abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31181223
Een zwarte dag - Geert Wilders over Turkije en EU
dinsdag, 4 oktober 2005

Een reactie van Geert Wilders: Het was gisteren een zwarte dag voor Europa, een zwarte dag voor Nederland. In Luxemburg werd door een politieke elite van Ministers waaronder deze Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken een historische fout gemaakt. De onderhandelingen met Turkije gaan beginnen. Turkije is een prachtig land maar geen Europees land.

We moeten goede relaties met Turkije hebben maar als goede buur en niet als lid van de Europese familie. Want Turkije ligt niet in Europa en past evenmin in de Europese cultuur die gestoeld is op het christendom, jodendom en humanisme en dus niet op de islam. Dit historisch foute besluit zal een enorme immigratiestroom op gang brengen, de Nederlandse en Europese burger vele vele miljarden euro’s gaan kosten, de werkgelegenheid en het sociale zekerheidsstelsel hier verder onder druk zetten, en Europa verder islamiseren. Een historisch fout besluit dus.
Dit besluit is genomen in weerwil van de mening van de burgers. Een meerderheid van de mensen in Nederland en ook in Europa ziet namelijk helemaal niets in een Turks lidmaatschap van Europese Unie. Mijn vraag aan de Nederlandse regering is: heeft u dan helemaal niets geleerd van het referendum over de Europese Grondwet eerder dit jaar? De Nederlandse burger gaf toen aan dat het allemaal te veel was en veel te snel ging met Europa. En wat doet de Nederlandse regering: zij stemt in met onderhandelingen met nog twee nieuwe landen – Kroatië en Turkije – en zorgt er ook nog eens voor dat we per burger geen 180 maar 300 euro per jaar aan Europa moeten betalen.

Ik zou minister Bot en dit hele kabinet willen vragen: waarom trekt de regering zich niets aan van de mening van de burger? Wanneer leert de regering dat arrogante gedrag van “wij weten het wel beter” eens af? Wanneer krijgt de regering eindelijk eens respect voor de mening van de burger? Denken de ministers echt dat zij de kloof tussen burger en politiek, tussen burger en Europa kunnen verkleinen door, tegen de zin van burger in, onderhandelingen met Turkije te beginnen?

De regering zal het besluit wel niet willen terugdraaien. Daarom hoop ik dat het initiatiefwetsvoorstel over een referendum in ons land over Turkije en de Europese Unie dat ik vorige week heb ingediend een kamermeerderheid haalt. Dan kan de Nederlandse kiezer zijn stem laten horen over het dwaze besluit dat Europa gisteren op die zwarte maandag heeft genomen.
------------------------------

Ik vindt dat geert volkomen gelijk heeft dit zijn slechte ontwikkelingen. De regering gaat gewoon lekker zijn gang en heeft zich niks aangetrokken van de "Nee" van de nederlandse bevolking.

Ik zou graag een uitslag willen weten als over deze stelling een referendum zou gehouden worden.
Ik zou in iedere geval weer "Nee" stemmen.

Hoe denken jullie hierover ??
pi_31181351
Wilders vertolkt hier gewoon de gevoelens van miljoenen Nederlands die gisteren verraden zijn door Bot en het kabinet.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31181426
Ja en jij wou zeggen dat dat niet zo is ??

Daar ben je toch "Volks"vertegenwoordig voor.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:32:26 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31181474
je moet de zaken gescheiden houden... er is een NEE tegen het nieuwe verdrag voor europa gegeven EN de meerderheid van de bevolking is tegen de toetreding van turkije. Ik verdenk de politiek van een volgend soort gedachtengang: dat nee tegen de grondwet kwam een beetje door turkije, maar werd nog versterkt door de euro en dat het kabinet onpopulaire maatregelen moest nemen, dus we kunnen turkije wel binnenlaten, want niemand is er echt tegen...

Mijn mening: turkije is geen europa, wat voor redenen je verder nog voor of tegen lidmaatschap aan kan voeren.. die doen er niet toe..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_31181522
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:32 schreef nixxx het volgende:
je moet de zaken gescheiden houden... er is een NEE tegen het nieuwe verdrag voor europa gegeven EN de meerderheid van de bevolking is tegen de toetreding van turkije. Ik verdenk de politiek van een volgend soort gedachtengang: dat nee tegen de grondwet kwam een beetje door turkije, maar werd nog versterkt door de euro en dat het kabinet onpopulaire maatregelen moest nemen, dus we kunnen turkije wel binnenlaten, want niemand is er echt tegen...

Mijn mening: turkije is geen europa, wat voor redenen je verder nog voor of tegen lidmaatschap aan kan voeren.. die doen er niet toe..
Ja inderdaad fijne democratie is dit.

Je mag wel stemmen en iedereen mag zijn mening uiten alleen wordt er toch niet naar geluisterd.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:38:40 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31181650
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:23 schreef Gargoylesla het volgende:
Een reactie van Geert Wilders: Het was gisteren een zwarte dag voor Europa, een zwarte dag voor Nederland. In Luxemburg werd door een politieke elite van Ministers waaronder deze Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken een historische fout gemaakt. De onderhandelingen met Turkije gaan beginnen. Turkije is een prachtig land maar geen Europees land.
Zegt wie eigenlijk? Ik was er vorig jaar, het doet me allemaal zeer Europees aan daar. Ik denk in elk geval dat Turkije meer heeft met Europa dan met Iran, India of Japan.
quote:
We moeten goede relaties met Turkije hebben maar als goede buur en niet als lid van de Europese familie. Want Turkije ligt niet in Europa en past evenmin in de Europese cultuur die gestoeld is op het christendom, jodendom en humanisme en dus niet op de islam.
Turkije is een humanistisch land bij uitstek, en niet geschoeid op de islam.
quote:
Dit historisch foute besluit zal een enorme immigratiestroom op gang brengen, de Nederlandse en Europese burger vele vele miljarden euro’s gaan kosten, de werkgelegenheid en het sociale zekerheidsstelsel hier verder onder druk zetten, en Europa verder islamiseren. Een historisch fout besluit dus.
Ik wist niet dat Geert hier zo'n voorstander van was.
quote:
Dit besluit is genomen in weerwil van de mening van de burgers. Een meerderheid van de mensen in Nederland en ook in Europa ziet namelijk helemaal niets in een Turks lidmaatschap van Europese Unie.
Hoe weet Geert dit?
quote:
Mijn vraag aan de Nederlandse regering is: heeft u dan helemaal niets geleerd van het referendum over de Europese Grondwet eerder dit jaar? De Nederlandse burger gaf toen aan dat het allemaal te veel was en veel te snel ging met Europa.
Nou, eigenlijk dat dat papiertje niet deugde. Waar haalt Ons Geurt de wijsheid vandaan om te weten waarom ik tegen heb gestemd?
quote:
En wat doet de Nederlandse regering: zij stemt in met onderhandelingen met nog twee nieuwe landen – Kroatië en Turkije – en zorgt er ook nog eens voor dat we per burger geen 180 maar 300 euro per jaar aan Europa moeten betalen.
Hetgeen niet samenhangt.
quote:
Ik zou minister Bot en dit hele kabinet willen vragen: waarom trekt de regering zich niets aan van de mening van de burger?
Vandaag nog gelezen: "de" mening van "de" burger is een uitdrukking die meestal wordt gebruikt ter legitimatie van het eigen gelijk, zonder daadwerkelijk argumenten te hoeven aandragen.
quote:
Wanneer leert de regering dat arrogante gedrag van “wij weten het wel beter” eens af? Wanneer krijgt de regering eindelijk eens respect voor de mening van de burger? Denken de ministers echt dat zij de kloof tussen burger en politiek, tussen burger en Europa kunnen verkleinen door, tegen de zin van burger in, onderhandelingen met Turkije te beginnen?
Je weet die zin dus niet, maar een referendum was geen gek idee geweest.
quote:
De regering zal het besluit wel niet willen terugdraaien. Daarom hoop ik dat het initiatiefwetsvoorstel over een referendum in ons land over Turkije en de Europese Unie dat ik vorige week heb ingediend een kamermeerderheid haalt. Dan kan de Nederlandse kiezer zijn stem laten horen over het dwaze besluit dat Europa gisteren op die zwarte maandag heeft genomen.
Overdrijven is ook een vak.
quote:
Ik zou graag een uitslag willen weten als over deze stelling een referendum zou gehouden worden.
Ik zou in iedere geval weer "Nee" stemmen.

Hoe denken jullie hierover ??
Ik zou ook 'nee' stemmen. Niet vanwege bovengenoemde redenen, maar wel om de volgende twee:

- Turkije heeft de mensenrechten nog lang niet op orde
- Turkije is een groot land met heel veel conservatieve kiezers, die via het parlement zeggenschap krijgen over mij en de mijnen, en daar zit ik niet op te wachten
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:39:32 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31181676
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:34 schreef Gargoylesla het volgende:
Ja inderdaad fijne democratie is dit.

Je mag wel stemmen en iedereen mag zijn mening uiten alleen wordt er toch niet naar geluisterd.
ja zoiets ja... en als je een partij opricht die duidelijk voor bepaalde zaken staat, dan kom je waarschijnlijk toch niet aan de macht dankzij het lpf debacle en het feit dat mensen hun stemrichting toch niet veranderen...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:39:33 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31181677
Ik wil graag antwoord op twee vragen:

1. Waarom is Turkije geen Europa?
2. Wat is er mis met Kroatie?
pi_31181850
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:39 schreef Floripas het volgende:

- Zie landkaart.

- Moeten eerst nog wat misdadigers uitleveren en erkennen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:46:18 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31181882
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:39 schreef Floripas het volgende:

turkije is klein-azie
en in kroatie moest ik met vrienden een keer ons hele busje leeghalen van de douane
pi_31181904
elke uitbreiding van europa is tot nu toe een succes geworden voor beide partijen. Iemand zei dat gisteren en daarom ben ik ook niet bang. Bovendien duurt het nog zo lang dat Turkije tegen die tijd niet alleen meer bestaat uit armoedzaaiers.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:52:55 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31182111

Goed, hier heb ik een luchtfoto van dit deel van de wereld. Waar heeft God het stippellijntje gezet?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:56:34 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31182222
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:52 schreef Floripas het volgende:
[afbeelding]

Goed, hier heb ik een luchtfoto van dit deel van de wereld. Waar heeft God het stippellijntje gezet?
mijn mening? god bestaat niet
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:00:33 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31182356
En dan toch in je avatar.

Goed, als God niet bestaat, kun je me dan uitleggen waarom we een denkbeeldig stippellijntje moeten trekken bij de Gibraltar, de Bosporus en zo ergens bij de Oeral?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:01:03 #15
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31182376
Tuurlijk is het goed dat de onderhandelingen met Turkijke zijn geopend.

Ik moet er niet aan denken dat Turkije straks een of ander belangrijk verbond sluit met die radicaal islamitische landen waar het aan grenst.

De Europse Unie is een zeer geslaagd experiment, dat na de tweede wereldoorlog Europa heeft herenigd, politieke veranderingen beïnvloed langs vreedzame weg, dankzij economische vernieuwingen miljoenen mensen geholpen om welvarender te worden. Ierland is een van de rijkste landen van Europa geworden. De EU heeft geholpen om van Spanje, Portugal en Griekenland democratieën te maken.
pi_31182412
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:52 schreef Floripas het volgende:
[afbeelding]

Wanneer heeft god die foto gemaakt?

Ik zie de toetreding van een arm islamitisch land dat grotendeels buiten Europa ligt niet zitten.

Kroatie is van harte welkom.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:03:39 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31182459
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:00 schreef Floripas het volgende:
En dan toch in je avatar.

Goed, als God niet bestaat, kun je me dan uitleggen waarom we een denkbeeldig stippellijntje moeten trekken bij de Gibraltar, de Bosporus en zo ergens bij de Oeral?
allemaal redelijk natuurlijke grenzen toch? water, water, en bergen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:05:35 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31182531
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:02 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wanneer heeft god die foto gemaakt?

Ik zie de toetreding van een arm islamitisch land dat grotendeels buiten Europa ligt niet zitten.
Mijn punt is, Europa is meer een idee dan een continent. Zo van: "daar en daar trekken we de grens maar, denk."
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:07:36 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31182582
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

allemaal redelijk natuurlijke grenzen toch? water, water, en bergen
Als je het hebt over begaanbaarheid, dan zijn er andere natuurlijke grenzen die veel belangrijker zijn.

De bergrug die noord- van zuideuropa scheidt is een belangrijke.
De woestijn die van het zuiden van de Maghreb via Egypte Rusland binnengaat is ook een belangrijke.

Juist de Middellandse zee is altijd veel bevaren geweest, en een bron van culturele uitwisseling.
pi_31182610
Je hebt gelijk Floripas, Europa is wat wij Europa willen zijn. Zeggen wij dat Turkije bij Europa hoort, dan hoort Turkije bij Europa. Ter ondersteuning kan je wel argumenten geven en dús ook argumenten geven waarom Turkije niet tot Europa behoort, maar die vind ik over het algemeen nogal zwak.
pi_31182643
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:46 schreef nixxx het volgende:
en in kroatie moest ik met vrienden een keer ons hele busje leeghalen van de douane
Had je vergeten de douanier even per persoon drie euro in de handen te drukken?

(Corruptie komt in die hoek nog veel voor bij douanes iig... )
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:12:38 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31182727
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:05 schreef Floripas het volgende:
Mijn punt is, Europa is meer een idee dan een continent. Zo van: "daar en daar trekken we de grens maar, denk."
dat is juist wat de amerikanen van amerika zeggen..
Ik denk persoonlijk dat zelfs het verschil van culturen binnen europa al behoorlijke spanningen gaat opleveren. Wat ik als turkse bijdragen zie aan de europese cultuur? de veroveringstocht die bij wenen eindigde, bondgenootschap van de ottomanen met het keizerrijk duitsland, arbeidsmigratie. Die laatste is eigenlijk de enige relevante nu nog, de rest is historisch curiosa.

Mijns inziens is europa meer een gevolg van een "redelijk" gemeenschappelijke ontwikkeling.. met als belangrijkste gemeenschappelijke deler de tweede wereldoorlog. Dat is de gebeurtenis geweest die definierend is voor europa zoals het nu is.. en ook de reden voor de toelating van oost-europa. Zonder WO II geen europese gemeenschap, geen europa.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:14:36 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31182772
Zou Wilders zich ook verzetten tegen de toelating van het islamtische Bosnie?

En zou hij ook tegen de toelating van Andalusie (Al-Andalus) hebben gestemd?

dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:16:20 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31182818
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:12 schreef nixxx het volgende:

Mijns inziens is europa meer een gevolg van een "redelijk" gemeenschappelijke ontwikkeling.. met als belangrijkste gemeenschappelijke deler de tweede wereldoorlog. Dat is de gebeurtenis geweest die definierend is voor europa zoals het nu is.. en ook de reden voor de toelating van oost-europa. Zonder WO II geen europese gemeenschap, geen europa.
Oh, maar dan mogen Turkije ("De zieke oude man van Europa", weet je nog?) en Marokko er van jou dus gerust bij!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:22:19 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31183003
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:16 schreef Floripas het volgende:
Oh, maar dan mogen Turkije ("De zieke oude man van Europa", weet je nog?) en Marokko er van jou dus gerust bij!
kan je me een bronnetje over het eerste geven? lijkt me interessant.. Maar wat bedoel je met marokka nu? ja er zijn marokkanen geweest die in woII mee hebben gevochten, en algerije is een ex-kolonie van frankrijk.. er zijn banden, dat ontken ik zeker niet, die zijn er al sinds romeinse tijd. "mare nostrum" Maar je hebt altijd banden met je buren, ik denk dat de banden binnen europa(wat ik als europa zie) en daarbuiten flink verschillen in sterkte.. als ze dat niet zouden doen dan kon je net zo goed europa opheffen en alles op de VN zetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')