Engeland te steunen? Of wel?
Nee, dat was Djeep de Hoop Skeffer.Die had ook JA moeten zeggen anders had ie nooit secretaris generaal van de NAVO kunnen worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31221607
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:42 schreef Majar het volgende:
Nee, maar hij is wel politiek verantwoordelijk voor de aanwezigheid, ofzow.
[KNE]-Mod
pi_31221625
Mosterd na de maaltijd.
pi_31221945
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Erg goed van Bot. Dat is tenminste leiderschap tonen, je kwetsbaar opstellen. Hij was eerst overtuigd dat de inval goed was en achteraf weet hij dat hij fot zat. hij weet dit en brengt dit dan ook naar buiten, erg mooi en eerlijk. CDA en VVD proberen het al af te zwakken, nu maar hopen dat Bot bij zijn woorden blijft, anders is het juist erg zwak van hem en neem ik mijn eerste woorden terug.
Je kunt ze weer terugnemen
pi_31222002
quote:
bron
Volgens Bot is er feitelijk erg weinig aan de hand: ,,Tot drie keer toe heb ik in de Kamer gezegd op de vraag: Zou de regering het opnieuw zo doen? Ja, precies zo. Er is geen twijfel over de legitimiteit van de inval. Er was alle reden om aan te nemen dat Saddam Hussein iets te verbergen had. Hij had tien jaar VN-resoluties ontdoken en weigerde vragen over de massavernietigingswapens te beantwoorden.''

Tegelijkertijd, stelt Bot, ,,met de kennis van nu - dat er geen massavernietigingswapens waren - hadden we misschien kritischer moeten kijken of we het ook anders hadden kunnen doen''.
Het lijkt me al een forse stap voorwaarts indien bewindslieden over hun eigen beslissingen achteraf zeggen dat ze misschien kritischer hadden kunnen zijn, als achteraf blijkt dat er gemiskleund is.

Beter dan alleen maar vasthouden aan: dat wisten we toen niet, dus wisten we het niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:29:15 #9
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31222909
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Erg goed van Bot. Dat is tenminste leiderschap tonen, je kwetsbaar opstellen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31223019
Hij heeft z'n uitspraken al weer aardig ingeslikt. sorry zeggen en terug naar de orde van de dag, dat gaat ook Bot goed af, blijkbaar
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:37:53 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31223086
Ik snap niet wat iedereen hier zo over zeikt.

Júist datgene wat in de politiek te weinig gebeurt bij beleidsprocessen zijn reviews.
Naderhand bekijken wat er goed en fout is gegaan. Deze man doet dat.

Hij steunt aan de ene kant dus wel dat er soldaten zitten, maar zegt dat die invasie zelf niet verstandig was indertijd. Dat betekend dus dat men volgende keer niet zo hard van stapel moet lopen, mijns inziens.

Een heel goed leermoment dus, en goed van deze meneer dat hij het beleid een flinke review geeft ipv een 'was ist das ist'-mentaliteit.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31223663
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:34 schreef Vhiper het volgende:
Hij heeft z'n uitspraken al weer aardig ingeslikt. sorry zeggen en terug naar de orde van de dag, dat gaat ook Bot goed af, blijkbaar
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:12:33 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31223740
Dat inslikken later om de politieke vrede te behouden hoort er bij, dat is van te voren al ingecalculeerd natuurlijk.

Interessant om af te vragen waarom Bot het heeft gezegd, wat is de bedoeling, wat schuilt er achter?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31223913
Wat Bot heeft gezegd is feitelijk al door Bush en zeker door Powell gezegd maar de Nederlandse regering denkt blijkbaar dat het nodig is om vast te houden aan leugen en bedrog.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 10:23:17 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31223964
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 06:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nee, maar hij is wel politiek verantwoordelijk voor de aanwezigheid, ofzow.
over onze aanwezigheid zegt hij nix, dat was op verzoek van de VN dmv een (later 2) veiligheidsraadresolutie, daar valt weinig op af te dingen denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31224233
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

over onze aanwezigheid zegt hij nix, dat was op verzoek van de VN dmv een (later 2) veiligheidsraadresolutie, daar valt weinig op af te dingen denk ik
Dat staat er buiten inderdaad daarom snap ik de verontwaardige reacties van de militaire vakbonden ook niet zo goed.
pi_31224255
Volgens mij heeft hij z'n uitspraken niet ingetrokken, maar betreurt hij het dat-ie de uitspraken gedaan heeft en noemde hij het een slip of the tongue, wat naar mijn weten betekent dat het er per ongeluk uitgefloept is.
pi_31224405
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Tsja, de waarheid is hard
pi_31224415
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:38 schreef Monidique het volgende:
Volgens mij heeft hij z'n uitspraken niet ingetrokken, maar betreurt hij het dat-ie de uitspraken gedaan heeft en noemde hij het een slip of the tongue, wat naar mijn weten betekent dat het er per ongeluk uitgefloept is.
Gebeurt wel vaak, de laatste tijd, he?
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 10:48:05 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31224453
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat staat er buiten inderdaad daarom snap ik de verontwaardige reacties van de militaire vakbonden ook niet zo goed.
er hoeft maar een maar een boom op de verkeerde plek te staan op een oefenterrein en de vakbonden beginnen te schreeuwen, maar als het om belangrijke zaken gaat hoor je ze niet of nauwelijks ik neem die gasten al heel lang niet meer serieus
pi_31224947
NAh, dan zal het kabinet wel vallen nu heh. Een oorlog beginnen zonder 2/3 meerderheid en achteraf zeggen dat het toch niet zo'n goed idee was. Dan moet je je verantwoordelijkheid nemen.

En wat betreft het feit dat Bot toen nog geen minister was. Dat hoeft ook niet, bij je aantreden als minister neem je de verantwoordleijkheid van je voorganger over. Verder is het dit kabinet dat dit besloten heeft.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 11:23:05 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31225230
HET KABINET IS GEEN OORLOG BEGONNEN

geesh get your facts straight
pi_31225407
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:23 schreef sp3c het volgende:

Voor mij maakt het niet zoveel uit of je de oorlog nu begint of lafjes "Politieke steun" verleend. Je bent net zo fout.

En verder vind ik dat de vakbonden gelijk hebben. Je stuurt mensen naar een oorlogsgebied, daar verwacht je dat ze zich volledig inzetten en zich inzetten alsof hun leven er van afhangt, en als ze er eenmaal zitten gaat je werkgever zeggen....ach eigenlijk doe je het voor niets en konden we het ook wel anders doen.

Dan ben je als regering niet goed bezig.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 11:33:25 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31225495
onzin, Balkenende was daar voor zijn doen vrij duidelijk over

hij zei iets in de trend van als we moeten kiezen tussen Amerika en Bush of Saddam en Irak dan kiezen we voor Saddam ... maar we doen er niet aan mee want er is geen draagvlak voor binnen de samenleving (en wouter Bos liep hem te dissen)
pi_31225498
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:23 schreef sp3c het volgende:

Het kabinet heeft ingestemd en steun verleend aan de invasie in Irak. Zoek de verschillen
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 11:34:59 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31225533
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kabinet heeft ingestemd en steun verleend aan de invasie in Irak. Zoek de verschillen
steun?

welke steun?
pi_31225554
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:33 schreef sp3c het volgende:
onzin, Balkenende was daar voor zijn doen vrij duidelijk over

hij zei iets in de trend van als we moeten kiezen tussen Amerika en Bush of Saddam en Irak dan kiezen we voor Saddam ... maar we doen er niet aan mee want er is geen draagvlak voor binnen de samenleving (en wouter Bos liep hem te dissen)
Ja, flauwekul natuurlijk. We/eigenlijk iedereen was tegen Sadam alleen veel mensen zeiden dat een oorlog niet de juiste oplossing was. Toch gaf het kabinet haar politieke steun aan de oorlog.
pi_31225572
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:34 schreef sp3c het volgende:
steun?

welke steun?
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 11:41:12 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31225694
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:35 schreef Arnem_ het volgende:

[..]

Ja, flauwekul natuurlijk. We/eigenlijk iedereen was tegen Sadam alleen veel mensen zeiden dat een oorlog niet de juiste oplossing was. Toch gaf het kabinet haar politieke steun aan de oorlog.
en dat was de reden, niet de massavernietigingswapens of wat dan ook.
Nederland had verder geen stem in de kwestie, toen Balkenende dit zei was de oorlog net begonnen ... enige waar je hem van kunt beschuldigen is partij te hebben gekozen.

verder heeft Nederland helemaal nix met die oorlog te maken gehad
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:36 schreef Arnem_ het volgende:

[..]

ik vraag juist om facts
pi_31225725
Precies, Jen Blam, dat was gewoon een vergissinkje.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:42:59 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31225728
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:10 schreef Arnem_ het volgende:
NAh, dan zal het kabinet wel vallen nu heh. Een oorlog beginnen zonder 2/3 meerderheid en achteraf zeggen dat het toch niet zo'n goed idee was. Dan moet je je verantwoordelijkheid nemen.

En wat betreft het feit dat Bot toen nog geen minister was. Dat hoeft ook niet, bij je aantreden als minister neem je de verantwoordleijkheid van je voorganger over. Verder is het dit kabinet dat dit besloten heeft.
Tja, dat maakt het alleen een beetje nutteloos om op te stappen nietwaar?
Vampire Romance O+
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:44:12 #32
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31225763
Ik was, ben en blijf een voorstander van de militaire interventie.
Say your prayers
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:45:17 #33
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_31225785
Waarom vochten we ook alweer?

kernbommen in het land?

Ohnee, we hadden immers bewijs van een rijdende vrachtauto naast een groot gebouw

duizenden duizenden mensen
pi_31225901
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:42 schreef MouseOver het volgende:
Tja, dat maakt het alleen een beetje nutteloos om op te stappen nietwaar?
Het zou de vertrouwen in de overheid goed doen. En daar is die regel ook voor.
pi_31226491
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

steun?

welke steun?
Grensversterking in Turkije,
het overnemen van taken van Amerikaanse troepen, terwijl die Amerikaanse troepen werden verplaatst naar Irak en de Nederlandse militairen die in Zuid Irak een provincie in de gaten hielden, misschien?

[ Bericht 33% gewijzigd door sp3c op 06-10-2005 12:20:51 (foutje) ]
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 12:13:07 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31226496
ik zie niet in hoe men vertrouwen in een overheid kan hebben wat om de 4 jaar aftreed om zaken die buiten hun invloedssfeer liggen
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 12:20:12 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31226693
quote:
Grensversterking in Turkije,
is niet gebeurt, er zijn op het verzoek van Turkije Patriots gestuurd ... Duitsland stuurde raketten (PAC3) hebben die nu ook meegeholpen aan de oorlog in Irak?
quote:
het overnemen van taken van Amerikaanse troepen, terwijl die Amerikaanse troepen werden verplaatst naar Irak
enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen.
quote:
en de Nederlandse militairen die in Zuid Irak een provincie in de gaten hielden, misschien?
misschien niet.

dit was namelijk niet voor de oorlog tegen Saddam hoessein maar voor de stabilisatie van Irak en is goedgekeurd door de VN veiligheidsraad in een resolutie waar lidstaten wordt verzocht troepen geld en materialen beschikbaar te stellen.

heeft nix te maken met de beslissing om al dan niet aan te vallen, we hebben ook militairen in Bosnie ingezet ... dat maakt ons nog niet medeplichtig aan de burgeroorlog aldaar
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:21:31 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31226723
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:50 schreef Arnem_ het volgende:

[..]

Het zou de vertrouwen in de overheid goed doen. En daar is die regel ook voor.
Daalt alleen nog verder aangezien het om hun voorganger gaat. En trouwens, kerels ruimen hun zooi op ipv weg te rennen.
Vampire Romance O+
pi_31227051
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

is niet gebeurt, er zijn op het verzoek van Turkije Patriots gestuurd ... Duitsland stuurde raketten (PAC3) hebben die nu ook meegeholpen aan de oorlog in Irak?
Als het bij alleen die raketten gebleven was, gaf ik je gelijk, maar dat is dus niet zo.
quote:
enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen.
Draai maar hoe je het wil, het kwam die Amerikanen wel erg goed uit.
quote:
misschien niet.

dit was namelijk niet voor de oorlog tegen Saddam hoessein maar voor de stabilisatie van Irak en is goedgekeurd door de VN veiligheidsraad in een resolutie waar lidstaten wordt verzocht troepen geld en materialen beschikbaar te stellen.

heeft nix te maken met de beslissing om al dan niet aan te vallen, we hebben ook militairen in Bosnie ingezet ... dat maakt ons nog niet medeplichtig aan de burgeroorlog aldaar
Nederland lijkt me toch rood op dit kaartje. We wilden best, we hebben ons steentje bijgedragen, ontken en verdraai het gewoon niet.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 12:40:30 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31227186
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als het bij alleen die raketten gebleven was, gaf ik je gelijk, maar dat is dus niet zo.
welke Nederlandse eenheden zijn er naast de Patriots naar Turkije gestuurd dan?
quote:
[..]

Draai maar hoe je het wil, het kwam die Amerikanen wel erg goed uit.
het kwam ze ook goed uit dat ze tanks op treinen door het land mochten rijden, dat is nog geen steun aan de oorlog
quote:
[..]

[afbeelding] Nederland lijkt me toch rood op dit kaartje. We wilden best, we hebben ons steentje bijgedragen, ontken en verdraai het gewoon niet.
we hebben ons steentje bijgedragen aan de wederopbouw van Irak net als bv Portugal, Spanje, Denemarken en Italie we hebben echter niet meegedaan aan de oorlog net als voorgenoemde landen en zolang bot niet zegt dat hij het niet verstandig vind dat we dat gedaan hebben hoeft het kabinet daar echt niet voor af te treden.

en ja we wilden best maar we hebben het niet gedaan
pi_31227836
Hebben wij Amerika niet gesteun dan sp3c? Wat doen we daar dan?
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 13:13:05 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31228001
ja ik ga hier niet in herhaling vallen hoor
pi_31228049
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:13 schreef sp3c het volgende:
ja ik ga hier niet in herhaling vallen hoor
Nederland heeft Amerika gesteund in de strijd in Irak - dus je bent niet goed op de hoogte.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 13:18:04 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31228145
quote me maar waar ik zeg dat iets niet klopt dan ga ik er op in, om nu het hele verhaal te herhalen gaat vervelen
pi_31228390
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

welke Nederlandse eenheden zijn er naast de Patriots naar Turkije gestuurd dan?
Ik doelde op mijn andere punten.
quote:
het kwam ze ook goed uit dat ze tanks op treinen door het land mochten rijden, dat is nog geen steun aan de oorlog
Ah, ja, nog zo'n puntje. Hoezo is dat geen steun? Men steunt hiermee de aanvoerlijnen van de Amerikanen en aanvoerlijnen zijn in moderne oorlogsvoering haast belangrijker geworden dan de offensieve troepen zelf.
quote:
we hebben ons steentje bijgedragen aan de wederopbouw van Irak net als bv Portugal, Spanje, Denemarken en Italie we hebben echter niet meegedaan aan de oorlog net als voorgenoemde landen en zolang bot niet zegt dat hij het niet verstandig vind dat we dat gedaan hebben hoeft het kabinet daar echt niet voor af te treden.
Voor een wederopbouw stuur je bouwbedrijven e.d., geen militairen.

Voor een compleet lijstje van Nederlandse militaire activiteiten rondom Irak: http://www.mindef.nl/nieuws/media/20040409_dossieriraknieuws.html
quote:
en ja we wilden best maar we hebben het niet gedaan
Ik moet dus een andere conclusie trekken.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 13:47:18 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31228891
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:27 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik doelde op mijn andere punten.
daar blijft weinig van over dan, van die grensversterking van Turkije was dus iig geen sprake
quote:
[..]

Ah, ja, nog zo'n puntje. Hoezo is dat geen steun? Men steunt hiermee de aanvoerlijnen van de Amerikanen en aanvoerlijnen zijn in moderne oorlogsvoering haast belangrijker geworden dan de offensieve troepen zelf.
nee dit is houden aan NATO afspraken wbt het vervoer en stalling van militair materiaal op europees grondgebied.

anders is Duitsland ook schuldig aan het steunen van de oorlog in Irak en dat wil je niet beweren hoop ik
quote:
[..]

Voor een wederopbouw stuur je bouwbedrijven e.d., geen militairen.

Voor een compleet lijstje van Nederlandse militaire activiteiten rondom Irak: http://www.mindef.nl/nieuws/media/20040409_dossieriraknieuws.html
daarom is de genie dan ook ruim vertegenwoordigd geweest in die missie ... iemand zal die mensen echter moeten beschermen en voor veiligheid in het gebied moeten zorgen.

bovendien is het besides the point, de beslissing om die eenheid te sturen heeft weinig te maken met de politieke steun aan de oorlog in Irak maar meer met een internationale effort om het land weer op de rails te krijgen na die oorlog. Japan staat op je kaartje bv ook rood gekleurd die steunden de aanval op Irak ook niet maar hebben wel op verzoek troepen gestuurd om de boel op te bouwen
quote:
[..]

Ik moet dus een andere conclusie trekken.
dat blijkt
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:47:12 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31230732
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:44 schreef Sickie het volgende:
Ik was, ben en blijf een voorstander van de militaire interventie.
zei de laatste der Mohicanen, en pakte zijn knapzak in.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 14:52:55 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31230905
ik ben ook nog steeds voor, alleen de manier waarop staat me niet aan
pi_31232452
Je stelt je nogal kinderachtig op sp3c - je hebt hier nog nauwelijks gepost maar zegt niet alles te willen herhalen. Ik zeg dat Nederland de VS heeft gesteund en dan vraag jij welke steun en dan wil je er verder niet op in gaan.

Nederland is een belangrijke bondgenoot, vanaf het begin, geweest in de strijd in Irak, bij de invasie, bij het hele proces daarna. Nederland heeft de VS altijd gesteund, zowel moreel als in daden.
pi_31235486
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je kunt ze weer terugnemen
Bij deze..
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31235583
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nederland had verder geen stem in de kwestie, toen Balkenende dit zei was de oorlog net begonnen ... enige waar je hem van kunt beschuldigen is partij te hebben gekozen.

verder heeft Nederland helemaal nix met die oorlog te maken gehad
[..]

ik vraag juist om facts
De reden van de oorlog wordt elke keer aangepast, wat uitkomt. waarom heeft Nederland niks met de oorlog te maken? Misschien ietsje minder dan de VS maar we hebben er veel mee te maken.
And that is the news.''
pi_31235742
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

[..]
Nee, Duitsland was/is ook tegen de oorlog...

Nederland heeft dus troepen naar turkeye en Irak gestuurd omdat anders de Amerikanen de drugscontrole bij de antillen te weining mannen hadden en er dan grote problemen ontstonden? Beetje vreemde...
And that is the news.''
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:42:12 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31247254
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee, Duitsland was/is ook tegen de oorlog...
toch gelden dezelfde argumenten die jij opgeeft ook voor Duitsland, Duitsland heeft ook voor je 'grensversterking van Turkije' gezorgd (De Pac3 raketten voor de Patriots)... ook voor Kuweit trouwens (dmv Fuchs NBC verkenningsvoertuigen), Duitsland heeft ook Amerikaanse konvooien doorgelaten (je logistieke steun), Duitsland heeft ook backfill operaties gedaan (AWACS personeel en troepen voor Afghanistan) etc.

goed Duitsland is tegen de oorlog in Irak en Nederland is voor ... dat is nog geen steun aan de oorlog
quote:
Nederland heeft dus troepen naar turkeye en Irak gestuurd omdat anders de Amerikanen de drugscontrole bij de antillen te weining mannen hadden en er dan grote problemen ontstonden? Beetje vreemde...
ja als je niet goed kunt lezen kan het allemaal wat vreemd of eerder ingewikkeld overkomen ja maar ik ben de kwaadste niet, ik probeer het nog is in wat simpelere bewoordingen.

Nederland heeft troepen naar Turkije gestuurt omdat Turkije (een NATO bondgenoot) er om vroeg omdat ze zelf niet in staat zijn zich voldoende te verdedigen tegen inkomende raketten.
Nederland heeft troepen naar Irak gestuurd omdat de VN veiligheidsraad na het aflopen van de oorlog in Irak vroeg om geld, manschappen en materiaal om de bende op te ruimen.
Nederland heeft een extra fregat naar de Antillen gestuurd om het gat dat was gevallen door het wegtrekken van Amerikaanse eenheden dicht te maken.

ik zie hier geen steun aan de oorlog tegen Saddam Hussein in als ik heel eerlijk moet zijn
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:00:43 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31247575
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:51 schreef SCH het volgende:
Je stelt je nogal kinderachtig op sp3c - je hebt hier nog nauwelijks gepost
ik heb hier nog nauwelijks gepost???

25% van dit topic is door mij gepost!
quote:
maar zegt niet alles te willen herhalen. Ik zeg dat Nederland de VS heeft gesteund en dan vraag jij welke steun en dan wil je er verder niet op in gaan.
beetje pot verwijt de ketel he?
ik heb mijn uiterste best gedaan text en uitleg aan mijn opinie te geven en het enige wat jij erop in kunt brengen is 'nietes, je hebt ongelijk' als ik dan vraag wat er precies onjuist is krijg ik geen reactie
quote:
Nederland is een belangrijke bondgenoot, vanaf het begin, geweest in de strijd in Irak, bij de invasie, bij het hele proces daarna. Nederland heeft de VS altijd gesteund, zowel moreel als in daden.
Dat we de VS moreel en met daden gesteund is waar het verzoek van de VN om troepen te sturen kwam grotendeels van de VS af natuurlijk dit is echter geen steun aan de oorlog tegen Saddam Hussein want die was op dat moment al afgelopen, dat was gewoon een vredesmissie zoals we er zoveel hebben gedaan de afgelopen jaren.

De uitzending naar Libanon was toch ook geen militaire steun aan Israel voor zijn peace 4 galilea actie of wel?
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:01:12 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31247584
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De reden van de oorlog wordt elke keer aangepast, wat uitkomt. waarom heeft Nederland niks met de oorlog te maken? Misschien ietsje minder dan de VS maar we hebben er veel mee te maken.
omdat we totaal niet meegedaan hebben aan die oorlog
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:13:34 #56
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31247806
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

zei de laatste der Mohicanen, en pakte zijn knapzak in.
Ik denk dat er nog wel wat andere Mohicanen in de buurt zijn hoor.
Say your prayers
pi_31248018
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

We hebben het ook niet proberen tegen te houden, onze afkeur of twijfel over uitgesproken, noem maar op.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:38:08 #58
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31248331
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

We hebben het ook niet proberen tegen te houden, onze afkeur of twijfel over uitgesproken, noem maar op.
We hebben wel 12 lange jaren duimen lopen draaien tezamen met al onze vrinden in de internationale gemeenschap, terwijl Saddam de ene na de andere resolutie gebruikte om zijn reet mee af te vegen. Dat pleit toch wel voor ons? Dat er dan leden zijn binnen die internationale gemeenschap die het onvermogen van de VN om haar eigen sancties te handhaven begint te irriteren is dan ook een grote schande!
Say your prayers
pi_31248388
quote:

[..]

Niet volgens het radioprogramma Atros. En wat deed Jen Blam ook alweer daar? O ja, dat was gewoon een foutje.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:41:41 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31248414
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

het kabinet keurde de oorlog dan ook niet af, ze was voor het afzetten van Saddam Hussein omdat dat een lul is en de gemaakte vredesvoorstellen enkel en alleen gebruikte om zijn kont mee af te vegen.
Die mening is afaik onveranderd (itt tot die van Ben Bot schijnbaar ) alleen vind/vond dhr Bot dat daar best iets langer mee gewacht had mogen worden

maar we hebben niet meegedaan, dus niemand hoeft af te treden
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:58:27 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31248771
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet volgens het radioprogramma Atros.
is dat dat ding waar gemeld wordt dat Nederlandse commando's ook in Fallujah aanwezig waren omdat daar een Mercedes is gespot waarover de lokale expert te melden had dat de Amerikanen mochten willen dat ze die hadden??

ik zou daar niet al te veel waarde aan hechten
quote:
En wat deed Jen Blam ook alweer daar? O ja, dat was gewoon een foutje.
liason bij het amerikaanse hoofdkwartier in quatar of bahrein of zoiets voor de Patriot batterijen in Turkije ... hij gaf door wanneer er extra opgelet moest worden zodat er geen bevriende toestellen uit de lucht geprikt werden
pi_31248807
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dat dat ding waar gemeld wordt dat Nederlandse commando's ook in Fallujah aanwezig waren omdat daar een Mercedes is gespot waarover de lokale expert te melden had dat de Amerikanen mochten willen dat ze die hadden??

[afbeelding]
Nee, dat F16's vluchten boven Irak uitvoerden in 2002, toen de oorlog feitelijk al was begonnen.
quote:
liason bij het amerikaanse hoofdkwartier in quatar of bahrein of zoiets voor de Patriot batterijen in Turkije ... hij gaf door wanneer er extra opgelet moest worden zodat er geen bevriende toestellen uit de lucht geprikt werden
Ja, en dan staat hij per ongeluk bij een persconferentie over Irak. Nu denk ik niet dat het allemaal supergeheim was, anders stond-ie er natuurlijk niet, maar ik vertrouw het niet.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:10:40 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249065
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dat F16's vluchten boven Irak uitvoerden in 2002, toen de oorlog feitelijk al was begonnen.
Nederlandse F16's boven Irak???

daar zie ik toch graag een link van want dit hoor ik echt voor het eerst
quote:
[..]

Ja, en dan staat hij per ongeluk bij een persconferentie over Irak. Nu denk ik niet dat het allemaal supergeheim was, anders stond-ie er natuurlijk niet, maar ik vertrouw het niet.
nee hij stond er niet per ongeluk bij.

hij werd gevraagd door de Amerikanen om een persconferentie bij te wonen over Enduring Freedom waar Nederland wel aan meedeed en doet (op dat moment de genoemde Patriots, een fregat en een bataljon luchtmobiel) hij vond dat zelf wel een leuk idee en vroeg aan defensie oid of dat mocht, defensie vond het wel ok of kon het geen drol schelen en toen heeft hij ja gezegd.
zo staat er bv ook een Deense officier in het rijtje ... die hebben ook niet meegedaan.

wel een beetje flauw van de Amerikanen dat dan vervolgens de hele meet over Irak gaat maar dat ff terzijde
pi_31249198
quote:
Over dezelfde Nederlandse F16's meldde het VPRO-radioprogramma Argos kort geleden dat er sterke aanwijzingen zijn dat zij betrokken zijn geweest bij een geheime missie in Irak. Dat zou plaatsgevonden hebben samen met Deense vliegtuigen in het najaar van 2002.
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200304/irak.stm

Het is volgens anonieme bronnen en dergelijke, dus niets is bewezen. Ik vertrouw het alleen niet.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:35:39 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249759
das ook een raar verhaal?

de dichtsbijzijnde Nederlandse (en Deense for that matter) stonden in Kyrchizie.

Dat is een flinke vlucht voor een paar foto's, zeker gezien het gebied in kwestie al een jaar of wat omsingeld was door Amerikaanse en Britse jachtvliegtuigen.

het lijkt mij heel erg sterk maar ik wil die uitzending nog wel is luisteren als dat kan
pi_31249813
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:35 schreef sp3c het volgende:
das ook een raar verhaal?

de dichtsbijzijnde Nederlandse (en Deense for that matter) stonden in Kyrchizie.
[afbeelding]

dat is een flinke vlucht voor een paar foto's, zeker gezien het gebied in kwestie al een jaar of wat omsingeld was door Amerikaanse en Britse jachtvliegtuigen.
Daarom is het ook geheim, hè, .
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:41:55 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249920
ja over zo'n grootse verspilling van onze zakcentjes zou ik kamervragen gaan stellen
pi_31249928
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:41 schreef sp3c het volgende:
ja over zo'n grootse verspilling van onze zakcentjes zou ik kamervragen gaan stellen
Maar goed, het zal wel niet waar zijn.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:44:17 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31249975
sterker nog dat is al gebeurt
quote:
Vraag 1
Is het waar dat Nederlandse F-16 piloten betrokken zijn of betrokken zijn geweest bij vluchten boven Irak?

Nee.
http://www.mindef.nl/nieu(...)kamervragenirak.html
dan is dat ook weer geregeld
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:03:07 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31250440
http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/8881802/

die???
ik kan het nu ff niet beluisteren maar er staan wel interessante dingen tussen
pi_31259204
quote:

[..]

Niet fysiek in eerste instantie. Daarnaast wel politiek en moreel gezien.
And that is the news.''
pi_31259353
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

toch gelden dezelfde argumenten die jij opgeeft ook voor Duitsland, Duitsland heeft ook voor je 'grensversterking van Turkije' gezorgd (De Pac3 raketten voor de Patriots)... ook voor Kuweit trouwens (dmv Fuchs NBC verkenningsvoertuigen), Duitsland heeft ook Amerikaanse konvooien doorgelaten (je logistieke steun), Duitsland heeft ook backfill operaties gedaan (AWACS personeel en troepen voor Afghanistan) etc.

goed Duitsland is tegen de oorlog in Irak en Nederland is voor ... dat is nog geen steun aan de oorlog
[..]

ja als je niet goed kunt lezen kan het allemaal wat vreemd of eerder ingewikkeld overkomen ja maar ik ben de kwaadste niet, ik probeer het nog is in wat simpelere bewoordingen.

Nederland heeft troepen naar Turkije gestuurt omdat Turkije (een NATO bondgenoot) er om vroeg omdat ze zelf niet in staat zijn zich voldoende te verdedigen tegen inkomende raketten.
Nederland heeft troepen naar Irak gestuurd omdat de VN veiligheidsraad na het aflopen van de oorlog in Irak vroeg om geld, manschappen en materiaal om de bende op te ruimen.
Nederland heeft een extra fregat naar de Antillen gestuurd om het gat dat was gevallen door het wegtrekken van Amerikaanse eenheden dicht te maken.

ik zie hier geen steun aan de oorlog tegen Saddam Hussein in als ik heel eerlijk moet zijn
wat een arrogantie in je eerste stukje zeg. Ik mag dan volgens jouw niet goed kunnen lezen. Misschien moet je eens kijken naar jouw ,manier van argumenteren en hoe je dit brengt. Dit komt dus niet over. Je inhoudt van deze post is ook anders dan die waarop ik reageerde. Dus misschien moet jij eens lezen.
En als we dan toch bezig zijn. NATO is een engels term, voor als de tekst in het engels is. Dus..
And that is the news.''
pi_31259441
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:38 schreef Sickie het volgende:

[..]

We hebben wel 12 lange jaren duimen lopen draaien tezamen met al onze vrinden in de internationale gemeenschap, terwijl Saddam de ene na de andere resolutie gebruikte om zijn reet mee af te vegen. Dat pleit toch wel voor ons? Dat er dan leden zijn binnen die internationale gemeenschap die het onvermogen van de VN om haar eigen sancties te handhaven begint te irriteren is dan ook een grote schande!
Precies, 12 jaar is gewacht. En nu ineens wel ingrijpen vanwege de mensenrechten, dat is het laaste argument wat overblijft van de voorstanders. Ik vind dat hypocriet. De situatie daar werd gebruikt hoe het uitkomt. Vallen we Israel aan? Vallen we Zimbabwe aan, Noord-Korea en nog vele andere landen?..
And that is the news.''
  Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:39:23 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31275953
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

wat een arrogantie in je eerste stukje zeg. Ik mag dan volgens jouw niet goed kunnen lezen. Misschien moet je eens kijken naar jouw ,manier van argumenteren en hoe je dit brengt. Dit komt dus niet over. Je inhoudt van deze post is ook anders dan die waarop ik reageerde. Dus misschien moet jij eens lezen.
ja hallo ik heb duidelijk uitgelegd hoe ik over elk van de drie gevallen denk althans voor mij was het duidelijk als jij jezelf dan opzettelijk van de domme houd door te vragen of we troepen naar Turkije en Irak hebben gestuurd voor een drugsoorlog dan kun je een wat geirriteerde reactie verwachten ja.

als je iets niet snapt kun je het gewoon vragen dan leg ik het uit maar als je de draak met me wil steken dan kan ik dat net zo goed
quote:
En als we dan toch bezig zijn. NATO is een engels term, voor als de tekst in het engels is. Dus..
dus wat

[ Bericht 16% gewijzigd door sp3c op 08-10-2005 09:55:50 ]
  Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:42:03 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31275978
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Precies, 12 jaar is gewacht. En nu ineens wel ingrijpen vanwege de mensenrechten, dat is het laaste argument wat overblijft van de voorstanders. Ik vind dat hypocriet. De situatie daar werd gebruikt hoe het uitkomt. Vallen we Israel aan? Vallen we Zimbabwe aan, Noord-Korea en nog vele andere landen?..
volgens mij zijn ze toch gewoon binnengevallen voor de wapens ... althans zo iets meende ik toendertijd uit het nieuws op te maken
pi_31281663
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 09:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja hallo ik heb duidelijk uitgelegd hoe ik over elk van de drie gevallen denk althans voor mij was het duidelijk als jij jezelf dan opzettelijk van de domme houd door te vragen of we troepen naar Turkije en Irak hebben gestuurd voor een drugsoorlog dan kun je een wat geirriteerde reactie verwachten ja.

als je iets niet snapt kun je het gewoon vragen dan leg ik het uit maar als je de draak met me wil steken dan kan ik dat net zo goed
[..]

dus wat
Je kwam zelf met dat voorbeeld! Ik vind het een onzinnig voorbeeld en dat zei ik. Dat jij daarna zo reactie plaats over niet kunnen lezen. Tja. heb ik nisk mee te maken, maar ligt blijkbaar gevoelig..
And that is the news.''
pi_31281780
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

in deze post zeg je toch echt iets anders hoor..
Misschien moet je je post op elkaar afstemmen. Je zegt de ene keer dit en de andere keer dast. Stelt iemand er een vraag over reageer je zo arrogant. Misplaatst dus.

[ Bericht 13% gewijzigd door One_of_the_few op 08-10-2005 14:50:09 ]
And that is the news.''
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:30:24 #78
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31282940
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Gewacht = de diplomatieke weg bewandelen + eisen stellen maar deze geen kracht bij zetten + jezelf op die manier compleet ongeloofwaardig maken. De VN heeft zich toen volledig buitenspel gezet. Moeten ze ook niet raar opkijken dat er landen zijn die om een dergelijke orgaan heen gaan werken.
Say your prayers
pi_31288221
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:30 schreef Sickie het volgende:

[..]

Gewacht = de diplomatieke weg bewandelen + eisen stellen maar deze geen kracht bij zetten + jezelf op die manier compleet ongeloofwaardig maken. De VN heeft zich toen volledig buitenspel gezet. Moeten ze ook niet raar opkijken dat er landen zijn die om een dergelijke orgaan heen gaan werken.
De VS is 1 van de landen die voor de oorlog al buiten de VN om werkte en er voor heeft gezorgd dat de VN buiten spel kwam te staan. Ik vind het dan raar om, zoals de VS nu doet, de VN er alleen de schuld van te geven dat er buiten hen om wordt gehandeld.
And that is the news.''
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 20:06:39 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31315025
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je kwam zelf met dat voorbeeld! Ik vind het een onzinnig voorbeeld en dat zei ik. Dat jij daarna zo reactie plaats over niet kunnen lezen. Tja. heb ik nisk mee te maken, maar ligt blijkbaar gevoelig..
welk voorbeeld heb je het in godsnaam over??

ik heb nergens beweerd dat Nederland troepen in Turkije en Irak heeft voor drugsoorlogen op de Antillen, ik heb enkel uitgelegd wat er in die gevallen aan de hand was ... als jij die uitleg onzinnig vond dan hoor ik ook graag wat er niet aan klopte ipv gewoon doen alsof je het niet gelezen hebt oid
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

in deze post zeg je toch echt iets anders hoor..
Misschien moet je je post op elkaar afstemmen. Je zegt de ene keer dit en de andere keer dast. Stelt iemand er een vraag over reageer je zo arrogant. Misplaatst dus.
omdat ik het de ene keer over iets anders heb dan de andere keer, logisch dat ik dan ook wat anders zeg

lees het maar terug, die quote die jij uit zijn verband zit te trekken gaat over de redenen voor ederland om de oorlog politiek te steunen, maar zoals ik al het hele topic zit te roepen heeft Nederland geen oorlog gevoerd tegen Saddam Hussein.

De Amerikanen hebben oorlog gevoerd omdat Saddam massavernietigingswapens zou hebben, die had hij niet maar nu kunnen ze al niet meer terug omdat de bevolking dan de lul is
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:04:15 #81
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31316590
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De VS is 1 van de landen die voor de oorlog al buiten de VN om werkte en er voor heeft gezorgd dat de VN buiten spel kwam te staan. Ik vind het dan raar om, zoals de VS nu doet, de VN er alleen de schuld van te geven dat er buiten hen om wordt gehandeld.
De reden dat er een coalitie is ontstaan die langs de VN heen is gaan werken is dat de VN 12 jaar heeft lopen blaffen maar weigerde te bijten. Een organisatie die alleen maar misbruikt wordt voor smerige politieke spelletjes door alle leden. Als de VN er niet was geweest dan waren we trouwens aan het eind van de eerste golfoorlog al doorgereden naar Baghdad en dan was het hele gezeik toen al afgelopen.
Say your prayers
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 21:17:15 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31316951
erm nee, de VN heeft geen staand leger het is afhankelijk van de lidstaten.
als die niet willen bijten dan kan de secretaris generaal hoog of laag springen maar dan wordt er niet gebeten. misschien is de VN niet de juiste organisatie voor een totale oorlog (zeker weten niet), dan is de volgende stap de NATO en niet unilaterale actie

De VS is even verantwoordelijk voor het falen van de VN in deze zaak als de rest van de wereld door die absurde focus op wmd's ... de Amerikaanse politici hadden hun werk goed moeten doen en de bondgenoten op 1 lijn te trekken ipv ze uit te gaan zitten schelden en vervolgens militairen op pad sturen met de helft wat ze nodig hebben en vrijwel zonder bondgenoten
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:32:34 #83
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31317319
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:17 schreef sp3c het volgende:
erm nee, de VN heeft geen staand leger het is afhankelijk van de lidstaten.
als die niet willen bijten dan kan de secretaris generaal hoog of laag springen maar dan wordt er niet gebeten. misschien is de VN niet de juiste organisatie voor een totale oorlog (zeker weten niet), dan is de volgende stap de NATO en niet unilaterale actie

De VS is even verantwoordelijk voor het falen van de VN in deze zaak als de rest van de wereld door die absurde focus op wmd's ... de Amerikaanse politici hadden hun werk goed moeten doen en de bondgenoten op 1 lijn te trekken ipv ze uit te gaan zitten schelden en vervolgens militairen op pad sturen met de helft wat ze nodig hebben en vrijwel zonder bondgenoten
Ik doel dan ook op de VN alszijnde een politiek orgaan. Verder kun je in mijn stuk zien dat ik het met je eens ben.
Say your prayers
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:39:39 #84
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31317539
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:04 schreef Sickie het volgende:

[..]

De reden dat er een coalitie is ontstaan die langs de VN heen is gaan werken is dat de VN 12 jaar heeft lopen blaffen maar weigerde te bijten. Een organisatie die alleen maar misbruikt wordt voor smerige politieke spelletjes door alle leden. Als de VN er niet was geweest dan waren we trouwens aan het eind van de eerste golfoorlog al doorgereden naar Baghdad en dan was het hele gezeik toen al afgelopen.
Ben ik met je eens. VN had moeten optreden, eerder en harder. Alleen vind ik het gek dat de VS zoveel kritiek heeft terwijl ze zelf veel ellende in de VN veroorzaken.
And that is the news.''
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:52:00 #85
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31317896
Als reactie op sp3c:

Ik heb het over datr Nederland troepen stuurt. jij geeft als reden: ''enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen'' Dit gaat niet over de politiek keuze, maar de reden waarom Nederland de militairen stuurde.
Ik heb ook niet gezegd dat het niet klopte, alleen dat ik het onzinnig vond. Enkel meedoen aan een oorlog omdat er anders gaten vallen in je drugs bestrijding is een vlut reden. Daarom vond ik het onzinning. Kan je wel zeggen dat ik het uit zijn verband trek, maar jij geeft het voorbeeld en ik vind het geen goed voorbeeld.

Je hebt het beide keren over de reden van de oorlog. Beide keren geef je een andere reden. Dus je hebt het nergens anders over, dus is het niet logisch om iets anders te zeggen. De ene keer zeg je dit ''dat was de reden, niet de massavernietigingswapens of wat dan ook.'' Daarna zeg je dit'' De Amerikanen hebben oorlog gevoerd omdat Saddam massavernietigingswapens zou hebben, die had hij niet maar nu kunnen ze al niet meer terug omdat de bevolking dan de lul is''
Jij noemt dat dus niet tegenstrijdig met elkaar.

[ Bericht 17% gewijzigd door One_of_the_few op 09-10-2005 21:59:11 ]
And that is the news.''
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 21:55:02 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31317998
de VN is nu eenmaal een idiaal zondebok zeker politiek gezien.

je kunt gemakkelijk roepen de VN heeft het gedaan zonder dat je iemand beledigd al heeft de huidige Amerikaanse regering zowieso weinig moeite met het beledigen van mensen
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 22:06:48 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31318300
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik heb het over datr Nederland troepen stuurt. jij geeft als reden: ''enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen'' Dit gaat niet over de politiek keuze, maar de reden waarom Nederland de militairen stuurde.
nee hoor, jij zei
quote:
het overnemen van taken van Amerikaanse troepen, terwijl die Amerikaanse troepen werden verplaatst naar Irak
daarop reageerde ik die drugsoorlog dingen want daar hebben Nederlandse troepen vervangen die naar Irak gingen ... welk geval doelde je dan op waar Nederlanders Amerikanen die naar Irak moesten hebben vervangen

dat Nederland troepen naar Irak of Turkije heeft gestuurd heeft daar nix mee te maken
quote:
Stop is een keer met dat niet lezen gedoe.
nou je vraagt er wel een beetje om hoor
quote:
Je hebt het beide keren over de reden van de oorlog. Beide keren geef je een andere reden. Dus je hebt het nergens anders, dus is het niet logisch om iets anders te zeggen. De ene keer zeg je dit ''dat was de reden, niet de massavernietigingswapens of wat dan ook.'' Daarna zeg je dit'' De Amerikanen hebben oorlog gevoerd omdat Saddam massavernietigingswapens zou hebben, die had hij niet maar nu kunnen ze al niet meer terug omdat de bevolking dan de lul is'' En dan moet ik lezen..
je moet het zelf nog is rustig doorlezen

het is best duidelijk, de Amerikanen gingen voor de WMD's en Balkenende gaf er politieke steun omdat de Amerikanen vrienden van ons zijn en Saddam een kwade vogel.
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 22:11:41 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31318457
hoezo geen goed voorbeeld??/
quote:
Tweede fregat op Antillen aangekomen
25-1-2002

Het marinefregat Hr. Ms. Abraham van der Hulst is vanmiddag (25 januari) de haven van Willemstad (Nederlandse Antillen) binnengelopen. Hierdoor beschikt de Koninklijke Marine in het Caribische gebied gedurende zes maanden over een tweede fregat voor de strijd tegen illegale drugstransporten in het Caribische gebied. Hr. Ms. Willem van der Zaan was al aanwezig in de West als regulier stationsschip.

Het normaal aanwezige stationsschip patrouilleert in de wateren rond de Nederlandse Antillen en Aruba in het Caribische gebied en houdt zich vooral bezig met zogenoemde "counterdrugs-operaties" voor de Kustwacht voor de Nederlandse Antillen en Aruba en de Amerikaanse Counterdrugsorganisatie Joint Inter Agency Task Force East. Vorig jaar is, in het kader van de internationale strijd tegen het terrorisme, afgesproken dat tijdelijk een tweede Nederlands fregat in de West wordt gestationeerd. Ook werd afgesproken dat het aantal vlieguren voor de P3C-Orions aanzienlijk wordt verhoogd. Als gevolg hiervan opereert een derde P-3C Orion vanaf het militaire deel van het vliegveld Hato. Hr. Ms. Abraham van der Hulst wordt de komende tijd voornamelijk ingezet op locaties waar de Amerikaanse Coast Guard momenteel niet aan patrouilleren toekomt. Veel van deze Amerikaanse eenheden zijn inmiddels teruggetrokken naar de eigen havens en worden daar ingezet in de strijd tegen het internationale terrorisme. Hr. Ms. Willem van der Zaan blijft patrouilleren in de wateren van de Nederlandse Antillen en Aruba. De aansturing van beide schepen vindt plaats vanaf de marinebasis Parera op Curaçao waar zowel het Operatiecentrum van de Commandant der Zeemacht in het Caribische Gebied, als het Rescue and Coordination Centre van de Kustwacht voor de Nederlandse Antillen en Aruba is gevestigd.
http://www.mindef.nl/nieuws/nieuwsberichten/250102_hulst.html
wat klopt er precies niet aan?
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:31:09 #89
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31320926
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. VN had moeten optreden, eerder en harder. Alleen vind ik het gek dat de VS zoveel kritiek heeft terwijl ze zelf veel ellende in de VN veroorzaken.
Ik vind het nog gekker dat mensen massaal hun pijlen richten op de VS terwijl landen als Rusland en Frankrijk ook een ontzettend smerig politiek spel hebben gespeeld inzake de kwestie Irak. Daar hoor je niemand over. Bushbashen zal wel te makkelijk zijn.
Say your prayers
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:37:31 #90
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31321145
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik vind het nog gekker dat mensen massaal hun pijlen richten op de VS terwijl landen als Rusland en Frankrijk ook een ontzettend smerig politiek spel hebben gespeeld inzake de kwestie Irak. Daar hoor je niemand over. Bushbashen zal wel te makkelijk zijn.
Heb je ook gelijk in. Rusland speelt veel politike spelletjes. En frankrijk en duitsland net zo. Bush is idd makkelijk, maar niet minder terecht.
And that is the news.''
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:40:29 #91
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31321241
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:11 schreef sp3c het volgende:
hoezo geen goed voorbeeld??/
[..]

wat klopt er precies niet aan?
Nogmaals, ik zeg niet dat het voorbeeld niet klopt.
And that is the news.''
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:46:52 #92
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31321451
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hoor, jij zei
[..]

daarop reageerde ik die drugsoorlog dingen want daar hebben Nederlandse troepen vervangen die naar Irak gingen ... welk geval doelde je dan op waar Nederlanders Amerikanen die naar Irak moesten hebben vervangen

dat Nederland troepen naar Irak of Turkije heeft gestuurd heeft daar nix mee te maken
[..]

nou je vraagt er wel een beetje om hoor
[..]

je moet het zelf nog is rustig doorlezen

het is best duidelijk, de Amerikanen gingen voor de WMD's en Balkenende gaf er politieke steun omdat de Amerikanen vrienden van ons zijn en Saddam een kwade vogel.
Ik vind het wel ''humor'' dat iemand die tegen mij zegt dat ik beter moet lezen zegt dat ik een bepaalde quote heb gezegd. Deze was niet van mij maar van Vhiper.
Lees ze. Dus dat deel van je post val af.

Je gaat niet zeggen dat de coalitie waarin we zitten geen eenduidige reden(en) had waarom we aanvielen?

[ Bericht 6% gewijzigd door One_of_the_few op 09-10-2005 23:55:42 ]
And that is the news.''
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:05:57 #93
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31322105
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in. Rusland speelt veel politike spelletjes. En frankrijk en duitsland net zo. Bush is idd makkelijk, maar niet minder terecht.
Is het misschien een idee om het komend half jaar met zijn allen te gaan Poetin bashen?
Say your prayers
  Moderator maandag 10 oktober 2005 @ 08:37:33 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31326951
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:46 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik vind het wel ''humor'' dat iemand die tegen mij zegt dat ik beter moet lezen zegt dat ik een bepaalde quote heb gezegd. Deze was niet van mij maar van Vhiper.
Lees ze. Dus dat deel van je post val af.
ouch!

nu ja ik lees iig wat er in die posts staat ipv hetgeen erboven staat

punt wat ik probeerde te maken blijft verder gewoon hetzelfde overigens die drugsoperatie's ter vervanging van Amerikanen die naar irak gingen hebben verder nix te maken met de nederlandse troepen in Irak of Turkije
quote:
Je gaat niet zeggen dat de coalitie waarin we zitten geen eenduidige reden(en) had waarom we aanvielen?
'we' hebben niemand aangevallen.

De Amerikanen zijn aangevallen, de politiek heeft ze gesteund maar niet geholpen ... en ze vielen gewoon aan vanwege de vermeende wmd's die daar voor het oprapen zouden liggen oid
  Moderator maandag 10 oktober 2005 @ 08:40:20 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31326971
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg niet dat het voorbeeld niet klopt.
hoe dan ook, ik weet verder geen voorbeeld van militairen die Amerikanen die naar Irak moesten gaan hebben vervangen maar als jij er 1 weet dan hoor ik dat graag.

of het moeten al die NATO Awacsen zijn, maar daar deden Duitsland en Frankrijk ook aan mij
pi_31334607
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:05 schreef Sickie het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om het komend half jaar met zijn allen te gaan Poetin bashen?
Ik vind dat hij wel eens wat harder mag worden aangepakt ja. een democratie is het allang niet meer in Rusland. Het proces van de Yukos topman lijkt me niet heel eerlijk te gaan. En Putin regeert als een Dictator, dus wat meer kritiek van de westerse wereld mag wel ja.
And that is the news.''
pi_31334662
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe dan ook, ik weet verder geen voorbeeld van militairen die Amerikanen die naar Irak moesten gaan hebben vervangen maar als jij er 1 weet dan hoor ik dat graag.

of het moeten al die NATO Awacsen zijn, maar daar deden Duitsland en Frankrijk ook aan mij
Ik reageerde in het begin alleen op je omdat je zo arrogant reageerde. Ik weet geen voorbeeld ervan, zal me ook een zorg zijn wat Duitsland of Frankrijk deden.
And that is the news.''
pi_31334769
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ouch!

nu ja ik lees iig wat er in die posts staat ipv hetgeen erboven staat

punt wat ik probeerde te maken blijft verder gewoon hetzelfde overigens die drugsoperatie's ter vervanging van Amerikanen die naar irak gingen hebben verder nix te maken met de nederlandse troepen in Irak of Turkije
[..]

'we' hebben niemand aangevallen.

De Amerikanen zijn aangevallen, de politiek heeft ze gesteund maar niet geholpen ... en ze vielen gewoon aan vanwege de vermeende wmd's die daar voor het oprapen zouden liggen oid
Je kan het niet laten om het over lezen te blijven houden. Goed zo grote jongen. Nu klaar? Het gaat namelijk nergens over.

''we'' hebben niet daadwerkelijk in de frontlinie meegevochten. Maar ''we'' zaten in de coalitie of the willing en onder die naam is er aangevallen. The coalition of the willing heeft aangevallen, daar hoorden wij toe. Als de NAVO een aanval plaatst zijn wij officieel ook in oorlog met dat land. Omdat we toestemming hebben gegeven en het steunen. Of je een oorlog nauw steunt of je schiet echt, ''we'' hebben gewoon meegedaan aan de oorlog en Den Haag mag wel eens een onderzoek instellen op welke gronden de regering het besluit anm om de oorlog politiek te steunen.
And that is the news.''
  Moderator maandag 10 oktober 2005 @ 17:32:08 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31337440
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik reageerde in het begin alleen op je omdat je zo arrogant reageerde. Ik weet geen voorbeeld ervan, zal me ook een zorg zijn wat Duitsland of Frankrijk deden.
die arrogante reactie was een reactie op
quote:
dat vond ik zelf nogal vreemd overkomen, ik heb mijn uiterste best gedaan om het goed uit te leggen en dan reageer ik idd niet zo vrolijk op een dergelijke reactie. Maar die vreemde reactie kwam volgens jouw doordat dat met die drugsoorlog een vlutvoorbeeld zou zijn oid.
Ik ken verder geen beter voorbeeld van vervangen militairen, en jij klaarblijkelijk ook niet dus vind ik mijn reactie gewoon gerechtvaardigd.
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je kan het niet laten om het over lezen te blijven houden. Goed zo grote jongen. Nu klaar? Het gaat namelijk nergens over.
dan moet je maar .... erm ... ok
quote:
''we'' hebben niet daadwerkelijk in de frontlinie meegevochten. Maar ''we'' zaten in de coalitie of the willing en onder die naam is er aangevallen. The coalition of the willing heeft aangevallen, daar hoorden wij toe. Als de NAVO een aanval plaatst zijn wij officieel ook in oorlog met dat land. Omdat we toestemming hebben gegeven en het steunen. Of je een oorlog nauw steunt of je schiet echt, ''we'' hebben gewoon meegedaan aan de oorlog en Den Haag mag wel eens een onderzoek instellen op welke gronden de regering het besluit anm om de oorlog politiek te steunen.
dat is pas een vlut voorbeeld

De NATO is wettelijk niet in staat om iemand aan te vallen zonder schriftelijke toestemming en participatie van alle lidstaten ... met enkel politieke steun red je het dan niet, je zult op zijn minst ergens achteraf een mijnenveger ofzo voor anker moeten leggen. Want anders ben je wettelijk niet 1 van de oorlogvoerende naties oid.

nu ik er over nadenk is dat eigenlijk best een goed voorbeeld om mijn standpunt kracht bij te zetten, geen militaire deelname = geen oorlog ... volgens de NATO, de VN en de conventie van geneve enzo iig dan

Toen VN troepen naar Somalie gingen steunde Nederland dit ook politiek, maar niet militair want we zaten in Cambodja en Irak (geloof ik) dit was achteraf gezien ook niet zo'n heel verstandige operatie en daar hoeft de politiek toch ook niet voor af te treden? Toch waren we lid van de 'coalitie' die Somalie binnen trok en gaven we er politieke steun en zelfs gelddonatie's aan.
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:15:55 #100
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31339666
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

die arrogante reactie was een reactie op
[..]

dat vond ik zelf nogal vreemd overkomen, ik heb mijn uiterste best gedaan om het goed uit te leggen en dan reageer ik idd niet zo vrolijk op een dergelijke reactie. Maar die vreemde reactie kwam volgens jouw doordat dat met die drugsoorlog een vlutvoorbeeld zou zijn oid.
Ik ken verder geen beter voorbeeld van vervangen militairen, en jij klaarblijkelijk ook niet dus vind ik mijn reactie gewoon gerechtvaardigd.
[..]

dan moet je maar .... erm ... ok
[..]

dat is pas een vlut voorbeeld

De NATO is wettelijk niet in staat om iemand aan te vallen zonder schriftelijke toestemming en participatie van alle lidstaten ... met enkel politieke steun red je het dan niet, je zult op zijn minst ergens achteraf een mijnenveger ofzo voor anker moeten leggen. Want anders ben je wettelijk niet 1 van de oorlogvoerende naties oid.

nu ik er over nadenk is dat eigenlijk best een goed voorbeeld om mijn standpunt kracht bij te zetten, geen militaire deelname = geen oorlog ... volgens de NATO, de VN en de conventie van geneve enzo iig dan

Toen VN troepen naar Somalie gingen steunde Nederland dit ook politiek, maar niet militair want we zaten in Cambodja en Irak (geloof ik) dit was achteraf gezien ook niet zo'n heel verstandige operatie en daar hoeft de politiek toch ook niet voor af te treden? Toch waren we lid van de 'coalitie' die Somalie binnen trok en gaven we er politieke steun en zelfs gelddonatie's aan.
Omdat mensen een vraag stellen over een post van je reageer jij maar dus zo. Nee, daar krijg je een goede discussie van. Als jij je reactie rechtvaardig vind best, maar verwacht van andere dan niet dat ze alles van je pikken. Op mijn eerste reactie van een post van je reageer je gelijk zo. Waarom tegen mensen zeggen dat ze beter moeten lezen terwijl jezelf iemand anders citeert. ik maak er niet zo punt van dat je iemand anders citeert, maar nu wel aangezien jouw reactie. Wat denk je ermee op te schieten dan? Dat je je gelijk haalt? Ik ben in eerste instantie niet eens echt inhoudelijk op je ingegaan.

Jij zegt dus we hebben geen oorlog gevoerd. Dan zeg je dus dat we voor Saddam warewn en tegen Bush. Want zo simpel stellen diegen het die politiek en/of militair voor de oorlog waren.
And that is the news.''
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:53:53 #101
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31343642
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:05 schreef Sickie het volgende:

[..]

Heb het idee dat dit: http://teletekst.nos.nl/?122-01 een geval is wat in het rijtje quantanamo bay thuis hoort.
And that is the news.''
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:26:04 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31352951
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat mensen een vraag stellen over een post van je reageer jij maar dus zo. Nee, daar krijg je een goede discussie van. Als jij je reactie rechtvaardig vind best, maar verwacht van andere dan niet dat ze alles van je pikken. Op mijn eerste reactie van een post van je reageer je gelijk zo. Waarom tegen mensen zeggen dat ze beter moeten lezen terwijl jezelf iemand anders citeert. ik maak er niet zo punt van dat je iemand anders citeert, maar nu wel aangezien jouw reactie. Wat denk je ermee op te schieten dan? Dat je je gelijk haalt? Ik ben in eerste instantie niet eens echt inhoudelijk op je ingegaan.
het was een domme vraag daarom reageerde ik geirriteerd, ik zit me hier een beetje mijn best te doen om mijn standpunten uit de doeken doen voor mensen die daar zowieso uberhaupt geen oren naar hebben ... dat vind ik op zich niet erg maar dan verwacht ik wel dat mensen daar intelligent op reageren en niet alles wat ik gezegd heb op een hoopje gooien er een vraag uitdraaien en dan verwachten dat ik het hele verhaal ga zitten herhalen.

dan krijg ik toch echt het gevoel dat je niet hebt meegelezen, als jij daar beledigd van raakt dan spijt mij dat
quote:
Jij zegt dus we hebben geen oorlog gevoerd. Dan zeg je dus dat we voor Saddam warewn en tegen Bush. Want zo simpel stellen diegen het die politiek en/of militair voor de oorlog waren.
???????????????????????????????????????????????????

nee dat zeg ik dus niet maar je mag me quoten waar je dat gelezen ( ) hebt.
Enige wat ik zeg is dat we niet meegevochten hebben en dat het dus onzinnig is om de regering daarvoor te laten aftreden.

Balkenende was politiek voor omdat hij Saddam een lul vond maar vond dat er voor militaire steun geen draagvlak was in de samenleving en als je echt een arrogante reactie wil lezen dan moet je me dit nog is laten herhalen

het was een debiel standpunt wmb want hij eet weer van twee walletjes ... eigenlijk doet Nederland niet mee wat Duitsland en Frankrijk een aardig idee vinden maar Bush heeft wel gewoon zijn zin en kan Nederland roodkleuren in zijn wereldkaartjes en 16 miljoen mensen aan zijn fictieve coalitie toevoegen dus die is ook blij

als hij niet mee wilde doen had hij gewoon moeten zeggen dat hij geen zin had en niet zijn verantwoordelijkheden op het volk af moeten schuiven. En als hij wel mee wilde doen had hij troepen moeten leveren (al was het maar een fregat veilig en evt wat raketten afschietend ronddobberd in de persische golf als hij geen risico wil nemen) maar wat hij nu gedaan heeft vind ik maar half zacht
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:13:34 #103
95608 Speth
Rorschach
pi_31367026
De invasie van Irak kan je zien als een uitstekend idee (vanuit de visie dat militaire hulp moet worden geboden aan een onderdrukt volk), of als een ramp (vanuit de nationalistische visie). Waarom Bot nu ineens vindt dat het Iraakse volk niet bevrijd had moeten worden van een moordenaar is me niet helemaal duidelijk.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:17:16 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31367130
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:13 schreef Speth het volgende:
De invasie van Irak kan je zien als een uitstekend idee (vanuit de visie dat militaire hulp moet worden geboden aan een onderdrukt volk), of als een ramp (vanuit de nationalistische visie). Waarom Bot nu ineens vindt dat het Iraakse volk niet bevrijd had moeten worden van een moordenaar is me niet helemaal duidelijk.
De Irakezen gaan nog steeds bij bosjes dood. Sterker nog, ze gaan nog veel harder&sneller dood dan onder Saddam. Wat nou bevrijding?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:30:40 #105
95608 Speth
Rorschach
pi_31367442
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

De Irakezen gaan nog steeds bij bosjes dood. Sterker nog, ze gaan nog veel harder&sneller dood dan onder Saddam. Wat nou bevrijding?
Uitgekauwde discussie, maar nogmaals: de Irakezen die doodgaan zijn er statistisch gezien minder dan onder Saddam Hoessein, bovendien vallen de doden meestal onder insurgents die het over zich afroepen, onder Saddam was het at random.

Cijfers zijn lastig te onderbouwen op internet, maar hier is een redelijk betrouwbaar aandoende referentie voor je:
http://wais.stanford.edu/(...)damhussein42503.html

"Coldly taken as a daily average for the 24 years of Saddam's reign, these numbers give us a horrifying picture of between 70 and 125 civilian deaths per day for every one of Saddam's 8,000-odd days in power"

Daar komt Irak vandaag de dag niet aan, en dan zwijg ik nog over regelmatige verkrachtingen, martelingen (kom nu niet met dat incident in die gevangenis met die rare Arabische naam, ik heb het over een structureel overheidsbeleid), en bedreigingen van willekeurige burgers door de Fedajeen troepen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:34:33 #106
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31367520
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:30 schreef Speth het volgende:

[..]

Uitgekauwde discussie, maar nogmaals: de Irakezen die doodgaan zijn er statistisch gezien minder dan onder Saddam Hoessein,
Daar wil ik wel eens een bewijs voor zien.
quote:
bovendien vallen de doden meestal onder insurgents die het over zich afroepen, onder Saddam was het at random.
"Insurgents die het over zich afroepen," zo zal Saddam zijn slachtoffers ook hebben betiteld.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:35:26 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31367538
He? Jouw post was er net wel, maar zonder dat laatste stuk.
Even de link lezen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:37:34 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31367582
"Iraquis are now 58 times as likely to die a violent death"

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3962969.stm

En dat zijn niet de minsten, die het zeggen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:39:03 #109
95608 Speth
Rorschach
pi_31367609
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daar wil ik wel eens een bewijs voor zien.
[..]

"Insurgents die het over zich afroepen," zo zal Saddam zijn slachtoffers ook hebben betiteld.
Lees mijn toevoeging.

De enige manier om enigzins onder intimidatie en willekeurig geweld uit te komen onder Saddams regime was lidmaatschap van de Ba'ath partij, maar ook zij waren niet veilig. Vooral aan de top heerste een Stalinistische doctrine van wantrouwen waarbij "tegenstanders" werden "gezuiverd", maar goed, je vrouw werd tenminste niet zonder reden verkracht.

Verder is het huidige Iraakse verzet van een heel andere aard (het zijn met name enerzijds Soennieten die Saddam de onderdrukker terug willen, en anderzijds islamitische fundamentalisten gelieerd met Al-Qaeda, geen mensen die meer vrede willen dus) dan het verzet onder Saddam.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:40:59 #110
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31367649
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:30 schreef Speth het volgende:

[..]

bovendien vallen de doden meestal onder insurgents die het over zich afroepen, onder Saddam was het at random.

Daar komt Irak vandaag de dag niet aan, en dan zwijg ik nog over regelmatige verkrachtingen, martelingen (kom nu niet met dat incident in die gevangenis met die rare Arabische naam, ik heb het over een structureel overheidsbeleid), en bedreigingen van willekeurige burgers door de Fedajeen troepen.
Dat eerse ga je niet menen. Het voordeel van alle landen is dat de mensen nu niet meer willekeurig worden gedood, maar systymatisch. Een grote reden om er mee te stoppen.
als de troepen van de Coalition of the willing nou goed gedrag toonde, dan hadden ze moreel gezeien mogen zeggen dat de Irakse bevolking is verlost van verkrachtingen en martelingen. Maar dat is niet zo.
Wat ook wel raar is dat op de martelwerktuigen die door de VS zijn aangetroffen in de martelkamers stond, Made in the USA...Best pijnlijk lijkt me.
Neemt niet weg dat Saddam 1 van de grootste misdadgers van de wereld is.
And that is the news.''
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:45:28 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31367771
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:39 schreef Speth het volgende:

[..]

Lees mijn toevoeging.

De enige manier om enigzins onder intimidatie en willekeurig geweld uit te komen onder Saddams regime was lidmaatschap van de Ba'ath partij, maar ook zij waren niet veilig. Vooral aan de top heerste een Stalinistische doctrine van wantrouwen waarbij "tegenstanders" werden "gezuiverd", maar goed, je vrouw werd tenminste niet zonder reden verkracht.
Nee, nu krijg je de invoering van de Shari'a. Hoera voor de Irakese vrouw.
quote:
Verder is het huidige Iraakse verzet van een heel andere aard (het zijn met name enerzijds Soennieten die Saddam de onderdrukker terug willen, en anderzijds islamitische fundamentalisten gelieerd met Al-Qaeda, geen mensen die meer vrede willen dus) dan het verzet onder Saddam.
Jij doet net alsof terroristen bots zijn in een spelletje. Wie denk je dat die terroristen heeft gecreeerd? Osama in z'n grot? Nee, natuurlijk niet, dat zijn verbitterde mensen die de oorlog van dichtbij hebben gezien.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:45:36 #112
95608 Speth
Rorschach
pi_31367781
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:37 schreef Floripas het volgende:
"Iraquis are now 58 times as likely to die a violent death"

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3962969.stm

En dat zijn niet de minsten, die het zeggen.
Wat er, nogmaals, niet bij wordt vermeld is dat bij de "deaths by violence" (let op het hoge percentage doden in Falluja, een stad van Soenni-verzet) ook insurgent deaths worden meegerekend, verder wordt niet gezegd hoeveel van de gewelddadige doden zijn veroorzaakt door insurgents. Wil je de Amerikaanse invasie de schuld geven van de moordpartijen van Soennitische religieuze fundamentalisten in verzet tegen een democratisch Irak? Mag wel hoor, maar in mijn ogen is dat rechtvaardig noch realistisch.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:49:38 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31367906
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:45 schreef Speth het volgende:

[..]

Wat er, nogmaals, niet bij wordt vermeld is dat bij de "deaths by violence" (let op het hoge percentage doden in Falluja, een stad van Soenni-verzet) ook insurgent deaths worden meegerekend,
En bij die cijfers van jou worden de Iraanse doden meegerekend van de iran-Irak-oorlog.
Herinner ons, Speth, welk land die oorlog ook al weer heeft betaald?
quote:
verder wordt niet gezegd hoeveel van de gewelddadige doden zijn veroorzaakt door insurgents.
Hou op met je insurgents, anders ga ik ze verzetshelden noemen.
Mensen worden daar bij bosjes, voor de zekerheid, afgeknald. Die mensen zijn verwikkeld in een strijd met een invasiemogendheid, en bezetter.
quote:
Wil je de Amerikaanse invasie de schuld geven van de moordpartijen van Soennitische religieuze fundamentalisten in verzet tegen een democratisch Irak? Mag wel hoor, maar in mijn ogen is dat rechtvaardig noch realistisch.
Waarom? Je gaat mij niet vertellen dat mensen dit niet al jaren geleden zagen aankomen. De aanval is in weerwil van deze kennis toch doorgezet: kijk eens naar het resultaat.
*begint slow clap*
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:50:58 #114
95608 Speth
Rorschach
pi_31367944
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat eerse ga je niet menen. Het voordeel van alle landen is dat de mensen nu niet meer willekeurig worden gedood, maar systymatisch. Een grote reden om er mee te stoppen.
Wat je hiermee bedoelt begrijp ik niet echt.
quote:
als de troepen van de Coalition of the willing nou goed gedrag toonde, dan hadden ze moreel gezeien mogen zeggen dat de Irakse bevolking is verlost van verkrachtingen en martelingen. Maar dat is niet zo.
Afgezien van een incident zijn er geen rapporten van systematische martelpartijen uitgevoerd door Amerikanen.

Ik zeg overigens niet dat de manier waarop de bezetting is uitgevoerd perfect is, dat is zij allerminst geweest, maar ingrijpen was hoe dan ook nodig.
quote:
Wat ook wel raar is dat op de martelwerktuigen die door de VS zijn aangetroffen in de martelkamers stond, Made in the USA...Best pijnlijk lijkt me.
Beetje loze uitspraak. Als je een accu op iemands leuter zet is het niet onwaarschijnlijk dat die inderdaad uit de VS komt, dat maakt het nog geen martelwerktuig, verder lijkt me dit niet meer dan een gerucht, en ook nog eens een vrij irrelevant gerucht.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:52:28 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31367988
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:50 schreef Speth het volgende:

Afgezien van een incident zijn er geen rapporten van systematische martelpartijen uitgevoerd door Amerikanen.
Guantanamo Bay.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:56:49 #116
95608 Speth
Rorschach
pi_31368114
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

En bij die cijfers van jou worden de Iraanse doden meegerekend van de iran-Irak-oorlog.
Herinner ons, Speth, welk land die oorlog ook al weer heeft betaald?
De verenigde staten, wat totaal irrelevant is voor de vraag of Saddam Hoessein verwijderd had moeten worden of niet.
quote:
[..]

Hou op met je insurgents, anders ga ik ze verzetshelden noemen.
Mensen worden daar bij bosjes, voor de zekerheid, afgeknald. Die mensen zijn verwikkeld in een strijd met een invasiemogendheid, en bezetter.
Amerikaanse soldaten schieten niet op ongewapende burgers, ze schieten alleen terug. Tenzij ik overtuigend bewijs zie van dat consequent (dus niet een keer per ongeluk) het tegendeel gebeurt beschouw ik dit als propagandistisch gelul.
quote:
[..]

Waarom? Je gaat mij niet vertellen dat mensen dit niet al jaren geleden zagen aankomen. De aanval is in weerwil van deze kennis toch doorgezet: kijk eens naar het resultaat.
*begint slow clap*
Het resultaat is dat Irak nu democratisch wordt, en zoals het er nu uitziet niet islamitisch.

Nogmaals, ik maak een onderscheid tussen de invasie en de bezetting. Saddam Hoessein moest hoe dan ook worden verwijderd middels militair ingrijpen, dat vervolgens infrastructurele fouten zijn gemaakt, er incidenten plaats hebben gevonden en dat men niet efficient heeft gehandeld doet daar niets aan af.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:58:59 #117
95608 Speth
Rorschach
pi_31368185
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Guantanamo Bay.
In Irak, op willekeurige mensen die niet gelieerd zijn aan terroristische organisaties of fundamentalistische regimes.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:03:05 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31368291
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:56 schreef Speth het volgende:

[..]

De verenigde staten, wat totaal irrelevant is voor de vraag of Saddam Hoessein verwijderd had moeten worden of niet.
[..]
Jij had het over de kans dat irakezen doodgingen. Mijn cijfers zijn geloof ik een stuk overtuigender.
Anderen?
quote:
Amerikaanse soldaten schieten niet op ongewapende burgers, ze schieten alleen terug. Tenzij ik overtuigend bewijs zie van dat consequent (dus niet een keer per ongeluk) het tegendeel gebeurt beschouw ik dit als propagandistisch gelul.
[..]
"Before the invasion, most people died as a result of heart attack, stroke and chronic illness, the report says, whereas after the invasion, "violence was the primary cause of death".
Violent deaths were mainly attributed to coalition forces - and most individuals reportedly killed were women and children"
Uit het onderzoek van The Lancet.
quote:
Het resultaat is dat Irak nu democratisch wordt, en zoals het er nu uitziet niet islamitisch.
Het was niet islamitisch, maar dankzij de inval wel. Er was geen shari'a, die komt er nu wel. Er was geen moslimterrorisme, die is er nu wel. Niet dat Saddam nou zo'n schatje was, maar het is wel jouw beurt om op te houden met het gelul.
quote:
Nogmaals, ik maak een onderscheid tussen de invasie en de bezetting. Saddam Hoessein moest hoe dan ook worden verwijderd middels militair ingrijpen, dat vervolgens infrastructurele fouten zijn gemaakt, er incidenten plaats hebben gevonden en dat men niet efficient heeft gehandeld doet daar niets aan af.
Waarom hebben wij dan Saddam zo lang in het zadel gehouden? Waarom hebben wij de opstandelingen way back when nooit gesteund?
En wat geeft land A het recht om op eigen houtje in te grijpen in land B?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:05:53 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31368354
20 maart 2003 - 29 oktober 2004 = ongeveer 500 dagen.
100.000/500 = 200 per dag.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:07:32 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31368400
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:58 schreef Speth het volgende:

[..]

In Irak, op willekeurige mensen die niet gelieerd zijn aan terroristische organisaties of fundamentalistische regimes.
Ja, ga de eisen maar vernauwen als er iemand met een antwoord komt.
Kat, nauw, sprongen.
pi_31368454
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:45 schreef Speth het volgende:

[..]

Wat er, nogmaals, niet bij wordt vermeld is dat bij de "deaths by violence" (let op het hoge percentage doden in Falluja, een stad van Soenni-verzet) ook insurgent deaths worden meegerekend, verder wordt niet gezegd hoeveel van de gewelddadige doden zijn veroorzaakt door insurgents.
Dat maakt niet uit, want jij zegt dat "er statistisch gezien minder [Irakezen doodgaan] dan onder Saddam Hoessein". Er waren geen andere condities. Wat je echter wel vergeet te melden, is dat er twee schattingen zijn: een met en een zonder Falloeja.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:10:12 #122
95608 Speth
Rorschach
pi_31368465
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij had het over de kans dat irakezen doodgingen. Mijn cijfers zijn geloof ik een stuk overtuigender.
Anderen?
Je eigen cijfers het overtuigendst vinden is natuurlijk erg makkelijk. Ik twijfel niet zo aan de juistheid van je cijfers, slechts aan de interpretatie ervan. Ik rouw niet om een stelletje fundamentalisten dat schietend op Amerikanen afrent en vervolgens de kogel krijgt. Wat ik wel betreurenswaardig vind zijn de doden die deze figuren veroorzaken onder de Irakese bevolking en Amerikaanse soldaten, reden te meer om ze asap uit te roeien.

Jij echter legt de schuld bij de Amerikanen dat de insurgents (wat zich laat vertalen naar de vrij neutrale term "opstandelingen", overigens) zich op een dergelijke gewelddadige wijze verzetten. Dat is een verschil van ideologie waar verder niet veel over te zeggen valt.
quote:
[..]

"Before the invasion, most people died as a result of heart attack, stroke and chronic illness, the report says, whereas after the invasion, "violence was the primary cause of death".
Violent deaths were mainly attributed to coalition forces - and most individuals reportedly killed were women and children"
Uit het onderzoek van The Lancet.
"Attributed", men is voor dit onderzoek naar huizen van Irakezen gegaan en de vraag "hoe en aan wie hebt u mensen verloren?". Wie deze mensen schuldig achten aan de dood van hun geliefden ligt dus geheel aan hun visie op de schuldvraag van het geweld. Als ze, net als jij, de Amerikanen (in mijn ogen onterecht) als schuldige zien aan het geweld in zijn algemeenheid zullen ze dus hen als schuldige aanwijzen. Dat betekent niet dat dat terecht is.
quote:
[..]

Het was niet islamitisch, maar dankzij de inval wel. Er was geen shari'a, die komt er nu wel. Er was geen moslimterrorisme, die is er nu wel. Niet dat Saddam nou zo'n schatje was, maar het is wel jouw beurt om op te houden met het gelul.
Er komt geen sharia.
quote:
[..]

Waarom hebben wij dan Saddam zo lang in het zadel gehouden? Waarom hebben wij de opstandelingen way back when nooit gesteund?
En wat geeft land A het recht om op eigen houtje in te grijpen in land B?
Waarom nooit eerder is ingegrepen? Omdat George W. Bush een andere ideologie heeft dan zijn voorganger, en ingrijpen wel als noodzakelijk zag.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:12:48 #123
95608 Speth
Rorschach
pi_31368554
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, want jij zegt dat "er statistisch gezien minder [Irakezen doodgaan] dan onder Saddam Hoessein". Er waren geen andere condities. Wat je echter wel vergeet te melden, is dat er twee schattingen zijn: een met en een zonder Falloeja.
Nogmaals: het ligt eraan bij wie je de schuld legt van die doden. Zie andere posts.
pi_31368650
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:12 schreef Speth het volgende:

[..]

Nogmaals: het ligt eraan bij wie je de schuld legt van die doden. Zie andere posts.
Ja, die conditie verbond je er later aan, ja.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:16:08 #125
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31368667
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:56 schreef Speth het volgende:

[

[..]
Dan is het 'jammer' dat je niet in Irak was..
Ze hebben wel degelijk mensen daar zomaar neergeschoten. ze zeggen dan dat ze diegene van een aanslag verdenken, ook al is dit vaak niet waar. Ze waren dit vaak niet van plan, en het was niet de reden waarom de amerikanen schoten.
Beelden kan ik je niet geven. Maar ogentuig verslag uit Irak vindt ik voor mezelf goed genoeg. Zelfs het rode kruis is niet veilig.
And that is the news.''
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:19:37 #126
95608 Speth
Rorschach
pi_31368784
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dan is het 'jammer' dat je niet in Irak was..
Ze hebben wel degelijk mensen daar zomaar neergeschoten. ze zeggen dan dat ze diegene van een aanslag verdenken, ook al is dit vaak niet waar. Ze waren dit vaak niet van plan, en het was niet de reden waarom de amerikanen schoten.
Beelden kan ik je niet geven. Maar ogentuig verslag uit Irak vindt ik voor mezelf goed genoeg. Zelfs het rode kruis is niet veilig.
Zoals ik al zei; een incident is geen reden om aan te nemen dat het consequent gebeurt. Verder zeg je zelf al geen bewijs ervoor te hebben.

En ik val in herhaling, maar ik vind dat de bezetting veel beter had kunnen worden uitgevoerd, Amerikaanse soldaten hadden beter getraind moeten worden op deze specifieke operatie, de ba'ath troepen hadden nooit ontmanteld moeten worden om orde te kunnen handhaven, en zo zijn er wel meer fouten gemaakt, dat betekent niet dat de hele operatie een slecht idee was.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:21:06 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31368823
het meerendeel van de doden in Irak zijn momenteel leger- en politierecruten, en die worden vermoord door terroristen niet door de verscheidene verzetsbewegingen.

er zijn gewoon te weinig troepen.
hoevaak hebben de Amerikanen steden als Kufa of Amarra nu herovert?
zodra ze op de deur kloppen rennen de meesten naar de volgende stad, de Amerikanen racen de eerste stad door, schietend naar alle kanten, en daarna gaan ze naar die volgende stad waarna de bad guys weer terug naar huis gaan.

Het is nogal een vicieuze cirkel, dit had voorkomen kunnen worden als men beter zijn best gedaan ipv gelijk te 'we gonna go it alone' te roepen dus imo kun je het achteraf best onverstandig noemen ... kan imo niet eens twijfel meer over bestaan.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:22:17 #128
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31368853
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:10 schreef Speth het volgende:

[..]

Je eigen cijfers het overtuigendst vinden is natuurlijk erg makkelijk. Ik twijfel niet zo aan de juistheid van je cijfers, slechts aan de interpretatie ervan.
Nou, lees ze nog maar eens door, dan.
quote:
Ik rouw niet om een stelletje fundamentalisten dat schietend op Amerikanen afrent en vervolgens de kogel krijgt.
Goed, dan rouw ik niet om Amerikanen die de kogel krijgen omdat ze als bezetter worden afgeschoten, nou goed?
quote:
Wat ik wel betreurenswaardig vind zijn de doden die deze figuren veroorzaken onder de Irakese bevolking en Amerikaanse soldaten, reden te meer om ze asap uit te roeien.
"Uit te roeien", wederom computerspelletjespraat. We hebben ze zelf gemaakt, face it.
quote:
Jij echter legt de schuld bij de Amerikanen dat de insurgents (wat zich laat vertalen naar de vrij neutrale term "opstandelingen", overigens) zich op een dergelijke gewelddadige wijze verzetten.
Geweld lokt geweld uit.
quote:
Dat is een verschil van ideologie waar verder niet veel over te zeggen valt.
Jawel: dood is dood, en dood is kut. Zo simpel zit de SP'er in mij nou ook weer wel in elkaar.
quote:
"Attributed", men is voor dit onderzoek naar huizen van Irakezen gegaan en de vraag "hoe en aan wie hebt u mensen verloren?".
Toegeschreven ja, omdat er nergens officiele cijfers zijn. Maar ik geloof niet in het bloemetjesscenario dat jij je voorstelt bij een Amerikaanse bezetting. Met deze cijfers moeten we het maar doen, vrees ik.
quote:
Wie deze mensen schuldig achten aan de dood van hun geliefden ligt dus geheel aan hun visie op de schuldvraag van het geweld.
Er stond "geweld als doodsoorzaak", niet "Amerikanen als doodsoorzaak".
quote:

[..]

Er komt geen sharia.
[..]
De nieuwe Grondwet al gelezen?
quote:
Waarom nooit eerder is ingegrepen? Omdat George W. Bush een andere ideologie heeft dan zijn voorganger, en ingrijpen wel als noodzakelijk zag.
Ik ga denk ik ook eens op eigen houtje ergens ingrijpen.
pi_31369025
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:21 schreef sp3c het volgende:
het meerendeel van de doden in Irak zijn momenteel leger- en politierecruten, en die worden vermoord door terroristen niet door de verscheidene verzetsbewegingen.
Ik denk dat dat wel klopt, maar het net aangehaalde rapport betreft slechts zo'n anderhalf jaar na de invasie.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:27:37 #130
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31369069
De mereste doden zijn vrouwen en kinderen.
Die hebben vast een eigen Al Quida-cel...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:28:09 #131
95608 Speth
Rorschach
pi_31369088
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, lees ze nog maar eens door, dan.
[..]

Goed, dan rouw ik niet om Amerikanen die de kogel krijgen omdat ze als bezetter worden afgeschoten, nou goed?
Zoals ik al zei, een ideologisch verschil van mening, gaat nergens over.
quote:
[..]

"Uit te roeien", wederom computerspelletjespraat. We hebben ze zelf gemaakt, face it.
Wat bedoel je hier met computerspelletjespraat? Of ben je de zoveelste computerspelletjes-hatende vrouw?

Verder zie ik niet veel ruimte meer voor discussie. Jij vindt dat Amerikanen schuld dragen aan het geweld veroorzaakt door opstandelingen, ik leg de schuld bij de opstandelingen zelf. Niet iedere Irakees is het eens met deze opstandelingen en willen wel in een vrij land leven, het zijn die Irakezen die we kwamen bevrijden, niet de extremisten.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:27 schreef Floripas het volgende:
Ze zijn gedood door geweld in het algemeen, dus ook door geweld veroorzaakt door opstandelingen. Dat is betreurenswaardig maar niet de schuld van... enfin, ik val in herhaling.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speth op 11-10-2005 22:42:47 (Spelfouten zijn een smet op mijn glorie.) ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:28:18 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31369095
Darnit, ik moet weg.
Terwijl het net spannend werd....
Ik kom later terug!
pi_31369102
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:21 schreef SCH het volgende:
Wat Bot heeft gezegd is feitelijk al door Bush en zeker door Powell gezegd maar de Nederlandse regering denkt blijkbaar dat het nodig is om vast te houden aan leugen en bedrog.
Daarbij dient U wel te bedenken, dat er een controverse was tussen Powell en Rumsfeld.
Die controverse ging over het gebruik van troepen.
Rumsfeld was voor een minimale strikeforce en Powell was voor een zeer grootschalige operatie.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_31369154
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:27 schreef Floripas het volgende:
Tsja.
Als je niet wilt, dat er gekopieerd wordt moet je het kopieerapparaat onklaar maken.
SIM-PEL!
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:35:04 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31369318
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:28 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Daarbij dient U wel te bedenken, dat er een controverse was tussen Powell en Rumsfeld.
Die controverse ging over het gebruik van troepen.
Rumsfeld was voor een minimale strikeforce en Powell was voor een zeer grootschalige operatie.
ja en het is wel duidelijk wie dat gewonnen heeft

geef de man gewoon een aan elkaar gelogen dossier, zeg hem dat het allemaal klopt en laat hem zichzelf onstervelijk belachelijk maken en exit Powel
pi_31369377
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en het is wel duidelijk wie dat gewonnen heeft
Ja!
Die verdomde Rumsfeld!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:07:56 #137
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31370539
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:19 schreef Speth het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; een incident is geen reden om aan te nemen dat het consequent gebeurt. Verder zeg je zelf al geen bewijs ervoor te hebben.

En ik val in herhaling, maar ik vind dat de bezetting veel beter had kunnen worden uitgevoerd, Amerikaanse soldaten hadden beter getraind moeten worden op deze specifieke operatie, de ba'ath troepen hadden nooit ontmanteld moeten worden om orde te kunnen handhaven, en zo zijn er wel meer fouten gemaakt, dat betekent niet dat de hele operatie een slecht idee was.
Het zijn geen incidenten. Het mag dan geen beleid zijn. Maar dan zijn het geen incidenten. Het gebeurt een beetje vaak als 'incident'. Ook op TV is te zien geweest dat er op het rode Kruis wordt geschoten. Dat kan je niet afdoen als incidenten.
De operatie had idd beter voorbereid en uitgevoerd worde, maar jij bent nog steeds voor en ik nog steeds tegen.
And that is the news.''
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:18:04 #138
95608 Speth
Rorschach
pi_31370895
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het zijn geen incidenten. Het mag dan geen beleid zijn. Maar dan zijn het geen incidenten. Het gebeurt een beetje vaak als 'incident'. Ook op TV is te zien geweest dat er op het rode Kruis wordt geschoten. Dat kan je niet afdoen als incidenten.
Dat kan ik weldegelijk. Dat jij beweert ooit eens iets gezien te hebben op tv zonder concrete aanwijzingen dat dit ook vaak gebeurt snijdt gewoon geen hout in een discussie.
pi_31370919
Het wordt ook spannend! Zaterdag wordt het referendum gehouden over de nieuwe Iraakse grondwet
Dan is het buigen of barsten voor Irak. Wordt de grondwet afgewezen is Irak definitief verleden tijd en valt het uiteen.
pi_31371106
Veel dingen zijn nogal moeilijk te bewijzen nu journalisten worden vermoord door zowel Amerikanen als milities.
pi_31371570
Al met al een hoop drukte om niets, Irak was hoe dan ook een geweldadige rotzooi geworden.
De Amerikanen waren alleen zo dom om vrijwillig midden in die berenbende te gaan zitten, en dat beginnen ze nu gelukkig in te zien.
Het lijkt me hoe dan ook verstandig om alle bemoeienis met die regio tot het absolute minimum terug te brengen, ook geen financiele en materiele steun meer, waarom een terminale coma-patiënt in leven houden?
Verklaar Irak een succes, er zijn géén WMD's, er is een grondwet, en als de Irakezen het verknallen is dat hun probleem. Snel wegwezen dus. Nu George even inlichten over deze geniale analyse Is gelukkig ook kort, schijnt ie fijn te vinden.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:55:29 #142
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31372233
De situatie voor Amerika zelf lijkt inderdaad eentje te zijn van wegwezen zonder teveel gezichtsverlies te leiden. Iets wat overigens best mogelijk is, zelfs nu nog.

Een burgeroorlog is overigens een kwestie van tijd, de enige vraag is hoelang nog en zal de Amerikaanse overheid zo lang wachten dat ze hun eigen troepen tussen de strijdende partijen plaatsen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:58:46 #143
93744 Finder_elf_towns
pi_31372341
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:18 schreef Godslasteraar het volgende:
Het wordt ook spannend! Zaterdag wordt het referendum gehouden over de nieuwe Iraakse grondwet
Dan is het buigen of barsten voor Irak. Wordt de grondwet afgewezen is Irak definitief verleden tijd en valt het uiteen.
Als die grondwet niet wordt aangenomen eet ik mijn schoenen op. De belangen van het succesvol doorbrengen van deze wet zijn nu eenmaal te groot om aan de Irakezen zelf over te laten. Er zijn olie-belangen, geopolitieke belangen (stabiliteit) en men wilt de buurlanden een signaal sturen dat daar ook de democratische hervormingen toch echt moeten beginnen.

Nee, dat de grondwet niet wordt aangenomen, daar geloof ik niets van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 12-10-2005 00:20:04 ]
pi_31373118
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Als die grondwet niet word aangenomen eet ik mijn schoenen op. De belangen van het succesvol doorbrengen van deze wet zijn nu eenmaal te groot om aan de Irakezen zelf over te laten. Er zijn olie-belangen, geopolitieke belangen (stabiliteit) en men wilt de buurlanden een signaal sturen dat daar ook de democratische hervormingen toch echt moeten beginnen.

Nee, dat de grondwet niet word aangenomen, daar geloof ik niets van.
Wat ik ervan begrepen heb is dat afgewacht moet worden wat de sunnieten in Midden Irak ermee doen. Wijzen ze de grondwet af dan komen er volgens politici van zowel de shiiten als Koerden géén nieuwe onderhandelingen en wordt er alleen nog gesproken over een opdeling van Irak.
....Most Kurdish leaders say that if the constitution fails, the next talks will be about partition. ..
...........
But the Shiites also may want out. Abdel Aziz al-Hakim's proposal for a Shiite superstate could be taken as the basis for eventual separation; and the idea of such a state does not attract only religious Shiites. Some liberal and secular-minded Shiites now speak of a Shiite nationalism—as if Shiites were an ethnic rather than a religious community. They see Iraq as a failed state and do not want to spend their lives opposing an endless insurgency in the middle of the country...
......................

Ik baseer me op dit artikel: http://www.nybooks.com/articles/18297

En de belangen zijn inderdaad groot, gelukkig ligt de olie in Noord en Zuid Irak, waar het relatief rustig is.

edit: dat van je schoenen, ik zal je er niet aan houden, Irak veroorzaakt al genoeg ellende (en maagzuur)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:41:05 #145
93744 Finder_elf_towns
pi_31373411
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:26 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen heb is dat afgewacht moet worden wat de sunnieten in Midden Irak ermee doen. Wijzen ze de grondwet af dan komen er volgens politici van zowel de shiiten als Koerden géén nieuwe onderhandelingen en wordt er alleen nog gesproken over een opdeling van Irak.
....Most Kurdish leaders say that if the constitution fails, the next talks will be about partition. ..
...........
But the Shiites also may want out. Abdel Aziz al-Hakim's proposal for a Shiite superstate could be taken as the basis for eventual separation; and the idea of such a state does not attract only religious Shiites. Some liberal and secular-minded Shiites now speak of a Shiite nationalism—as if Shiites were an ethnic rather than a religious community. They see Iraq as a failed state and do not want to spend their lives opposing an endless insurgency in the middle of the country...
......................

Ik baseer me op dit artikel: http://www.nybooks.com/articles/18297

En de belangen zijn inderdaad groot, gelukkig ligt de olie in Noord en Zuid Irak, waar het relatief rustig is.
Intressant artikel (wat ik zeker nog zal lezen), maar sinds er alles aan gedaan wordt de grondwet erdoor te laten komen kan ik mij geen situatie indenken waarbij er geen grondwet zal zijn. Elke eis voor het slagen van de grondwet die niet gehaald gaat worden wordt door de VS en de huidige Iraakse regering vakkundig om zeep geholpen. Er komt een grondwet en een verdeling van Irak is een bizar what-if scenario, wat mij betreft.
quote:
edit: dat van je schoenen, ik zal je er niet aan houden, Irak veroorzaakt al genoeg ellende (en maagzuur)
Ik was zelf toch niets van plan met mijn schoenen, hoe dan ook.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:51:46 #146
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31373611
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen de keuze om interventie te plegen en de daadwerkelijke uitvoering daarvan. Dat tweede kun je beter aan een brede coalitie overlaten en niet voornamelijk de Yanks is in de praktijk gebleken.
Say your prayers
pi_31373687
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Intressant artikel (wat ik zeker nog zal lezen), maar sinds er alles aan gedaan wordt de grondwet erdoor te laten komen kan ik mij geen situatie indenken waarbij er geen grondwet zal zijn. Elke eis voor het slagen van de grondwet die niet gehaald gaat worden wordt door de VS en de huidige Iraakse regering vakkundig om zeep geholpen. Er komt een grondwet en een verdeling van Irak is een bizar what-if scenario, wat mij betreft.
...
Mischien dat de sunnieten eieren voor hun geld kiezen, al zijn zij de grote verliezers van dit conflict. Die zijn van machthebbers in één keer tot de paupers van Irak verworden. En je moet maar afwachten hoe ze stemmen, immers, het Midden Oosten blijft verbazen.
Irak is in ieder geval ook mét grondwet een extreem gedecentraliseerd land, en dat is nog een reden waarom veel sunnieten tegen deze grondwet schijnen te zijn.
Hoe dan ook, we zullen het wel zien.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:09:09 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31377049
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:30 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Tsja.
Als je niet wilt, dat er gekopieerd wordt moet je het kopieerapparaat onklaar maken.
SIM-PEL!
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')