ik val niet op gayboysquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:23 schreef Meki het volgende:
[..]
jah ik zal vanaf morgen heel aardig worden tegen jou en dat loopt 1 maand
Drol, ik wil niet dood verhongeren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:27 schreef Soul79 het volgende:
Nofi, maar is dat ramadan niet wat hypocriet? Zogenaamd overdag denken aan de armen op de wereld, maar 's avonds wel enorm brassen?
Dat kunnen die armen niet hoor..................
Sorry, maar dan is het gewoon een beetje slap.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:33 schreef saban het volgende:
[..]
Drol, ik wil niet dood verhongeren.
/edit
Het gaat er niet om dat je precies zoals hen leeft, maar het gevoel krijgt hoe zij leven.
jah natuurlijk werk ikquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
werk je dan 's avonds ook niet meer bij de AH? omdat je dan moet eten?
Ah, dan weet ik dat ook weer. Zal weer druk worden bij de overburen dan vanavondquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:55 schreef Meki het volgende:
Jah het is nu begonnen
hehehequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ah, dan weet ik dat ook weer. Zal weer druk worden bij de overburen dan vanavond
Ramadan is een maand waar je hele maand moet gaan vasten het hoort bij de een van de 5 zuilen die je verplicht bent als een moslim die uit te voerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:59 schreef Gripper het volgende:
Ik snap als niet-moslim nooit zo goed waarom je één maand in het jaar zou vasten, je zou ook het hele jaar door bewust kunnen leven. Dan is die ene maand extra-extra bewust misschien niet nodig? Is de ramadan niet veel meer een traditie die je doet "omdat iedereen het doet" of doen mensen het hier echt uit eigen overtuiging dat ze zo dichter bij mensen komen te staan die het niet zo geweldig hebben? En waarom vasten arme hongerige moslims in derde wereld landen eigenlijk nog, als de moslim in nederland vast om te kunnen begrijpen hoe armen zich voelen?
Wat vragen van mijn kant dus, maar toch allemaal veel succes en sterkte enzo, het is wel een opgave! (Ook al lijkt het me nog heel wat pittiger als de ramadan in een warme zomermaand valt, met langere dagen. )
En geen rare grapjes op Hoog Catharijne uithalen als het straks suikerfeest is, zoals dat vorig jaar gebeurde heHet was best kwalijk hoe blije groepjes, voornamelijk marokkanen, toen nederlandse meisjes lastig vielen. Anders is die hele maand "bewust" leven ook weer voor niks geweest (dat begrijp ik dus ook niet)
Nou, moslim en ~lima's, maak er wat moois van!
Eten tijdens Ramadan mag niet doe je dat wel dan moet je 60 armen eten geven of 2 maanden vastenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik vind het wel een mooie gedachte, de Ramadan!
Maar één ding snap ik niet helemaal; vorige week sprak ik een Marokkaans meisje dat vertelde dat ze 'Ramadan aan het inhalen' was. Ze vertelde dat als je tijdens de Ramadan toch eet, je die dag dan vóór de volgende Ramadan in moet halen.
Hoe werkt dit precies en wat is de gedachte hier achter?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Eten tijdens Ramadan mag niet doe je dat wel dan moet je 60 armen eten geven of 2 maanden vasten
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |