quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
Er doen zoveel voor de nep mee.
En dan toch nog roken en water uit de kraan drinken
jah maar ik denk dat die mensen gewoon ermee moeten kappenquote:
dank je welquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:05 schreef the_legend_killer het volgende:
Vind ik ook.
In ieder geval veel succes ermee !
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:04 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mwoehaha, eindelijk voer voor mezelf en geen bedelende duifjes moslims meer.
jah nu nog welquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:07 schreef dork22 het volgende:
Koekje derbij?
jah zekerquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:13 schreef haagse_elfje het volgende:
Meki, ik heb wel respect voor je dat je het doet...
he maareh dat geen sex hebben? Geld dat ook voor als de zon onder is?
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:53 schreef Meki het volgende:
Morgen of Woensdag begint de Ramadan
Volgens mij dat. Het is de dag van de nieuwe maan of de dag ná de nieuwe maan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:49 schreef Doderok het volgende:
[..]
Of is er een conflict in de moslimgemeenschap over de begindatum?![]()
MORGEN IS RAMADANquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:49 schreef Doderok het volgende:
[..]
mag je dan kiezen wanneer hij begint?
Of is er een conflict in de moslimgemeenschap over de begindatum?![]()
Daarom zijn alle arabieren en berbers die eten tijdens het festijn mijn vriend, ik trakteer op een broodje frikandelquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:28 schreef 1299 het volgende:
Blijft een stom idee om tegen je natuur in geen voedsel te nuttigen omdat een sprookjesovertuiging het van je verwacht.
Nofi![]()
Gaan ze dan niet dood?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:53 schreef Meki het volgende:
Moslims mogen in die periode niet eten
vragen stel ze maar
Ik dacht 5 oktober? Maar goed, de Turkse en Marokkaanse gemeenschap schijnen ook andere data voor het suikerfeest te hanteren.quote:
Marokkanen gaan apartquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik dacht 5 oktober? Maar goed, de Turkse en Marokkaanse gemeenschap schijnen ook andere data voor het suikerfeest te hanteren.
Marokkanen hier in NL - die volgen S-A dus wij gaan meequote:
heuhquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokkanen hier in NL - die volgen S-A dus wij gaan mee
Turken die gaan Turkije volgen Marokko is ook woensdag
nee mafkeesquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:49 schreef Mrln het volgende:
mogen de muslims ook op het internet tijdens de Ramadan ?? want dat hebben de armen ook niet![]()
En jij komt uit ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokkanen hier in NL - die volgen S-A dus wij gaan mee
Turken die gaan Turkije volgen Marokko is ook woensdag
Turken die hebben woensdag Ramadan die volgens Turkijequote:
Marokko maar wij volgen hier de richting naar S-Aquote:
Waarom volg je niet Marokko ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokko maar wij volgen hier de richting naar S-A
neeee??? bron?quote:
So what, be itquote:
jah ik zal vanaf morgen heel aardig worden tegen jou en dat loopt 1 maandquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:21 schreef Mrln het volgende:
[..]
neeee??? bron?![]()
duzzzzz.... voor de komende maand ga jij je Fok tijd heel "nuttig" ergens anders besteden![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mag ik langskomen op de suikerfeest?
ze willen beter S-A volgen - waarom dat weet ik nietquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:23 schreef saban het volgende:
[..]
So what, be it
Nee, ik bedoel, waarom volgen de NL Marokkanen niet Marokko ?
ik val niet op gayboysquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:23 schreef Meki het volgende:
[..]
jah ik zal vanaf morgen heel aardig worden tegen jou en dat loopt 1 maand
Drol, ik wil niet dood verhongeren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:27 schreef Soul79 het volgende:
Nofi, maar is dat ramadan niet wat hypocriet? Zogenaamd overdag denken aan de armen op de wereld, maar 's avonds wel enorm brassen?
Dat kunnen die armen niet hoor..................
Sorry, maar dan is het gewoon een beetje slap.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:33 schreef saban het volgende:
[..]
Drol, ik wil niet dood verhongeren.
/edit
Het gaat er niet om dat je precies zoals hen leeft, maar het gevoel krijgt hoe zij leven.
jah natuurlijk werk ikquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
werk je dan 's avonds ook niet meer bij de AH? omdat je dan moet eten?
Ah, dan weet ik dat ook weer. Zal weer druk worden bij de overburen dan vanavondquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:55 schreef Meki het volgende:
Jah het is nu begonnen
hehehequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ah, dan weet ik dat ook weer. Zal weer druk worden bij de overburen dan vanavond
Ramadan is een maand waar je hele maand moet gaan vasten het hoort bij de een van de 5 zuilen die je verplicht bent als een moslim die uit te voerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:59 schreef Gripper het volgende:
Ik snap als niet-moslim nooit zo goed waarom je één maand in het jaar zou vasten, je zou ook het hele jaar door bewust kunnen leven. Dan is die ene maand extra-extra bewust misschien niet nodig? Is de ramadan niet veel meer een traditie die je doet "omdat iedereen het doet" of doen mensen het hier echt uit eigen overtuiging dat ze zo dichter bij mensen komen te staan die het niet zo geweldig hebben? En waarom vasten arme hongerige moslims in derde wereld landen eigenlijk nog, als de moslim in nederland vast om te kunnen begrijpen hoe armen zich voelen?
Wat vragen van mijn kant dus, maar toch allemaal veel succes en sterkte enzo, het is wel een opgave! (Ook al lijkt het me nog heel wat pittiger als de ramadan in een warme zomermaand valt, met langere dagen. )
En geen rare grapjes op Hoog Catharijne uithalen als het straks suikerfeest is, zoals dat vorig jaar gebeurde heHet was best kwalijk hoe blije groepjes, voornamelijk marokkanen, toen nederlandse meisjes lastig vielen. Anders is die hele maand "bewust" leven ook weer voor niks geweest (dat begrijp ik dus ook niet)
Nou, moslim en ~lima's, maak er wat moois van!
Eten tijdens Ramadan mag niet doe je dat wel dan moet je 60 armen eten geven of 2 maanden vastenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik vind het wel een mooie gedachte, de Ramadan!
Maar één ding snap ik niet helemaal; vorige week sprak ik een Marokkaans meisje dat vertelde dat ze 'Ramadan aan het inhalen' was. Ze vertelde dat als je tijdens de Ramadan toch eet, je die dag dan vóór de volgende Ramadan in moet halen.
Hoe werkt dit precies en wat is de gedachte hier achter?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Eten tijdens Ramadan mag niet doe je dat wel dan moet je 60 armen eten geven of 2 maanden vasten
![]()
Ze zei dat ze maximaal 4 dagen mocht inhalen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Eten tijdens Ramadan mag niet doe je dat wel dan moet je 60 armen eten geven of 2 maanden vasten
![]()
als je per ongeluk eet dan welquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ze zei dat ze maximaal 4 dagen mocht inhalen...
'per ongeluk'? Dus als je het opzettelijk doet moet je 2 maanden vasten, maar 4 dagen 'per ongeluk' eten mag je gewoonweg een keer voor aanvang van de volgende Ramadan inhalen?quote:
Je doet mee aan de Ramadan als je gezond bent. Mensen die bijvoorbeeld flauw vallen wanneer ze geen voedsel krijgen hoeven niet mee te doen. Zij kunnen bijvoorbeeld voedsel aan de arme geven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
'per ongeluk'? Dus als je het opzettelijk doet moet je 2 maanden vasten, maar 4 dagen 'per ongeluk' eten mag je gewoonweg een keer voor aanvang van de volgende Ramadan inhalen?
En hoe zit het met drinken? Ik heb wel eens gehoord dat ouderen, zieken en mensen met een lichamelijk zware baan water mogen drinken. Klopt dat?
En hoe kom je aan zo'n arme dan? Ga je op A'dam centraal Big Mac geven aan zwervers ofzo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:37 schreef saban het volgende:
[..]
Je doet mee aan de Ramadan als je gezond bent. Mensen die bijvoorbeeld flauw vallen wanneer ze geen voedsel krijgen hoeven niet mee te doen. Zij kunnen bijvoorbeeld voedsel aan de arme geven.
Mocht ik een dag missen tijdens het Ramadan, haal ik die of in of geef ik genoeg voedsel aan een arme voor een heel dag.
Je kan geld doneren naar bepaalde organisaties.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En hoe kom je aan zo'n arme dan? Ga je op A'dam centraal Big Mac geven aan zwervers ofzo?
Hoe bepaal je eigenlijk wat 'arm' is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:55 schreef saban het volgende:
[..]
Je kan geld doneren naar bepaalde organisaties.
Of een etentje organiseren waar iedereen kan komen. De moskee in Delft organiseert ieder jaar bijvoorbeeld een etentje (wordt erg druk).
Ik nit schnapquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoe bepaal je eigenlijk wat 'arm' is?
Mijn overbuurman heeft tijdens zo ongeveer de gehele ramadan elke avond z'n halve (hele?) familie te eten. Zou hij dat doen omdat hij het wat ruimer heeft dan zijn familieleden?
Pssst, 'dit'.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:53 schreef Meki het volgende:
Ramadan 2005 , Meki doet deze jaar weer mee
quote:
'Arme mensen' zijn mensen die geen geld hebben voor 'voedsel'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik bedoelde eigenlijk: wat is 'arme mensen' helpen? Je familie die het niet zo breed heeft een paar weken van avondeten voorzien, valt dat daar ook onder?
dank je wel voor elke steun en voor jullie dankquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:17 schreef An24 het volgende:
Respect voor de mensen die het doen...als je met zo veel overgave je overtuiging wilt beleven.....
Maar ik als Nederlander ben ook niet achter het idee van kerst, pasen, ramadan etc. Je zou je 24 uur per dag moeten kunnen gedragen volgens bepaalde waarden en normen. Waarom moeten er speciale dagen zijn waarbij je daar extra aan denkt?
De enige reden dat het zelfdiscipline geeft is dat de meeste mensen in je directe omgeving er ook zo mee bezig zijn....werkt volgens mij net als groepsvorming: door erbij te horen worden dingen makkelijker (meer geaccepteerd).
Maar goed zoals ik al zei: succes allemaal![]()
dank je welquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:14 schreef Falco het volgende:
Zet hem op Meki!
Je concentratie heeft nu al te lijden onder het vastenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:42 schreef saban het volgende:
Vraagt net een collega of ik thee wil, ik antwoord keurig 'Jahoor, lekker', terwijl ik aan het vasten ben
Gelukkig herinnerde een andere collega me dat ik aan het vasten ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |