Ben tot nu toe 3x meegeweest met een politiebeslag, en 3x was de debiteur vertrokken onbekend waarheen, dus dat valt tot nu toe nogal tegen.. Ik wacht nog steeds op de 1e sappige confrontatie, helaasquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Klinkt goed, vooral dat je soms ook mee mag!![]()
Whehe, ja, dat is jammer. Hoewel je dat erg vaak ziet, ook in faillissements(fraude)dossiers. Wanbetalers weten vaak wel op welk moment ze er toch echt vandoor moeten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:19 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ben tot nu toe 3x meegeweest met een politiebeslag, en 3x was de debiteur vertrokken onbekend waarheen, dus dat valt tot nu toe nogal tegen.. Ik wacht nog steeds op de 1e sappige confrontatie, helaas![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:10 schreef Pool het volgende:
[historisch moment]
Ik zit nu in de bieb. Op zaterdag ja.![]()
[/historisch moment]
8 jaar over je studie doen is echter wel een beetje lang voor iets wat prima in 4 jaar kan, toch? Leg eens uit hoe je aan 8 jaar komt, wat heb je zoal op je CV staan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:10 schreef Thisbe het volgende:
Wat een onzin dat mensen die er 8 jaar over doen kneuzen zouden zijn!
Ja ik ga er inderdaad (bijna) 8 jaar over doen, maar daar heb ik enkele zeer goede redenen voor. Eentje daarvan is inderdaad dat ik altijd erg veel naast mijn studie heb gedaan, waardoor ik een CV heb opgebouwd om U tegen te zeggen.Dit heb ik overigens voor de lol gedaan, want CV-jagers zijn inderdaad een beetje sneu.
Verder durf ik ook te beweren dat ik een van de betere studenten ben, aangezien ik altijd diep in de stof ben gedoken. Vraag een willekeurige student een maand na zijn tentamen nog eens iets over de materie, en bij velen zal het grootste gedeelte uit hun geheugen gewist zijnDaar studeer je toch niet voor, voor de studiepunten?
En de overige redenen voor mijn trage studie-voortgang zijn zaken die in de persoonlijke sfeer liggen. Niks om me voor te schamen dus![]()
@ Sovereign: je zegt dat de "bral" student die in het bestuur heeft gezeten geen streepje voor heeft bij jou, maar vergeet niet dat deze persoon WEL een streepje voor heeft bij een sollicitatie...
Voor mij had het sowieso nooit in 4 jaar gekund, ook al had ik geen nevenactiviteiten gehad! Maar dat zijn dus de persoonlijke omstandigheden, waar ik het liever niet over heb.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:32 schreef The_Duce het volgende:
[..]
8 jaar over je studie doen is echter wel een beetje lang voor iets wat prima in 4 jaar kan, toch? Leg eens uit hoe je aan 8 jaar komt, wat heb je zoal op je CV staan?
Ha, dat laatste!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:57 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik mag ook wel eens mee
's Zomers werk ik als full-time incasso medewerker, en de rest van het jaar op zaterdag als tele-incassomedewerker, oftewel mensen bellen om te zeggen dat ze nu toch echt moeten gaan betalen (heeerlijk discussieren)
Bij Van Es Gerechtsdeurwaarders .quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:26 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ha, dat laatste!Waar? Ikzelf werk op de Debiteuren Beheer afdeling van een bank. Bijna hetzelfde werk!
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:10 schreef smvs het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat je nogal aan het handje gehouden wordt hier, maar dat was al bekend geloof ik. Het is ook wel goed voor me anders zou ik helemaal geen flikker uitvoeren![]()
Nou ja ik heb iig wel als één van de weinigen van de werkgroep van Caenegem echt gelezen. Niet dat ik nog weet wat er in stond, maar het was een poging.
PS voor de liefhebbers hier de Nederlandse samenvatting.
Als je goede redenen hebt om er langer over te doen ligt de zaak natuurlijk anders, maar genoeg studenten die er gewoon met de pet naar slaan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:10 schreef Thisbe het volgende:
Wat een onzin dat mensen die er 8 jaar over doen kneuzen zouden zijn!
Ja ik ga er inderdaad (bijna) 8 jaar over doen, maar daar heb ik enkele zeer goede redenen voor.
Ja, netwerkje bouwen.quote:@ Sovereign: je zegt dat de "bral" student die in het bestuur heeft gezeten geen streepje voor heeft bij jou, maar vergeet niet dat deze persoon WEL een streepje voor heeft bij een sollicitatie...
In mijn schaarse contacten met juristen van bekende kantoren heb ik ook helaas de ervaring opgedaan dat daar veel ex-brallers zitten, die er vooral blijk van geven braaf de (orde & kantoor) richtlijnen te volgen en zeker geen juridische hoogvliegers zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:46 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Als je goede redenen hebt om er langer over te doen ligt de zaak natuurlijk anders, maar genoeg studenten die er gewoon met de pet naar slaan.
[..]
Ja, netwerkje bouwen.Een goed jurist word je echt niet door een jaartje bestuursnonsens. Het is enigszins jammer dat de leden van de maatschap bij veel kantoren zelf ooit brallerige, zuipende ballen zijn geweest die alleen op zoek zijn naar gelijkgezinden.
Bestuursnonsens? Als je in een bestuur hebt gezeten moet je vaak het een en ander organiseren, ervaring opdoen heet dat! Je kunt dan nog zo'n hoogvlieger zijn, maar als blijkt dat je je alleen maar in je studie verdiept hebt, en niet verder de wereld hebt ingekeken dan kom je niet zo ver!quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:46 schreef Sovereign het volgende:
Ja, netwerkje bouwen.Een goed jurist word je echt niet door een jaartje bestuursnonsens. Het is enigszins jammer dat de leden van de maatschap bij veel kantoren zelf ooit brallerige, zuipende ballen zijn geweest die alleen op zoek zijn naar gelijkgezinden.
ik zeg wederom; hulde!quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:09 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Bestuursnonsens? Als je in een bestuur hebt gezeten moet je vaak het een en ander organiseren, ervaring opdoen heet dat! Je kunt dan nog zo'n hoogvlieger zijn, maar als blijkt dat je je alleen maar in je studie verdiept hebt, en niet verder de wereld hebt ingekeken dan kom je niet zo ver!
Als je kunt kiezen tussen een sollicitant die in vier jaar is afgestudeerd en verder niks ondernomen heeft, en eentje die er langer over gedaan heeft met allerlei nevenactiviteiten, dan is het niet zo gek dat ze voor de laatste kiezen!
Studeren is jezelf ontplooien, en het liefst niet alleen in je eigen vakgebied....
Ik proef enige rancune in je post, ben je soms bij meerdere kantoren afgewezen?![]()
Juistem, Kunde, nog steeds sterk groeiende?quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:32 schreef DonStefano het volgende:
[..]
ik zeg wederom; hulde!![]()
Vandaar ook m'n bestuursfunctie bij FC Kunde afgelopen jaar![]()
Fanmail en bloemen kunt u afgeven bij de portier van de rechtenfaculteitquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:32 schreef DonStefano het volgende:
[..]
ik zeg wederom; hulde!![]()
Vandaar ook m'n bestuursfunctie bij FC Kunde afgelopen jaar![]()
Helaas heb je dan toch de schijn een beetje tegen (als in blokkende studiebol zonder sociale contacten)quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:36 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat studenten met nevenfuncties voorkeur verdienen boven de hiervoor genoemde thuiszorg-types.
Maar bestuurservaring is nu niet zo speciaal dat iemand die netjes 20 uur in de week heeft gewerkt en in vier jaar z'n studie af heeft gemaakt nergens meer voor in aanmerking komt.
Met die 20 uur bedoelde ik dus werken *naast* je studie...quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Helaas heb je dan toch de schijn een beetje tegen (als in blokkende studiebol zonder sociale contacten)
Hoewel ik een vriendin had die in minder dan 4 jaar is afgestudeerd (was nergens lid van, en deed niks anders dan studeren), zij had binnen no time een uitstekende baan....
Het zal ook aan je presentatie liggen denk ik dan. Of gewoon de pech dat ze even niemand nodig hebben
Ontplooien op wat voor manier? Er is niets wat aanleiding geeft om te denken dat men 'socialer' is als men bestuurswerk heeft gedaan. Noch heeft 'organiseren' veel te maken met juridisch inhoudelijk werk. Jezelf ontplooien kan op een heleboel andere manieren, sport, muziek, etc.; "verder de wereld inkijken" zijn dan ook leuke holle kreten die in werkelijkheid niets voorstellen. Toon nu feitelijk eens aan dat iemand die zijn studie belangrijk vond, en deze in 4 jaar heeft afgerond zonder nevenactiviteiten, "niet zo ver komt" (ik neem hier aan dat je bedoelt dat een dergelijk persoon op een of andere wijze minder 'capabel' is, wat dat dan ook moge zijn).quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:09 schreef Thisbe het volgende:
Bestuursnonsens? Als je in een bestuur hebt gezeten moet je vaak het een en ander organiseren, ervaring opdoen heet dat! Je kunt dan nog zo'n hoogvlieger zijn, maar als blijkt dat je je alleen maar in je studie verdiept hebt, en niet verder de wereld hebt ingekeken dan kom je niet zo ver!
Als je kunt kiezen tussen een sollicitant die in vier jaar is afgestudeerd en verder niks ondernomen heeft, en eentje die er langer over gedaan heeft met allerlei nevenactiviteiten, dan is het niet zo gek dat ze voor de laatste kiezen!
Studeren is jezelf ontplooien, en het liefst niet alleen in je eigen vakgebied....
Alsof je een blokkende studiebol moet zijn om je rechtenstudie in 4 jaar af te krijgen. Leuk geprobeerd.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef Thisbe het volgende:
als in blokkende studiebol zonder sociale contacten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |