abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:11:12 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31164293
Zijn er organisaties die zich primair richten op het voorkomen dat Turkije ooit bij de EU komt en hier gericht actie tegen voert? Dit alles los van de bestaande politieke partijen.

Ik ben geinteresseerd in een eventueel lidmaatschap, maar helaas ken ik ze niet...
Wie wel?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:14:49 #2
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_31166752
Er was een (extreem-rechtse) organisatie "Comité nee tegen turkije"... maar weet niet of je daar lid van zou willen worden.
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:19:45 #3
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31166825
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:14 schreef Tuana het volgende:
Er was een (extreem-rechtse) organisatie "Comité nee tegen turkije"... maar weet niet of je daar lid van zou willen worden.
Nee, het moet idd wel een beetje een organisatie zonder "fout" imago zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:25:19 #4
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31166917
Waarom zouden ze er tegen zijn? Bijna elk bedrijf heeft er profijt van.

Natuurlijk zul je gasten hebben die er op tegen zijn maar dat is puur vanwege hun eigen visie. De economie heeft er voordelen mee. Kijk maar naar de beurzen, dat zegt genoeg
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:25:54 #5
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31166926
O wacht, je hebt het over organisaties
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  woensdag 5 oktober 2005 @ 17:46:32 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31209783
De LPF en Groep-Wilders zijn tegen, evenals SGP en ChristenUnie. Maar dat zijn dan weer politieke partijen. Misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.
pi_31228696
de Edmund Burke-stichting misschien?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:52:43 #8
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31230898
Noem één reden waarom je actief actie tegen lidmaatschap van Turkije zou willen voeren
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 15:07:11 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31231298
omdat 70 miljoen straatarme stemmers onze eigen Europese stem weinig goeds zal doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31231391
Ik snap dat hele Turkije gedoe ook niet, het is immers Azië:

INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:18:24 #11
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31231583
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:07 schreef sp3c het volgende:
omdat 70 miljoen straatarme stemmers onze eigen Europese stem weinig goeds zal doen
"Onze eigen" en "Europese" is een tegenstelling die ik NL-ers wel vaker hoor roepen. Er is geen EU zonder dat je de lokale belangen eens loslaat. Denk groot en niet aan je baantje als Stucadoor....ja die hebben we ook nodig maar dat kunnen de Polen ook heel goed en goedkoop, goed voor de consument, goed voor de éénwording. En DAT is waar het om gaat. Ja een bepaalde beroepsgroep is hiervan de dupe maar het is juist ook een kans voor de voortrekkende landen zoals NL, Zij moeten niet langer op arbeid en landbouw focussen, dat kan veel beter elders en DAT is lokale belangen opzij zetten voor het groter geheel. Iedereen blaaat altijd maar wat, ook over gebrek aan lange termijn visie van de regering. Juist de éénwording momentum geven en doorzetten is wat er nodig is en dus getuigt van een lange termijnvisie!

70 miljoen potentiele klanten van Hollandse diensten. Wat wil je nog meer??

Politiek is het helemaal win win (excuse le mot) Door Turkije erbij te halen laat je de wereld zien dat het WEL kan, verenigen van diverse culturen. Je hebt een partner die in het midden oosten voor vol wordt aangezien en je slaat een brug tussen culteren. Spannend!! Mooi!!!, Uitdagende tijden... Prachtig toch??

En nee, we zijn er nog lang niet maar die negative lading over alles en iedereen dat anders is met de Islam voorop, DAT wordt de doodsteek, niet het feit dat je ze er wel bij wilt trekken.

Ik heb buiten wat Humanitaire zaken nog geen enke steekhoudend argument gehoord van het tegenkamp. Allemaal gebasseerd op Xenofobe gedachten en angst voor baantjes.

Door Turkije erbij te betrekken zullen ze wel haast moeten maken met hervormingen en aanpassingen van wetten. Maar het feit dat ze volharden in de keus naar de EU geeft al aan dat ze ook willen. De rest is voor de deskundigen.

Mijn mening dus
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:19:30 #12
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31231610
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:10 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik snap dat hele Turkije gedoe ook niet, het is immers Azië:

[afbeelding]

-1 dooddoener
-2 geografische ligging is nog wel het belabberdste argument ooit
pi_31231773
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:07 schreef sp3c het volgende:
alsof je 'stem' nu direkt zoveel uitmaakt ...
het huidige europees parlement heeft weinig te zeggen, kunnen hooguit wat amendementen indienen op richtlijnen, enkel in samenwerking met de regering van lidstaten een richtlijn wegstemmen, en hooguit in het uiterste geval een Europese Commissie wegstemmen, door de financiele begroting weg te stemmen (iets wat in 1997 voorkwam, toen de Europese corruptie ook op een hoogtepunt was, met bv mensen als Emma Boninno in de Commissie) ...

De politiek van de EU wordt geheel bepaalt door de regeringen der lidstaten en iedere lidstaat kan dan volledig dwarsliggen ... dat is nu al een onwerkbare situatie, met 25, binnenkort 27 lidstaten, en de toetreding van Turkije veranderd daaraan weinig, daarvoor maakt het bevolkingsaantal helemaal niks uit, Cyprus of malta heeft wat dat betreft evenveel macht (alhoewel dat in de realiteit nog wel meevalt, maar dat is eerder een politiek en bureaucratisch proces) ....

Pogingen om echter het bestuursproces te hervormen, worden makkelijk afgefakkeld en tegengewerkt ... jvreemd genoeg juist op argumenten die bouwen op de huidige problemen in de EU... waarvoor de tegenstanders al helemaal geen oplossing bieden.

Sowieso is een bijtreding van Turkije niet te verwachten binnen 10 tot mogelijk 15 jaar en voordat het zover is, moet eerst Turkije zelf nog flinke hervormingen doorvoeren om die mogelijkheid te hebben ....
Het 'simplificeren' van die vraag, doen alsof die bijtreding iets is dat binnen enkele jaren gebeurt, is een kortzichtige en populsitische politiek, die weinig constructiefs brengt ... dan zou het wel interssant zijn als die tegenstanders ook goede en werkbare alternatieven hebben, daar heb ik nog niemand (LPF, SP, ChristenUnie of Wilders) op weten te betrappen ...

Overigens, de bijtreding van Polen bijvoorbeeld heeft voor de Polen zelf, die naar Nederland komen om laagbetaald agrarisch werk te doen, in eerste instantie een flink nadeel... dankzij deze toetreding moeten werkgevers namelijk die Polen inhuren zelf ook extra sociale afdrachten voor Poolse werknemers aan de Poolse overheid betalen, en dat werkt sterk in het nadeel van de altijd zo 'goedkope' Polen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31231816
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

-1 dooddoener
-2 geografische ligging is nog wel het belabberdste argument ooit
Ik vind dat je het dan ongeloofwaardig maakt.
quote:
Turkije (Turks: Türkiye), voluit de Republiek Turkije (Türkiye Cumhuriyeti), is een land voor het grootste deel in Azië ligt, op het schiereiland Anatolië (of Klein-Azië) tussen
uit Wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije

Opzouten die hap.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:32:02 #15
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31231967
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:26 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

[..]

uit Wikipedia

Opzouten die hap.
Ik weet wel waar het ligt maar daar gaat het toch niet om?? Israel doet mee aan het EuroVisie Songfestival.....Nou en??

Indeling van de werelddelen is een adminstratieve handeling, Ijsland ligt ook buiten het tektonische plat dat deel is van Europa. Zwisterland ligt IN europa maar doet niet mee.
Rusland ligt ook op twee continenten.

De kaart van 7 eeuwen terug laat al weer heel wat anders zien....

Ergo, Optiefen met je Geografische non-argumenten..

Next!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:33:20 #16
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31232010
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:26 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

[..]

uit Wikipedia

Opzouten die hap.
Daar hebben we het hier al over: http://forum.fok.nl/topic/762579

Dáág, McCarthy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')