Ja inderdaad fijne democratie is dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:32 schreef nixxx het volgende:
je moet de zaken gescheiden houden... er is een NEE tegen het nieuwe verdrag voor europa gegeven EN de meerderheid van de bevolking is tegen de toetreding van turkije. Ik verdenk de politiek van een volgend soort gedachtengang: dat nee tegen de grondwet kwam een beetje door turkije, maar werd nog versterkt door de euro en dat het kabinet onpopulaire maatregelen moest nemen, dus we kunnen turkije wel binnenlaten, want niemand is er echt tegen...
Mijn mening: turkije is geen europa, wat voor redenen je verder nog voor of tegen lidmaatschap aan kan voeren.. die doen er niet toe..
Zegt wie eigenlijk? Ik was er vorig jaar, het doet me allemaal zeer Europees aan daar. Ik denk in elk geval dat Turkije meer heeft met Europa dan met Iran, India of Japan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:23 schreef Gargoylesla het volgende:
Een reactie van Geert Wilders: Het was gisteren een zwarte dag voor Europa, een zwarte dag voor Nederland. In Luxemburg werd door een politieke elite van Ministers waaronder deze Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken een historische fout gemaakt. De onderhandelingen met Turkije gaan beginnen. Turkije is een prachtig land maar geen Europees land.
Turkije is een humanistisch land bij uitstek, en niet geschoeid op de islam.quote:We moeten goede relaties met Turkije hebben maar als goede buur en niet als lid van de Europese familie. Want Turkije ligt niet in Europa en past evenmin in de Europese cultuur die gestoeld is op het christendom, jodendom en humanisme en dus niet op de islam.
Ik wist niet dat Geert hier zo'n voorstander van was.quote:Dit historisch foute besluit zal een enorme immigratiestroom op gang brengen, de Nederlandse en Europese burger vele vele miljarden euro’s gaan kosten, de werkgelegenheid en het sociale zekerheidsstelsel hier verder onder druk zetten, en Europa verder islamiseren. Een historisch fout besluit dus.
Hoe weet Geert dit?quote:Dit besluit is genomen in weerwil van de mening van de burgers. Een meerderheid van de mensen in Nederland en ook in Europa ziet namelijk helemaal niets in een Turks lidmaatschap van Europese Unie.
Nou, eigenlijk dat dat papiertje niet deugde. Waar haalt Ons Geurt de wijsheid vandaan om te weten waarom ik tegen heb gestemd?quote:Mijn vraag aan de Nederlandse regering is: heeft u dan helemaal niets geleerd van het referendum over de Europese Grondwet eerder dit jaar? De Nederlandse burger gaf toen aan dat het allemaal te veel was en veel te snel ging met Europa.
Hetgeen niet samenhangt.quote:En wat doet de Nederlandse regering: zij stemt in met onderhandelingen met nog twee nieuwe landen – Kroatië en Turkije – en zorgt er ook nog eens voor dat we per burger geen 180 maar 300 euro per jaar aan Europa moeten betalen.
Vandaag nog gelezen: "de" mening van "de" burger is een uitdrukking die meestal wordt gebruikt ter legitimatie van het eigen gelijk, zonder daadwerkelijk argumenten te hoeven aandragen.quote:Ik zou minister Bot en dit hele kabinet willen vragen: waarom trekt de regering zich niets aan van de mening van de burger?
Je weet die zin dus niet, maar een referendum was geen gek idee geweest.quote:Wanneer leert de regering dat arrogante gedrag van “wij weten het wel beter” eens af? Wanneer krijgt de regering eindelijk eens respect voor de mening van de burger? Denken de ministers echt dat zij de kloof tussen burger en politiek, tussen burger en Europa kunnen verkleinen door, tegen de zin van burger in, onderhandelingen met Turkije te beginnen?
Overdrijven is ook een vak.quote:De regering zal het besluit wel niet willen terugdraaien. Daarom hoop ik dat het initiatiefwetsvoorstel over een referendum in ons land over Turkije en de Europese Unie dat ik vorige week heb ingediend een kamermeerderheid haalt. Dan kan de Nederlandse kiezer zijn stem laten horen over het dwaze besluit dat Europa gisteren op die zwarte maandag heeft genomen.
Ik zou ook 'nee' stemmen. Niet vanwege bovengenoemde redenen, maar wel om de volgende twee:quote:Ik zou graag een uitslag willen weten als over deze stelling een referendum zou gehouden worden.
Ik zou in iedere geval weer "Nee" stemmen.
Hoe denken jullie hierover ??
ja zoiets ja... en als je een partij opricht die duidelijk voor bepaalde zaken staat, dan kom je waarschijnlijk toch niet aan de macht dankzij het lpf debacle en het feit dat mensen hun stemrichting toch niet veranderen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:34 schreef Gargoylesla het volgende:
Ja inderdaad fijne democratie is dit.
Je mag wel stemmen en iedereen mag zijn mening uiten alleen wordt er toch niet naar geluisterd.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:39 schreef Floripas het volgende:
Ik wil graag antwoord op twee vragen:
1. Waarom is Turkije geen Europa?
- Zie landkaart.
2. Wat is er mis met Kroatie?
- Moeten eerst nog wat misdadigers uitleveren en erkennen.
turkije is klein-aziequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:39 schreef Floripas het volgende:
Ik wil graag antwoord op twee vragen:
1. Waarom is Turkije geen Europa?
2. Wat is er mis met Kroatie?
mijn mening? god bestaat nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:52 schreef Floripas het volgende:
[afbeelding]
Goed, hier heb ik een luchtfoto van dit deel van de wereld. Waar heeft God het stippellijntje gezet?
Wanneer heeft god die foto gemaakt?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:52 schreef Floripas het volgende:
[afbeelding]
Goed, hier heb ik een luchtfoto van dit deel van de wereld. Waar heeft God het stippellijntje gezet?
allemaal redelijk natuurlijke grenzen toch? water, water, en bergenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:00 schreef Floripas het volgende:
En dan toch in je avatar.
Goed, als God niet bestaat, kun je me dan uitleggen waarom we een denkbeeldig stippellijntje moeten trekken bij de Gibraltar, de Bosporus en zo ergens bij de Oeral?
Mijn punt is, Europa is meer een idee dan een continent. Zo van: "daar en daar trekken we de grens maar, denk."quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:02 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wanneer heeft god die foto gemaakt?
Ik zie de toetreding van een arm islamitisch land dat grotendeels buiten Europa ligt niet zitten.
Als je het hebt over begaanbaarheid, dan zijn er andere natuurlijke grenzen die veel belangrijker zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
allemaal redelijk natuurlijke grenzen toch? water, water, en bergen
Had je vergeten de douanier even per persoon drie euro in de handen te drukken?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:46 schreef nixxx het volgende:
en in kroatie moest ik met vrienden een keer ons hele busje leeghalen van de douane
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:05 schreef Floripas het volgende:
Mijn punt is, Europa is meer een idee dan een continent. Zo van: "daar en daar trekken we de grens maar, denk."
Oh, maar dan mogen Turkije ("De zieke oude man van Europa", weet je nog?) en Marokko er van jou dus gerust bij!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:12 schreef nixxx het volgende:
Mijns inziens is europa meer een gevolg van een "redelijk" gemeenschappelijke ontwikkeling.. met als belangrijkste gemeenschappelijke deler de tweede wereldoorlog. Dat is de gebeurtenis geweest die definierend is voor europa zoals het nu is.. en ook de reden voor de toelating van oost-europa. Zonder WO II geen europese gemeenschap, geen europa.
kan je me een bronnetje over het eerste geven? lijkt me interessant.. Maar wat bedoel je met marokka nu? ja er zijn marokkanen geweest die in woII mee hebben gevochten, en algerije is een ex-kolonie van frankrijk.. er zijn banden, dat ontken ik zeker niet, die zijn er al sinds romeinse tijd. "mare nostrum" Maar je hebt altijd banden met je buren, ik denk dat de banden binnen europa(wat ik als europa zie) en daarbuiten flink verschillen in sterkte.. als ze dat niet zouden doen dan kon je net zo goed europa opheffen en alles op de VN zettenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:16 schreef Floripas het volgende:
Oh, maar dan mogen Turkije ("De zieke oude man van Europa", weet je nog?) en Marokko er van jou dus gerust bij!
Alleen geschreven, maar hier op internet staat het ook:"http://users.pandora.be/carlos.hoevelinck/geschiedensturkije.htmquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
kan je me een bronnetje over het eerste geven? lijkt me interessant.. Maar wat bedoel je met marokka nu? ja er zijn marokkanen geweest die in woII mee hebben gevochten, en algerije is een ex-kolonie van frankrijk.. er zijn banden, dat ontken ik zeker niet, die zijn er al sinds romeinse tijd. "mare nostrum" Maar je hebt altijd banden met je buren, ik denk dat de banden binnen europa(wat ik als europa zie) en daarbuiten flink verschillen in sterkte.. als ze dat niet zouden doen dan kon je net zo goed europa opheffen en alles op de VN zetten
Redelijk informatief over turkije, maar niet echt relevant t.o.v het topic denk ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:27 schreef Floripas het volgende:
Alleen geschreven, maar hier op internet staat het ook:"http://users.pandora.be/carlos.hoevelinck/geschiedensturkije.htm
Ik ben er dan ook helemaal geen tegenstander om alles op te heffen en op de VN te zetten, als dat mogelijk en realistisch zou zijn.
Serieus?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
elke uitbreiding van europa is tot nu toe een succes geworden voor beide partijen.
prachtig toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:34 schreef Gargoylesla het volgende:
[..]
Ja inderdaad fijne democratie is dit.
Je mag wel stemmen en iedereen mag zijn mening uiten alleen wordt er toch niet naar geluisterd.
Tjah, zo ging het in den beginne ook met Spanje, Portugal, Griekenland en Ierland.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Serieus?
Als je de enorme subsidiestromen naar alles ten Oosten van Wenen een groot succes noemen wil...
Ik geloof niet dat het bij Wilders alleen angstgevoelens voor Turkije zijn maar ook voor een te overheersende EU.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:01 schreef Vhiper het volgende:
Verder is Turkije gewoon een strategisch goede partner en een flinke potentiele groeimarkt voor de EU. Zijn ongefundeerde angstgevoelens staan duidelijk een objectief beeld in de weg.
Dan had ie voor de grondwet moeten stemmen, die gaf immers de gelegenheid er als lidstaat uit te stappen wanneer je maar wilde. Ik geloof daar dus weinig van. Hij zeikt ook meer over Turkije, dan over de EU. Over Kroatie en al die andere nieuwe lidstaten hoor ik hem nauwelijks.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het bij Wilders alleen angstgevoelens voor Turkije zijn maar ook voor een te overheersende EU.
Waarom weer alleen economisch? Wat is er mis met vergaande samenwerking, als dat voor alle landen voordelig is?quote:Turkije en Kroatie mogen er van mij best bij maar dan wel het liefst in een EU zoals het bedoeld was, dus als een puur economische unie.
Het is dan ook een populist.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dan had ie voor de grondwet moeten stemmen, die gaf immers de gelegenheid er als lidstaat uit te stappen wanneer je maar wilde. Ik geloof daar dus weinig van. Hij zeikt ook meer over Turkije, dan over de EU. Over Kroatie en al die andere nieuwe lidstaten hoor ik hem nauwelijks.
Waaruit blijkt dat dit voordelig is? Ik zit niet te wachten op vergaande bemoeienis vanuit Brussel op bijvoorbeeld ons drugsbeleid, gezondheidszorg enz. Ook zit ik niet te wachten op bananenrepublieken zoals Italie of een op communistische leest gestoeld land als Frankrijk, vrij economisch verkeer met die landen prima maar je wil toch niet dat deze landen enige zeggenheid krijgen in onze binnenlandse aangelegenheden.quote:Waarom weer alleen economisch? Wat is er mis met vergaande samenwerking, als dat voor alle landen voordelig is?
Mja, dat kan ik niet ontkennen, maar serieus nemen, kan ik hem dus niet, dat bedoelde ik eigenlijk ermeequote:
Bij een Europese Superstaat, zoals het populistisch vaak wordt genoemd, denk ik meer aan het model USA, waarin elke staat ook z'n eigen, "binnenlandse", zaken regelt, maar alle staten gezamelijk 1 buitenlandbeleid kennen, 1 defensie, 1 munt, etc. Zaken dus, waar met samenwerking vele voordelen te boeken zijn. Binnenlandse aangelegenheden kunnen dan een taak voor de eigen regeringen blijven.quote:Waaruit blijkt dat dit voordelig is? Ik zit niet te wachten op vergaande bemoeienis vanuit Brussel op bijvoorbeeld ons drugsbeleid, gezondheidszorg enz. Ook zit ik niet te wachten op bananenrepublieken zoals Italie of een op communistische leest gestoeld land als Frankrijk, vrij economisch verkeer met die landen prima maar je wil toch niet dat deze landen enige zeggenheid krijgen in onze binnenlandse aangelegenheden.
Het is natuurlijk wel grappig, dat Wilders het Jodendom als bron noemt, want de overweldigend kenmerkende culturele factor in Turkije is nu toevallig ook een religie die voortborduurt op datzelfde jodendom.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:23 schreef Gargoylesla het volgende:
Een zwarte dag - Geert Wilders over Turkije en EU
dinsdag, 4 oktober 2005
Ze hebben beloofd alle medewerking te verlenen en de betreffende personen niet langer een hand boven het hoofd te houden. Dat was de voornaamste reden dat de onderhandelingen met Kroatië nu ook zijn begonnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:45 schreef Gargoylesla het volgende:
[... 2. Wat is er mis met Kroatie?]
- Moeten eerst nog wat misdadigers uitleveren en erkennen.
Jodendom...Ik vraag me plotseling af wat Wilders zou antwoorden op de vraag: Israel, Europees of Aziatisch land?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel grappig, dat Wilders het Jodendom als bron noemt, want de overweldigend kenmerkende culturele factor in Turkije is nu toevallig ook een religie die voortborduurt op datzelfde jodendom.
Belachelijk.quote:Onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders is gisteren in woede ontstoken nadat Kamervoorzitter Frans Weisglas hem niet toestond mondelinge vragen te stellen tijdens het vragenuurtje in de Kamer. Wilders wilde minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken aan de tand voelen over de toetredingsonderhandelingen tussen de Europese Unie en Turkije. Volgens de politicus was het pas de eerste keer sinds zijn breuk met de VVD-fractie vorig jaar september, dat hij bij Weisglas vragen had aangemeld voor het wekelijkse vragenuurtje, dat live op tv wordt uitgezonden.
Tegen journalisten liet een opgewonden Wilders zich gisteren ontvallen: ''Dit is schandalig. Europa begint onderhandelingen met Turkije, terwijl een meerderheid van de bevolking daar tegen is en daarover mag ik niet in debat met de minister. Tegelijkertijd staat Weisglas wel toe dat het CDA een half uur staat te lullen over het lekprikken van banden op een kazerne. Dat is live op televisie. Niet te geloven.''
Ze worden sowieso geen lid voor 2015, dus je zin krijg je toch wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:42 schreef sp3c het volgende:
overigens ben ik ook tegen toetreding van Turkije, 80 miljoen relatief arme Turken (stemmen) gaat ons een flinke hap geld kosten voor het ons wat oplevert en we hebben er net al een hele smakke arme landjes bijgekregen die ook gesubsidieert moet worden.
bovendien vind ik dat de prioriteit moet bij de Balkanstaatjes liggen zodat ze niet weer in elkaars haren vliegen in de nabije toekomst.
maar als Turkije daarna nog wil (2020 oid) dan zijn ze wmb van harte welkom
edit: en trek gvd die troepen is terug uit Cyprus
Ja inderdaad, Cyprus moet gewoon erkent worden....quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:37 schreef sp3c het volgende:
ik heb nix gezegd over de legaliteit van die troepen, ik zeg dat ze weg moeten daar ... hoogste tijd en zorgt voor flinke g00dwill.
dan hoeft Cyprus nog niet eens verenigd te worden van mij
Maar hoe sta je dan tegenover de sloot oostblok-landen die afgelopen jaar lid zijn geworden, en de twee die er binnenkort bijkomen? Als je dat verkeerde beslissingen vindt kan ik je standpunt tav Turkije begrijpen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:23 schreef Gargoylesla het volgende:
- Stoppen met uitroeien van de koerden.
- Voldoen aan het stabiliteits pact voordat ze de EU inkomen.
- De enorme corruptie bestrijden
Zelfs geografisch gezien ligt Turkije (gedeeltelijk) binnen Europa, de belangrijkste stad, Istanbul ligt westelijk van de Bosporus. Er zijn zelfs tijden geweest dat het Osmaanse rijk half Europa beheerste, ze hebben zelfs voor de poorten van Wenen gestaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:00 schreef Floripas het volgende:
En dan toch in je avatar.
Goed, als God niet bestaat, kun je me dan uitleggen waarom we een denkbeeldig stippellijntje moeten trekken bij de Gibraltar, de Bosporus en zo ergens bij de Oeral?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |