De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat gezien de feitelijke studielast ik van mening dat elke student die er langer dan vier jaar voltijd over doet een heel goed excuus moet hebben, in de orde van grootte van twee voldragen zwangerschappen of een IPO...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:46 schreef VoreG het volgende:
Van wat ik heb gehoord hier in Utreg doet de gemiddelde student er 5 jaar over
Ik had de opleiding met gemak in 3 jaar kunnen doen. Studenten die er 6 jaar over doen zijn ofwel a) gewoon slecht of b) lapzwansen. 4 jaar is prima te doen, en dan houd je plenty of vrije tijd over.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:08 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Gemiddelde rechtenstudent (althans, in Nijmegen) doet er 6 jaar over, dus die opmerking lijkt me beetje kort door de bocht![]()
of je gaat je naast het puur noodzakelijke c) verdiepen/verbreden in de stof d) bestuurservaring opdoen e) scriptie niet in een half jaar afraggen, maar ook echt ff nadenken over datgene waarover je schrijft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:26 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik had de opleiding met gemak in 3 jaar kunnen doen. Studenten die er 6 jaar over doen zijn ofwel a) gewoon slecht of b) lapzwansen. 4 jaar is prima te doen, en dan houd je plenty of vrije tijd over.
Een 9,5. Dat red ik niet eens zelfs als ik van tevoren wist welke vragen we kregen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:40 schreef flubub het volgende:
[..]
Een omgangscursus![]()
Ik had zelf een 9,5 (Ja ik snap ook niet hoe...), maar het hing ook af van welke toets je had he? Mensen met versie B hadden het bijna allemaal niet gehaald, omdat er dingen in voorkwamen die we nieteens behandeld hebben![]()
quote:Mede dankzij zware eisen - eerstejaars moeten aan het eind van het eerste jaar 52 van de 60 studiepunten hebben gehaald, anders moeten ze weg - is het niveau van de opleiding hbo-rechten volgens directeur Hupperetz vergelijkbaar met de universitaire studie. "Onze tien procent beste studenten zijn beter dan de tien procent slechtste afgestudeerde juristen van de universiteit".
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:46 schreef Pool het volgende:
Ik was zojuist de NRC van vandaag aan het lezen, kom ik onderstaande quote tegen van de directeur van de Juridische Hogeschool in Tilburg-Den Bosch. Op pagina 2 nota bene.
[..]
![]()
![]()
Kun je net zo goed zeggen: "De rijkdom van Nederland is vergelijkbaar met die van Guatemala. De tien procent rijkste inwoners van Guatemala zijn rijker dan de tien procent armste Nederlanders."
En als ik er nou op m'n 22ste zit met een master, een bachelor en een magere maar aanwezige CV?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:39 schreef Pool het volgende:
Aan de andere kant zijn er trouwens ook niet veel werkgevers die op 22-jarige afgestudeerden zitten te wachten. Dan vragen ze juist waarom je niet een extra master hebt gedaan, een bestuursjaar of een jaartje buitenland.
Ik zit daar (quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:46 schreef Pool het volgende:
Ik was zojuist de NRC van vandaag aan het lezen, kom ik onderstaande quote tegen van de directeur van de Juridische Hogeschool in Tilburg-Den Bosch. Op pagina 2 nota bene.
[..]
![]()
![]()
Kun je net zo goed zeggen: "De rijkdom van Nederland is vergelijkbaar met die van Guatemala. De tien procent rijkste inwoners van Guatemala zijn rijker dan de tien procent armste Nederlanders."
Sowieso is het hele concept dat je je studie als voorbereiding op de arbeidsmarkt ziet kansloosquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef The_Duce het volgende:
4 jaar klaar. Laat me niet lachen. Weet je hoe kansloos je bent als je na 8 jaar basisschool, 6 jaar VWO en 4 jaar rechten op je 22ste gaat solliciteren. Dat zijn van die mensen met als CV: zomervakantie 2003 Thuiszorg
hoezo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:07 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Sowieso is het hele concept dat je je studie als voorbereiding op de arbeidsmarkt ziet kansloos
Daar hebben ze beroepsopleidingen voor bedacht.quote:
Als je een beetje baan wilt bij bijv. advocatenkantoren als CMS, Nauta, etc. heb je sowieso een goede CV nodig. Naast je studie nevenactiviteiten ontplooien is vereist. Relevante bijbanen, bestuurservaring, etc. is belangrijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:07 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Sowieso is het hele concept dat je je studie als voorbereiding op de arbeidsmarkt ziet kansloos
De bedoeling van een WO is nog steeds dat je daarna een promotieonderzoek doet, waarmee je laat zien dat je tijdens je studie een solide basis hebt gelegd om een gedegen wetenschappelijk onderzoek te doen.
Dat er toevallig ook nog ergens een advocatenopleiding bestaat die het civiel effect als ingangseis kent, zou bijzaak moeten zijn.
Maar tegenwoordig denkt iedereen alleen maar aan arbeidskansen en geld en dat soort rare dingen.
Als dat belangrijk is, dan is je hele studietijd vergooide tijd; dan kun je veel beter eerst gaan werken en zodra je genoeg geld hebt om 3 jaar vrij te nemen, doe je een rechtenstudie.
Ja precies, daar zitten werkgevers ook niet op te wachten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef The_Duce het volgende:
4 jaar klaar. Laat me niet lachen. Weet je hoe kansloos je bent als je na 8 jaar basisschool, 6 jaar VWO en 4 jaar rechten op je 22ste gaat solliciteren. Dat zijn van die mensen met als CV: zomervakantie 2003 Thuiszorg
Ligt aan je persoonlijkheid en het soort kantoor dat je wil. Bij AKD, Allen Overy, L&L, etc. wordt het waarschijnlijk lastig. Die letten erg op nevenactiviteiten. Bij de wat kleinere kantoren kan het wellicht wel klikken bij de sollicitatie. Met een beetje geluk nemen ze je dan gewoon aan op je 22e. Met een extra master of een goede stage zul je wel je kansen verder vergroten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:55 schreef Sessy het volgende:
[..]
En als ik er nou op m'n 22ste zit met een master, een bachelor en een magere maar aanwezige CV?![]()
Of toch maar een mastertje erbij nog?
Dat doen de meesten allemaal niet eens. Geen excuus. De bralbal in een bestuur die 8 jaar over z'n studie doet heeft mij bij trouwens geen streepje voor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:48 schreef DonStefano het volgende:
of je gaat je naast het puur noodzakelijke c) verdiepen/verbreden in de stof d) bestuurservaring opdoen e) scriptie niet in een half jaar afraggen, maar ook echt ff nadenken over datgene waarover je schrijft.![]()
Geschifte gast.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:46 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dus jij zegt doe niet alleen de bachelor Fiscaal naast Nederlands recht maar doe er ook echt de Master bij? Kweetnie als ik een extra master ga halen wordt het toch echt Belgisch recht hoor...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Ligt aan je persoonlijkheid en het soort kantoor dat je wil. Bij AKD, Allen Overy, L&L, etc. wordt het waarschijnlijk lastig. Die letten erg op nevenactiviteiten. Bij de wat kleinere kantoren kan het wellicht wel klikken bij de sollicitatie. Met een beetje geluk nemen ze je dan gewoon aan op je 22e. Met een extra master of een goede stage zul je wel je kansen verder vergroten.
Breek me ook de bek niet open over de structuur van het promoveren in Nederland. Maar dat is eigenlijk een heel ander verhaal, met als samenvatting: je kunt beter (en goedkoperquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:39 schreef The_Duce het volgende:
Wil je wel promoveren, zoals een meisje wat ik afgelopen week sprak, dan begin je in de onderzoeksmaster (2 jaar in Utrecht) al met het inlikken bij professoren, docenten en ander plebs op de uni. Verder vertonen ze graag duw en trek gedrag. Al met al leuk dat promoveren. Leuck![]()
Yep, ik doe OU.quote:Overigens, jij doet toch Open Universiteit. Is daar überhaupt aandacht voor promoveren? Bij de OU heb ik een beeld van 30+ die met de 16de van school zijn gegaan en bezig zijn met een inhaalslag. (dit is niet bedoeld als flame richting jou). Ik ben daar wel benieuwd naar. Waarom doe je geen deeltijd bij een "normale" universiteit?
Als het je lukt om beide bachelors naast elkaar binnen 3 jaar te halen, dan ben je erg goed bezig.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:36 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dus jij zegt doe niet alleen de bachelor Fiscaal naast Nederlands recht maar doe er ook echt de Master bij? Kweetnie als ik een extra master ga halen wordt het toch echt Belgisch recht hoor...![]()
Leuk!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:24 schreef Leonoor het volgende:
Zo, en ik ben weer fijn juridisch aan het bijverdienen nu bij de deurwaarder![]()
Help mij door de dag heen, vermaak mij!
Ik mag ook wel eens meequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:39 schreef Pool het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Alleen administratief of mag je ook wel eens mee?![]()
Klinkt goed, vooral dat je soms ook mee mag!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:57 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik mag ook wel eens mee
's Zomers werk ik als full-time incasso medewerker, en de rest van het jaar op zaterdag als tele-incassomedewerker, oftewel mensen bellen om te zeggen dat ze nu toch echt moeten gaan betalen (heeerlijk discussieren)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |