abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31201142
quote:
'Verdonk leider VVD'

Gepost door Vincent (sizzler) - Bron: Elsevier

Gepubliceerd: woensdag 5 oktober 2005 @ 10:15

Minister Dekker (VVD, Volkshuisvesting) vindt dat haar collega-minister en partijgenoot, Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) de nieuwe lijsttrekker van de VVD moet worden. Minister Dekker noemt Verdonk in weekblad HP/De Tijd een 'uitstekende kandidaat'. Dekker wordt hierin gesteund door de lezers van de website van weekblad Elsevier.

Op de site van Elsevier kiest 50% van de stemmers voor Verdonk als nieuwe lijsttrekker, gevolgd door Hans Wiegel (29%) en Henk Kamp (18%). Van Aartsen is met 4% van de stemmen het minst favoriet, al denkt hij daar zelf anders over: hij heeft al openlijk gesolliciteerd naar de post van lijsttrekker. In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen.

Tot dusver is hij de enige die heeft gesolliciteerd. Minister Gerrit Zalm zei onlangs geen lijsttrekker voor de volgende verkiezingen te willen zijn. Ook staatssecretaris Rutte gaf al aan deze ambitie niet te hebben. Hans Wiegel heeft van zijn ambitie om premier te worden nooit een geheim gemaakt maar heeft nog niet gesolliciteerd.
bron: frontpage fok
'Verdonk leider VVD'

Ik vind het een klein en veelbelovend stapje in de goede richting. Ik zou peroonlijk liever zien dat rechts zich manifesteert in knokploegen die er eens op los rammen. Dat zet meer zoden aan de dijk.
De bevolking snakt naar mensen die dat doen. Geef het land alsjeblief terug aan diegenen die daar recht op hebben.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31201339
Verdonk is politiek nu al zo aangeschoten, zou koren op de molen van links zijn.
pi_31201397
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen
Je moet er toch niet aan denken: Premier van Aartsen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:49:43 #4
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31201482
quote:

[..]

'Verdonk leider VVD'

Ik vind het een klein en veelbelovend stapje in de goede richting. Ik zou peroonlijk liever zien dat rechts zich manifesteert in knokploegen die er eens op los rammen. Dat zet meer zoden aan de dijk.
De bevolking snakt naar mensen die dat doen. Geef het land alsjeblief terug aan diegenen die daar recht op hebben.
Tsja, als je zulk soort dingen stelt val je imo nog moeilijk serieus te nemen...

Overigens is Verdonk denk ik veel te confronterend om een breed electoraat te trekken...daarnaast is ze ok vel te veel ee one-issue-figuur verworden. Dat is allesbehalve een garantie voor succes.

Persoonlijk had ik een voorkeur voor Rutte, maar die heeft al aangegeven niet te willen. Van Aartsen heeft een heel slecht imago, dat van Zalm is ook niet bepaald geweldig. Wiegel heeft al te veel kwaad bloed binnen de VVD gezet. Kamp zou een kandidaat zijn, maar ik betwijfel of hij wel aanslaat bij het electoraat. De VVD mist volgensmij een figuur dat echt precies bij de partij past, en het voortouw kan nemen bij de verkiezingen.

De VVD is sowieso een partij met veel verschillende flanken en meningen. Verdonk past bijvoorbeeld goed in een rijtj hardliners met figuren als Henk Kamp, in sommige vallen Hirsi Ali en voorheen Geert Wilders. Maar daarnaast heb je ook de staatssecretarissen Rutte en Schulz, die juist meer lonken naar D66 en PvdA. Een derde partij kun je de middengroep daartussen noemen, alhoewel de mensen die daarbij in te delen zijn ook weer veel onderlinge verschillen kennen. Bij deze verdeeldheid rijst ook het probleem van de aantrekkelijkheid: Rutte en Verdonk zouden beiden een totaal ander electoraat aantrekken; en het lijkt de VVD niet echt te lukken bij beide groepen een serieuze optie te zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door Reya op 05-10-2005 13:15:43 ]
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:51:49 #5
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_31201531
quote:

[..]

'Verdonk leider VVD'

Als de VVD knokploegen gaat formeren, dan zorg ik er persoonlijk voor dat er een militante Communistische partij komt om ze te 'beantwoorden'

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_31202373
Voor het organiseren van knokploegjes moet je in POL zijn. .
pi_31202801
Verdonk for president!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:59:26 #8
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31205141
Opvallend dat Dekker zich nu uitspreekt voor iemand anders dan Van Aartsen. Tijdens de strubbelingen over de kilometervergoeding schaarde iedereen zich nog achter van Aartsen voor zover ik heb kunnen zien.

Ook is het opmerkelijk dat er nu een voorkeur wordt uitgesproken voor iemand die zelf nog geen aanstalten heeft gemaakt om voor het lijsttrekkerschap te strijden.

Ze moeten er in ieder geval voor zorgen dat ze een beetje op tijd zijn met een leider aan te wijzen.

De VVD gaat waarschijnlijk een hoop stemmen verliezen in maart. Vervolgens hebben ze nog maar kort de tijd om voor de nieuwe tweedekamer verkiezingen hun zaakjes op orde te krijgen.
pi_31206709
quote:
'Verdonk leider VVD'

Minister Dekker (VVD, Volkshuisvesting) vindt dat haar collega-minister en partijgenoot, Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) de nieuwe lijsttrekker van de VVD moet worden. Minister Dekker noemt Verdonk in weekblad HP/De Tijd een 'uitstekende kandidaat'. Dekker wordt hierin gesteund door de lezers van de website van weekblad Elsevier.

Op de site van Elsevier kiest 50% van de stemmers voor Verdonk als nieuwe lijsttrekker, gevolgd door Hans Wiegel (29%) en Henk Kamp (18%). Van Aartsen is met 4% van de stemmen het minst favoriet, al denkt hij daar zelf anders over: hij heeft al openlijk gesolliciteerd naar de post van lijsttrekker. In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen.

Tot dusver is hij de enige die heeft gesolliciteerd. Minister Gerrit Zalm zei onlangs geen lijsttrekker voor de volgende verkiezingen te willen zijn. Ook staatssecretaris Rutte gaf al aan deze ambitie niet te hebben. Hans Wiegel heeft van zijn ambitie om premier te worden nooit een geheim gemaakt maar heeft nog niet gesolliciteerd.
Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar een internet poll is, maar het is opvallend dat oud-politicus, VVD-coryfee en "Oracel" Hans Wiegel minder populair als lijsttrekker is dan nieuwkomer Verdonk. Verdonk lijkt me een prima kandidaat. Ze heeft -in tegenstelling tot veel andere politici, inclusief onze premier- veel ervaring in directeursfuncties. Ze is een echte leider en kan haar beleid, hoe hard het voor sommige mensen ook overkomt, goed uitleggen. Toch vraag ik me af of ze net zo overtuigend over kan komen in een debat tussen andere lijsttrekkers. Met alleen standvastigheid kom je dan namelijk niet ver. Wiegel is op dat punt beter; hij kan goed debatteren, heeft krachtige one-liners en kan zichzelf goed voor de camera zetten. Een andere goede debater is Henk Kamp.

Van Aartsen maakt alleen een kans als er echt geen andere kandidaten zijn.
quote:
Van Aartsen: 'Balkenende is inspiratieloos'

Premier Jan Peter Balkenende heeft in de aanloop naar het referendum over de Europese grondwet niet genoeg eenheid in het kabinet kunnen smeden. Dat verwijt uitte VVD-leider Jozias van Aartsen dinsdagavond in het EO-programma Follow the Leader. Volgens de VVD'er lijdt Balkenende aan een gebrek aan inspiratie.

Van Aartsen ziet volgens eigen zeggen de minister-president 'soms worstelen'. De campagne voor het referendum is daarvan een voorbeeld. Als er meer eenheid was geweest dan hadden misschien minder mensen tegen gestemd, denkt Van Aartsen. Hij vindt dat het kabinet onvoldoende dezelfde mening uitdroeg.

De voormalige minister van Landbouw en van Buitenlandse Zaken liet in het tv-programma weten dat hij na volgende verkiezingen Balkenende graag wil opvolgen als minister-president. Mocht hij lijsttrekker voor de VVD worden dan stapt hij op indien zijn partij minder dan 28 zetels haalt, het aantal dat de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. In de meest recente peiling staat de VVD op slechts 23 zetels.
Van Aartsen heeft wel de ambitie, maar mist de vaardigheden om die ambitie waar te maken. Hij is geen performer. Dat zie je duidelijk in zijn interviews. Hij reageert ongemakkelijk reactief en ogenschijnlijk geïrriteerd door elke vraag die een journalist hem stelt. Terwijl een politicus het juist als een kans moet zien om zichzelf te profileren doet Van Aartsen dat liever achter de schermen. Hij wil de VVD boven de 28 zetels brengen en minister-president worden. Ik zie het hem niet doen. Of het Verdonk wel zal lukken is maar de vraag.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_31206752
Topictitel (was: VVD heeft juiste koers gevonden) aangepast aangezien het een uitspraak van een minister betreft. De VVD heeft tot dusver nog maar één kandidaat voor het lijsttrekkerschap: Van Aartsen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:01:04 #11
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31206819
Tsja, Bolkestein kan het na vandaag wel shaken natuurlijk. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31207460
De Telegraaf had vorige week nog een peiling waarin Wiegel volgens mij wel 3 x beter scoorde dan Verdonk.
pi_31207549
Dit moet gewoonweg een compleet mislukte grap zijn
pi_31207614
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:56 schreef sizzler het volgende:
Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar een internet poll is, maar het is opvallend dat oud-politicus, VVD-coryfee en "Oracel" Hans Wiegel minder populair als lijsttrekker is dan nieuwkomer Verdonk. Verdonk lijkt me een prima kandidaat. Ze heeft -in tegenstelling tot veel andere politici, inclusief onze premier- veel ervaring in directeursfuncties. Ze is een echte leider en kan haar beleid, hoe hard het voor sommige mensen ook overkomt, goed uitleggen. Toch vraag ik me af of ze net zo overtuigend over kan komen in een debat tussen andere lijsttrekkers. Met alleen standvastigheid kom je dan namelijk niet ver. Wiegel is op dat punt beter; hij kan goed debatteren, heeft krachtige one-liners en kan zichzelf goed voor de camera zetten. Een andere goede debater is Henk Kamp.

Sizzler, jij ontzettende grapjas!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:37:30 #15
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31207717
Zo sterk vind ik Verdonk inderdaad niet.

Haar enige verdienste is dat ze 't beleid van haar voorgangers hard en rechtlijnig uitvoert.

Maar ze lost de problemen bij de IND niet op;
Ze geeft geen inzage in dossiers;
Ze verbied ambtenaren om met de commisie Patijn te spraken, die daardoor zijn opdracht heeft teruggegeven.
pi_31208020
Ik vraag me ook af waar sizzler het op baseert dat ze een sterke leider zou zijn?

Ze komt krachtdadig over, ze is duidelijk - dat is zeker. Maar er zit nogal veel ruimte tussen woord en daad bij haar.

Ik vind haar zelf echt heel slecht op inhoudelijk vlak en ze lijkt me een vreselijke vrouw: de hardheid en botheid en onmenselijkheid die ze uitstraalt maak je zelden mee, ze komt in de richting van Fortuyn wat dat betreft.
pi_31208204
Het zal een goede zet zijn van de VVD. Ik denk dat zij veel stemmen zal trekken. Ik persoonlijk zou ook een stem overwegen.
pi_31208249
Van Aartsen, Verdonk... zijn ze nou helemaal gek geworden bij de VVD?
Als Verdonk het wordt is dat alleen maar damage-control m.b.t. de gemeenteraadverkiezingen.
Slecht plan.
pi_31208283
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:48 schreef SCH het volgende:
ze komt in de richting van Fortuyn wat dat betreft.
Neh, Verdonk heeft een hele andere 'hardheid' dan Fortuyn.
pi_31208389
op zich begrijpelijk en je zou er veel kiezers mee trekken, maar ik zie niet in of ze wel even goed het woord kan voeren tav wao problemtiek, of buitenlandse politiek etc als dat ze met integratie doet.
pi_31209378
Ze lijkt me bijzonder zwak in het debat en wordt er aan alle kanten op inhoud uitgeluld (van CU via de pvdA naar de SP). Van mij mag de VVD maar dat gaat ze pijn doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31209961
Van Aartsen maar 4%.

Wat ik al zei dus: onder leiding van Van Aartsen zal de VVD halveren bij de volgende verkiezingen.
pi_31210169
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef pberends het volgende:
Van Aartsen maar 4%.

Wat ik al zei dus: onder leiding van Van Aartsen zal de VVD halveren bij de volgende verkiezingen.
Hij doet het ook niet goed bij het Fortuyn-volk, die hem vooral als een elitaire bal zien. Verdonk zal de mensen veel meer aanspraken.
Al ben ik trouwens ook bang voor haar capaciteiten in debatten, zoals iemand hier eerder al opperde. Ik denk dat ze daarin de nodige kwaliteiten mist.
pi_31210185
De VVD is zichzelf langzaam aan het opheffen. Mijn stem zijn ze sinds een jaar of 2 ook kwijt, omdat het allemaal veuls te links is. Het zit allemaal zo dicht tegen D66 en de PvdA aan, terwijl juist van het CDA veel kiezers te snoepen zijn.

Het is natuurlijk belachelijk dat een partij als de VVD geen garen kan spinnen bij de vergrijzing. Want hoe ouder de mensen worden, hoe wijzer en dat gaat meestal gepaard met stemmen op een rechtse partij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_31210223
Herstel.

We hebben het hier over Nederland, waar iedereen gedwongen aan de subsidietiet ligt te lurken.

Zo verander je gezonde wilskrachtige mensen in PvdA stemvee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')