bron: frontpage fokquote:'Verdonk leider VVD'
Gepost door Vincent (sizzler) - Bron: Elsevier
Gepubliceerd: woensdag 5 oktober 2005 @ 10:15
Minister Dekker (VVD, Volkshuisvesting) vindt dat haar collega-minister en partijgenoot, Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) de nieuwe lijsttrekker van de VVD moet worden. Minister Dekker noemt Verdonk in weekblad HP/De Tijd een 'uitstekende kandidaat'. Dekker wordt hierin gesteund door de lezers van de website van weekblad Elsevier.
Op de site van Elsevier kiest 50% van de stemmers voor Verdonk als nieuwe lijsttrekker, gevolgd door Hans Wiegel (29%) en Henk Kamp (18%). Van Aartsen is met 4% van de stemmen het minst favoriet, al denkt hij daar zelf anders over: hij heeft al openlijk gesolliciteerd naar de post van lijsttrekker. In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen.
Tot dusver is hij de enige die heeft gesolliciteerd. Minister Gerrit Zalm zei onlangs geen lijsttrekker voor de volgende verkiezingen te willen zijn. Ook staatssecretaris Rutte gaf al aan deze ambitie niet te hebben. Hans Wiegel heeft van zijn ambitie om premier te worden nooit een geheim gemaakt maar heeft nog niet gesolliciteerd.
Je moet er toch niet aan denken: Premier van Aartsen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen
Tsja, als je zulk soort dingen stelt val je imo nog moeilijk serieus te nemen...quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
bron: frontpage fok
'Verdonk leider VVD'
Ik vind het een klein en veelbelovend stapje in de goede richting. Ik zou peroonlijk liever zien dat rechts zich manifesteert in knokploegen die er eens op los rammen. Dat zet meer zoden aan de dijk.
De bevolking snakt naar mensen die dat doen. Geef het land alsjeblief terug aan diegenen die daar recht op hebben.
Als de VVD knokploegen gaat formeren, dan zorg ik er persoonlijk voor dat er een militante Communistische partij komt om ze te 'beantwoorden'quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
bron: frontpage fok
'Verdonk leider VVD'
Ik vind het een klein en veelbelovend stapje in de goede richting. Ik zou peroonlijk liever zien dat rechts zich manifesteert in knokploegen die er eens op los rammen. Dat zet meer zoden aan de dijk.
De bevolking snakt naar mensen die dat doen. Geef het land alsjeblief terug aan diegenen die daar recht op hebben.
Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar een internet poll is, maar het is opvallend dat oud-politicus, VVD-coryfee en "Oracel" Hans Wiegel minder populair als lijsttrekker is dan nieuwkomer Verdonk. Verdonk lijkt me een prima kandidaat. Ze heeft -in tegenstelling tot veel andere politici, inclusief onze premier- veel ervaring in directeursfuncties. Ze is een echte leider en kan haar beleid, hoe hard het voor sommige mensen ook overkomt, goed uitleggen. Toch vraag ik me af of ze net zo overtuigend over kan komen in een debat tussen andere lijsttrekkers. Met alleen standvastigheid kom je dan namelijk niet ver. Wiegel is op dat punt beter; hij kan goed debatteren, heeft krachtige one-liners en kan zichzelf goed voor de camera zetten. Een andere goede debater is Henk Kamp.quote:'Verdonk leider VVD'
Minister Dekker (VVD, Volkshuisvesting) vindt dat haar collega-minister en partijgenoot, Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) de nieuwe lijsttrekker van de VVD moet worden. Minister Dekker noemt Verdonk in weekblad HP/De Tijd een 'uitstekende kandidaat'. Dekker wordt hierin gesteund door de lezers van de website van weekblad Elsevier.
Op de site van Elsevier kiest 50% van de stemmers voor Verdonk als nieuwe lijsttrekker, gevolgd door Hans Wiegel (29%) en Henk Kamp (18%). Van Aartsen is met 4% van de stemmen het minst favoriet, al denkt hij daar zelf anders over: hij heeft al openlijk gesolliciteerd naar de post van lijsttrekker. In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen.
Tot dusver is hij de enige die heeft gesolliciteerd. Minister Gerrit Zalm zei onlangs geen lijsttrekker voor de volgende verkiezingen te willen zijn. Ook staatssecretaris Rutte gaf al aan deze ambitie niet te hebben. Hans Wiegel heeft van zijn ambitie om premier te worden nooit een geheim gemaakt maar heeft nog niet gesolliciteerd.
Van Aartsen heeft wel de ambitie, maar mist de vaardigheden om die ambitie waar te maken. Hij is geen performer. Dat zie je duidelijk in zijn interviews. Hij reageert ongemakkelijk reactief en ogenschijnlijk geïrriteerd door elke vraag die een journalist hem stelt. Terwijl een politicus het juist als een kans moet zien om zichzelf te profileren doet Van Aartsen dat liever achter de schermen. Hij wil de VVD boven de 28 zetels brengen en minister-president worden. Ik zie het hem niet doen. Of het Verdonk wel zal lukken is maar de vraag.quote:Van Aartsen: 'Balkenende is inspiratieloos'
Premier Jan Peter Balkenende heeft in de aanloop naar het referendum over de Europese grondwet niet genoeg eenheid in het kabinet kunnen smeden. Dat verwijt uitte VVD-leider Jozias van Aartsen dinsdagavond in het EO-programma Follow the Leader. Volgens de VVD'er lijdt Balkenende aan een gebrek aan inspiratie.
Van Aartsen ziet volgens eigen zeggen de minister-president 'soms worstelen'. De campagne voor het referendum is daarvan een voorbeeld. Als er meer eenheid was geweest dan hadden misschien minder mensen tegen gestemd, denkt Van Aartsen. Hij vindt dat het kabinet onvoldoende dezelfde mening uitdroeg.
De voormalige minister van Landbouw en van Buitenlandse Zaken liet in het tv-programma weten dat hij na volgende verkiezingen Balkenende graag wil opvolgen als minister-president. Mocht hij lijsttrekker voor de VVD worden dan stapt hij op indien zijn partij minder dan 28 zetels haalt, het aantal dat de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. In de meest recente peiling staat de VVD op slechts 23 zetels.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:56 schreef sizzler het volgende:
Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar een internet poll is, maar het is opvallend dat oud-politicus, VVD-coryfee en "Oracel" Hans Wiegel minder populair als lijsttrekker is dan nieuwkomer Verdonk. Verdonk lijkt me een prima kandidaat. Ze heeft -in tegenstelling tot veel andere politici, inclusief onze premier- veel ervaring in directeursfuncties. Ze is een echte leider en kan haar beleid, hoe hard het voor sommige mensen ook overkomt, goed uitleggen. Toch vraag ik me af of ze net zo overtuigend over kan komen in een debat tussen andere lijsttrekkers. Met alleen standvastigheid kom je dan namelijk niet ver. Wiegel is op dat punt beter; hij kan goed debatteren, heeft krachtige one-liners en kan zichzelf goed voor de camera zetten. Een andere goede debater is Henk Kamp.
Neh, Verdonk heeft een hele andere 'hardheid' dan Fortuyn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:48 schreef SCH het volgende:
ze komt in de richting van Fortuyn wat dat betreft.
Hij doet het ook niet goed bij het Fortuyn-volk, die hem vooral als een elitaire bal zien. Verdonk zal de mensen veel meer aanspraken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef pberends het volgende:
Van Aartsen maar 4%.
Wat ik al zei dus: onder leiding van Van Aartsen zal de VVD halveren bij de volgende verkiezingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |