abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32121842
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:41 schreef Killaht het volgende:
Ik geloof dat de piramides door de mensen is gebouwd met behulp van 'een hogere macht'. Ik denk ook dat een 'hogere macht' de mens heeft leren bouwen en zich te ontwikkelen zoals in vele oude geschriften zijn te vinden. Ook in de bijbel staan veel teksten mbt aliens
Te stellen dat de piramides niet zonder hulp van 'een hogere macht' gebouwd zouden kunnen zijn is een grove belediging van de bouwkunst van de mensen in die tijd.

Wat ook vaak vergeten wordt is dat de grote Cheops niet uit het niets gebouwd is maar dat er veelvuldig 'geoefend' is met eerdere piramides die helaas de tand des tijds wat minder hebben doorstaan, al staan er nog heel wat van die probeersels overeind.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:20:05 #252
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32123285
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

Jongen, wil je serieus een discussie aangaan, of kom je een topic binnen om ff lekker dom te doen?
Jíj bent degene die begint te trollen...
  woensdag 9 november 2005 @ 18:22:04 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32123340
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Te stellen dat de piramides niet zonder hulp van 'een hogere macht' gebouwd zouden kunnen zijn is een grove belediging van de bouwkunst van de mensen in die tijd.

Wat ook vaak vergeten wordt is dat de grote Cheops niet uit het niets gebouwd is maar dat er veelvuldig 'geoefend' is met eerdere piramides die helaas de tand des tijds wat minder hebben doorstaan, al staan er nog heel wat van die probeersels overeind.
Inderdaad, ik heb het idee dat dat nog wel eens vergeten wordt. Net als het feit dat de Egyptenaren echt niet dom waren, het lijkt wel alsof sommige denken dat het een stel holbewoners was...
pi_32123370
Ik heb hier in de brugklas een werkstuk over gemaakt .
slettebak [@] gmail.com
pi_32142372
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:20 schreef TagForce het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de stenen van de pyramiden 200 ton per stuk wogen, en dat die stenen in 1 stuk vervoerd werden, zeg maar VOOR we zelf ook maar een idee van beschaving hadden.
En daar maak je de fout.

Veel mensen die denken dat de Egyptenaren domme onwetende holbewoners waren, zonder enig benul van techniek en de wereld om hun heen.

Tot de piramides gebouwd werden was Egypte al 2000 jaar bezig een beschaving op te bouwen.

Dat ze geen hydraulisch gestuurde superkranen hadden is uiteraard logisch, maar omdat er zo weinig geschreven woord over gebleven is, veronderstelt een groot gedeelte van de TRU'ters dat ze dan ook maar helemaal niets hadden, afgezien een koperen hamer en een boel steen/zand.

Door te zeggen dat ten tijde van de piramides, Egypte niet een (grote) beschaving was, laat je zien er niet genoeg van af te weten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 10 november 2005 @ 11:25:51 #256
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32142846
Tuurlijk weten de mensen dat de egyptenaren geen holbewoners zijn.., Maar de egyptenaren konden dat gewoon niet klaar spelen, en dat het een grote beschaving was heeft er niks mee te maken. Hoe wil jij stenen van 200 ton die 200 kilometer verder op werden uitgehakd daar krijgen? weet je hoelang je dan bezig bent dan waren ze nu nog bezig..Zelfs met de technologie van nu is het heel moeilijk om dit te doen. Bovendien zijn deze stenen zo dicht opelkaar en zo recht gesneden dat wij nu noggeneens kunnen maken. Ook zijn de stenen zo goed opelkaar gezet dat je er nog geen blaadje tussen krijgt.
Tuurlijk waren hadden ze al een beschaving van 2000 jaar maar waarom is de sfinx dan veel ouder waarschijnlijk 5000- 10000 jaar oud, waren de egyptenaren hier ook de makers van Nee, kijk naar de kop van de sfinx veel kleiner dan het lichaam in de egyptische tijd hebben ze het hoofd veranderd in een farao hoofd.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 10 november 2005 @ 12:12:23 #257
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32144052
Laten we even één ding voorop stellen: de stenen van Cheops hebben een massa van ongeveer 2 tot 4 ton! Dat is wat anders als de 200 die jij constant aanhaalt.
Ten tweede is het nu helemaal niet moelijk om massa's van een paar ton over de wereld te verplaatsen.
Ten derde denk ik dat de Egyptenaren wel degelijk capabel waren om zulke grote stenen te verplaatsen. Waarom zouden zij geen kranen gehad kunnen hebben? Boten? En over het perfect passen heb ik me niet genoeg ingelezen, maar ik kan me goed voorstellen dat door middel van slijtage, wrijving etc een vrij vlak oppervlak gecreeerd kan worden.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:14:36 #258
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32144105
Gaan we voor de 3e keer ofzo de discussie aan waarom de egyptenaren deze prachtige piramides niet zonder hulp hebben gebouwt, of zelfs helemaal niet door hun is gebouwt...
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ben ik weer niet met je eens.. wat is er zo speciaal en perfect aan de piramides die tevens in geen ene vergelijking staan met de 3 primades van cheops?

Dus jij beweert dat na een aantal fake ass piramides, je ook gelijk even wiskunde in deze wereldwonderen gooit? Nee.. dat gaat er bij mij echt niet in.

Ik wil ook zeker niet zeggen dat de egyptenaren "dom" waren ofzo, zeker niet. Het is een geweldige beschaving, maar we hoeven er niet vanuit te gaan dat deze beschaving uit zichzelf zo hoog is gekomen, of zulke gebouwen heeft leren bouwen.. en daar blijf ik bij.
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:12 schreef pfaf het volgende:
Laten we even één ding voorop stellen: de stenen van Cheops hebben een massa van ongeveer 2 tot 4 ton! Dat is wat anders als de 200 die jij constant aanhaalt.
200 ton is volgens mij niet helemaal kloppend, maar zeker niet onmogelijk, want er zijn wel eerder in dit topic links gegeven naar "vreemde" plaatsen op de wereld waar zulke zwaren pilaren zijn gevonden, die mensen in die tijd onmogelijk hebben kunnen verplaatsen
quote:
Ten tweede is het nu helemaal niet moelijk om massa's van een paar ton over de wereld te verplaatsen.
Ten derde denk ik dat de Egyptenaren wel degelijk capabel waren om zulke grote stenen te verplaatsen. Waarom zouden zij geen kranen gehad kunnen hebben? Boten?
Als het niet zo moeilijk was kom dan maar met een mooie verklaring... een een boot (vliegend?) Of kraan gaat er bij mij echt niet in.. een kraan van hout zal het wel niet geweest zijn, en als het van andere materiaal is gemaakt.. zouden we wel resten hebben gevonden, want de piramides zelf zijn ook nog in perfecte staat.
quote:
in het perfect passen heb ik me niet genoeg ingelezen, maar ik kan me goed voorstellen dat door middel van slijtage, wrijving etc een vrij vlak oppervlak gecreeerd kan worden.
Om het geloofwaardiger te maken in jouw voordeel is elk toeval mogelijk...

[ Bericht 19% gewijzigd door Ticker op 10-11-2005 12:23:08 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 10 november 2005 @ 12:19:10 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32144244
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:14 schreef Ticker het volgende:
Gaan we voor de 3e keer ofzo de discussie aan waarom de egyptenaren deze prachtige piramides niet zonder hulp hebben gebouwt, of zelfs helemaal niet door hun is gebouwt...
[..]

Ben ik weer niet met je eens.. wat is er zo speciaal en perfect aan de piramides die tevens in geen ene vergelijking staan met de 3 primades van cheops?

Dus jij beweert dat na een aantal fake ass piramides, je ook gelijk even wiskunde in deze wereldwonderen gooit? Nee.. dat gaat er bij mij echt niet in.

Ik wil ook zeker niet zeggen dat de egyptenaren "dom" waren ofzo, zeker niet. Het is een geweldige beschaving, maar we hoeven er niet vanuit te gaan dat deze beschaving uit zichzelf zo hoog is gekomen, of zulke gebouwen heeft leren bouwen.. en daar blijf ik bij.
Met zulke axioma's komen we inderdaad niet verder.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:21:17 #260
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32144290
Mag ik je aangaande je eerste opmerking echter nog wel even wijzen op deze post!?
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:58 schreef The_stranger het volgende:

Integendeel. De pyramiden zijn niet begonnen op hun hoogste punt en de grote pyramide komt zeker niet uit de eerste dynastie, echter uit de 4de en 5de dynastie.
Op deze site kun je mooi het ontstaan van de pyramide zien.

Je ziet heel mooi dat de eerste ontwikkeling een gat in de grond was.

Daarna werd er een gebouw op geplaatst. --> Mastaba

Dit gebouw werd vervolgend trapsgewijs verhoogd. --> Dzjosers trap pyramide in Sakara

De "traptreden" werden ingevuld zodat de zijkant glas werd, echter de techniek was onvoldoende, waardoor de zijkanten te steil werden gebouwd --> Ingestorte pyramide van Meidum

De volgende poging was weer te steil, echter halverwege werd hij aangepast ---> Gebogen pyramide van Dashur

Pas daarna was het ontwerp voldoende en zijn de pyramiden in Giza ontstaan.

Wat echter neit zo is, is dat na het bouwen van deze drie (plus kleinere) het meteen stopte. Verschillende dynastiën hebben pyramides gebouwd, echter de techniek kwam steeds meer in verval, en dat gecombineerd met het verschillen van godsdienst, doelstellingen en ideologie, zorgde ervoor dat pyramiden uit het "straatbeeld" verdwenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door pfaf op 10-11-2005 12:29:42 ]
pi_32144867
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:25 schreef Killaht het volgende:
Tuurlijk weten de mensen dat de egyptenaren geen holbewoners zijn.., Maar de egyptenaren konden dat gewoon niet klaar spelen, en dat het een grote beschaving was heeft er niks mee te maken.
Omdat jij niet kan bedenken hoe het gedaan is, is het meteen onmogelijk?

Ik geef toe dat het een knap staaltje werk is, maar onmogelijk? Nee bij lange na niet.
quote:
Hoe wil jij stenen van 200 ton die 200 kilometer verder op werden uitgehakd daar krijgen? weet je hoelang je dan bezig bent dan waren ze nu nog bezig..Zelfs met de technologie van nu is het heel moeilijk om dit te doen. Bovendien zijn deze stenen zo dicht opelkaar en zo recht gesneden dat wij nu noggeneens kunnen maken. Ook zijn de stenen zo goed opelkaar gezet dat je er nog geen blaadje tussen krijgt.
Ten eerste hadden ze een vrij grote hoeveelheid werkers, is het niet het hardste steen wat er is en is die 200 ton lichtelijk overdreven.
En om te zeggen dat met de huidige techniek het nog moeilijk is om te doen? Het is een vorm van zandsteen.. Deze steen kunnen we al vele jaren, zo niet honderden jaren met gemak uithouwen.
quote:
Tuurlijk waren hadden ze al een beschaving van 2000 jaar maar waarom is de sfinx dan veel ouder waarschijnlijk 5000- 10000 jaar oud, waren de egyptenaren hier ook de makers van Nee, kijk naar de kop van de sfinx veel kleiner dan het lichaam in de egyptische tijd hebben ze het hoofd veranderd in een farao hoofd.
Het "feit" dat de sfinx veel ouder is, is op zijn minst omstreden. Helaas haal jij dat als waarheid aan. Maakt de rest van de discussie meteen nutteloos.
quote:
[..]
En waarom niet? Er is geen enkel bewijs dat ze "hulp" gehad hebben, slechts afleidingen, en speculaties. (tot erg vreemde toe)
quote:
200 ton is volgens mij niet helemaal kloppend, maar zeker niet onmogelijk, want er zijn wel eerder in dit topic links gegeven naar "vreemde" plaatsen op de wereld waar zulke zwaren pilaren zijn gevonden, die mensen in die tijd onmogelijk hebben kunnen verplaatsen
[..]
Nogmaals, waarom is het onmogelijk?
quote:
Als het niet zo moeilijk was kom dan maar met een mooie verklaring... een een boot (vliegend?) Of kraan gaat er bij mij echt niet in.. een kraan van hout zal het wel niet geweest zijn, en als het van andere materiaal is gemaakt.. zouden we wel resten hebben gevonden, want de piramides zelf zijn ook nog in perfecte staat.
[..]
Het staat vast dat de Egyptenaren het zogenaamde A-frame kenden, wat gebruikt werd als hefboom. Ook hadden ze boten die makkelijk het gewicht van een standaard steen konden dragen en zo de Nijl af voeren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 10 november 2005 @ 12:46:28 #262
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32144992
quote:

Ik zou niet weten waarom dat onmogelijk is.
quote:
Een kraan lijkt mij vrij logisch, of in ieder geval iets soortgelijks. ZO zou ik het in ieder geval aangepakt hebben. ( Dat zegt natuurlijk niets. )
quote:
Om het geloofwaardiger te maken in jouw voordeel is elk toeval mogelijk...
Ik geef enkel de mogelijkheden aan, zonder er een waardeoordeel aan te geven. En helemaal zonder niet eerst alle opties serieus te overwegen...

Als iedereen zo rederneert in de trant van "Het is geel glad, dus het kan niet" zouden we nu in ieder geval nog in berevelletjes lopen in plaggehutten...
  donderdag 10 november 2005 @ 12:48:53 #263
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32145059
Kortom niemand was erbij dus we weten t niet je kan alleen gissen.. de ene heeft die mening de andere een andere...eindeloze discussie..
respect elkaars meningen..
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 10 november 2005 @ 12:53:21 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 10 november 2005 @ 12:54:43 #265
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32145235
nou mijn mening is dat de egyptenaren de piramides niet alleen gebouwd hebben met behulp van hogere macht, daar kan jij toch niks aan doen
pi_32145554
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:48 schreef Killaht het volgende:
Kortom niemand was erbij dus we weten t niet je kan alleen gissen.. de ene heeft die mening de andere een andere...eindeloze discussie..
respect elkaars meningen..
Alleen zijn sommige meningen gebaseerd op feiten en andere op aannames, vooroordelen, slechte tv documentaires en simpelweg onwetendheid.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:18:41 #267
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32145922
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Alleen zijn sommige meningen gebaseerd op feiten en andere op aannames, vooroordelen, slechte tv documentaires en simpelweg onwetendheid.
En die van jouw? gebaseerd op pure kennis? Ben je archeoloog van beroep en hebt zelf al je feiten persoonlijk gezien en opgemeten in Egypte? En wat zijn jouw persoonlijke vindingen dan? *ahum* [/sarcasm]

Iedereen hier heeft zijn "feiten" van de media e.d. We mogen veelal aannemen dat ze kloppen. De reden van deze discussie is omdat de piramides ongewoon zijn. Er zijn "bijna" nergens vergelijkbare bouwwerken gevonden, en de bouwwerken die er wel op lijken, zijn al net zo mysterieus. Niemand weet precies wie de maker is, en niemand weet precies hoe het allemaal gemaakt is.
Maar om nou blindelings de makkelijkste weg aan te nemen, is toch iets waar je mee moet uitkijken.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 10 november 2005 @ 13:23:34 #268
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_32146063
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:18 schreef Ticker het volgende:
Maar om nou blindelings de makkelijkste weg aan te nemen, is toch iets waar je mee moet uitkijken.
Blindelings de moeilijkste weg, met de wilde aannames die daarbij horen, daar moet je mee uitkijken.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_32146181
quote:
Iedereen hier heeft zijn "feiten" van de media e.d. We mogen veelal aannemen dat ze kloppen. De reden van deze discussie is omdat de piramides ongewoon zijn. Er zijn "bijna" nergens vergelijkbare bouwwerken gevonden, en de bouwwerken die er wel op lijken, zijn al net zo mysterieus. Niemand weet precies wie de maker is, en niemand weet precies hoe het allemaal gemaakt is.
schei 'ns uit zeg, alleen in Egypte staan er al een stuk of 100, en verder nog heel wat in Azië en Zuid-Amerika
quote:
Blindelings de moeilijkste, om niet te zeggen volslagen belachelijke, weg nemen lijkt me anders ook niet altijd de juiste methode.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:39:17 #270
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32146519
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

schei 'ns uit zeg, alleen in Egypte staan er al een stuk of 100, en verder nog heel wat in Azië en Zuid-Amerika
[..]

Blindelings de moeilijkste, om niet te zeggen volslagen belachelijke, weg nemen lijkt me anders ook niet altijd de juiste methode.
Tja je vergeet alleen wel dat AL die piramides in geen enkel opzicht bij perfectie komen. Mooi, maar niet perfect. Daarbij staan die ook vol met egyptische teksten.. in die van Cheops.. nul komma nul.

Voor jou geld de gouwuh ouwuh regel, " wat de boer niet kent... "
---

Hier nog even een paar mooie foto's om te benadrukken hoe indrukwekkend de piramides zijn,

kijk hier hoe groot sommige stenen (bij de entree, laat staan die er in de piramide zelf verwerkt zijn) zijn.

Wie ook deze stenen heeft geslepen, dit is gewoon perfect, bij het tuincentrum in de buurt zitten er meer hobbels en putjes in.
pi_32146557
quote:

De piramide vorm is een van de meest voorkomende vormen op aarde.. Het is de meest logische vorm als je een seriueze poging wilt doen om iets hoogs te bouwen...
C. Sagan
  donderdag 10 november 2005 @ 13:53:20 #272
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32146986
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Tja je vergeet alleen wel dat AL die piramides in geen enkel opzicht bij perfectie komen. Mooi, maar niet perfect. Daarbij staan die ook vol met egyptische teksten.. in die van Cheops.. nul komma nul.
Nu moet je natuurlijk niet door gaan slaan, wat is nu weer perfectie...
  donderdag 10 november 2005 @ 14:22:27 #273
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32147872
Juist Ticker, hij ownt jullie alllemaal! haha...hij heeft gelijk..blijven komen met argumentjes..

Maar ff een vraag he als die gebouwen toch door mensen zijn gebouwd waarom zijn dan NIET ALLE KAMERS IN DE PIRAMIDES EN SFINX onderzocht, en waarom mag dat niet van de REGERING! (USA en Egypte) omdat waarschijnlijk er dingen liggen die voor de mens schokkend zou zijn?

Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.. als je over de hele wereld kijkt zijn er DUIZENDEn dingen die niet door de mense gemaakt zijn..Neem nou een voorbeeld verglazuurde stenen wand in een berg, wanneer begint steen te smelten? mensen kunnen dat niet hor..
pi_32148121
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:22 schreef Killaht het volgende:
Juist Ticker, hij ownt jullie alllemaal! haha...hij heeft gelijk..blijven komen met argumentjes..

Maar ff een vraag he als die gebouwen toch door mensen zijn gebouwd waarom zijn dan NIET ALLE KAMERS IN DE PIRAMIDES EN SFINX onderzocht, en waarom mag dat niet van de REGERING! (USA en Egypte) omdat waarschijnlijk er dingen liggen die voor de mens schokkend zou zijn?
en we zijn d'r weer, de grote almachtige ultrageheime samenzwering die alles voor ons verborgen houdt (niet in de laatste plaats zichzelf) Uiteindelijk komt ieder topic hier in TRU daar op uit, nog een paar posts verder en we zitten op de zionisten, en uiteindelijk natuurlijk de reptilians
  donderdag 10 november 2005 @ 14:37:28 #275
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_32148283
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:22 schreef Killaht het volgende:
...waarom zijn dan NIET ALLE KAMERS IN DE PIRAMIDES EN SFINX onderzocht...
Omdat het te moeilijk is om er te komen zonder de hele boel te slopen?
quote:
en waarom mag dat niet van de REGERING! (USA en Egypte)...
Zie boven, hoewel ik het zeer betwijfel dat de USA hier iets mee te maken heeft. Het doet je post een beetje een paranoïde nasmaak krijgen. Ook die CAPS kun je beter laten.
quote:
...omdat waarschijnlijk er dingen liggen die voor de mens schokkend zou zijn?
Zoals?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')