Ze zei dat ze maximaal 4 dagen mocht inhalen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Eten tijdens Ramadan mag niet doe je dat wel dan moet je 60 armen eten geven of 2 maanden vasten
![]()
als je per ongeluk eet dan welquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ze zei dat ze maximaal 4 dagen mocht inhalen...
'per ongeluk'? Dus als je het opzettelijk doet moet je 2 maanden vasten, maar 4 dagen 'per ongeluk' eten mag je gewoonweg een keer voor aanvang van de volgende Ramadan inhalen?quote:
Je doet mee aan de Ramadan als je gezond bent. Mensen die bijvoorbeeld flauw vallen wanneer ze geen voedsel krijgen hoeven niet mee te doen. Zij kunnen bijvoorbeeld voedsel aan de arme geven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
'per ongeluk'? Dus als je het opzettelijk doet moet je 2 maanden vasten, maar 4 dagen 'per ongeluk' eten mag je gewoonweg een keer voor aanvang van de volgende Ramadan inhalen?
En hoe zit het met drinken? Ik heb wel eens gehoord dat ouderen, zieken en mensen met een lichamelijk zware baan water mogen drinken. Klopt dat?
En hoe kom je aan zo'n arme dan? Ga je op A'dam centraal Big Mac geven aan zwervers ofzo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:37 schreef saban het volgende:
[..]
Je doet mee aan de Ramadan als je gezond bent. Mensen die bijvoorbeeld flauw vallen wanneer ze geen voedsel krijgen hoeven niet mee te doen. Zij kunnen bijvoorbeeld voedsel aan de arme geven.
Mocht ik een dag missen tijdens het Ramadan, haal ik die of in of geef ik genoeg voedsel aan een arme voor een heel dag.
Je kan geld doneren naar bepaalde organisaties.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En hoe kom je aan zo'n arme dan? Ga je op A'dam centraal Big Mac geven aan zwervers ofzo?
Hoe bepaal je eigenlijk wat 'arm' is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:55 schreef saban het volgende:
[..]
Je kan geld doneren naar bepaalde organisaties.
Of een etentje organiseren waar iedereen kan komen. De moskee in Delft organiseert ieder jaar bijvoorbeeld een etentje (wordt erg druk).
Ik nit schnapquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoe bepaal je eigenlijk wat 'arm' is?
Mijn overbuurman heeft tijdens zo ongeveer de gehele ramadan elke avond z'n halve (hele?) familie te eten. Zou hij dat doen omdat hij het wat ruimer heeft dan zijn familieleden?
Pssst, 'dit'.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:53 schreef Meki het volgende:
Ramadan 2005 , Meki doet deze jaar weer mee
quote:
'Arme mensen' zijn mensen die geen geld hebben voor 'voedsel'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik bedoelde eigenlijk: wat is 'arme mensen' helpen? Je familie die het niet zo breed heeft een paar weken van avondeten voorzien, valt dat daar ook onder?
dank je wel voor elke steun en voor jullie dankquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:17 schreef An24 het volgende:
Respect voor de mensen die het doen...als je met zo veel overgave je overtuiging wilt beleven.....
Maar ik als Nederlander ben ook niet achter het idee van kerst, pasen, ramadan etc. Je zou je 24 uur per dag moeten kunnen gedragen volgens bepaalde waarden en normen. Waarom moeten er speciale dagen zijn waarbij je daar extra aan denkt?
De enige reden dat het zelfdiscipline geeft is dat de meeste mensen in je directe omgeving er ook zo mee bezig zijn....werkt volgens mij net als groepsvorming: door erbij te horen worden dingen makkelijker (meer geaccepteerd).
Maar goed zoals ik al zei: succes allemaal![]()
dank je welquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:14 schreef Falco het volgende:
Zet hem op Meki!
Je concentratie heeft nu al te lijden onder het vastenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:42 schreef saban het volgende:
Vraagt net een collega of ik thee wil, ik antwoord keurig 'Jahoor, lekker', terwijl ik aan het vasten ben
Gelukkig herinnerde een andere collega me dat ik aan het vasten ben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |