Volledig mee eens!! Als er een ander middel et verzinnen is om je onvrede met een wanprestatie te uiten, is het mij ook goed natuurlijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:11 schreef M0NTANA het volgende:
Uitfluiten keur ik ook niet (altijd) goed, maar je mag als Ajax-supporter kritiek hebben én uiten. De Ajax-spelers zijn werknemers die dankzij ons, het publiek, worden betaald. Ook worden zij betaald om het publiek te vermaken, door mooi voetbal, goede resultaten of zelfs beide. Als deze Ajax-spelers een wanprestatie leveren mag daar wel degelijk kritiek op geuit worden, ook in het normalebedrijfsleven gebeurt dit. Als een krantenbezorger bijvoorbeeld de krant te laat of slecht bezorgt, wordt er ook kritiek op hem geuit en echt niet alleen opbouwende kritiek. Overigens heb ik daar zelf geen ervaring mee, ik heb ooit slechts één week kranten gelopen.
Hier zit wmb een verschil tussen. Fluiten doe je niet omdat je je team niet meer wilt steunen, maar ondat je je ontevredenheid over het gebodene uit. De volgende wedstrijd zit ik gewoon weer op de tribune, dus van laten vallen is geen sprake.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:14 schreef Nashje het volgende:
Ik vind dat je je eigen team nooit mag uitfluiten. Je moet gewoon altijd achter je team staan, in goede en slechte tijden.
quote:Behalve als er een type Obodai meespeelt. Die je moet even apart uitfluiten.
zaterdagquote:Ajax speelt de eerstvolgende wedstrijd op zaterdag 15 oktober thuis tegen Heracles. De wedstrijd begint om 20.15 uur.
Ook geen kans op blessuresquote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:50 schreef Houniet het volgende:
Babel en Lindenbergh niet mee met Oranje
Babel verdient het (nu even) niet en laat Lindenbergh maar een tijdje constant presteren bij Ajax.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:50 schreef Houniet het volgende:
Babel en Lindenbergh niet mee met Oranje
Dat was het eerste wat ik dacht.quote:
Dat is wel zo, maar ik had voor volgende week zaterdag eigenlijk andere plannen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:52 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Avondwedstrijden zijn veel leuker!!
Ach, als medespelers hem uitlachen in de kleedkamer omdat hij geëmotioneerd raakt om Koeman, kan ik me voorstellen dat je geen warm gevoel overhoudt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:01 schreef Curva het volgende:
[..]
![]()
Die hoef ik dus ook nooit meer terug te zien in Amsterdam. Erg flauw om achteraf nog even uit te halen naar Ajax. Maar goed, ik mis Obodai ook nog geen seconde.![]()
Zelfs ik heb het weleens druk.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat kan zo iemand als Cart_man in een week tijd veranderen, vóór de nederlagen tegen Rapid Boekarest en FC Utrecht kwam hij in ieder AFC Ajax-topic vertellen dat Feyenoord beter was dan Ajax en ze weer een landstitel zouden gaan vieren op de Coolsingel, maar nu zie je hem bijna niet meer.
![]()
Oh ja, nog één ding. Hoe vind je hem geworden?
[..]
Inderdaad, belachelijk vind ik dat.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ach, als medespelers hem uitlachen in de kleedkamer omdat hij geëmotioneerd raakt om Koeman, kan ik me voorstellen dat je geen warm gevoel overhoudt.
Nee, dan moet je het team aanmoedigen tot betere prestaties en niet uitfluiten ...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
En straks moeten we zeker ook nog gaan klappen als een bal blind de tribune ingerost wordt......
Ajax met je krantenjongen vergelijken ... Hoe vaak moedig je je krantenjongen aan?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:11 schreef M0NTANA het volgende:
Uitfluiten keur ik ook niet (altijd) goed, maar je mag als Ajax-supporter kritiek hebben én uiten. De Ajax-spelers zijn werknemers die dankzij ons, het publiek, worden betaald. Ook worden zij betaald om het publiek te vermaken, door mooi voetbal, goede resultaten of zelfs beide. Als deze Ajax-spelers een wanprestatie leveren mag daar wel degelijk kritiek op geuit worden, ook in het normale bedrijfsleven gebeurt dit. Als een krantenbezorger bijvoorbeeld de krant te laat of slecht bezorgt, wordt er ook kritiek op hem geuit en echt niet alleen opbouwende kritiek. Overigens heb ik daar zelf geen ervaring mee, ik heb ooit slechts één week kranten gelopen.
Precies, goed artikel in de VI ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:41 schreef methodmich het volgende:
Overigens heeft Ioannis gelijk als hij stelt dat het mislukken van spitsen aan het systeem ligt.
Wat ik overigens erg opvallend en slecht vind is dat het bij topwedstrijden wel kan, maar bij andere wedstrijden niet. Want bij de toppers blijven ze vaak wel aanmoedigen, ookal gaat het soms kut.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:30 schreef Doc het volgende:
Ik wordt soms echt doodziek van die afnemers van het produkt Ajax die je vreemd aankijken als je je scheur opentrekt en luidkeels je club aanmoedigd.
Dat weet ik niet hoor. Elke wedstrijd wordt er enthousiast begonnen door het publiek,en als het loopt is het wel ok. Maar als ze dan weer met 0-1 achterstaat is het snel fluiten natuurlijk..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Met meer steun van het publiek zou Ajax zeker wat beter voetballen, jammer dat een deel zich al snel tegen de ploeg keert. Onbegrijpelijk vind ik.
Ik ook wel hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is de andere kant inderdaad, maar ik mis wel eens dat Engelse en Duitse sfeertje.
Ook een beetje het kip en het ei verhaal he.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook wel hoor.. Maar bij Liverpool (bv) zie je altijd strijd, of ze winnen of niet. Ajacieden willen nog wel eens met de pet er naar gooien
.
Vooral Rosenberg, da's zo'n lul.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook wel hoor.. Maar bij Liverpool (bv) zie je altijd strijd, of ze winnen of niet. Ajacieden willen nog wel eens met de pet er naar gooien
.
HW, houd je vrouw uit VBLquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Vooral Rosenberg, da's zo'n lul.
Ik wás ontopicquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar weer ontopic, dan haakt ze wel af.
quote:Verwarring rond zaak van Pienaar neemt toe
Naar aanleiding van een bericht van de Voetbal International vanavond neemt de verwarring over de aanbieding die Ajax aan Steven Pienaar zou hebben gedaan toe.
Tegenover Skysports liet zijn zaakwaarnemer Rob Moore zich niet uit over het wel dan niet ontvangen van een bod, maar volgens VI heeft Moore verteld dat Pienaar al sinds juli geen bod meer heeft gehad.
'Misschien is er sprake van een misverstand want sinds onze laatste afspraak van 31 juli hebben wij geen nieuwe aanbieding van Ajax ontvangen', aldus Moore, die wel erkent dat er op 18 oktober een meeting plaatsvindt.
Moore vervolgd: 'We gaan eerst met Ajax om tafel over een nieuw contract. Komen we er niet uit dan is er voldoende belangstelling'. Liverpool zou in ieder geval belangstelling hebben, aldus De Telegraaf vandaag.
quote:'Chelsea wil talenten van Oranje -17 overnemen'
Het goede optreden van het Nederlands elftal -17 tijdens het WK in Peru is ook bij Chelsea niet onopgemerkt gebleven. De Engelse club heeft volgens het Algemeen Dagblad zaakwaarnemer Soren Lerby de opdracht gegeven om de overgang van Ajax-talenten John Goossens en Jeffrey Sarpong rond te maken.
Chelsea was twee dagen na aankomst op Schiphol al goed op de hoogte van de situatie van beide spelers. Zowel Sarpong als Goossens heeft nog geen contract getekend bij de Amsterdammers en mogen wanneer er een vergoeding voor de opleidingskosten wordt betaald, gratis bij de Amsterdammers weglopen.
“Voor ons is het onmogelijk om alle junioren bij voorbaat een contract te geven. Maar we steken wel veel energie in het opleiden van die spelers,” aldus Van der Eijden. Ajax hoopt dat de spelers en ouders zich niet zo maar laten verleiden door Chelsea, maar zal ook zeker geen druk op de spelers leggen.
“Met de jeugdspelers McDonald en Hellings, die naar Anderlecht wilden, hebben wij dat ook niet gedaan. De zekerheid dat ze uitgroeien tot sterren, is er nooit. Hellings zit nu bij Heracles.” Wanneer Chelsea de opleidingskosten wil betalen voor beide jeugdspelers, kan Ajax ongeveer 600.000 euro voor de 17-jarigen tegemoet zien.
Dat ze gewoon even 10 jaar wachten en er dan 40 miljoen voor betalen!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:10 schreef HeatWave het volgende:
Tja, kut of niet, maar opzich wel daadkrachtig en slim....
ach ja, en op deze manier wordt het ook steeds minder interessant om spelers op te leiden. lekker het voetbal naar de knoppen helpen. Maar van chelsea verwacht ik ook niet anders.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:10 schreef HeatWave het volgende:
Tja, kut of niet, maar opzich wel daadkrachtig en slim....
Volgens mij dik verdiendquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:21 schreef M0NTANA het volgende:
VDV is overigens uitgeroepen tot beste speler van de Bundesliga (september 2005), zie:
[zentral] Hamburger SV - mit Raffie und Boula (deeltje 2)
Tja, er komt een moment dat het publiek het niet meer pikt lijkt mij. Of hoop ik dat alleen maar?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:33 schreef M0NTANA het volgende:
West Ham Utd is dichtbij een overname door MSI en ook FC Porto en Benfica hebben verregaande banden met de Russische olie-maffia. Zond, want de charme van het voetbal verdwijnt. Voetbalclubs worden nu speeltjes van rijke, machtige mensen die niets met de clubs of voetbal in het algemeen te maken hebben.
Dat zou wel weer eens fijn zijn ja..... als er opeens 10 chelseas zijn is het voetbal dood natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:55 schreef Jajong het volgende:
Dit vraagt om verandering van de transfer regels, belachelijk natuurlijk.
Natuurlijk moedig je je club tijdens de wedstrijd aan, in de hoop dat het ze stimuleert tot grootse daden. Mij zal je dan ook noooit tijdens de wedstrijd horen fluiten (schelden wel, maar dat is wat andersquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Ajax met je krantenjongen vergelijken ... Hoe vaak moedig je je krantenjongen aan?
Het normale brdrijfsleven? Asjeblieft zeg! Het is natuurlijk wel de eigenschul van het bestuur met z'n gelul over "het produkt Ajax" . Maar toch. Ik wil daar niet intuinen.
Mensen die Ajax tijdens een wedstrijd uitfluiten zijn geen supporters - dat zijn afnemeners van het produkt Ajax. Als je Ajax echt te slecht vind spelen ga je maar weg. Maar als je er zit moet je steunen vind ik: het is niet voor niet 'supporter' - je weet wel van het Engels 'to support'.
het is een van de redenen van mij om niet vaak naar de ArenA te gaan. Ik wordt soms echt doodziek van die afnemers van het produkt Ajax die je vreemd aankijken als je je scheur opentrekt en luidkeels je club aanmoedigd.
Ik meen dat er in Italie en Spanje vooral topspelers worden gekocht met geld wat er eigenlijk niet eens is, en zij zo dan ook een grote gok nemen. Als deze spelers de club omhoog tillen is er vaak nog niet zoveel aan de hand, door de inkomsten die er dan binnenkomen. Maar er zijn ook clubs die ondanks de sterspelers beneden maat presteren, en dan is het potje snel leeg. Miljonairs die zo'n club zien als een mooie investering weten dat zij wel een tijd door kunnen gaan voordat hun geld op is, en daarbij worden topspelers gekocht met bestaand geld, dus draaien ze hoogstens verlies als deze speler niet goed presteert, maar is er nog wel geld over. De club uit Rusland waar AZ tegen moest in de UEFA, daar zit ook zo'n miljonair die een zootje spelers heeft gekocht, waar de begroting vele malen groter is dan AZ, maar toch liggen zij er nu uit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:14 schreef M0NTANA het volgende:
Ook niet alle Chelsea-supporters zijn blij met dit instant succes en als er nóg meer clubs komen, die ineens de beschikking hebben over vele miljoenen, zal de tegenstand groeien. In Engeland heb je met Manchester United, Arsenal en Liverpool al drie traditionele, rijke clubs. Chelsea is daarbij gekomen en ook Aston Villa en West Ham United zijn al in verband gebracht met een miljoenenovername, nog even en 6 á 7 Engelse clubs met héél veel geld bepalen wat er gebeurt op de transfermarkt. In Spanje en Italië zijn er ook wel rijke clubs, die al vele miljoenen uitgeven aan spelers, waardoor andere clubs steeds creatiever moeten zijn om spelers aan te trekken of zelfs te behouden. Ik hoop dat men het in Engeland een keer zat wordt en dat de hele harde kern van de supporters zich tegen de nieuwe eigenaar keert, maar dit zal alleen maar gebeuren wanneer de resultaten gaan tegenvallen, want de meerderheid zijn gloryhunters en vinden het zo wel best.
In Nederland is het gelukkig (nog) niet zover, Ajax en Feyenoord moeten van het volk blijven, maar ik ben bang dat PSV spoedig ook deel uit maakt (als dit al niet het geval is) van een grote groep investeerdsers, zoals MSI. De verdediger Alex zal in de winterstop wellicht uit Eindhoven vertrekken en wanneer PSV via de contacten met Abramovic & Co weer een nieuwe topper krijgt aangeboden, is de club zo om en ontkomt het niet meer aan een hechtere samenwerking. Het Nederlandse voetbal zal dan vanzelf worden kapot gemaakt als grote Argentijnse en vooral Braziliaanse talenten bij PSV gestald worden, de concurrentie zal dus steeds creatiever moeten handelen om ook om de prijzen mee te spelen. Ik ben in elk geval benieuwd hoe alles zich de komende jaren zal ontwikkelen.
Jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:08 schreef Suijk het volgende:
Tering Chelsea, wat een kutclub ook he.
Je hebt wel gelijk, je kan Ajax niet vergelijken met een krantenjongen, maar beter met een piloot. Bij een piloot klappen de passagiers na een geslaagde vlucht, kritiek na een mislukte vlucht is er echter wel, maar zelden van de passagiers zelf.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Ajax met je krantenjongen vergelijken ... Hoe vaak moedig je je krantenjongen aan?
Het normale brdrijfsleven? Asjeblieft zeg! Het is natuurlijk wel de eigenschul van het bestuur met z'n gelul over "het produkt Ajax" . Maar toch. Ik wil daar niet intuinen.
Mensen die Ajax tijdens een wedstrijd uitfluiten zijn geen supporters - dat zijn afnemeners van het produkt Ajax. Als je Ajax echt te slecht vind spelen ga je maar weg. Maar als je er zit moet je steunen vind ik: het is niet voor niet 'supporter' - je weet wel van het Engels 'to support'.
het is een van de redenen van mij om niet vaak naar de ArenA te gaan. Ik wordt soms echt doodziek van die afnemers van het produkt Ajax die je vreemd aankijken als je je scheur opentrekt en luidkeels je club aanmoedigd.
Een parallel met het bedrijfdleven is een beetje lastig: als je niet tevreden bent over product X kan je er over klagen - gebeurt er dan niets dat het beter maakt dan stap je over naar product Y. Dat is not done in het voetbal. Ik beschouw mezelf ook niet als afnemer van het product Ajax, maar als een deel ervan. Als het niet goed loopt kijk ik wat ik er aan kan doen om het beter te maken en dat is als ik in het stadion zit die jongens aan te blijven moedigen. Of ik ga gewoon niet. Maar ik heb nog nooit - werkelijk en helemaal nooit- een voetballer beter zien spelen doordat-ie uitgefloten werd door z'n eigen publiek. Als je dat doet maak je je ploeg alleen maar slechter en gooi je dus je eigen glazen in.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:31 schreef aldostuta het volgende:
De parallel met het bedrijfsleven gaat in zoverre wel op dat men best mag weten als men een wanprestatie heeft geleverd. Dat kun je doen door thuis te blijven, maar dat doet je niet als supporter. Dan blijft fluiten over en daar heb ik totaal geen probleem mee.
Met bedrijfsleven bedoel ik dat je de managers mag en moet aanspreken als resultaten uitblijven. Dan mag bij voetballers ook.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Een parallel met het bedrijfdleven is een beetje lastig: als je niet tevreden bent over product X kan je er over klagen - gebeurt er dan niets dat het beter maakt dan stap je over naar product Y. Dat is not done in het voetbal. Ik beschouw mezelf ook niet als afnemer van het product Ajax, maar als een deel ervan.
Niet gaan is geen optie als je supporter bent natuurlijk. En nogmaals: ik doelde op uitfluiten na afloop van de wedstrijd; tijdens de wedstrijd zelf zou ik het idd nooit doen.quote:Als het niet goed loopt kijk ik wat ik er aan kan doen om het beter te maken en dat is als ik in het stadion zit die jongens aan te blijven moedigen. Of ik ga gewoon niet. Maar ik heb nog nooit - werkelijk en helemaal nooit- een voetballer beter zien spelen doordat-ie uitgefloten werd door z'n eigen publiek. Als je dat doet maak je je ploeg alleen maar slechter en gooi je dus je eigen glazen in.
Ja Guus loopt zich al helemaal af te rukken op dit berichtquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:45 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat zouden zou Guusje natuurlijk helemaal fantastisch vinden, spelers van Ajax!!
Maar van zijn grote dromen bij Chelsea kwam niks terecht. En het lijkt me dat je liever dan enkele seizoenen in Ajax 1 speelt ipv jaren niet spelen en dan bij, met alle respect, Gent uitkomen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:16 schreef M0NTANA het volgende:
Mbark Boussoufa doet het anders toch best aardig bij KAA Gent, dit seizoen alweer twee treffers.
Joss Stone fans hebben daar de ballen niet voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:33 schreef StarGazer het volgende:
Dan gooi ik een bom op dat verrekte aidshoven, wegens samenzwering
Ik ga niet heel je zeververhaal lezen, dit zag ik toevallig wel. Er komen vele spelers uit de jeugd bij Ajax, maar als je 16/17 bent is het toch nog wat te vroeg lijkt mij he?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:10 schreef Edenoniphobic het volgende:
Louis had ze allang doorgeschoven, zo'n Goossens, Anita en Sarpong moet natuurlijk allang in het 1e minuten maken. Babel functioneert niet, Goossens maar eens testen. Boukhari is niks, Sarpong erin. Pienaar weer eens een offday, probeer Anita maar eens op rechtsbuiten (ook al is ie rechtshalf). Altijd dat dom gelul over 'nog niet rijp'. Wie zei dat ook alweer over Urby hier. Halen ze Juanfran, blijkt Urby het gewoon goed genoeg te doen. Overbodige aankoop nummer 23884.
Wat een gelul, zelfs een matige voetballer als Seedorf kon al debuteren op 16, terwijl die internationaal op jeugdtoernooien nooit er wat van bakten. Nu heb je een lichting toptalenten die iets unieks bereikt hebben en al heel ver zijn voor hun leeftijd, en nu zouden ze niet rijp genoeg zijn om af en toe in de Supermoeilijke Eredivisie minuten te pakken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik ga niet heel je zeververhaal lezen, dit zag ik toevallig wel. Er komen vele spelers uit de jeugd bij Ajax, maar als je 16/17 bent is het toch nog wat te vroeg lijkt mij he?
Juanfran is een strontaankoop. Past totaal niet bij Ajax en kan niet opbouwen. Net zoals Grygera en Escude niks te zoeken hebben bij Ajax. Stront is het. Stinkende stront.quote:Je lult trouwens veel te makkelijk. Was het maar zo makkelijk. Juanfran is gewoon een goede huurling. Urby doet het goed, maar heeft he-le-maal geen backup. Nu dus wel.
Lucky speler die prijzen paktte in grote teams maar werkelijk nooit indrukwekkend speelt.quote:
Sampdoria is natuurlijk een wereldclub. En die goal van hem onlangs in de Champions League, die kwam niet van zijn voet, maar die werd door Ancelotti in het doel geschreeuwdquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Lucky speler die prijzen paktte in grote teams maar werkelijk nooit indrukwekkend speelt.Behalve bij Ajax destijds omdat ie nog zo jong was en onder de knoet van Louis nog geen soli-trekjes had, maar moeiteloos meecombineerde.
Zwaar overschatte dude inmiddels, blij dat ie afgeserveert is in Oranje.
Speler die bettrokken is bij bijna elk Ajax-tegendoelpunt. Brondy, Arsenal, AZ etc etc.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Weer een minder die we serieus hoeven te nemen
Grygera stinkende stront noemen.
Zo over Seedorf denkenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Weer een minder die we serieus hoeven te nemen
Grygera stinkende stront noemen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:39 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Speler die bettrokken is bij bijna elk Ajax-tegendoelpunt. Brondy, Arsenal, AZ etc etc.
Snapt he-le-maal niks van het vooruit verdedigen, loopt alleen maar ansgtig achteruit bij de omschakeling, en is tactisch zwakbegaafd. Gaat jullie nog veel punten kosten.
Dat rollertje tegen Schalke ? Moet ik daar van onder de indruk zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sampdoria is natuurlijk een wereldclub. En die goal van hem onlangs in de Champions League, die kwam niet van zijn voet, maar die werd door Ancelotti in het doel geschreeuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |